Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přejezdy jako smrtící past: mrtvých je dvakrát víc než loni

Podle statistiky Drážní inspekce letos na železničních přejezdech umírá mnohem více lidí než loni. Přibývá i těch, kteří se při nehodách na přejezdech zraní. Zatímco za první pololetí roku 2009 zemřelo na přejezdech 16 lidí, letos už jich je dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paul Weiss

Past?

No to je zase nadpis. Pod pojmem past si představuji cosi, co bylo nastraženo za účelem ulovení kořisti. Nebo už je to dneska jinak? Dnes je pastí něco, kde tvorové nerespektující pravidla, popř. jejich oběti (spolujezdci), přecházejí díky nedokolnalosti toho prvku mezi sedačkou a volantem definitivně na druhý břeh?

0/0
5.7.2010 14:15

jaróš

No, tak bych řekl,

že každý, kdo vjede na železniční přejezd v době, kdy buď  blikají červená světla nebo dokonce jsou šraňky dole, je blb, který si nic jiného, než přejetí nezaslouží.

0/0
3.7.2010 5:26

-=koloděj=-

Přednost aut

Tak tak, a proto je třeba zavést přednost osobních aut na přejezdech před vlaky, úplně stejně jako se zavedla přednost chodců před auty na přechodech, čímž se přeci mnohonásobně zvětšila bezpečnost chodců (sice jich umírá cca 4x víc než před zavedením jejich přednosti, ale to je určitě jenom dočasný než si řidiči zvyknou).

Logika je naprosto stejná, poměr brzdných drah chodec x auto a auto x vlak obdobný, tak proč s tím otálet? Vlak se má přece k přejezdu přibližovat takovou rychlostí, aby před ním stihl kdykoliv zastavit.

Osobně bych byl pro to dovést k dokonalosti a zavést před vlakem i přednost chodců, jak k tomu takový chodec přijde že musí čekat než přejede vlak. (i když, ve Španělsku to nedávno zkoušeli a nějak se jim to nevyvedlo, ale první vlašťovka přece jaro nedělá)

0/0
2.7.2010 18:00

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Darwin, autoregulace a přirozený výběr

ale někdy to holt odnese i někdo další

0/0
2.7.2010 3:32

kočičák12

Re: Darwin, autoregulace a přirozený výběr

STATISTIKARv

0/0
2.7.2010 10:20

Jozxyqk

šíp

ještě můžou začít montovat na vlaky nějaké šípy jako mají silničáři na zimu, většina nehod je smrtelných kvůli tomu, že se to auto zaklíní pod přední část vlaku a ten ho táhne několik desítek metrů dál, být tam něco co by to auto odrazilo na stranu, tak se možná ti lidé dolámou, ale zůstanou naživu

0/0
1.7.2010 22:34

kočičák12

Re: šíp

Nebo ten šíp rozpůli to auto i s lidmaRv

0/0
2.7.2010 10:13

adviser

Smrtící pasti?

Ne, to jen narůstá počet ignorantských a agresivních řidičů za volantem. Valná většina těch přejezdů je daleko starší než ti co na nich ukončili svoji životní pouť. A přitom stačilo málo - aby je respektovali.

0/0
1.7.2010 22:18

josnow

Re: Smrtící pasti?

nesmyslná teorie

0/0
2.7.2010 16:52

Petrakrone

Levný benzín a levná nafta - bude či nebude?

http://www.facebook.com/pages/Chci-pro-auto-levny-benzin-a-nezadreny-motor-Stop-biopalivum-Stop-repce/138281072848600

0/0
1.7.2010 20:33

egi

Kdosi tu nedávno velmi trefně poznamenal ...

"S vlakem neuhraješ ani remízu."

Podle toho je třeba se chovat.

0/0
1.7.2010 18:23

cepij

Re: Kdosi tu nedávno velmi trefně poznamenal ...

S MANem naloženým železnými ingoty se ta remíza uhrát dá, ale kdo by o to stál? :-P

0/0
1.7.2010 22:20

kočičák12

Re: Kdosi tu nedávno velmi trefně poznamenal ...

Těžký tank ABRAMS nebo LEOPARD vyhraje;-DR^

0/0
2.7.2010 10:15

Bery

Re: Kdosi tu nedávno velmi trefně poznamenal ...

Na to bych take moc nevsazel... Stacilo by par utrzenych vagonu se sterkem jedoucich rychlosti 100Km/h a pokrouti se i pancir.

0/0
2.7.2010 18:31

kočičák12

Re: Kdosi tu nedávno velmi trefně poznamenal ...

To je stejný jako v pralese, u slonů, u lvů, u bejků,..........., přednost má ten větší!

0/0
2.7.2010 10:14

Typhoon

Pasti, pasti, pastičky!

Opět jeden hvězdný název článku.Přejezdy jako smrtící past.........

 Takže za to ti "blbečci" co vjedou pod vlak vlastně ani nemůžou, vždyť se jen chytli do pasti,kterou tam ti zlí nádražáci nastražili!

0/0
1.7.2010 17:07

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: Pasti, pasti, pastičky!

R^

0/0
1.7.2010 17:34

PIsa.lek

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Jenže v řadě případů je to pravda - sama Drážní inspekce konstatuje, že stále více přejezdů nesplňuje rozhledové poměry podle normy (stavby, stromy, vysoká tráva atd.). Ono je ti houby platné, že "pokud se řidič blíží k železničnímu přejezdu, musí si počínat velmi opatrně, zejména se přesvědčit, zda se neblíží vlak" (volně parafrázováno), když už řady z nich nemáš šanci vidět na takovou vzdálenost, která při stanovené traťové rychlosti stačí k tomu, abys přes ten přejezd bezpečně přejel.

P. S.: Samozřejmě, že většina nehod na přejezdu je jednoznačnou vinou řidičů, ale všechny ne.

0/0
1.7.2010 17:38

stefi_ul

Re: Pasti, pasti, pastičky!

:-) moc ftipny... pokud tam sviti cerveny svetlo, neni o cem diskutovat. Nehody se stavaji ale zpravidla na takto zabezpecenych prejezdech. Lidi to proste IGNORUJOU... Me deda naucil na KRIZI zastavit a vypnout motor, pokud nevidim do zatacek. Jezdili jsme leta do Samopsi na Sazave - osada SEDLISTE. Nadherny misto a prejezd v lese v zatacce. Za ty roky se tam nic nestalo. Vsichni zastavili a obezretne projeli.  Nevidim v tom problem.

0/0
1.7.2010 17:46

PIsa.lek

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Nevím, kde v tom vidíš jaký vtip - to, že nkěteré přejezdy skutečně nesplňují závazné bezpečnostní normy (rozhledové poměry), připouští sama Drážní ispekce (a už dříve to ptrezentovalo například Centrum dopravního výzkumu). Proč tedy ty normy vlastně jsou, když jsou podle "odborníka" jako ty zbytečné - kdekoliv se stačí jen pořádně rozhlédnout????

O tom, že když bliká červená, stojím, nikdo nediskutuje - jenže, pokud ti to náhodou nikdo dosud neřekl, tak a) pokud se takové přejezd porouchá, tak i při průjezdu vlaku (než to zjistí podle kontrolky výpravčí a vybaví všechny další strojvedoucí OP rozkazem) nic blikat nebude, b) několik TISÍC přejedů nemá ani PZZ, pouze kříže.

0/0
2.7.2010 9:46

Bery

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Jaka je pravdepodobnost, ze dojde k poruse o ktere nikdo nevi zrovna v okamziku, kdyz tam pojede vlak a jaka je pravdepodobnost, ze tam ridic vjede na cervenou ? :-P

0/0
2.7.2010 18:44

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Pasti, pasti, pastičky!

1) to, že světla fungovala tvrdí drážní inspekce a ne mrtvý řidič

2) když světla nesvítí (záměrně nefunkční bílé světlo), tak se musíš chovat jako na nechráněném přejezdu, ale jak se chceš rozhlédnout, když přes trávu není vidět ani na 20 metrů trati (neb je v zatáčce) ?

0/0
2.7.2010 11:58

Bery

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Asi stejne jako kdyz chces couvat do silnice z mista, ze ktereho nemas rozhled. :-P

0/0
2.7.2010 18:45

ivet87

Re: Pasti, pasti, pastičky!

jo, takže velice pomalu, aby mi cokoli, co jede po té silnici, stihlo vyhnout nebo přibrzdit??? na přejezd docela mizerná taktika...

0/0
2.7.2010 22:29

Bery

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Ne... takto to opravdu neni... ;-) Ridic ma povinnost zajistit si asistenci druhe osoby "vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled".

V kazdem pripade ale plati, ze se nedovoluje ridici vjet na prejezd za situace, kdy neni jiste bezpecne prejeti prejezdu.

0/0
3.7.2010 11:37

helixxx084

Re: Pasti, pasti, pastičky!

Já souhlasím,že přejezdy nebývají past.Je přece samozřejmost respektovat blikání světel na přejezdu nebo pokud je přejezd nechráněný,tak se pořádně rozhlédnout a jestli je špatný rozhled,tak klidně i vypnout rádio a opravdu se přesvědčit, že nevjedu vlaku přímo pod kola.Hlavně nespěchat,nestojí to pak za to

0/0
1.7.2010 17:50

Kidkid

Re: Pasti, pasti, pastičky!

A nebylo by lepší na přejezdy, kde není rozhled namontovat závory? Ale ty klasicé, co se nedají objet ani polézt. Dřív býval u přejezdu strážní domek a závory se spouštěly ručně. Dnes je to samá automatika, která bohužel obvykle selže, když je jí nejvíc potřeba.

0/0
2.7.2010 3:36

PIsa.lek

Re: Pasti, pasti, pastičky!

> samá automatika, která bohužel obvykle selže, když je jí nejvíc potřeba.

Ano? Kdypak naposledy selhala přejezdová automatika tak, že to ohrozilo řidiče drožující pravidla platná pro železniční přejezdy?? Mnohem častěji se stávalo, že závorář ty šraňky zapomněl stáhnout.

0/0
2.7.2010 9:47

pondelkovic3

A ještě majitelé favoritů a felícií...

Kteří podřadí a věří výkonu svého vozu...:-/ za každou nehodu může člověk!! Ale mašinfíra to není, 500 tun nazastaví na fleku že?

0/0
1.7.2010 16:49

kočičák12

Re: A ještě majitelé favoritů a felícií...

Těžkej náklaďák má i daleko víc, a brzdí tak 3 kilometryRv!

0/0
2.7.2010 10:18

PIsa.lek

Re: A ještě majitelé favoritů a felícií...

Nesmysl - maximální zábrdzdná vzdálenost (a to je dráha, na které se má zabrzidt poměrně klidně, byť ostřeji, nikoliv, že tam nasypeš všechno, včetně brždění očima) je na hlavních tazích a pro vlaky s rychlostí 160 km/hod. (což žádnej náklad nejezdí - ani NEXáky) maximálně 1000 metrů!!

0/0
2.7.2010 12:25

sanborn

kolik lidí jedoucích či jdoucích před přejezdem

aspoň letmo podívá ,zda po kolejích nic nejede? minimum,dokonce většina těch přejtých přejezd použila i když už signál naznačoval,že se vlak blíží .Nic než lidská lhostejnost ale článek z idnesu vyvolává pocit,že člověk není viníkem...EU

0/0
1.7.2010 16:29

Pavel.tu

chtělo by to

dát jim;-€;-O klackem do ty pitomý hlavy !!!!3 upozorňovadla před každým přejezdem jako kráva ,vlastní označení přejezdu (kříže, světelná a zvuková znamení někde i závora kterou někteří objíždějí nebo přerazí , viditelné kolejnice),???

0/0
1.7.2010 15:54

999666999

Jaká smrtící past?

Normální člověk to pod vlak nenacpe ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2010 15:29

Pavel.tu

Re: Jaká smrtící past?

Kdyb jenom pod vlak ..jsou takoví kteří to nacpou do boku do vlaku!!!!!!!!!????????

0/0
1.7.2010 15:34

999666999

Re: Jaká smrtící past?

Obecně je to tím, že místo aby se lemplové vyřazovali, neustále se přijímají zpřísňující zákony, aby se jakž takž, byli schopni udržet se na silnici ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2010 15:39

Pavel.tu

Re: Jaká smrtící past?

Kdyby jen to,jsou takoví ktří to narvou do boku jedoucího vlaku!!!!???!!!!

0/0
1.7.2010 15:36

Menetekel

Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Nějak se mi to nezdá...

0/0
1.7.2010 15:14

999666999

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

A u koho jiného? Mašinfíra nemůže udělat myšku a uhnout. ;-D A pokud i světlo nebliká či je mizerná viditelnost, soudnej člověk to tam stejně nenacpe ;-)

0/0
1.7.2010 15:30

kočičák12

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Před přejezdem se soudný řidič rozhlédne VŽDY!

0/0
1.7.2010 16:45

Pavel.tu

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

A u koho jiného? 3 opozorňovadla před každým přejezdem jako kráva ,vlastní označení přejezdu (kříže světelná a zvuková znamení někde i závora kterou někteří objíždějí nebo přerazí , viditelné kolejnice)Co ještě chceš,dát jim;-€;-O klackem do ty pitomý hlavy nebo co????????

0/0
1.7.2010 15:31

Ahasver

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Třeba u SŽDC :-) Ta je odpovědná za dodržení rozhledových délek u přejezdů a podle skupiny tratě i pozemní komunikace pak případně musí snížit rychlost drážních vozidel, což se čas od času neděje. Řeší se to vždycky až když se na nějakém konkrétním místě stane malér. Sice se to za poslední dva roky stalo příčinou nehody jen dvakrát, pokaždé na přejezdu zabezpečeném jen kříži, spíš to ale vypovídá o tom že na takto zabezpečených a "udržovaných" přejezdech si lidé dávají pozor spíš víc, bo těch nevyhovujících přejezdů je skoro třetina :-)

0/0
1.7.2010 16:13

PIsa.lek

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Přesně tak - nic není černobílé, ani tento problém. I když min. 95% viny v té statistice je na řidičích, něco tam zbývá i na přejezdy, které nesplňují závazné normy.

0/0
1.7.2010 17:40

Bery

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Ikdyby tomu tak bylo, tak to ridice stale nezbavuje povinnosti, aby se presvedcil, ze prejezd muze bezpecne prejet. A kupodivu nejvice nehod je na prejezdech prehlednych a splnujicich normy... ;-)

0/0
2.7.2010 0:09

Bery

Re: Je chyba opravdu jen na straně řidičů a chodců ?

Zajimave je, ze prejezdu, ktere jsou zabezpeceny pouze krizem ubyva, ale nehod pribyva...

0/0
2.7.2010 0:05

sam99xx

Když začnou blikat světla

..., hned zastavím, ale v protisměru projede ještě několik aut a cyklisté také nezůstávají pozadu, tak se ani nedivím.

Jedna taková fotka: http://cb.cwa1.net/clanky/kozakov022008/fg/images/default.asp?foto=2

Lidi jsou čím dál víc bezohlednější a nafoukanější a kdyby to odnesli jen oni sami, tak čert je vzal. Jenže často jejich nadutost odnesou neviní lidé.

0/0
1.7.2010 14:45

vencaAB

Železniční přejezdy zabíjejí? Zakázat a zrušit!

;-)

0/0
1.7.2010 14:44

chatab_reunited

Re: Železniční přejezdy zabíjejí? Zakázat a zrušit!

ne, pochytat a uveznit ;-€;-O;-)

0/0
1.7.2010 15:30

kockaipes

Re: Železniční přejezdy zabíjejí? Zakázat a zrušit!

 Ano souhlasím ale hloupé lidi-řidiče pokud se jim tak lze říkat. Vlastně ani se nemusí rušit oni se ruší sami. Lituji jen strojvedoucí a pozůstalé pokud nejací zů-

stanou a neskončí s řidičem pod vlakem.!!;-O

0/0
1.7.2010 15:35

spunlock

chyba je v jednotkách mezi volantem a sedačkou

;-D

0/0
1.7.2010 14:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.