Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za protisovětský dekret sepsuli Rusové Moldavany rezolucí plnou chyb

Ruský parlament se pustil do kritiky Moldavska za to, že prezident Mihai Ghimpu vyhlásil 28. červen Dnem sovětské okupace. Státní duma přijala rezoluci, která Ghimpuovo rozhodnutí kritizuje. Podle moskevského rozhlasu rozčilení ruští poslanci tak spěchali, že spěšně sestavená rezoluce obsahuje řadu gramatických chyb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ruger.forever2

Rus zůstane tím , čím je

nedá se mu věřit, fascinuje mě , že ivan má drzost se vztekat za to, že někdo  přesně pojmenuje co rusáci provedli

0/0
1.7.2010 18:29

Askold

Co jsou Moldavane?

Vdtyt to jsou Rumuni,tak proc se nepripoji k Rumunsku a bude pokoj.

0/0
1.7.2010 18:24

spinoza

je naprosto jasné

že rusko potažmo sssr nikoho neobsazovalo, ale přinášelo vždy civilizaci, pokrok, svobodu i  prosperitu a to i za cenu vlastních obětí. i z nás udělalo během čtyřiceti let z habsburských neotesanců kulturní pracovitý lid. pochybuji, že tomu jinde bylo naopak. moldavané by si měli volit vděčnější představitele.

0/0
1.7.2010 11:51

re_visor

Re: je naprosto jasné

však ono jim s tou volbou Rusko rádo pomůže g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.7.2010 11:59

peterudes

Re: je naprosto jasné

vtip?

0/0
1.7.2010 13:54

swiss112-1

Re: je naprosto jasné

hm i jako vtip to moc dobry neni...

0/0
1.7.2010 14:34

VyMeTaky,2

Re: je naprosto jasné

Jasně, za to, že jste poněkud prostší povahy, můžou můžou jen a pouze Židé.g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.7.2010 16:34

cibich

Jde o problém politický a ne pravopisný

0/0
1.7.2010 11:26

energa

Kristova noho

Co to je za češtinu v tom titulku!!!!!

snad PLNÉ CHYB

buď tam mělo být: Za protisovětský dekret sepsuli Rusové Moldavany rezolucí PLNÉ chyb 

nebo

Za protisovětský dekret SEPSALI Rusové Moldavany REZOLUCI plnou chyb

0/0
1.7.2010 9:11

MaBla

Re: Kristova noho

no, to jste se taky moc "nevycajchnoval"...g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
1.7.2010 9:13

energa

Re: Kristova noho

jaks na to přišel

0/0
1.7.2010 9:15

MaBla

Re: Kristova noho

"Za protisovětský dekret SEPSALI Rusové Moldavany..." - nerozumím vazbě "sepsali Rusové Moldavany..."

0/0
1.7.2010 9:17

OttoCZ

Re: Kristova noho

A ty jsi češtinu studoval kde? Na nějaké pomocné? Ten nadpis je samozřejmě gramaticky naprosto správně. Rusové sepsuli Moldavany rezolucí jakou? Plnou chyb. Jedná se o přívlastek shodný, který se skloňuje zároveň s podstatným jménem, které rozvíjí, ale tak daleko jste v gramatice ještě asi nedošli, že? g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
1.7.2010 9:23

sikampret

Re: Kristova noho

.....pro OttoCZ......g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
1.7.2010 9:27

huh

Re: Kristova noho

No to se vám nepovedlo.

0/0
1.7.2010 9:27

Beastly_Dragon

Re: Kristova noho

Cestin bit tva kobila, co??? :-D

0/0
1.7.2010 9:32

mira778

pro forza juve:a rusaci nehazeli

sice napalm ale treba atomovky na vlastnim obyvatelstvu zkouseli. jo a precti si to i se smazanyma prispevkama mas tam vysvetleni.

0/0
1.7.2010 9:10

mira778

rusove nebyli o nic lepsi

 nez nackove. to si nikdo nepomohl vymena stalina za hitlera nebo naopak. jsou to okupanti a takovej svatek by mel byt ve vsech okupovanych zemich ruskem. a ze by jich bylo asi vic nez tech okupovanejch nemeckem. rusove jsou strasna svoloc hlavne ta vladnouci garnitura.

0/0
1.7.2010 8:49

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Zajimavy, takze Rusove nekdy planovali vyhlazeni celych narodu?

0/0
1.7.2010 9:06

MaBla

Re: rusove nebyli o nic lepsi

To neplánovali. Dělali to "chytřeji". Oni si celé národy chtěli podrobit jako lacinou pracovní sílu.

0/0
1.7.2010 9:12

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

A Nemci delali s vetsinou evropskych narodu co? Totalne nasazovani otroci v Nemecku. I ty Zidy nejprve rozdelili na prace schopne- ty chvily ponechat nez se vycerpaji a teprve pak je zlikvidovat a na ty co jim nemohli byt k nicemu, ty zavrazdit rovnou.

0/0
1.7.2010 9:33

OttoCZ

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Mira ale neporovnává nacizmus a komunismus, ale Rusy s Němci. Moje babička vždycky vzpomínala na to, že když nás Němci obsadili v 39. tak všichni měli strach z Němců, ale nakonec se ukázalo, že běžní řadoví vojáci jsou většinou docela slušní lidé, se kterými se dalo vycházet, i když je nikdo nemiloval. Ale když přišli v 45. Rusové, tak raději každý na vesnici schovával ženy doma, protože Rusáci (povětšinou primitivové ze Sibiře, kteří ani neuměli číst a psát) neměli při "osvobozování" nic lepšího na práci než krást, co jim přišlo pod ruku a znásilňovat ženy. Takže já osobně tvrdím, že s Rusy jako okupanty jsme na tom nebyli o nic lépe, než s Němci.g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
1.7.2010 9:18

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Nevsiml jsem si, ze by Rusove meli v planu v roce 45 popravit kazdeho desateho Cecha, ze by vyhlazovali Lidice a dalsi vesnice. Reakce Rusu na nemeckem uzemi se samozrejme obhajovat neda, nicmene z lidskeho pohledu ani ti primitivove ze Sibire nenapachali to co Einsatzgruppen a jim podobni na uzemi byvaleho SSSR.

0/0
1.7.2010 9:26

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

nevim jestli bys mluvil stejne kdyby tebe nebo nekoho z tvy rodiny odvedli na sibir.

0/0
1.7.2010 9:31

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Muj pradeda zahynul v Auschwitz, jen proto ze byl legionar a pomahal zidovske rodine.

0/0
1.7.2010 9:41

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

muj deda byl totalne nasazen a za utek se dostal do koncentraku kde to ale nastesti nebylo tak hrozny. sice jedli i kuru ze stromu ale pak se dostal ke konim a tak se zivil tim jejich zradlem. no a pak byl za gottwalda ve vezeni kvuli tomu ze nechtel do jzd a kvuli urazce prezidenta mu hrozil az trest smrti. a proto nemam duvod obhajovat ani komunismus ani nacismus.

0/0
1.7.2010 9:48

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

rusove cely narody vyhladili a presidlili. a za stalina bylo v centralnim planu kolik normalnich lidi nazenou do gulagu aby zadarmo dreli na stavbe tech jejich zeleznic atd. nkvd cekala normalne na nadrazi a koho chteli toho odvedli. americani jsou proti nim zlaty.

0/0
1.7.2010 9:19

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

forza vi proc jsem tam ted priplet americany ze?

0/0
1.7.2010 9:21

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Rad bych slysel o jedinym vyhlazovacim tabore na uzemi SSSR organizovanem Rusi, ktery mel jako jediny program likvidaci urciteho etnika, pletete si dojmy a pojmy.   

0/0
1.7.2010 9:30

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

ja si nic nepletu. jenom stalin ma na svedomi vic lidi nez hitler. on totiz vyhlazoval lidi bez rozdilu rasy.

0/0
1.7.2010 9:32

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

a vubec debata jestli je horsi stalin nebo hitler nema cenu. oba byli zver. kazdopadne dneska je mi sympatictejsi nemec nez rus a vzdycky dam prednost americanum pred rusakama. takze asi tak.

0/0
1.7.2010 9:35

re_visor

Re: rusove nebyli o nic lepsi

100% souhlasím

0/0
1.7.2010 9:43

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Souhlasim, ze takova debata smysl postrada. Nicmene chtel jsem tim jen vyjadrit, ze je potreba veci vnimat bez tech studenovalecnickych bryli a vzorcu, rozlisujicih jen cerne a bile, mocnosti dobra a zla. Myslim, ze vyvoj ve svete po rozpadu SSSR nam jasne demonstroval, ze ona mocnost "dobra" za oceanem take sleduje predevsim vlastni sobecke zajmy a ze se jeji politika ridi podobnymi ohledy jako politika jinych velmoci. Rusko neobhajuju, protoze jako vzdy sleduje predevsim vlastni velmocenskou politiku ale je potreba se i na nej divat strizlive a nehodnotit predem kazdy jeho krok negativne bez toho, aby jsme znali relevantni fakta. viz napr. valka v Gruzii 2008. 

0/0
1.7.2010 10:06

Generál Ugarte - resucitado

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Raději se mýlit s Amerikou, než mít pravdu s Ruskem.

0/0
1.7.2010 10:08

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Srbove by na to meli asi jiny nazor.

0/0
1.7.2010 10:16

Generál Ugarte - resucitado

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Vypadám jako Srb?

0/0
1.7.2010 10:17

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

oni ty srbove taky nejsou zadny nevinatka.

0/0
1.7.2010 10:26

jural

Re: rusove nebyli o nic lepsi

no, jestli mate na mysli pristup k muslimum, tak se bude Evropa jeste hodne divit.

Mimochodem, vite co byly schopni udelat krizaci vyslani z Evropy bojovat s Maury? Vyplenit Konstantinopol. Vite co delali Polaci, kdyz ruska knizectvi mela plna ruce prace s Tatary? Plenili ruska mesta. Ona podvedoma neduvera pravoslavnych narodu vuci narodum katolickym je mnohem starsiho data nez z doby studene valky.

A predava se v te kulture po generace. A o to silneji, ze sama ta pravoslavna kultura byla dlouhou dobu podrobena kulturou cizi a bojovala o preziti a zvlaste, kdyz sebe samu vidi jako naraznik, ktery ochranuje zapadni kulturu. Boj o preziti zapadni kultura jenoduse nikdy nezazila, proto spoustu veci nechapeme. Zatimco treba ve stredni Evrope jsme si dopravali toho luxusu se hadat, jestli pri msi budeme ci nebudem a jak budeme upijet mesni vino, tak na Rusy tak mozna resili, jestli si nechaji od Tataru hrdlo zalit olovem nebo nechat podriznout, mnohdy ani to ne. Cili tak

0/0
1.7.2010 11:58

re_visor

Re: rusove nebyli o nic lepsi

on je to trochu dějinný paradox, Rusové zachránili Evropu před Tatarskou civilizací (nebo spíš anti-civilizací) ale sami jí nasákli a zčásti přijali do své kultury. A tohoto vlivu se nezbavili ani za min. 500 let od tatarské vlády na Rusi dodneška.

0/0
1.7.2010 12:29

Mallinali

Re: rusove nebyli o nic lepsi

V tom ale nebyli jenom amíci, multikulti masírování západu jenom přineslo své ovoce...albánci jsou z toho doteď nadšení a stavějí jim sochy a kosovští srbové prodaní na orgány už důkazů moc nepodají... 

0/0
1.7.2010 11:44

re_visor

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Vy jste se zkrátka upnul k myšlence, že ruský komunismus byl lepší než německý nacismus, protože v ruském komunismu nebyly vyhlazovací tábory určené k likvidaci určitého etnika. Osobně ale nevidím žádný rozdíl mezi tím, když mě (hypoteticky) Němci zabijou v koncentráku, protože jsem Žid, a tím když mě Rusové odvezou do gulagu, abych se tam upracoval k smrti, protože jsem šel po ulici v nesprávném místě v nesprávný čas.

0/0
1.7.2010 9:36

forza juve

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Rozdil tu je, protoze kdyby jste v tom danem case na te ulici zrovna nebyl, tak se do toho Gulagu mozna nedostanete, jenze jako Zid jste mel jizdenku do Polska jistou, v tom je ta nejvetsi zrudnost v te promyslene prumyslove planovane vrazdici masinerii.

0/0
1.7.2010 9:58

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

zrudnost to urcite je ale kdyz to beres takhle tak ja zase muzu rict ze zide na to co se potom stalo byli nekolik let pripravovani a ty chytrejsi mohli odejit treba do ameriky ale zato rusky obcan se nemohl prestehovat bez povoleni ani do jineho okresu a zit v neustalym strachu i kdyz me nakonec nezavrou je taky zrudnost.

0/0
1.7.2010 10:30

VyMeTaky,2

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Příprava byla celkem k ho_nu, když jeden nedostal vizum, a navíc, ne každý měl na to, aby odjel.

0/0
1.7.2010 16:44

mira778

Re: rusove nebyli o nic lepsi

ja se omlouvam za to tykani ale ja jsem tak zvyklej.

0/0
1.7.2010 10:31

jural

Re: rusove nebyli o nic lepsi

pravda, pravda. Jen zapominate na jeden dost podstatny detail: prvnim, poslednim a zdaleka nejvice bolsevismem zbidacenym narodem byli Rusove. Ti zdaleka nejvice hynuli v gulazich, v hladomorech, ve valkach,....  Rusove jako narod nikdy nemeli zadnou doktrinu vyhlazeni jineho naroda.

0/0
1.7.2010 11:32

sikampret

Re: rusove nebyli o nic lepsi

....a co jiného bylo,když Stalin prodal veškeré obilí z Ukrajiny.Přišel hladomor,a podle odhadů zemřelo hlady mezi 10 až 20 milony lidí.To nebyla Genocida g.idnes.cz" alt="?">

0/0
1.7.2010 9:24

jural

Re: rusove nebyli o nic lepsi

ten hladomor nebyl jen na Ukrajine. Byl i v jiznim Rusku a Belorusku. Ze z nej nekdo vytahuje jen jednu cast a prihriva si nacionalistickou polivcicku, je zrudnost nehorazna.

Ucelem toho hladomoru bylo zlikvidovat kulaky. A Stalinovi bylo srdecne jedno, jestli to byl kulak ruske, nemecke ci tatarske narodnosti od Volgy nebo kulak s ukrajinskou ci polskou narodnosti od Dnepru.

0/0
1.7.2010 11:38

Generál Ugarte - resucitado

Re: rusove nebyli o nic lepsi

Nevím, jestli Rusové, ale bolševici určitě.

0/0
1.7.2010 9:53

čupakabra naseratá

Re: rusove nebyli o nic lepsi

g.idnes.cz" alt="R^">  jaký velký rozdíl taky může být mezi tzv. internacionálními socialisty =  komunisty a nacionálními socialisty = nacisty, v dnešní době zvanými neonácky. Jedna levicová vraždící svloč jako druhá levicová vraždící svoloč.

A Hitler a Stalin, tak v dobách když se oba dostali ve svých zemích k moci, tak to byli dva velcí kamarádi a to hlavně ve vojenské oblasti.

0/0
1.7.2010 9:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.