Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Taliban obklíčil třetí největší základnu NATO v Afghánistánu a pálil granáty

Sebevražedné komando Talibanu obklíčilo třetí největší základnu NATO v Afghánistánu. Po výbuchu začali ozbrojenci pálit granáty. Při útoku u východoafghánského Džalalábádu zahynulo osm povstalců, zranění utrpěli dva vojáci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

smějící se bestie

***

Súra 8: Kořist, ája 65

Proroku, povzbuzuj věřící k boji! Bude-li mezi vámi dvacet vytrvalých mužů, porazí dvě stě, bude-li jich mezi vámi sto, porazí tisíc nevěřících, neboť to jsou lidé nechápaví.

-----

Tak tentokrát to aláhovi nevyšlo. ;-D

0/0
2.7.2010 10:33

Vlastimil.Kornas

Z filmu Život Briana

Před Základnou Amíků se setkalo 4 členné komando Talibanu s 4 členným komandem Al-kajdy.Strhla se mezi nima bitka na granáty o to,kdo z nich má právo zaútočit na Američany.Bohužel nikdo nepřežil.

0/0
1.7.2010 19:04

Edd

Jen at jim daji na frak maji tam hov.. co delat

Slavni osvoboditele a ochranci demokracie by se meli konecne spakovat a tahnout odkud prisli. ;-€

Ami Go Home.

0/0
1.7.2010 9:20

re_visor

Re: Jen at jim daji na frak maji tam hov.. co delat

podle článku padlo osm Talibanců a byli zranění dva vojáci NATO. Takže máte pravdu, Talibanci dostali na frak a měli by se spakovat a táhnout odkud přišli.

0/0
1.7.2010 11:56

greenalien

Re: Jen at jim daji na frak maji tam hov.. co delat

Si udělej zájezd do oblastí co držej Talibanci. Úplně super, můžeš si zmlátit ženu že chodí po ulici, zkopat kluka když hraje fotbal, no a po večerech se můžeš modlit nebo střílet Američany.

Jistě by ti tento životní styl přišel daleko lákavější, nežli slabošské prohnívání kapitalistické západní společnosti.

0/0
1.7.2010 11:57

slon75

Re: Jen at jim daji na frak maji tam hov.. co delat

No hlavně že můžou střílet ty Američany, to z nich v očích bolševiků dělá nedostižné hrdiny.

0/0
1.7.2010 23:05

certik_bertik

USA

se budou muset ponížit před Ruskem a Čínou a požádat je o pomoc, nic jiného už nepomůže

0/0
30.6.2010 20:55

Vlastimil.Kornas

Re: USA

To by vypadalo trochu divně,když dnešním talibáncům dali zbraně,aby Rusy z Afghánistánu vyhnali.

0/0
30.6.2010 22:22

certik_bertik

Re: USA

tak Rusové jsou jediní ze kterých mají tihle kuliferdové trochu respekt, no taky si ji zasloužili dost hroznou brutalitou

0/0
30.6.2010 22:35

Vlastimil.Kornas

Re: USA

Ano,zavedli jim tam socialismus s nelidskou tváří.Všechno bylo OK.Jenže amíci do toho začli šťourat ,CIA budoucí talibánce vyzbrojovat,až se Rusi Amíkům pomstili-stáhli se z Afghánistánu a nechali ho Al Kaidě napospas.

Ještě dnes se u fimu Rambo a nějaká číslovka,jak zachraňuje Afghánce od těch zlých Rusů směju.

0/0
30.6.2010 23:08

greenalien

Re: USA

Rambo III. Geniální špílec.

Přivézt zpátky do Afganistánu Rusy, po tom co tam prováděli, by ale asi válku definitivně prohrálo.

0/0
30.6.2010 23:44

certik_bertik

Re: USA

no horší to už nebude, američani tam budou ještě pár let krvácet a pak jim dojde kanonenfutter a budou muset odtáhnout s ostudou

0/0
1.7.2010 0:10

greenalien

Re: USA

Každý rok někdo říká že Amerika za chvíli prohraje, a zatím to tam táhnou s větším či menším úspěchem devět let. Byť nepřeceňuji vlastenectví Američanů, troufnu si říci, že po stažení z Iráku rezervy opět narostou. I tak momentálně lidské zdroje nedochází kvůli tomu že by to byl "kanonenfutr" který byl rozmetán náložemi Talibanců, ale protože prostě vojáci odsloužili co bylo dohodnuto.

Si pamatuju jak jsem se chechtal když jsem dva roky zpátky četl na Novinkách, že ředitel vysoké Ruské školy pro diplomaty prorokuje, že se Amerika do dvou let zhroutí a rozpadne na několik států. Prý tyhle věštby periodicky vynáší asi nějakých 10-15 let.

0/0
1.7.2010 0:35

certik_bertik

Re: USA

do nekonečna tohle táhnout nemůžou

0/0
1.7.2010 0:48

greenalien

Re: USA

Nemůžou. Nakonec se stáhnout budou muset. Já ale doufám že to nebude potupný útěk jako ze Saigonu, vedle v Iráku to, myslím, dopadlo ještě vcelku OK.

0/0
1.7.2010 1:13

certik_bertik

Re: USA

no Irák byl ještě fungující stát, což Afghánistán nebyl

0/0
1.7.2010 9:05

LadyLucy

Re: USA

Ponížit? Neponížila se už náhodou tím, že válka probíhá na dluhopisy Číny, u které se USA šíleně zadlužuje a má ji vždy co vysvětlovat?

0/0
30.6.2010 23:30

certik_bertik

Re: USA

tak tyhle dluhy si ještě několik desetiletí můžou USA dovolit. Kdyžtak můžou devalvovat dolar a Čínanům zbydou papíry se kterými si můžou leda tak vytapetovat Tiang ce min, nebo jak se to jmenuje

0/0
1.7.2010 0:33

greenalien

Re: USA

A až Čína Američanům přestane půjčovat, příjde o největšího odběratele zboží.

0/0
1.7.2010 0:37

certik_bertik

Re: USA

Obama spustí rotačku a začne tisknout dolary jak zběsilý;-D

0/0
1.7.2010 0:51

biggles

Re: USA

Nesmysl, taková reakce na útok osmi kamikadze by byla naprosto směšná. Pokud se slušně rozjedou podpůrné projekty pro obnovu země, příjdou ti fanatici o podporu obyvatel bez které postupně vyšumí. Proti guerilovému partyzánskému boji prakticky neexistuje efektivní vojenská strategie. Vyšší počet vojáků toho příliš nevyřeší.

0/0
1.7.2010 0:06

certik_bertik

Re: USA

ty projekty rozjíždějí už několik let a pořád je to na pytel

0/0
1.7.2010 0:36

Larry Matejka

Po McCrystalovi i Taliban

dává hlasitě najevo administrativě Barryho Soetora Obamy, že někde udělali soudruzi z NDR chybu? ;-D

0/0
30.6.2010 20:53

URB-Královna diskusí

Při těchto dezinformacích, se musí pátrat po logických

závěrech. Jestli tomu rozumím, tak už NATO nepronásleduje Taliby po horách a soutěskách, ale jak v té písni, "Pošleme tam kocoura, on tu myšku vyšťourá", jsou hrdinní vojáci zalezlí na základnách a Talibové je šťourají ven.;-D

0/0
30.6.2010 19:55

demokraticky cenzor

Re: Při těchto dezinformacích, se musí pátrat po logických

Ono tomu bylo tak vždycky, jen ti pačuánci se nějak za ty roky dokázali vycvičit v partyzánkském a diverzním boji:-)

0/0
30.6.2010 20:44

Zamete

Re: Při těchto dezinformacích, se musí pátrat po logických

Tak NATO je odsouzeno k životu v základnách a městech + sít opěrných bodů, stejně jako předtím Rusové - ani bych se nedivil, kdyby to vybudovali na těch samých místech. Protože i když máš ohromnou palebnou sílu, perfektně vycvičené vojáky, tak když je nemáš na co namířit, tak holt musí sedět na základnách...;-€

0/0
1.7.2010 10:39

Uncle Hell

Taliban...

...kdyz tak čtu tady ty odborné komentáře, tak mně napadá kolik ze zde diskutujících bylo aspoň na vojně? Kolik z vás mělo tu šanci aspoň držet v ruce nějakou funkční zbraň? A na to kolik z vás "odborníků" po někom z ní střílelo se anineptám...

...a jak to tak čtu, tak granáty asi hážete všichni nejméně jednou týdně, že jo?

:-P;-D;-D

0/0
30.6.2010 19:39

občan ll.kategorie

Za měsíc padlo v Afghánistánu sto koaličních vojáků

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/204705-za-mesic-padlo-v-afghanistanu-sto-koalicnich-vojaku.html

Ta válka už brzy skončí...

0/0
30.6.2010 19:04

slon75

Re: Za měsíc padlo v Afghánistánu sto koaličních vojáků

Ona tam teď totiž probíhá ofenziva proti baštám Talibanu, víme?

0/0
1.7.2010 23:07

Taras Bulba

K čemu ve skutečnosti došlo

Talibanci zapálili po obvodu základny řadu hranic, do kterých poté vhazovali granáty. Účelem bylo navodit uvnitř základny bezvýchodnou situaci, kdy je osazenstvo zcela obklíčeno výbuchy, propadne malomyslnosti a vzdá se.

Avšak poté, co se postupně osmi granátovrhačům nepodařilo dostatečně rychle se od ohňů vzdálit, Taliban od svého záměru upustil a bajovníky stáhl. Posádka základny vytrvala v obklíčení ještě několik dalších hodin, dokud to nedohořelo, páč nikdo nevěděl, kolik těch granátů v ohništích ještě je.

0/0
30.6.2010 17:46

Lobo se (z)vrací

Re: K čemu ve skutečnosti došlo

Tak tomu říkám promyšlená taktika8-o

0/0
30.6.2010 18:50

wrah

Re: K čemu ve skutečnosti došlo

Zákeřná. Ovšem, pokud máte k dispozici jen pěší dobrovolníky, zatímco nepřítel disponuje obrněnci, tak co uděláte?

0/0
30.6.2010 19:25

Lobo se (z)vrací

Re: K čemu ve skutečnosti došlo

IED. Naprosto běžný postup v téhle oblasti, Taliban to má zmáknutý. Házet granáty do ohně, to by mě teda nenapadlo. Dobrý tak na odpoutání pozornosti. Nebo kdyby chtěli vidět, jak na to bude ta základna reagovat:-P

0/0
30.6.2010 20:07

Vlastimil.Kornas

Re: K čemu ve skutečnosti došlo

A to jsem ji pořád říkal"nepalte ty granáty,nebo z toho zemřete"ale je to marný,je to marný,je to marný.

0/0
1.7.2010 15:48

pesves

...

Panečku, 8 Talibanců dokázalo obklíčit několik tisíc spojeneckých vojáků na základně velké jako půlka Prahy... tahle válka se asi fakt nedá vyhrát:-/

0/0
30.6.2010 17:35

Mysel

Re: ...

Bohuzel muzete mit pravdu. Neda se vyhrat valka, o ktere vetsina medii referuje (zamerne nebo z blbosti) takovymhle zpusobem. Ostatne Amerika uz to jednou v pripade Vietnamu zazila, takze nic noveho pod sluncem. Tehdy bylo zkreslovani fakt jiste zamerne, dnes jde asi o druhou zminenou pricinu.

0/0
30.6.2010 17:56

biggles

Re: ...

Ta válka skončila už dávno když byly zničeny hlavní síly Tálibánu. To co se děje posledních několik let není válka, ale stabilizace celé země, jnými slovy zcela běžná okupace - ta se místy potýká jen se sporadickým odporem. Říkat tomuhle válka je opravdu velká nadsázka.

0/0
30.6.2010 18:43

wrah

Re: ...

Ona ta VÁLKA vlatně ani nikdy nezačla. Afghánistán disponoval (z hlediska konvenčních bojových sil) jen značně zastaralými prostředky, které pro armádu USA nebyl problém zničit či vyřadit během prvního týdne bojů. To co nezvládají jsou v podstatě samostatní bojovníci. Pokud si co týden nějaký teoreticky úplně neškodný civilista smontuje AKčko a začne na nejbližší křižovatce střílet do "checkpointu", nebo prostě do kanálu o dvě stě metrů dál dá bombu a je ochoten jí odpálit ručně a sám se vyhodit do povětří, tak s tím se bojovat nedá. I jestli při tomto incidentu zemřelo 8 talibů a ani jediný spojenecký voják, tak je to talibánské vítězství. Každá akce, která budí mezinárodní pozornost a strach vojsk okupantů je užitečná. Ostatně podobně za druhé světové. Škody srovnatelné se spojeneckým bombardováním způsobili třetí říši pracovníci drah. Jen tím, že na vagony dali jiné štítky a ocel na výrobu tanků tak putovala do fabriky na náboje a naopak strojírny dostaly výbušniny.

0/0
30.6.2010 19:24

Ranov

Napařit Talibanu "Ekologickou daň"...

Za pálení granátů!!!;-D;-DR^!!

0/0
30.6.2010 16:45

Mallinali

Hmmm

Trochu mi to připomíná ofensivu Tet za války ve Vietnamu. Skončila drtivou prohrou komunistů a prakticky likvidací Vietcongu. Nicméně na západní média to udělalo dojem, mysleli že Vietnamci vyhrávají když se opováží i do velkých měst s takovou silou a pod., navíc v kombinaci s maximální neoblíbeností války v USA to prakticky znamenalo americkou prohru. O to se taliban snaží asi i teď a díky takovýmto článkům se osm útočících islámských pomatenců rozloučilo se životem bez jedinýho zářezu na pažbě, přičemž je to bráno prakticky za úspěch povstalců...no děs:-/.

0/0
30.6.2010 16:45

Mysel

Re: Hmmm

Po precteni clanku jsem uvazoval presne stejnym smerem.

0/0
30.6.2010 17:57

JanP

Re: Hmmm

Ti chlapi tam bojují proti okupantům. Psát o nich jako o pomatencích je nestoudnost!

0/0
30.6.2010 18:56

brkowycz

Re: Hmmm

KDyž vyběhne osm chlapů proti základně spojeneckých vojsk, tak to jsou pomatenci a jejich "boj za svobodu" na tom nic nemění.

0/0
1.7.2010 8:17

ruger.forever2

SUCHÝ HADR NA DNĚ MOŘE!

Kristova noho Hdyby omezenost nadnášela autor by poletoval jako holubice. Miniútok skupinky teroristů v jednom autě se  podle pana autora rovná obklíčení..

0/0
30.6.2010 16:29

sámvelkýmao

no

taliban pálil granáty?to tedy zkusím taky.doteď jsem vždy pálil listí,klestí,uhlí,dříví,pneumatiky,petky,vyjetej olej s pilinama..........a oni granáty...........inu,člověk se stále učí................

0/0
30.6.2010 16:25

Mysel

Re: no

Granaty lze strilet z granatometu. Takovou akci asi noviny mohou popisovat i obratem "taliban palil granaty". Ale to nebyl tenhle pripad, vysvetleni je vyse nebo v lepsich mediich.

0/0
30.6.2010 17:59

donny175

hahaha

tanto článek mi připomíná jeden vtp: "seděl jem sám v přeplněném kupé" .... ;-D

páni redaktoři, zamyslete se kapku nad svými výtvory!!!!

0/0
30.6.2010 16:20

sámvelkýmao

Re: hahaha

.........disgrafik?.............

0/0
30.6.2010 16:26

Ranov

Re: hahaha

To by museli zřejmě přemýšlet a to dneska asi bolí, nebo co??Rv:-/

0/0
30.6.2010 16:44

reinkarnace IQ007

Teda to musel být útok jako, když Čingischánovy hordy

dobývaly Čínu ;-D

0/0
30.6.2010 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.