- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten článek je celkem dobrý píárko pro L -159, mám ty stroje celkem rád ale opravdu si nedovedu představit že by měli být to jediné co dělá naše letectvo. Osobně si myslím že Gripeny jsou dobré stroje jen škoda, že v době kdy všechny země stroje tohoto typu využívají komplexně tedy i jako útočné či průzkumné my ne...... Myslím že naše letectvo dostalo první smrtelnou ránu právě neuváženým rozhodnutím o pořízení L 159..... Za peníze které se do nich investovali mohli již v Čáslavi 10 let bázovat plnohodnotné mašiny, opravdu použitelné v případě potřeby. Ale pokud budou ve vládě takový hrobaři letectva jako pan Kalousek a to přímo u kohoutku financí tak se asi s Gripenama budu na každém leteckém dnu pomalu loučit.......
Ještě že se těchto časů nedožili stíhači - mohykáni , jako Peřina či Fajtl, musejí se v hrobech obracet.....
Z článku by skoro člověk nabyl dojmu, že to jediná co brání NATO v definitivním vítězství v Afgánistánu a Iráku je nedostatek letadel. Všichni ale víme, že je to jinak, a že nechybí technika, ale lidé. A s těmi superlativy o L 159 to také trochu přehání.
nejsou chechtáky, víte vůbec pane autore kolik stojí hodina létání vrtulníkem? Kromě toho náhradní díly a všechno je strašně drahé. Kde nic není ani smrt nebere.
To je logika, pojďme sešrotovat všechny letadla a vrátit Grippeny do Švédska a pak s těmi virtuálními letadly jít létat do Afghánistánu
přečti si to ještě jednou, možná pak pochopíš co měl autor namysli
Cim vice penez nekdo vyda, tim vyssi je jeho kick back. Proto jsou vydaje ceskeho statu tak vysoke a z velke casti nepotrebne. Je to zkorumpovany system. Komunismus zrusil moralku a politicka representace stale testuje, kam az se da beztrestne jit. Cesko je bohuzel evropskym Somalskem.
to je zase slint..pane Gazdiku, vy jste stejny bleptal jako pan Petr Blahus z Rudeho Prava,ktereho jsem poznal v Afghanistanu. Zajimalo by me, kde berete vase myslenky. podotknu jen par chyb. L-159 je co do obratnosti dobry stroj,ale nema tankovani za letu, piloti pri utocich na pozemni cile se plne spolehaji na svuj zrak, coz opravdu v operacich v Afghanistanu nelze - chybi jim TPOD (pokud mate vubec predstavu co to je), jejich nosnost jim dovoluje provadet jen jeden, max dva utoky a to nepocitam vydrz paliva,ktere by se v zaklade automaticky doplnovalo pridavnymi nadrzemi, ktere zase snizuji uzitecny naklad...zkuste si to sesumirovat v hlave
např. nemá tankování za letu tak se zkrátka použije tam kde tohle není potřeba, a to bych řekl že v Afgaqnistánu potřeba opravdu není, bych tak logicky řekl že tankování za letu je potřeba jen tam kde se letí ze vzdáleného letiště na misi do cizí země.
Kluci z RAF, z východní fronty... a potažmo i ing. Kašpar se v hrobech obracejí !
Antimilitaristické myšlenky většinou končí tragédií !
A to ani nemusím jmenovat Mnichov ?
militaristické myšlenky končí tragédií vždy
Čr se 14 Gripeny velmoc, co je potom Švédsko, který jich má 134?
Proč potřebujeme chránit náš vzdušný civilní prostor nějakými nadzvukovými stroji ??
Ty stroje L159 by na tohle krásně stačili a za těch ušetřených 20 mld by se občas mohli i poslat na misi do Afganistánu abychom nedělali v NATO ostudu a aby ti piloti měli nějaké válečné zkušenosti.
Lampasáci mají velkorysé vejslužky po 20 ti letech a přitom nikdo neví za co, protože do války se za celou kariéru nikdy nedostanou.
Nestačily. Nebo bychom museli mít ne jednu, ale deset základen stíhacího letectva
co chtějí bojovat nástup k Sášovi,bude mít radost.Ať se předvede v lepším světle než s radárkem né?