Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha zváží vysídlení bezdomovců z centra. Koncentrák, říkají odpůrci

Pražský radní Jiří Janeček se rozhodl pro "úklid" Prahy. Městské radě předloží na příštím jednání plán na vysídlení bezdomovců na sběrná místa na okraji metropole. Podobnými "ghetty" vstoupil ve známost někdejší starosta Vsetína a šéf lidovců Jiří Čunek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kartan

V centru nemají co dělat!

Když musí člověk v zimě jet tramvají,nemůže pro puch,ani dýchat.Vody,je přitom ve Vltavě, pořád dost!

0/0
17.8.2010 17:22

kenx

zrovna dnes

Zrovna dnes jsem si utvrdil svůj postoj. Bus MHD v Praze, hafo cestujících, nesnesitelné vedro a na zastávce přistupuje houmles. Špinavý, smradlavý, taška s odpadky v ruce a baťoh na zádech. Řidič busu si ho nevšímá, lidi se snaží vzdálit, houmles zabírá čtyřku. Vytahuje z tašky první poklad a živí se. Přemýšlím co dělat, požádat ho aby si vystoupil? Naivní. Fyzicky napadnout? Nejsem násilník. Ale jak říkám, svůj postoj jsem si potvrdil. Můžou si za to sami. Nemají otravovat slušné lidi. V MHD nemají co dělat, platící cestující jistě nebyl a přepravní řád ho z přepravy beztak vylučuje. Stejně tak nemají co dělat ani jinde, kde obtěžují ostatní lidi. Máme sociální stát, který jestli je v něčem nespravedlivý, tak rozhodně ne vůči těm, které nejvíce podporuje a kteří ho často slušně zneužívají. Je mi upřímně jedno jestli to budeme nazývat domečkem za hradbami nebo táborem, ale do města tito lidí nepatří. I proto vznikla kdysi města ...

0/0
30.6.2010 20:39

pondelkovic3

Kdyby se to alespoň neshlukovalo u obchoďáků....

U nás ještě ti zfetovaní pejskaři, když jim nedáš korunu, ještě ti nadaj...a vyhrožujou...Je jich vždycky tlupam a ještě maj psy bez náhubku...raději obcházet...

0/0
30.6.2010 17:26

pescatore

Osobní zkušenost.

Před několika lety jsem provozoval velkoobchod se zeleninou a denně v ranních hodinách

mě kamiony přivážely zeleninou ze Slovenska  a Maďarska. Jednou se stalo, že skladníci měli autonehodu a nebyl nikdo, kdo by vyložil kamiony. Zajel jsem k "Naději" u hl.nádraží a nabízel 500,- Kč za 3h. práce při skládání kamionů. Jednalo se pouze o spolupráci s jěštěrkářem (žádná dřina). Odjel jsem sám a pomocí příbuzných vše vyřešil. Od té doby nemám s našimi bezdomovci nejmenší slitování.;-€

0/0
30.6.2010 17:23

Cácorka

INTEGRACE??????

a kam? třeba do podchodů nebo do metra pokud se nechtějí integrovat a jejich život jim vyhovuje stejně s nimi nic neuděláte milí aktivistéRv

0/0
29.6.2010 16:21

Dynko

Re: INTEGRACE??????

by me taky zajimalo kam....spis to myslej tak, ze my se mame prizpusobit bezdomovcum, cize my mame byt integrovani

0/0
29.6.2010 16:49

karelku

Něco o bezdomovcích

http://lidebezdomova.blog.cz  R^

0/0
29.6.2010 14:36

Scarlett from Scottland

super

budeme integrovat romy i bezdomovce, to se nám bude žít Rv

0/0
29.6.2010 9:00

komnix

Re: super

hušRv

0/0
29.6.2010 15:32

opportunity

???

Kde je diskuze ke třem křížkům? ;-€

0/0
29.6.2010 7:08

zákazník

ti lidé potřeují integraci?

to by mě zajímalo, kolik z nich by mělo zájem pracovat, kdyby jim to někdo nabídl. určité části z nihc tenhle způsob života vyhovuje.

0/0
29.6.2010 7:04

WelBloud007

Rizika a neziskovost

O hygienickém riziku pana radního nebudu spekulovat, že je nebezpečný z bezpečnostního rizika potvrdila i sama ODS. O ziskovosti neziskovek též netřeba diskutovat, viz slavná Vendula a jiné dámy. Že se jedná o problém složitý bez jednoduchého řešení je rovněž nesporná pravda. Že v celém tomto problému "mají prsty především pražáci a jiní amatéři a vesani tam v politice působící" je fakt, o kterém rovněž netřeba diskutovat. Zkuste vy slavná elto národa problémy řešit a ne je někam přesouvat za hranice vašich pozemků.

0/0
28.6.2010 22:53

jd.jr

Re: Rizika a neziskovost

Taky mi to příjde jako snaha se zviditelnit a ziskat si laciné body od méně tolerantních voličů. Taky pochybuju, že by se bezdomovci nechali dobrovolně nalákat někam za Prahu za dvě polívky. Skutečné řešení bude o dost složitější ...

0/0
3.7.2010 18:31

Agent-přisluhovač

Spousta řečí a skutek žádný

Že si je ti občanstí sdruženáři nevezmou rámci integrace domů na byt a stravu? ;-D

0/0
28.6.2010 21:51

danny47

Re: Spousta řečí a skutek žádný

Že je vždycky o takovém "občanském sdružení" slyšet je tehdy, když kritizuje nějaký konkrétní krok.... Ale nikdy člověk neslyší, co ti "sdruženáři" konkrétního udělali ve prospěch nějaké věci!

0/0
28.6.2010 23:12

WelBloud007

Re: Spousta řečí a skutek žádný

konkrétně udělali konkrétních 100 dukátů

0/0
28.6.2010 23:20

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Spousta řečí a skutek žádný

přesně! maji jen kecy a činnost žádná

0/0
29.6.2010 15:03

;-)

Nemá smysl je někam koncentrovat

Nemá smysl je někam koncentrovat, ale má smysl je odevšaď vyhánět, aby pochopili, že tu pro ně není místo. A zvolili si řádný stfyl života, nebo šli někam, kde jim to bude někdo tolerovat. Opravdu nemám důvod mít jakýkoliv socit s bezdomovci, kteří okupují cizí pozemky a chatky, obtěžují a napadají lidi a libují si, jaký je to skvělý život, že mohou být od rána do večera opilí. Osobně bych proti bezdomovectví i zvedl daň z piva a vína. Slušný člověk si stejně ty nejlevnější patoky nekupouje a na ceně pitelných produktů by se to moc neprojevilo. Tak 5Kč na pivo a 20- 30 Kč na víno.

0/0
28.6.2010 19:21

zdeseny obcan

Re: Nemá smysl je někam koncentrovat

Ma smysl je koncentrovat nekde kde je dostupna hygiena a kde si budou moci treba pestovat zeleninu. Tim by aspon nekteri meli sanci se z toho vyhrabat.

0/0
28.6.2010 20:55

trefi

Re: Nemá smysl je někam koncentrovat

souhlas. podle mého, když se z toho chce dostat, tak pomoc tu je, jenže oni nechtějí. Souhlasím je odevšat vyhazovat, pak by to pochopili. Třeba tram, vleze tam, a nikdo nic neudělá, lidi jen držkují, ale už nejdou pro řidiče aby je vyhodil, pak se divte, že se nebojí tam vlést. pořád by se jim pomáhalo, a kdo pomůže třeba mě?.. vyhazovat, vyhánět...

0/0
29.6.2010 13:35

Filátko z okouna

Koncentrák??

Ti odpůrci asi nevědí co to koncentrák je, nebo byl: většinou tábor kde byli vězni, kteří byli nuceni pracovat a o tom tady snad není řeč. 

0/0
28.6.2010 19:17

xmen001

Když vidím

humanistického aktivistu, tak mi roste tlak;-D a když ještě k tomu otevře pusu a je ze strany zelených, to už je vrchol;-D

0/0
28.6.2010 19:13

da Vinci

Všichni pražští bezdomovci

se teď potloukaj na Staromáku u obří obrazovky s přenosy MS. Jsem se tam v sobotu chtěl juknout na poločas fotbalu a skoro jsem se tam bál :-/

0/0
28.6.2010 18:08

pivečko

nemaji pravo

se  mi ukazovat.

0/0
28.6.2010 17:29

ploutvice

Neni bezdomovec jako bezdomovec.

Neni bezdomovec jako bezdomovec. Jsou bezdomovci, kteri se snazi neco malo vydelat a snazi se postavit na vlastni nohy...napada me treba jeden pan, kteryho potkavam kazdy den na dejvicky, prodava casopis a je tam opravdu od rana do vecera skoro kazdy den -  fandim.

Pak jsou naopak ti "spatni" bezdomovci...alkoholici, pod vlivem dorg - ohruzuji me i vas a to neni dobre - vetsina z nich jsou stihani, kradou, prepadaji apod.

Co s takovymi lidmi - ubytovani, lekar, jidlo??? Prijde mi to az moc velky luxus a pokud by toto vse meli - at si to odpracuji jako vsichni slusni lide.

Kazdy slusny clovek si na vsechny tyto potreby vydelat musi...a oni ne? To mi prijde nefer...

0/0
28.6.2010 17:08

doktor_bota_2

Re: Neni bezdomovec jako bezdomovec.

Souhlas. Ti, co prodávají staré knihy, nebo ten jejich časopis (Nový Prostor?), si eliminaci nezaslouží. Jinak zdravím z Dejvické.;-)

0/0
28.6.2010 17:11

pan.pravda

Pokud se toto reseni

nelibi ani humanitarnim pracovnikum, ani panu cenzorovi, pak se priklanim k brazilskemu. Tam se formou privatnich investic podarilo zredukovat v nekterych mestech napr. mnozstvi zebrajicich deti v centru vpodstate na nulu.

0/0
28.6.2010 17:03

slon75

Vysídlení?

Oni tam mají trvalé bydliště?

0/0
28.6.2010 16:27

Kulmofén

Pořád lepší bezdomovec než

podplacený politik na magistrátu  :-P

0/0
28.6.2010 16:18

doktor_bota_2

Re: Pořád lepší bezdomovec než

To je otázka. Od toho politika patrně nechytneš žloutenku a zajímavou sbírku kožních nemocí.

0/0
28.6.2010 16:26

Obludni_K

Termín

"práva a povinnosti lidí bez střechy nad hlavou" mohl vymyslet leda člověk bez hlavy.

0/0
28.6.2010 16:14

jmaly.pce@seznam.cz

Re: Termín

;-D

0/0
28.6.2010 19:13

surfer27

...

obcas chodim kolem metra luziny a tam sou pokazde bezdomaci co se hrabou v kosich nebo posedavaj na lavickach pred vstupem do metra a prudej kolemjdouci navic vetsina jich je v produktivnim veku takze by v klidu mohli pracovat....problem je ten ze nechteji a jejich zpusob zivota jim proste vyhovuje...v zadnym pripade bych se jich nezastaval...problemy s fizlama nebo pri jizde metrem je netrapi pac si z nich nikdo nic neveme...revizori je ani nekontroluji pac se boji ze od nich neco chyti...to radeji prudi slusny lidi pac tam maj jistotu ze penize maj a ze z nich ty pokuty vymuzou...

0/0
28.6.2010 15:54

Tacio

Použít termín koncentrák

je hloupé a svědčí o nevzdělanosti dámy, která na bezdomovcích parazituje se svojí

neziskovkou. Je to bezohledné vůči lidem, kteří zažili německý nebo sovětský koncentrák a dosud s námi žijí.

0/0
28.6.2010 15:45

_Aleister_

Re: Použít termín koncentrák

R^

0/0
28.6.2010 16:15

slon75

Re: Použít termín koncentrák

R^

0/0
28.6.2010 16:26

jmaly.pce@seznam.cz

Re: Použít termín koncentrák

R^

0/0
28.6.2010 19:14

cenzura je totalita

bezdomovec

Bezdomovec je ať se Vám to líbí nebo ne vedlejší produkt společnosti.Mohou Vám být odporní,můžete je nenávidět a opovrhovat jimi,ale jakmile začnete segregovat jednu skupinu obyvatel,zaděláváte si na nebezpečný precedens.

0/0
28.6.2010 15:20

cassul

Re: bezdomovec

Nikoho bych nesegregoval. Jen by se měly lépe chránit práva občanů, kteří pracují a platí daně.

0/0
28.6.2010 15:22

cenzura je totalita

Re: bezdomovec

Mě bezdomovec v životě neobtěžoval.To,že zapáchají a vypadají nevzhledně je sice nepříjemné,ale stále to jsou lidé.Jak jsem psal,je to nepovedený vedlejší produkt společnosti.

Byl bych samozřejmě taky rád,abych bezdomovce nemusel potkávat a kdyby tu nebyli.Jenže je nebezpečné začít izolovat a segregovat skupinu obyvatel na základě nějaké šablony.

0/0
28.6.2010 15:27

zdeseny obcan

Re: bezdomovec

Takze je lepsi nechat je chcipat v kanalech a misto nejakeho reseni tady a ted vymyslet nejake vzdusne zamky o kompletnim preorani spolecnosti.

0/0
28.6.2010 15:31

cassul

Re: bezdomovec

Tak to gratuluji. Mě obtěžují docela pravidelně, oslovují mě na ulici a žebrají, brání mi kulturně cestovat, několikrát vybírali popelnice u našeho domu takovým způsobem, že jsem to musel uklízet, u mých rodičů se v činžáku jeden dokonce vloupal do sklepa, usadil se tam a kromě neuvěřitelného zápachu si tam vařil a tedy bezprostředně je ohrožoval požárem. Když se mu snažili domluvit, nejdříve slušně, tak je fyzicky (o verbálním ani nemluvě) napadl. Městská policie to přijela řešit až po několika dnech a když ho vyváděli, tak na nájemníky křičel, že se vrátí a podpálí jim to. Fajn zážitek pro činžák plný seniorů, opravdu...

0/0
28.6.2010 15:33

Pan_Ptakopysk

Re: bezdomovec

Mimochodem, mít popelnice hozené před domem na veřejném prostranství je sice tolerovaný nešvar, ale je to dost nekulturní. Kdybyste je měli někde zavřené, nikdo se vám v nich hrabat nebude.

0/0
28.6.2010 16:24

Rizo

Re: bezdomovec

to jestli je to produkt nasi spolecnosti a nebo sem spadli z marsu je preci jedno, pokud nehodlaji dodrzovat vseobecna pravidla, je potreba to resit, pokud se nektera reseni ukazala jako neucinna, nemozna z duvodu spolecenskeho radu ci jako ekonomicky neunosna, je potreba najit jina

odpadky jsou take produkt nasi spolecnosti a patri na skladku....

0/0
28.6.2010 15:38

trapper

Re: bezdomovec

R^

0/0
28.6.2010 16:06

Bartiqe

Re: bezdomovec

Ano su produktom nasej prehnane tolerantnej spolocnosti.

.

V minulosti ked ludia zili so svojim "klanom", sa asi tazko mohol niekto cele dni valat  a parazitovat na praci ostatnych. (Za predpokladu, ze mal zdrave ruky a nohy a to drviva vacsina bezdomovcov ma!)  V lepsom pripade by bol taky clovek vyhnany do divociny, kde by zahynul. 

.

Ano, spolocnost sa ma postarat o starych a chorych, pomoct ludom postavit sa na nohy, ale nie o parazitov, ktorym nevadi, ze klesli na same dno - na nizsiu uroven nez zvierata, pretoze aj tie zvierata sa postaraju aspon o svoju zakladnu hygienu.

0/0
28.6.2010 16:06

Králík z klobouku

Samé úžasné nápady

Předpokládám, Janečku, že městské části na okraji Prahy se mohou přetrhnout samým zájmem o to, aby takový ušlechtilý lágr mohl být právě u nich. A Janečkův bezdomovecký zákon bude jistě také veselé čtení, zejména pokud v legislativní radě vlády nebo ústavně-právním výboru bude sedět někdo s právním nebo jakýmkoliv jiným vzděláním. I když, pokud málem prošel i zahrádkářský zákon a zastavilo ho až prezidentské veto, tak asi můžeme čekat úplně cokoliv. Zvlášť před komunálníma volbama bude takových nápadů přibývat.

0/0
28.6.2010 15:17

Glock Mark VI

Hmmmm

Je větší šance na integraci bezdomovců když budou "sídlit" v downtownu než když se přesunou  na předměstí? Centrum města má vyšší integrační kvocient? 8-o8-o8-o

0/0
28.6.2010 15:16

glyptoper

Re: Hmmmm

Před PARLAMENT. Uvidí výsledek své dlouholeté práce!!!;-O;-O;-O

0/0
28.6.2010 15:28

Obludni_K

Re: Hmmmm

R^!

0/0
28.6.2010 16:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.