Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkář zemřel po střetu s autobusem, druhý motocyklista se zhroutil

V Plzni na konečné MHD na Borech havarovaly dva motocykly a autobus. Jeden motorkář zemřel, druhého ošetřili lékaři na místě. Viníkem nehody byl zřejmě třiašedesátiletý řidič autobusu MHD, informovala policejní mluvčí Martina Zoubková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Terra_S

Fotogalerie

Kdo se podívá na galerii na stránkách http://www.hzspk.cz (sekce pro média - tiskové zprávy) na článek Tragická nehoda na Klatovské, a kdo to tam zná ví, že autobus už byl téměř mimo křižovatku, jel k směrem k univerzitě. Je to viditelné na jedné z fotek, že motorka narazila do zadní části autobusu (koncová světla vpředu prostě nejsou). Nesouhlasím s tím, že je to vina řidiče autobusu, kdyby byla, měl by motorku v přední části, nebo v boku autobusu, ne necelý metr od zadku. Dále si myslím, že motorkář rozhodně nejel rychlostí menší než 50km/h, která je ve městě předepsaná, protože o něco dříve se na Lochotíně i s kamarádem proháněli jako diví a nějaká předepsaná padesátka je netrápila. Rodině zemřelého upřímnou soustrast. Souhlasím s příspěvkem Deletera. Motorkář zemřel vlastní vinou. Škoda promarněného života, ale někdy se to prostě stane...

0/0
29.6.2010 20:30

Pejsátko

Re: Fotogalerie

Ano. Už ta fotka u článku vzbuzuje podezření o pravdivosti článku i o vině řidiče autobusu. Pokud ta motorka po nehodě neodletěla zpátky přes CELOU křižovatku (nepravděpodbné), tak ten řidič prostě nemohl vyjíždět z vedlejší ulice. Prostě odbočoval z hlavní doleva do vedlejší. Na jedné z fotek v odkazu je i fotografie poškození autobusu. Poškození je zcela vzadu, o půl metru doleva a motorka ho minula. V těch místech se musí přejet přes tramvajové koleje + 2 pruhy a autobus tam jede pomalu. Jak by bylo možné se mu nevyhnout ve chvíli, kdy je již skoro mimo křižovatku a ti kluci by jeli 50 km/h (nebo jen lehce přes)?

P. S. Sedmdesátka (někdo jí tu zahrnul do úvahy jako možnou alternativu) v těch místech není. Je to přestupní místo několika linek veřejné dopravy (MHD i autobusů ČSAD), takže vysoká frekvence chodců.

0/0
30.6.2010 8:20

Deleter

Re: Fotogalerie

Člověk se musí dívat na cestu a to i když neblbne na motorce.

0/0
1.7.2010 9:37

-=koloděj=-

Re: Fotogalerie

Btw. koukněte na HZSPK na tachometr ty nabouraný motorky - zaseknutej na 140km/h (= nárazová rychlost - to opravdu neměl šanci přežít) - něco asi stihnul ubrzdit takže jel zřejmě ještě o něco (asi o dost) víc. Takových 170-180 než začal brzdit, bych tipoval.

Ten už ani nemohl darovat orgány. Prostě sebevražda jako vyšitá.

0/0
5.7.2010 10:45

janeyx

...

Ne každý motorkář jezdí jako prase a myslím, že je větší procento řidičů automobilů než motorkářů, kteří nejezdí podle pravidel, většinou řidiči aut jako BMW, SuperB,... a mladí, kteří mají auto r.v. raz dva a snaží se s ním jet jako se sporťákem. Vy všichni, co kritizuje motorkáře se přiznejte,  kolik z vás, jede po městě 50km/h? A kolik lidí v autech vás ještě předjíždí?

Já osobně jezdím na skútru a musím říct, že někteří řidiči aut, jsou

dost bezohlední. Několikrát se mi stalo, že mě při předjíždění objeli

jen cca 1 metr. Stačilo by, kdybych chtěla objet nějakou díru a smetli

by mě.

0/0
28.6.2010 22:50

Deleter

Re: ...

1m? To si můžeš gratulovat. Za těsnotku považuju na kole 20 cm. A ty nemáš co objíždět nějaký díry, na to pozor.

0/0
29.6.2010 13:11

Romský veletrh práce

Jsem rád, že to byl autobus a ne maminka s kočárkem.

Rodině motorkáře samozřejmě upřímnou soustrast.

0/0
28.6.2010 20:53

Sl4v4

Re: Jsem rád, že to byl autobus a ne maminka s kočárkem.

Přesně tak, dřív tam i býval přechod, nyní tam už není, ale lidé zde přechází stále. Když motorkář přehlédl 15 m autobus, co potom dětský kočárek.8-o

0/0
28.6.2010 21:22

Bandit_R6

Re: Jsem rád, že to byl autobus a ne maminka s kočárkem.

Autobus přehlédl motorku, přečti si článek!

0/0
29.6.2010 12:34

tomzone

Re: Jsem rád, že to byl autobus a ne maminka s kočárkem.

Nevím zda jsi Plzeňák,ale jsi si jistý že v téhle křižovatce je možné dát přednost motorce která jede hodně přes 100 km/h??....Mám takovej pocit že chudák autobusák byl skoro celej mimo křižovatku,když to do konce autobusu nabořil motorkář.Ale každý má svuj vlastní názor, někdo reálnější a někdo zase míň reálný.

0/0
29.6.2010 12:45

Deleter

Re: Jsem rád, že to byl autobus a ne maminka s kočárkem.

Autobus nepřehlédl motorku, nemá oči. Svědci mluví jinak, než vy: "Bohuzel jsem byl svetkem teto nehody vsude se pise ze za nehodu mohl ridic autobusu ale ten za nic nemuze na vine byl motorkar kteri jel rychle a u zabky na klatovske se ohlednul k druhemu motorkari naznacil mu rukou ze pojedou rovne a kdyz se otocil tak byl asi 5 metru od autobusu pokusil se zabrzdit a vyhnout se mu ale bohuzel nestihnul to...na jednu stranu je cloveku lito toho zbitecneho zivota ale na druhou kdybi jel jak mel nic by se mu nestalo hold dalsi zivot stroskotal na blbosti...chudak ridic autobusu tuto tragedii si ponese do konce zivota v hlave "

0/0
29.6.2010 13:13

Rossinda

...

chudák kluk  a ostatní pozůstalí :-(..vím o čem mluvím :-(

Nechápu jak někdo může říct že si za to může sám (když mu tam vjel ten autobusák)  a ostatní blbý připomínky :-/ ...Prostě někdo nemá rád motorkáře a hned jak zahlídne takový titulek, tak si musí rejpnout.Je to smutný jak se nějaký lidi chovaj :-(

Upřímnou soustrast :-(

0/0
28.6.2010 20:11

Desmodrom II

Re: ...

Tak hlavně že se nikomu jinému nic nestalo. Je tam celkem velký pohyb lidí.

0/0
28.6.2010 20:54

navarez

Re: ...

no nevím jestli je to ten s utrženým ramenem , ale na tachometru měl 140 no myslím že v obci se jezdí a platí i pro motorky 50km , info hasičů kteří tam byli, zdůrazňuji  INFO , přeberte si to jak chcete

0/0
29.6.2010 10:25

Kocka Domaci Angorka

hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

pravdu pravdu pravdu!! !! !!

0/0
28.6.2010 15:53

_blaf

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Podle toho, že ta motorka má "jen" urvané kolo, tak rychlost v okamžiku nárazu mohla být i výrazně pod 50km/h, energie 200kg těžké motorky je na to dostačující . Při 90 km/h by zbyla jen hromádka zdeformovaných  komponent (a autobus by nejspíš neodjel), jak bylo vidět nedávno v případu čelní srážky, prezentované i zde. Ostatně ten druhý by při výrazně vyšší rychlosti klouzání těžko přežil. Pro zdejší rýpaly - statistika Besipu hovoří jasně, v případech nehod, kde se účastní motocyklisté, je jejich zavinění ve 45%...

0/0
28.6.2010 18:14

mejkls

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

nevím, koukněte na fotky, když se tachometr zastavil na 140 km/h, tak tolik asi jel...

http://plzensky.denik.cz/multimedia/galerie/2266662.html

0/0
28.6.2010 18:28

_blaf

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Tachometr bohužel nemá funkci zachování poslední naměřené hodnoty , ikdyž by to byla určitě užitečná funkce. Při nárazu ve 140 by ten autobus snad projel skrz...

0/0
28.6.2010 18:39

dikobraz

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

"Snad", "kdyby", "možná" ... Urazit přední kolo u takovéhle mašiny, to už je potřeba slušná dávka energie. tady http://www.policie-cr.cz/1385-motorkar-neprezil-celni-naraz-do-plne-nalozeneho-nakladaku.html máš čelní náraz do náklaďáku, takže součet rychlostí  dost přes 100km/h, ta mašina vypadá podobně jako ta v plzni, náklaďák má ohnuté schůdky. Tady http://olomoucky.denik.cz/nehody/dalsi-motorkar-je-mrtev-celni-naraz-neprezil.html máš další, motorka vypadá celkem zachovale, taky náraz do jedoucího auta, ted opět součet rychlostí hodně přes 100km/h. 

0/0
28.6.2010 19:19

dikobraz

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

A ještě tady http://tn.nova.cz/zpravy/motorkari/radyco-se-deje-kdyz-havaruje-motorka-ii-v.html máš crashtest, motorka celkem OK, auto taky (a to jela motorka 60, auto 30). A tady máš boční náraz tak asi v té padesátce http://www.zkouknito.cz/video_60258_celni-naraz-motorky 

0/0
28.6.2010 19:20

dikobraz

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Jinak tady http://plzensky.denik.cz/diskuse/diskuse_prispevky.html je diskuze "domorodců"  a tady http://www.hzspk.cz/index.php?option=com_ice&Itemid=33&catid=718 jsou další fotky. Za pozornost stojí, že motorka nenarazila do dveří autobusu, ale až do jeho zádi, patrně slušně vyztužené. A druhá zajímavost, podívejte se, jak daleko vpředu od místa nehody skončila druhá (zelená) motorka, jejíž jezdec to položil a srážce se vyhnul. Podle všeho v té době autobus už v křižovatce nebyl, jinak nevím, jak by se mu ta zelená mašina "ve skluzu" mohla vyhnout a přitom skončit tam, kde skončila.

0/0
28.6.2010 19:41

Deleter

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Přesně.

0/0
7.7.2010 15:46

barb udo

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

... a proč má urvané i zadní kolo? A proč je řidič mrtvý?

0/0
28.6.2010 18:53

Kocka Domaci Angorka

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

podle fotky to vypada roztriskane hodne,ale takto mohla dopadnout o bud i v pade.proste souhra fatalnich chyb a nahod.-mne nejde do hlavy,jak to,ze bus neregistrovali dva!!!dva motorkraki!to uz neni nahoda,pze aspon 1 by reagoval,kdyby to bylo tak teoreticky ciste,jak se zde tvrdi:-/

0/0
29.6.2010 13:18

Deleter

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Tyjo proč si prostě nepřečteš, co říkají očití svědci. Za prvé, že jeli rychle, a za druhý, že se ten žlutej otáčel na toho zelenýho, takže koukali na sebe a ne před sebe.

0/0
29.6.2010 13:32

Deleter

Re: hlnocd5 me casto stve,ale u tohoto clanku ma

Nemá.

"Bohuzel jsem byl svetkem teto nehody vsude se pise ze za nehodu mohl ridic autobusu ale ten za nic nemuze na vine byl motorkar kteri jel rychle a u zabky na klatovske se ohlednul k druhemu motorkari naznacil mu rukou ze pojedou rovne a kdyz se otocil tak byl asi 5 metru od autobusu pokusil se zabrzdit a vyhnout se mu ale bohuzel nestihnul to...na jednu stranu je cloveku lito toho zbitecneho zivota ale na druhou kdybi jel jak mel nic by se mu nestalo hold dalsi zivot stroskotal na blbosti...chudak ridic autobusu tuto tragedii si ponese do konce zivota v hlave "

0/0
29.6.2010 13:10

___Radi

hlnocd5

už mě to tam nebaví volit :)

Teď si zase odporuješ ty, už jsi i ty přiznal, že nejel nejspíš 50, to je docela úspěch. Já ti to vysvělím z pohledu odpůrce motorek, OK? tento případ je pro mě dvousměrný. 1) jel nepřiměřenou rychlostí, vysoce překračující maximální povolenou rychlost v místě, kde se nehoda stala = potencionální vrah kohokoli z nás tady. 2) byl to absolutně špatný řidič, který v 50 přehlédne 15m dlouhej autobus a z padesátky mu nestačí 5 - 10 vteřin na adekvátní reakci = potencionální vrah kohokoli z nás tady. Jaká jiná okolnost by mohla zapříčinit náraz a smrt motorkáře do 15 m dlouhého autobusu který se šinul přez silnici cca 5 - 10 vteřin? Ještě mě napadá 3 možnost a tou je nepozornot = potencionální vrah kohokoli z nás tady.

0/0
28.6.2010 14:17

Desmodrom II

Re: hlnocd5

Vidím to také tak. V Plzni je zkrátka bezpečněji.

0/0
28.6.2010 14:21

hlnocd5

Re: hlnocd5

Mluvi z vas to, ze jste odpurce motorek. Stejne argumenty mohu napsat o drtive vetsine ridicu. Malokdo dodrzuje rychlost, blinkr nedava skoro nikdo, nebezpecna a nepredvidatelna jizda jsou u nas beznost a to uz vubec nemluvim o primitivech, kteri nedokazi prekousnout, ze se motorka promota zacpou v mistech, kde jejich 4x4 traktor musi zdlouhave cekat. Pro obcasnou jizdu po praze ma skutr. Jezdim jen kdyz je hezky a ne moc casto, ale uz se mi asi 3x stalo, ze mi naka auto schvalne vjelo do cesty abych se nemohl promotat zacpou nebo mi naprosto bez okolku otevreli do cesty dvere.....navic takovej motorkar kdyz se zabije tak se zabije vetsinou sam. Spatny ridic v aute veme velmi casto nekoho s sebou

0/0
28.6.2010 14:23

___Radi

Re: hlnocd5

ale o tom tu řeč není, je tu řeč o jednom konkrétním příkladu. A co se týče ostatních řidičů, je to všude stejné. Já si osobně říkám, pokud se chce zabít, ať si poslouží a motokrářovi uhnu ať si jede. cca jedna pětina poděkuje, někteří si ještě udělají myšku před autem... atak by se dalo pokračovat. Mě zatím víc ohrozili motorkáři než řidiči aut. Třeba nechutné místečko při výjezdu od Mikulče na hlavní na Litomyšl, kde prostě není prostor k tomu vidět motorkáře jedoucího 200 km za hodinu. Já už se tam za tuto sezonu málem sčuchnul se dvěma. jak na straně motorkářů tak na straně plechovkářů jsou ti co nerespektují předpisy, jenže motorkáři jsou hodně nebezpeční tím jak jsou přehlédnutelní třeba i v té koloně ve městě. Mimo jiné jsou neuvěřitelně arogantní. Rv

0/0
28.6.2010 14:34

hlnocd5

Re: hlnocd5

no asi se shodneme, ze debilove jsou na obou stranach.

0/0
28.6.2010 14:52

lucky_24

Re: hlnocd5

No jo, ale pokud by do toho autobusu bouchlo auto, tak by řidič přežil. Pokud se někdo rozjede na motorce, musí počítat s tím, že to nemusí přežít. Přeci jen kdyby jel 50 a vrazil do toho autobuse ve 20-30, pokud by nestihl zareagovat a zastavit úplně, tak by to přežít mohl. Je to přeci jen o dost rizikovější než v tom autě.

0/0
28.6.2010 15:35

___Radin::::

Re: hlnocd5

ale o tom tu řeč není, je tu řeč o jednom konkrétním příkladu. A co se týče ostatních řidičů, je to všude stejné. Já si osobně říkám, pokud se chce zabít, ať si poslouží a motokrářovi uhnu ať si jede. cca jedna pětina poděkuje, někteří si ještě udělají myšku před autem... atak by se dalo pokračovat. Mě zatím víc ohrozili motorkáři než řidiči aut. Třeba nechutné místečko při výjezdu od Mikulče na hlavní na Litomyšl, kde prostě není prostor k tomu vidět motorkáře jedoucího 200 km za hodinu. Já už se tam za tuto sezonu málem sčuchnul se dvěma. jak na straně motorkářů tak na straně plechovkářů jsou ti co nerespektují předpisy, jenže motorkáři jsou hodně nebezpeční tím jak jsou přehlédnutelní třeba i v té koloně ve městě. Mimo jiné jsou neuvěřitelně arogantní. Rv

0/0
28.6.2010 15:45

Kocka Domaci Angorka

Re: hlnocd5

nechces ty kluky nechat?1 se zabil,druhy ve spitale,mozna na to uz nikdy nesedne.co bys jeste chtel?;-€motorky byly,jsou a budou a ty s tim nehnes!!

0/0
28.6.2010 15:54

___Radi

Re: hlnocd5

nechci ;-) chci aby se zamysleli a uvědomili si, že zbytečně ohrožují krom sebe i všechny kolem sebe, každý takový rejpnutí může zachánit lidský živto. Je třeba prvně myslet a potom jednat !!!! a je třeba toto neustále zdůrazňovat.

0/0
28.6.2010 16:53

hlnocd5

PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

autobusu. Pokud ma nekdo pocit ci nedej boze naky dukaz, ze nehodou nezavinil ridic autobusu, ale ridic motocyklu, obratte se prosim na prislusne organy. Jiste policejni experty potesite, ze za ne delate jejich praci.

0/0
28.6.2010 14:12

Deleter

---

Uklidněte se. Šetření nehody nebylo ještě uzavřeno, ono šetření smrtelné nehody trvá podstatně déle, než šetření odřeného nárazníku.

0/0
28.6.2010 14:14

hlnocd5

Re: ---

jsem naprosto klidny, narozdil od vetsiny zde nechavem rozhodnuti na policejnim znalci ktery je za to placeny.

0/0
28.6.2010 14:15

Deleter

Re: ---

Nic jako "policejní znalec" neexistuje. Policisté jsou kvalifikování výhradně k zadokumentování místa nehody.

0/0
28.6.2010 14:17

hlnocd5

Re: ---

slovickareni, znalec pracujici pro PCR = policejni expert, znalec...

0/0
28.6.2010 14:25

Deleter

Re: ---

OK

0/0
28.6.2010 14:58

Deleter

Re: PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

P.S. První podezřelý při střetu vozidel, z nichž jedno mělo dávat druhému přednost, je jasný a to také policisté řeknou do médií. Ovšem zde bude potřeba několik znaleckých posudků, to je jisté.

0/0
28.6.2010 14:17

hlnocd5

Re: PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

to souhlasim, proto rikam, ze toto mame nechat na expertech z PCR

0/0
28.6.2010 14:18

dropa

Re: PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

R^

0/0
28.6.2010 15:01

___Radi

Re: PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

:-) už ti teče do bot? tvé teorie se hroutí? ;-D;-D

0/0
28.6.2010 14:19

Deleter

Re: PCR jasne urcila jako vinika nehody ridice

Zase bych z toho nedělal diskusní turnaj...

0/0
28.6.2010 14:21

Kocka Domaci Angorka

nemohl jet 140!!!

;-€prestante zde blejt nesmysly!nemohl,aspon ten co zije ne,pze by to neprezil:-/

0/0
28.6.2010 13:20

barb udo

Re: nemohl jet 140!!!

... oni jeli vedle sebe?

0/0
28.6.2010 13:27

hlnocd5

Re: nemohl jet 140!!!

jeli tesne za sebou

0/0
28.6.2010 13:51

barb udo

Re: nemohl jet 140!!!

... říkal kdo?

0/0
28.6.2010 13:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.