Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor o betonovou stěnu vázne a s ním modernizace železniční trati u Prahy

Možná to vyjde. A kdyby ne, tak zase zpět na začátek. Do této fáze dospěl spor o modernizaci trati mezi Úvaly u Prahy a Běchovicemi. Jedenáctikilometrový úsek má po letech jako jeden z mála na železničním koridoru Praha - Pardubice staré koleje. Vlaky musí jezdit pomaleji, Úvaly a Běchovice čekají marně na opravu nebo výstavbu nových nádražních budov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

shr3k

Jestli jsou tohle 2-3 metry, tak má Kužvart 50cm mužství

http://i26.tinypic.com/33wveh0.jpg

0/0
11.7.2010 15:55

arakain

Jde o trabl pro nás všechny

Protože díky taktice tohoto majitele přijdeme o možnost tu trať zrekonstruovat alespoň částečně za pomoci EU. Ono se to totiž díky tomu nestihne do roku 2013. Odhadem zbytečně vyhodíme tak 2-3 miliardy korun.  Takže i odkoupit za nesmyslnou cenu by bylo pro nás všechny výhodnější.;-€

0/0
6.7.2010 21:52

Fai Rodis

Re: Jde o trabl pro nás všechny

Jenze von asi prudit chce...

0/0
6.7.2010 22:33

jural

Re: Jde o trabl pro nás všechny

Jestli mu prave nejde o toto..... No v kazdem pripade po tom roce 2013 uz hodnot a jeho vydirani vyrazne klesne. Tak lze predpokladat, ze si to i uvedomuje.

0/0
7.7.2010 0:23

-Bič Boží-

Luboše Brzáka zbavit svéprávnosti a je klid.

0/0
6.7.2010 17:57

Cynyc

Re: Luboše Brzáka zbavit svéprávnosti a je klid.

Lépe asi Vás.

0/0
6.7.2010 19:08

Bery

Hmm...

Bych to resil jednoduse... koleje predelat a pokud bude hluk stejny (+/- 10% tolerance) pred a po predelani, tak nic neresit... hlukovy stav by zustal zachovan. A pokud mu ten hluk bude vadit, tak at si postavi stenu na vlastni naklady. Vychazim z logiky veci, ze drazni teleso tam bylo driv a on, kdyz si to tam poridil, tak se dobrovolne rozhodl hluk akceptovat... tedy ciste jeho vec. ;-)

Trochu mi to pripomina reportaz co byla kdysi v TV... Nejakej pravnik si v Chrudimi koupil pozemek u letiste, ktere tam bylo uz pred valkou. Postavil si tam barak a pak si stezoval, ze mu tam (prekvapive) nad hlavou letaji letadla a pozadoval zakazani provozu letiste. Uplne stejne prastenej pripad. :-P

0/0
6.7.2010 17:22

-Bič Boží-

Re: Hmm...

Já taky někdy nečtu článek a jdu rovnou na diskusi:

"Luboš Brzák spoluvlastní domek na dosah od trati a SŽDC řekl "ne" při plánech na výstavbu protihlukových stěn. Bez těch se oprava neobejde, protože zákon SŽDC ukládá, že musí při rekonstrukci kolejí v zástavbě snížit hluk."

:-P

0/0
6.7.2010 18:00

Bery

Re: Hmm...

Tak ono clanek je casto stejne plny chyb a omylu, ktere nekdo v diskusi uvede na pravou miru. ;-)

Nicmene jak jsem z diskuse nasledne pochopil, tak ten pan ma znalosti v oboru, takze je vice nez pravdepodobne, ze si to v danem miste porizoval ciste ze spekulativnich duvodu.

0/0
6.7.2010 18:59

-Bič Boží-

Re: Hmm...

Mně spíš přijde, že nevíš která bije. Ve všem. ;-)

0/0
6.7.2010 19:18

Bery

Re: Hmm...

Proc ? ;-)

0/0
6.7.2010 19:51

Fai Rodis

Re: Hmm...

Von tam udajne u ty trati neni sam - a ti ostatni cekaji na protihlukovou stenu jak na smilovani.

0/0
6.7.2010 22:24

J. K.

Paradoxy

Před barákem vám klidně postaví Tesco, dálnici nebo jinou zrůdu a ani nemrknete. A tady se stát není schopen skoro 10 let domluvit s nějakým zamindrákovaným vydřiduchem, příp. najít jiné řešení, přestože rekonstrukce té trati je potřeba jako sůl a nachází se prakticky v havarijním stavu.

0/0
6.7.2010 15:35

Dr.Download

???

Ta zeď by byla na pozemku ČD a nějaký mindráček kvůli výhledu může blokovat stavbu 7 let.... Kam jsme se to dostali?

0/0
6.7.2010 14:45

1000101110101110

Re: ???

Naštěstí ke svobodné společnosti, která ctí práva majitelů pozemků. Vždyť je to přece tak snadné - dejte mu dost peněz na dům v nějaké zajímavé lokalitě a bude po problému. Byl by blázen, kdyby to nevzal. Ne?

0/0
6.7.2010 14:57

136N

Re: ???

 Vina dráhy že si při prodeji nestanovila podmínky pro případ rekonstrukcí a obnov trati.

0/0
6.7.2010 15:12

Cocotus_____Interruptus

Re: ???

Co si mela draha stanovit u barabizny, ktera tam stoji pres 70 let? Krom toho ta PHS nema stat vubec na jeho pozemku. Podminky vyuzivani sousednich pozemku pri rekonstrukcich pak stanovi drazni zakon.

0/0
6.7.2010 15:25

136N

Re: ???

Ano , prý to byl původně strážní domek , tedy potom majetek dráhy který prodala a jestli je to tak , mohla si stanovit podmínky podle drážního zákona .

0/0
6.7.2010 15:29

136N

Re: ???

 No a jak jsem četl v předchozím že : pan Brzák vystudoval obor údržba a rekosntrukce železničních tratí tedy v oboru , ví jistě že 50m. od osy krajní koleje je ochranné pásmo dráhy tak mu dráha může také znepříjemnit život . Jak vidět ale více jde o to vyždímat z toho co nejvíce .

0/0
6.7.2010 15:35

AAA1

Re: ???

Situace je bohuzel mnohem prozaictejsi ... je to cvok, ktery se chce divat na vlacky...

0/0
6.7.2010 22:16

Bery

Re: ???

To by resila kamera ;-)

0/0
6.7.2010 22:55

Fai Rodis

Re: ???

Jestli je to tenhle barak (Uvaly, na konci slepe Klostermannovy ulice, jak uvedeno drive), tak je to asi tohle:

50°4'52.497"N, 14°42'41.875"E

Podle mapy na Seznamu je to od krajni koleje 13 metru... teda tam bych nechtela bydlet...

A ti dalsi hlukem trpici nestastnici, co uz se sten nemuzou dockat,  jsou asi v tech domcich na druhe strane trati. No, to je tedy situace...

0/0
6.7.2010 22:32

shr3k

Re: ???

Je to Klostermannova 652, u trati má stejně postavenej chlívek, za kterým by měla stát ta zeď, podle katastru je to asi 9 m k vnější stěně toho chlívku od nejbližšího rohu baráku. Ten chlívek je přitom dlouhej 11 m (takže zakrývá stejně podstatnou část výhledu na sever). Ještě, že ten dobrák ze Žižkova neargumentuje, že by mu tam ta zeď stínila... ;-D

0/0
11.7.2010 15:33

kamor

Nějak mám pocit,

že článek obsahuje nějaké nepřesnosti. Sousední Běchovice? Pokud vím, s Úvaly sousedí Újezd nad Lesy (nemá vlakovou zastávku) a Klánovice, které též nemají opravené ani nádraží, ani nástupiště. Běchovice mají pěkný podchod i nová nástupiště. Běchovice-střed? Co to proboha je?

A k tomu baráku u kolejí? Viděli jste ho někdo. My kolem něj jezdíme každý všední den do práce. Je v ne zrovna zrekontruovaném stavu, zahradu má obestavěnou nějakýma přístavkama. A ke všemu po SŽDS chtěl pan Brzák, aby mu na náklady SŽDC vyměnila firma okna za plasťáky. A to už nemluvím o tom, že pan Brzák má trvalé bydliště někde v Praze a je pouze 1/4 vlastníkem dotčené nemovitosti. Když tam tu protihlukovou stěnu nechce, tak ať mu ji tam nestaví. Všude kolem bude, jen u něj ne. Ať si to pak užije.

0/0
6.7.2010 14:30

JPNB

Re: Nějak mám pocit,

Jenže trať se opravude od stanice ke stanici.Klánovice jsou jen zastávka. V běchovicích jsou jen opraveny perony a půlka stanice ku Praze,zbytek je původní zastávka Běchovice střed bude v té zatím neopravené časti současné perony jsou jsou obyvatele Běchovic dost daleko.

0/0
6.7.2010 15:16

AAA1

Re: Nějak mám pocit,

Popravde receno, k cemu je v Bechovicich cestujicim budova, kdyz uz se tam ani neprodavaji listky. U tech nastupist a podchodu se nemuzu ubranit dojmu, ze to byly tezce vyhozene penize pro tech par lidi, co v Bechovicich nastupuje / vystupuje.

0/0
6.7.2010 22:22

shr3k

Re: Nějak mám pocit,

Běchovice střed má být zastávka na místě uhelných skladů, přímo na novém běchovickém rynku.

0/0
11.7.2010 15:34

Holubstrainz

Ježiš tak ať mu tam postavěj takový to plexisklo

místo betonu ne?....hluk to odvádí stejně, na vlaky bude moct čučet i nadále, dráhy ještě ušetří a všichni budou spokojení....osobně taky mám radši plexisklové protihlukové stěny, když jedu vlakem, než když jedu v betonovém korytě (např. jak teď zmodernizovali trať Zábřeh - Šumperk, tak to je v každé vesnici dlouhé betonové koryto:-/) [>-]

0/0
6.7.2010 14:13

doktor_bota_2

Re: Ježiš tak ať mu tam postavěj takový to plexisklo

Plexisklo snad prý nechce taky.

0/0
6.7.2010 14:14

Cocotus_____Interruptus

Re: Ježiš tak ať mu tam postavěj takový to plexisklo

Uz jsem to citoval nize, o plexisklo nema zajem. On nema zajem o nic jineho nez o reseni, ktere nelze realizovat -> prudic z povolani. Rv

0/0
6.7.2010 15:22

Holubstrainz

Re: Ježiš tak ať mu tam postavěj takový to plexisklo

aha...to se omlouvám, citaci jsem přehlédl...tak to bych se na něho vys***....většina nesmí trpět jenom kvůli tomu, že někdo lítá v oblacích a požaduje nehorázně nákladné řešení....a jelikož ty koleje nejsou ani na jeho pozemku, ale vedle, tak bych mu tam prostě postavil bariéru a hotovo - na hluk by si nemohl stěžovat a prakticky ani na nic jiného, protože ho to nijak omezovat nebude :-/[>-]

0/0
6.7.2010 18:26

doktor_bota_2

Nějak tomu nerozumím.

Současný stav (hluk, otřesy) se mu nelíbí, ale nápravu odmítá, protože by měl u domu protihlukovou bariéru? Nesmysl se zahloubením nemůže myslet vážně, musí mu být jasné, že by to bylo nesmírně drahé.:-/

0/0
6.7.2010 14:10

Bery

Re: Nějak tomu nerozumím.

Jemu nejde o hluk, ale o to vyzdimat prachy... ;-D

0/0
6.7.2010 17:07

kunta_kinte-klidne me zas smazte

At mu daj nakej adekvatni pozemek

i s barakem, bude to podstatne levnejsi...

0/0
6.7.2010 13:44

Cocotus_____Interruptus

Re: At mu daj nakej adekvatni pozemek

O to dotycny zcela jiste zajem taky nema, leda ze by to byla vilka na Orechovce, pripadne par desitek milionu by to mohlo spravit.

0/0
6.7.2010 13:52

Ardan

Re: At mu daj nakej adekvatni pozemek

Taky si myslím, že pes je zakopaný pod touhle hromádkou.R^ 

0/0
6.7.2010 14:03

1000101110101110

Re: At mu daj nakej adekvatni pozemek

Pokud to tam všichni tak moc chtějí předělat, tak by to neměl být problém, nebo ano? Nebo mu závidíš? Proč? Všechno je o nabídce a poptávce.

.

Navíc myslím, že plácáš, většina, jakkoli to zkouší, tak nakonec raději hrábne po dvojnásobku toho, co momentálně má. Zvláště pokud je před ním perspektiva, že dříve nebo později někdo změní předpisy, nebo se je podaří splnit jinak a nebude mít nic...

0/0
6.7.2010 15:06

Cocotus_____Interruptus

Re: At mu daj nakej adekvatni pozemek

Vydirani nema s nabidkou a poptavkou nic spolecneho (viz madam Havrankova a dalnice). A podobny zpusob zneuzivani vlastnictvi je nepripustny.

0/0
6.7.2010 15:27

J. K.

Dědkovi

bych tam co minutu projel se "zamračenou", která dělá kravál na kilometry daleko a on by si to rychle rozmyslel ;-D

0/0
6.7.2010 13:12

etrusk

Re: Dědkovi

Dědkovi je 42 let ;-)

0/0
6.7.2010 13:14

J. K.

Re: Dědkovi

Fyzicky možná ano, ale svou omezeností, mindrákem a zhrzeností překoná i 80letého.

0/0
6.7.2010 13:17

1000101110101110

Re: Dědkovi

Copak, jseš další vzteklej čecháček, co se dusí závistí? :-)

0/0
6.7.2010 15:08

phi

Re: Dědkovi

takové trouby s mentalitou pomocné stráže VB fakt miluju. přečtěte si o kousek níže, jak se s lidma vy....vá, pane chytrý.

0/0
6.7.2010 13:26

J. K.

Re: Dědkovi

Neberte všechno tak vážně.

0/0
6.7.2010 13:30

phi

Re: Dědkovi

to se nedá nebrat vážně, je furt totéž: příjde za váma úředník, hodí vám na stůl návrh, pokud se vám nelíbí a chtěli byste se o tom pobavit, tak přesto vlak nejede. do pár měsíců se ten a ten tiskový mluvčí nechá slyšet, že to iracionálně blokujete a není s váma možná dohoda. takže si budˇnecháte nasrat za hlavu nebo se začnete ohlížet po pomoci. a jedinej kdo vám ji nabídne, jsou různé eko právní poradny, všichni ostatní vám řeknou "to nejde vyhrát, převalcujou vás"

když máte štěstí, tak jde o stavbu okresního formátu a nenávidí vás jen půl okresu. když jde o velkou stavbu, tak by vás nejraději lynčovala celá republika a to 99 lidí ze 100 o vaší situaci nic neví, jen si přečtou článek v blesku, v lepším případě v mladé frontě. a dokud se to nestane jim, tak vám nevěří ani nos mezi očima.

0/0
6.7.2010 13:44

etrusk

Re: Dědkovi

Souhlas R^

0/0
6.7.2010 13:56

J. K.

Re: Dědkovi

Souhlasím s vámi v tom smyslu, že hlavním viníkem je i v tomto případě stát. Rozvádět to ale nebudu, bylo by to nad rámec této diskuze. Něco jsem už naznačil níže.

0/0
6.7.2010 13:57

krvava_dasen

Re: Dědkovi

To néééé, Sergej má jiné grády. Dvoutakt diesel, fakt mňamka.

0/0
6.7.2010 14:03

J. K.

Re: Dědkovi

No ona taková rezatá dorasená zamráča, která ještě ke všemu jede s jedním válcem nefunkčním, dokáže nadělat kravál, že by se vedle Sergeje nemusela stydět :-)

0/0
6.7.2010 14:27

136N

Re: Dědkovi

Ale Serjožka když to voroštuje půl hodiny nevidíš okolo.;-D

0/0
6.7.2010 15:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.