Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schwarzenberg bojuje o křeslo pro Kalouska. Učitelé dostanou 2,1 miliardy

ODS, TOP 09 a Věci veřejné válčí o vliv ve vznikající vládě. Ačkoli se již dohodly na rozdělení křesel v poměru 6:5:4, situace se zamotala. ODS totiž nechce pustit finance Miroslavu Kalouskovi. Šéf TOP 09 Karel Schwarzenberg proto opět vytáhl kartu, že obě větší strany musí mít křesel stejně. Politici se dohodli, že přidají 2,1 miliardy na platy učitelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

shane

mínus 4 miliardy

A´t počítám jak počítám tak jsme mínus 4 miliardy proti roku 2009. V roce 2010 totiž nebyla do rozpočtu školství přidělena částka na motivační složku platu ("liškovné") ve výši 5 miliard a v rámci Janotova balíčku byla zablokována cca 1,5 miliarda. Pokud se tedy nezačnou příjimy státu  lépe vyvíjet může být propad platů ve školství letos až 6,5 miliardy. To by ty dvě miliardy jen zmírnili. Navíc připomínám, že od roku 2007, kdy byla 10 procentní inflace, jsou ve školství zmraženy tarify. Spočítejte si tedy propad reálných platů ve školství mezi roky 2006 - 2010. Dostanete se na brutání číslo (v procentech dvojciferné). To by nevyřešilo ani oněch 10 miliard. Proč o tom nenapíší noviny pravdu? Proč MF idnes píše jen o přidávání a ubrání peněz zamlčela??? V čím zájmu pracujete???

0/0
28.6.2010 9:01

Jerry7650

Jak vzniká státní dluh

aneb Kalouskova lež o tom jak jsme všichni občané dlužníci...

Pokud se chce stát zadlužit, vydá státní dluhopisy. Státní dluhopisy kupují banky. Banky kupují dluhopisy za úspory koho - nás občanů. My občané jsme veřiteli bank a bamky jsou věřiteli státu.

A ted si představte že by se vyžírky banky odstranily a stát by prodával dluhopisy rovnou občanům (i ted jsou defacto jen drahými prostředníky, kteří své zisky takto získané vyváží svým zahraničním majitelům pryč ze země.

Výsledkem by bylo, že bych měl doma dluhopis na 10 000Kč, takže bych byl věřitelem (NIKOLIV DLUŽNÍKEM!) státu! Stejně jako jím jsem ted, akorát zisky shrabují hlavně banky.... Ve skutečnosti jsme my občané věřitelé a nikoliv dlužníci státu a Kalousek by měl dostat přes hubu za tu svoji složenku...

0/0
26.6.2010 19:30

mihel

Re: Jak vzniká státní dluh

Ale, ale- Ty to všechno pleteš dohromady. Tím nechci říct, že by nemohli lidé přímo kupovat dluhopisy.

0/0
27.6.2010 21:32

Mozna Fcera i Dnes.cz

Nechtel bych byt spatny prorok, ale asi nejlepsi

reseni pro Necase by byla velka koalice. Tu bandu nymandu a supu z TOP09 a VV bych nepral ani Paroubkovi..RvRv

0/0
26.6.2010 16:59

DrobečekXJ

Re: Nechtel bych byt spatny prorok, ale asi nejlepsi

No to jste se asi totálně pomátl ;-D Koalice ODS & ČSSD? Buď jste z ČSSD nebo slaboduchý. Toto by přeci už fungovat vůbec nemohlo!! Dnes to už nejsou takové strany jako za Klause a Zemana. A co vám jako vadí na požadavcích TOP09 ?  Rozdíl ve výsledcích voleb je minimální a tak proč by měla mít zkorumpovaná ODS: premiéra, předsedkyni parlamentu, více křesel ve vládě a ještě k tomu nejžádanější ministerstva? Trošku to ten Nečas přehání a potřebuje přistříhnout křidélka. ;-O

0/0
26.6.2010 18:45

Mozna Fcera i Dnes.cz

Re: Nechtel bych byt spatny prorok, ale asi nejlepsi

Jenze Roko uz tam neni a socani u pred volbama pochopili, ze budou muset setrit i tak. Reformy se musi udelat, ale jak TOP09, tak VV jsou politicti diletanti, za kterymi stoji prumyslovi magnati a podnikatele a ti nemaji krome nizsich dani a statnich zakazek zajem na vubec nicem. Kdyby sel Necas do opo koaly se socana jako mensinova vlada, mel by vic sanci s programem ODS, protoze jinak jim ho rozcupujou VV a TOP09, kteri maji program uplne mimo realitu. Nevidim CR vubec dobre, stesti ze tam neziju. Studaci co zrovna vylezli ze skoly budou delat politiku a zrovna v dobe krize? To chci teda videt, vysokoskolaci jsou uz delsi dobu mimo realitu, tak to chci teda videt..Rv

0/0
26.6.2010 19:04

mihel

Re: Nechtel bych byt spatny prorok, ale asi nejlepsi

Ale ne jenom študáci. Především jsou mimo realitu všichni pražáci. A mezi ně počítám i ty, kteří tam žijí jedno volební období. Tito občané vůbec nevědí, jak se žije dole. Přál bych jim si to vyzkoušet za ty 15. tisícové platy. 

0/0
27.6.2010 21:36

Petrolin3

Slibotechna VV.

Milí kantoři,před volbami vám slibovali přidat na platech 10 miliard,po volbách vám slibují 2 miliardy, no a po novém roce vám naondí.Příjdou s tím,že je vás na tu trošku dětí moc,proto někoho propustí s tím,že peníze propuštěných si budete moci rozdělit.Jako vždy,ani tak to nebude,Kalousek to zařídí.Proto milí kantoři věřte klaunovi Johnovi(těch 10 miliard prý dostanete v delším časovém úseku) a volte opět VV.Říká se,že víra uzdravuje,ale peníze nepřináší. 

0/0
26.6.2010 16:49

.ViR

Re: Slibotechna VV.

On byl hlavně zásadní problém v tom, že VV jaksi netušily, že na armádu u nás už žádné velké peníze nejdou, nebo-li, že rozpočet na obranu je orvaný tak, že  těch 10 mld. z něj dělá 20 %.

0/0
26.6.2010 18:59

rostik924

Usnadnění propouštění

Ono je velice jednoduché usnadnit firmám propouštět zaměstnance a je pravda že někteří zaměstnanci (i když si myslím že je to chyba ve výběru zaměstnavatelů) si své práce neváží ale současně by bylo potřeba urychlit vymahatelnost práva při neoprávněných propuštěních. zaměstnanec přece nemůže být něco jako toaletní papír, použít zahodit a spláchnout. Zaměstnavatel by taky měl mít zodpovědnost za své lidi které zaměstnává;-O;-€!!

více na http://www.obcansobe.hys.cz/

0/0
26.6.2010 12:34

maryfox

ODS není přesvědčivý vítěz,

ani žádná záruka spolehlivosti, na to nezapomínat. Kromě vedení je to pořád strana kmotrů a korupce.TOP 09 a VV jsou tu nadějí, proto je dobře, že neustupují. Pokud ODS nebude rozumná, v podzimních volbách to pocítí. Pokud bude prosazovat jenom své kmotříky, je to cesta do pekel.  Rv

0/0
24.6.2010 22:58

shane

800

800 hrubého na hlavu to jsou 2 miliardy pro regionální školství. Jestli tím počítají i VŠ tak to buje ještě méně. To ať si nechaj.

0/0
24.6.2010 14:48

Menetekel

Re: 800

jsem živnostník. Dostanu také o 800 více ? 8-o

0/0
24.6.2010 14:58

KarelM

Re: 800

Když se budete víc otáčet, tak můžete mít ještě víc než 800!

0/0
25.6.2010 10:23

shane

Re: 800

Jako živnostník by si měl dostat jen to co si vydělá. To je u nás asi problém kam se ztrácí peníze, všechny ty dotace pro živnostníky od zemědělství po stavebnictví. Tam jde mnohem víc peněz než do školství. Ještě si stěžuj.

0/0
28.6.2010 8:53

bohuzel

Re: 800

Proč myslíš, že těch 800 bude na hlavu?

0/0
24.6.2010 20:48

karelsmíchov

Re: 800

Ano je to málo,ale nebýt V.V. tak nebylo nic !!

0/0
27.6.2010 21:29

Cynyc

2 Azereth

Milý pane, ve této diskusi jste kdesi (teď strana 4) velmi urážlivým způsobem a bez uvedení jediného argumentu odpověděl na můj příspěvek. Můžete mi objasnit, co - kromě toho, že jste osel - jste tím chtěl sdělit?

0/0
24.6.2010 14:05

Azereth

Re: 2 Azereth

;-D přečtěte si své nenávistné komentáře plné urážek a  pochopíte ;-D.

0/0
24.6.2010 16:22

Cynyc

Re: 2 Azereth

Skutečně? Jmenujte mi jednu - kromě úvodního označení předřečníka za idiota, což, jak jsem v příspěvku ukázal, není urážka, ale konstatování stavu.

0/0
24.6.2010 16:44

Korsičan Bangaska

Re: 2 Azereth

a co ten osel předchvílí vy Mirku Dušíne ;-D?

0/0
24.6.2010 16:48

Cynyc

Re: 2 Azereth

Nejsem žádný Mirek Dušín, chraň Bůh. Ale jestli Vám označení "osel" v reakci na příspěvek "ještě, že jste mne neučil . Vaše názory na jiná povolání jsou nejen mimo mísu, ale přímo neetické. Právě takoví pedagogové, jak jste Vy, jsou ostudou našeho školství." odpovídající na můj, dlouhý, věcný a především plný argumentů a faktografie, přijde jako urážka, pak tento pojem chápeme každý jinak. Pro mě je to konstatování stavu.

0/0
24.6.2010 16:55

Azereth

Re: 2 Azereth

8-o

0/0
24.6.2010 17:28

bohuzel

Re: 2 Azereth

A co na to cenzor? ;-D;-D

0/0
24.6.2010 20:49

Oerteplur

Občané jsou zde pro vládu pouze zdrojem peněz

jinak pro ně v podstatě nehne prstem. :-/

0/0
24.6.2010 13:17

karelsmíchov

Re: Občané jsou zde pro vládu pouze zdrojem peněz

Oerteplur: Ve volbách byl vyslyšen hlas LIDU ,že je

potřeba změna,když byla provedena ,tak někteří

jsou nepřiměřeně nespokojení ? Kdo a proč ??

0/0
27.6.2010 21:36

zberanek

Je třeba ho uklidit někam hodně daleko

Pokud to kolaice myslí vážně s korupcí a chce opravdu česku pomoci, pak uklidí Kalouska někam hodně hluboko.

0/0
24.6.2010 13:10

Lokýt

Odbornost...

Vláda má být sbor vedoucích, kteří mají být ve svém resortu především kvalitními odborníky a vědět, o čem daná věc je a jak s ní tudíž nakládat, aby to bylo k prospěchu občanů.

Místo toho se ale ministři vybírají ne podle svých schopností a znalostí, ale podle členství v jakémsi občanském sdružení (politické straně) a své pozice uvnitř něj.

Ach jo.

0/0
24.6.2010 12:37

bohuzel

Re: Odbornost...

Trochu si to pleteš. Ministři jsou politické funkce. Jejich podřízení od náměstků počínaje dolů to mají být odborníci, ale bohužel často nejsou.  

0/0
24.6.2010 20:51

Oerteplur

Ještě jsem neslyšel o vládě v EU

která by se stavěla a ždímala svoje vlastní občany takovým způsobem, jako to dělá ta česká Rv

0/0
24.6.2010 11:25

pepan z depa

Re: Ještě jsem neslyšel o vládě v EU

Co jsme si zvolili to mame,ale je pravda,že se nikde v Evropě se vláda takhle ke svým občanům nechová.Co naplat asi vyjdem do ulic.;-)P.

0/0
24.6.2010 12:20

BigM

Re: Ještě jsem neslyšel o vládě v EU

Kolik let jsi prožil v nějaké jiné zemi EU?

0/0
24.6.2010 12:21

cod

Re: Ještě jsem neslyšel o vládě v EU

CO MŮŽU SROVNAT JÁ,TAK MY MÁME V PRŮMĚRU-DELŠÍ PRAC.DOBU,3xMENŠÍ MZDU,DRAŽŠÍ UŽ TÉMĚŘ VŠECHNORv

0/0
24.6.2010 12:28

Oerteplur

Re: Ještě jsem neslyšel o vládě v EU

6 let v NL a 2 v D

0/0
24.6.2010 13:15

modra mrkev

Jo Nečásek nepochopil

že podpis šlechtice je něco jako slovo šlechtice Schwarzenberga z kauzy Čunek a jeho setrvání ve vládě. Asi se při jednání moc kecalo a Švancík spal....;-D;-D;-D

0/0
24.6.2010 11:15

modra mrkev

VV-Džone zaplatil Kalousek Veřejnému domu

tu složenku na 23 mld co jsi mu poslal ??? Asi jo když jste ji už z webu věcí veřejných odstranili ;-D

http://www.veciverejne.cz/veci-verejne/clanky/slozenka-pro-top-09.html

a největší sranda je že VV jsou tak veřejné že potajmu vyčistili ze svého webu všech 12 dokumentů kde byly odkazy na slovo složenka.8-o

VV - tlupa podvodných šašků

0/0
24.6.2010 10:57

franta100

Re: VV-Džone zaplatil Kalousek Veřejnému domu

R^R^R^

0/0
24.6.2010 11:27

Lafarg

Re: VV-Džone zaplatil Kalousek Veřejnému domu

R^R^R^;-D

0/0
24.6.2010 12:07

modra mrkev

Ale to pro ty učitele je nové Liškovné ???

to se teda pobavíme ....

0/0
24.6.2010 10:52

Azereth

Re: Ale to pro ty učitele je nové Liškovné ???

;-D jak laškovné R^

0/0
24.6.2010 11:23

Menetekel

Kalousek je odborníkem na padáky a ekonomiku

a i jeho výsledky se podepsaly na zoufalém stavu ekonomiky ČR. Takové lidé nemají ve vládě co pohledávat !!

0/0
24.6.2010 10:21

franta100

Re: Kalousek je odborníkem na padáky a ekonomiku

To ví všichni slušní lidé tohoto státu. Také si ale uvědomují, že Kalousek je skutečným vítězem voleb, protože provedl "geniální odtržení " od KDU-ČSL a tím se  ve vysoké politice se zachránil. Nyní už jen přidělit korýtko a je na další 4 roky vystaráno

0/0
24.6.2010 10:50

Menetekel

Re: Kalousek je odborníkem na padáky a ekonomiku

nechutné. Ale říká se že revoluce požírá své děti ;-)

0/0
24.6.2010 11:16

BigM

Re: Kalousek je odborníkem na padáky a ekonomiku

ovšem, historická skutečnost

0/0
24.6.2010 12:23

franta100

Křeslo? - ano, ale houpací

Jediné křeslo, které si Kalousek zaslouží je houpací. K tomu jeho oblíbené pití a přijde to levněji, než když ho k něčemu pustí. Jaksi nikomu najednou nevadí, že tento dle Jóhna dinosaurus české politiky toho napáchal už dost.

0/0
24.6.2010 10:17

cichon

no, zatim mi to prijde jako rozumne handlovani

uvidime, jak bude celkova koncepce skolstvi, vedy...Jedno je jisty, decka jsou to nejdrazsi co tahle zeme ma a ti kdo to tu potahnou dal. Musi mit poradne ucitele a ti musi byt poradne ohodnoceni, jinak jsme v zacarovanem kruhu a zadna paoliticka agitace a uredni handl z nas nej nevytrhne. Ruku na srdce, kdo by sel po vysoke skole s trochou rozumu a schopnosti dneska za ty prachy ucit.

0/0
24.6.2010 10:14

BigM

Re: no, zatim mi to prijde jako rozumne handlovani

za 20 let 13 ministrů, každý plnou papulu o prioritách a houby na houby

0/0
24.6.2010 12:26

Romulus001

2,1 mld

je pěkná částka - každý učitel dostane cca 800 - 1 000,- Kč hrubého, inu zvýšení to je, o tom není sporu, ale zda je tak zásadní, to nevím. Je vidět, že ani ve vládě o školství moc neví. Peníze učitelům by se mohli zvedat razantněji a prakticky bez nákladů, stačilo by provést některá úsporná opatření:

1. přestat platit školy na vesnicích., kde 3 učitelé učí 10 - 20 dětí - obrovské plýtvání

2. začít rušit některé střední školy

3. nedávat nesmyslné akreditace kdekomu, kdo si založí soukromou školu

To by znamenalo miliardové úspory.

0/0
24.6.2010 10:10

Azereth

Re: 2,1 mld

ehm...nesouhlasím s bodem 1, protože v těchto školách josu skutečně Kantoři a vylidňování vesnic není zrovna dobrý trend. Ostatně obce ty školy dotují. Bod 2 - je to sporné  - souhlasím, že je například přegymnaziováno a přeekonomizováno, což vede nejen ke zbytečným nákladům na školství, ale následně ke zbytečným výdajům v sociální sféře, když stát hradí podpory v nezaměstnanosti a sociální dávky absoventům těchto oborů.  Na druhé straně chybí řemeslníci atd., kteří by státu mohli v budoucnu přinést nemalé ekonomické přínosy. Bod 3 pokud soukromá škola umí lépe připravi dítko na studia či do života  - nevidím v tom  problém.

0/0
24.6.2010 10:24

shane

Re: 2,1 mld

k tomu bodu 1 - To není potřeba řešit, protože pokud mají na ZŠ skutečně tak málo dětí, tak na ně dostanou tak málo peněz, že budou muset zaniknout. Jedině, že by jim na platy doplácela obec ze svého rozpočtu a to už je svobodné rozhodnutí obce a lidí v nich žijících. Vzhledem k tomu, že se to týká malých obcí, kde funguje přímá demokracie celkem dobře tak bych to neřešil. Taky už spousta malých škol zanikla.

Horší je to se středníma školama - tam to nedorovnává obec, ale mocný kraj. A ten často jen ukradne peníze od státu určené základkám a přesune je svým oblíbencům na střední školy. Tam funguje dost velké loby a narozdíl od základek přes něj žádná optimalizace neprošla. V těchto letech vychází obvzlášť slabé ročníky, a tak je optimalizace středních škol nezbytná. K tomu by, ale bylo potřeba aby peníze školám od státu nešli přes kraj, který je nesmyslně přerozděluje, ale rovnou a přímo od státu z ministerstva. Ušetřilo by se taky na kraji za spoustu úředníků.

0/0
24.6.2010 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.