Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Demonstranti blokovali silnici E55, žádali rychlejší dostavbu dálnice D8

Přibližně tři stovky lidí po čtvrté hodině zablokovaly frekventovanou silnici E55 ve Velemíně na Litoměřicku. S transparenty a vlajkami v rukou chtěli půlhodinovou blokádou důležité komunikace upozornit na váznoucí dostavbu dálnice D8. Na místě se kvůli demonstrantům vytvořily v obou směrech kolony, v nichž uvízly stovky vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bem

Patrik

Jediným řešením je dát Patrikovi pořádně do držky, když to jinak v naší "demokracii" nejde.

RNDr. Miroslav Patrik

, Merhautova 1009/139, 613 00 Brno - Černá Pole

0/0
24.6.2010 14:07

Lokýt

Re: Patrik

A to těm autům zabrání tam jezdit?

0/0
24.6.2010 14:51

nekdoosmdesatyšesty

Re: Patrik

Autům nic nezabrání tam jezdit, ale proč by tam jezdily, když budou moci jezdit po dálnici. Ta by do roku 2012 stála, pokud by pan Patrik, na jehož činnost mu mimochodem stát přispívá, nepodával žaloby na každou "hovadinu". V tuto chvíli již nemůže výstavbě (a zejména tomu údajnému ničení přírody) zabránit, jen ji prodražuje a prodlužuje, což má za následek jen další ničení přírody.

Pan Patrik je pro mě morální odpad, který si podobně jako většina ekologistů myslí, že má nějaké vyšší poslání chránit přírodu, že je něco jako Bůh.

Tím, že ho někdo zmlátí, se to ale samozřejmě nevyřeší.

0/0
24.6.2010 17:18

Lokýt

Re: Patrik

A to je právě ten velmi rozšířený omyl, že motorizmus nelze omezit. Jde to, a dobře; a neustupovat mu tím, že pro něj urveme ralší prostor odjinud v momentě, kdy se na ten dosavadní už nevejde, je jeden ze základních způsobů.

Nebo Vám připadá smysluplné postupovat systémem "auta se na silnice nevejdou, hluk a jedy jsou nesnesitelné - postavíme další silnice - auta se na silnice stále nevejdou, hluk a jedy jsou stále nesnesitelné - postavíme další silnice - auta se na silnice..."?!

0/0
24.6.2010 19:44

nekdoosmdesatyšesty

Re: Patrik

Nechat projíždět 12 000 aut obcí, když můžou jet bezpečně a pohodlně po dálnici je opravdu výborný nápad. Výstavbou D8 příliš aut nepřibude. Tento argument jsem schopen brát v případě městského okruhu v Praze, kde je možno použít MHD. O neustálém stavění nových a nových silnic mluví rádi ekologisté, ale fakt je ten, že naše dálniční síť byla stanovena v šedesátých letech, stále není postavena, a to byly z této plánované sítě některé dálnice dokonce odebrány. O vaší ideologii a zásadní nenávisti k automobilismu se vyjadřovat nebudu, pro mě je ekologismus srovnatelný s nacismem/komunismem.

Jen obecnější rada: Vážení ekologisté, prosím, abyste se již domluvili, aby vám mohl věřit i někdo rozumnější. Buď tvrďte, že stavět silnici je zbytečné, protože aut ubude (tvrdí část z vás), anebo že jich bude přibývat, protože budou nové silnice ;-).

0/0
24.6.2010 23:47

sarahyna

Kdo to tam zná, pochopí. Kdo ne, neví o čem mluví.

0/0
24.6.2010 13:24

Lokýt

Citát z článku

"Kamiony tu doslova ničí lidi i jejich majetek, už s tím něco musíme udělat. Nechceme řidiče obtěžovat, ale asi by to měli aspoň

malinko pocítit."

To nemůžu nazvat jinak než pokřivené hodnoty. Někdo "doslova ničí můj život a majetek" a já ho za to ani "nechci obtěžovat" - protože on to dělá zapomoci auta.

Myslím, že motoristé by "to měli pocítit" naopak velmi důrazně.

0/0
24.6.2010 12:54

nekdoosmdesatyšesty

Re: Citát z článku

Je špatné mít možnost volně se pohybovat po světě? Měli bychom to zakázat? Nepřehání to ti ekologisté už trochu?

0/0
24.6.2010 17:07

nekdoosmdesatyšesty

Proč E55?

Zajímavé, jak se ve všech médiích používá označení E55, které je ale v podstatě nedůležité a zbytečně nepřesné. Správné označení této silnice je I/8, překvapivě proto se po přeložení trasy bude jmenovat D8 a nikoliv D55 :-P

0/0
23.6.2010 23:35

schima

Re: Proč E55?

označení E.... je označení silnice vysokého tranzitního významu, zpravidla mezinárodní silnice

Kupříkladu silnice E55 je označení silnice vedoucí z Švédska do Řecka přes ČR

E50: Paříž - Norimberk - Praha - Brno - Košice - Kyjev

E49: Magdeburg - Karlovy Vary - Plzeň - České Budějovice - Wien

a mohl bych tu psát do večera

0/0
24.6.2010 10:54

nekdoosmdesatyšesty

Re: Proč E55?

Děkuji za snahu, ale to snad z mého příspěvku tak nějak vyplývá, že vím, co je síť evropských silnic.

Nechápu souvislost s mým příspěvkem. Jak sám tvrdíte, E55 jde ze severu Evropy až na jih. I/8 je jasná, vede z Prahy na hraniční přechod Krásný Les. Ten, kdo se v oboru silniční dopravy pohybuje, používá národní označení silnic. Evropská čísla používají novináři, asi chtějí být více světoví ;-). Potom ale nechápu, proč tak nepostupují i při označování dálnic. Měli by psát o naší nejstarší dálnici E50 (nebo E65, nutno si vybrat ;-D). Pokud píšou E55, mně se vždy spíše vybaví jihočeská I/3, ke které mám blíže, je to prostě zbytečně matoucí ;-)

0/0
24.6.2010 17:04

majkl1

Jen drobná poznámečka

Stavba samozřejmě byla vyprojektována v celé své délce, byla vydána územní rozhodnutí i stavební povolení. Potíž je v tom, že na jednotlivé úseky stavby. Toho využil pan M.Patrik z Brna, který si říká Děti Země a systematicky napadá pod nesmyslnýmy důvody jednotlivá rozhodnutí. Kolik nás všechny tato legrace stála a stojí, to snad raději ani nechci vědět. Základní chyba je ve stavebním zákoně, který připouští, aby s prominutím "každý nýmand z Kotěhůlek" si takto léčil svoje ego. Mělo by platit totéž, co u soukromých staveb - vyjádřit se mohou, krom stavebního úřadu, pouze bezprostřední majitelé pozemků, se kterými má stavba souviset a hraničit.  

0/0
23.6.2010 23:19

Lokýt

Re: Jen drobná poznámečka

A kdo je "bezprostředním majitelem" ekosystému (ne pozemku, ale toho co se na něm má díky ochraně udržet) v CHKO České středohoří?

0/0
24.6.2010 12:44

traktorista operator

bych rad vedel,

proc to tam ti teroristi blokujou? Trasa ty dalnice vede tesne vedle lomu. Zmizelo pul kopce a nic se nedeje ;-D

0/0
23.6.2010 20:33

prolhani.novinari

Tím fakt té stavbě hodně pomůžou...

0/0
23.6.2010 20:24

navsteva socialistu nesnasi

Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

jako v Nemecku - tedy z vsechy dalnice jsou stavby ve verejnem zajmu. Takze omezeny okruh ucastniku schvalovaciho procesu, zkracene terminy, omezena moznost odvolavani a zrychleny postup vyvlastnovani.

0/0
23.6.2010 18:52

zeolit

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Pokud je toto pravda, nevím, na co naši zákonodárci čekají? Z majitelů pozemků se snadno stávají vyděrači a ještě mají podporu některých politiků. Poučme se u Němců!

[>-]:-)118

0/0
23.6.2010 19:25

kotec

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Nejste náhodou volič komunistů? Vyvlastňování je věc, která mi silně zavání minulým režimem. A mimochodem, kdo určí, která konkrétně trasa dálnice je ta, která je veřejným zájmem? Zrušil byste i hodnocení vlivů na životní prostředí a také ekonomické hodnocení přínosnosti stavby? Nic proti dostavbě D8, ale paušalizace tohoto typu by jistě vedla k drahé a pro místní i životní prostředí nepřijatelné variantě D3 přes Posázaví a to už rozhodně není možné jen tak pominout...

0/0
23.6.2010 20:03

werr

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Ano s vyvlastnovanim mam taky problem, jinak souhlasim.

Ale na rozdil od komunistu je vyvlastneni v normalnich zemich vyvlastneni s relativne rovnocenou nahradou.

A dalnice by mely byt pausalne verejne prospesne stavby. Mam ale dojem, ze to jsou uz ted, jen ty navazujici veci z toho verejne prospesneho delaji jen prazdna slova.

EIA pri projektovani bohate staci, netreba zadne dalsi ekology.

A D3 pres Posazavi v takzvane stabilizovane variante je jedina mozna varianta at se Vam to libi nebo ne.

0/0
23.6.2010 21:12

Lokýt

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Dálnice není prospěšná veřejně, ale jenom těm, kdo ji používají. Všem ostatním a zvláště těm co musí žít v její blízkosti, je krajně neprospěšná.

0/0
24.6.2010 12:46

sarahyna

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Pořád lepší v blízkosti, než mít průtah prostředkem vesnice...

0/0
24.6.2010 13:18

Lokýt

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Jaký je rozdíl, jestli mám 10 000 aut denně 50 metrů před domem, nebo 20 000 aut denně 400 metrů za domem?

0/0
24.6.2010 13:30

werr

Re: Predevsim je potreba konecne prijmout zakon

Ten ze o tech 20 000 na dalnice temer nemusite vedet zatimco o tech 10 000 ve meste budete sakra vedet. Pokud mezi vami a dalnici bude i pas stromu nebudete o ni moc vedet ani vam nebude nijak moc skodit. Vim o cem mluvim mam D8 u Prahy necely kilometr od domu.

A dalnice je verejne prospesna stavba o tom se neda diskutovat, to je proste fakt. Ikdyz po ni nejezdite tak po ni jezdi ti co vozi zbozi ktere si potom kupujete apod. Protoze ulevi obcim na trase starych silnic tak je prospesna i jim. Diskutovat muzeme tak o tom, kolik se toho da vozit po zeleznici ale i kdyz vyhazime vsechny lemply z CD a CD Cargo a podari se nam prevest hodne zbozi na koleje, bude stale dost veci potrebnych dopravovat operativne po silnicich i na vetsi vzdalenostni nez je rozvoz v okoli nadrazi.

0/0
25.6.2010 21:21

mlada_fronta

STOP DIKTATUŘE EKO-PROLETARIÁTU

Způsob zavádění biopaliv ... Škodlivost GM potravin ... Způsob zavádění "obnovitelných" zdrojů energie ... Škodlivost jaderné energetiky ... Antropogenní příčiny tzv. "globálního oteplování" ...

-------------------------------------------------------------

JEDEN OMYL ZA DRUHÝM - DĚKUJEME "EKOLOGOVÉ", ODEJDĚTE !

MARX-ENGELS-LENIN-PATRIK

PIONÝR-SVAZÁK-KOMUNISTA-EKOLOG

0/0
23.6.2010 18:49

pavel.61.

Re: STOP DIKTATUŘE EKO-PROLETARIÁTU

:-) hezké.

Škoda že ti ekologové, když už si tak, nevím proč, říkaj, nezasazují i o ŽP pro lidi.

Nechápu proč jim dáváme přes granty peníze ze státního, když pouze lidem a přírodě škodí. Už jste někdo četl ty jejich "vědecké" vystupy?

0/0
24.6.2010 8:51

Kocka Domaci Angorka

jeden by skoro cetl

"zadaji rychlejsi sluzby.." :-P

0/0
23.6.2010 18:25

sámvelkýmao

no

je to celý nějaký pošahaný.když se projektuje a schvaluje dálnice,tak před začátkem stavby by měl bejt vyřešenej každej milimetr dálnice,včetně všech potřebných povolení.a pak by si aktivisti mohli tak leda.....1000 dukátů.a dokud jsou problémy,tak nic nestavět.ani nezačínat.však ono to neuteče.stejně se to nakonec postaví...............ti zelení ubožáci to dělají stejně jen pro peníze,ne pro přesvědčení..................

0/0
23.6.2010 18:24

raz36

Re: no

Dalnice se v CR stavi 20 a vice let (od prvnotniho napadu po "prestrizeni pasky").  Trasovani dalnice je technicka a ekonomicka zalezitost: aby to slo postavit, splnovalo to normy a nebylo to moc drahy jak z hlediska stavby, tak z hlediska provozu (neekonomickou trasou ridici nepojedou, nejsou padly na hlavu).

0/0
23.6.2010 18:31

bk89322

Re: no

Ovsem tahle D8 se stavela arogantne tzv. salamovou metodou. Ze se proste postavily useky, ktere byly bezproblemove a potom se argumentovalo tim, ze se musi postavit i ty ostatni, jelikoz ty uz postavene by jinak nemely smysl. Ja se tem aktivistum moc nedivim, ze to nezerou. Pokud se to vubec nepostavi, muze za to predevsim RSD, ze zvolilo takovyhle postup.

0/0
23.6.2010 19:04

Lokýt

Re: no

R^

0/0
24.6.2010 12:47

Lokýt

Re: no

Stavba dálnice není technická a ekonomická záležitost. Stavba dálnice je technická, ekonomická a environmentální (s životním prostředím úzce spjatá) záležitost. Takže nejen aby to šlo postavit, splňovalo to technické normy a nebylo drahe z hlediska stavby a provozu, ale také aby to co nejméně škodilo (zahlučňovalo, znečišťovalo, tvořilo bariéru) a co nejméně znemožňovalo žít a život chránit.

0/0
24.6.2010 12:50

ingchemik

Řešení

Tato situace nemá řešení, které by vyhovovalo všem. Dostat kamiony z Velemína by bylo možno dvěma způsoby - nevozit zboží po silnici nebo zbourat hotovou část D8 a jezdit jinudy. Oboje je v současných podmínkách sci-fi.

Jediným řešením je podle mého dostavět rozestavěné dálnice dle plánu ŘSD (který se již více než 20 let nemění - počet plánovaných dálnic tedy nenarůstá) a nezahajovat žádné nové komunikace dálničního typu, které v tomto plánu nejsou. I když p. Patrik mě asi za tento návrh nechá kamenovat.

K těm rozestavěným - dobrým příkladem je R52 k Mikulovu. Až bude hotová již rozestavěná dálnice z Vídně k hranicím a kamiony přestanou jižní Moravu objíždět přes Bratislavu, obávám se, že Mikulováci moc za ten stávající úzký průtah moc vděčni nebudou. Nebo R35 - bez ní nebude možno kompletně opravit D1. Takže můj názor - rozestavěné dostavět, nové nezahajovat.

0/0
23.6.2010 18:21

raz36

Re: Řešení

A proc jako? Doporucuj ise podivat na zapad od nasich hranic.

0/0
23.6.2010 18:23

raz36

A proc demonstranti...

...nejdou blokovat ekology nebo soud, kteri to maji cele na svedomi?

0/0
23.6.2010 18:19

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

když to řeknu slušně...

tak skoro všichni jste prostě "auto-moto-teroristi" a jen hledáte jakýkoliv důvod ten terorismus obhajovat

0/0
23.6.2010 17:33

pavel.61.

Re: když to řeknu slušně...

máš zřejmě nutkání lidi vychovávat k ekologické dopravě nestavěním dálnic, obchvatů, vytvářením vraždících míst na silnici atd. Aut s bohatstvím a pohodlností lidí roste a změnit chování lidí ekoterismem nepovažuji za vhodné. Tak at ekoteroristi lidi vychovávaj kampaní a vzděláváním . At se lidi sami od sebe rozhodnou jezdit na kole nebo vlakem nebo autobusem. Ale ne že si Deti země budou dělat případnou oběť

0/0
24.6.2010 8:58

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

stejnými slovy anti-"ekologů":

ať si tam ty lidi zvyknou, nebo ať se přestěhujou

jinam, když jim ty auta vadí

a sami si stejně vozí zadky v těch smradlavejch

plechovkách []

0/0
23.6.2010 17:26

chochola

Bohužel

ekoterorismus dosud nepatří mezi trestné činy. Snad to ale nebude už dlouho trvat...

0/0
23.6.2010 17:22

Hrdina-soc.dem.Vojtěch Dundr.

Re: Bohužel

jak bys definoval ekoterorismus, mysliteli?

0/0
23.6.2010 17:34

raz36

Re: Bohužel

Ekoterorismus - forma vydirani pod zaminkou ochrany zivotniho prostredi, Ekologismus - novy autoritarsky politicky smer zduvodnujici svoji restriktivni povahu ochranou zivotniho prostredi

0/0
23.6.2010 18:22

Hrdina-soc.dem.Vojtěch Dundr.

Re: Bohužel

Ty máš dost.

0/0
23.6.2010 18:24

Franta Jouda

Re: Bohužel

nn, ty máš dost. Odpověděl ti naprosto přesně na tu tvojí hloupou otázku :-P

0/0
23.6.2010 18:30

J i ř í

Re: Bohužel

Doporučuji podívat se na definici terorizmu do slovníku. Pokud lidé, nepřesně nazývaní "ekologové", blokují něco soudně, tak to není ekoterorizmus, ale ekovyčůranost.

0/0
23.6.2010 18:52

pavel.61.

Re: Bohužel

R^

0/0
24.6.2010 8:59

hrdlajz

připoutat!

Toho -ekologa?-Patrika;-€bych připoutal ve Velemíně před hospodu aby si užil celí den pohledem na provoz pak by dal snad pokoj a stáhnul se do Brna a neotravoval na severu,jen si vemte kolik nafty spálí kamion než dojede na hranice dnes a kolik až bude hotová dálnice jaký to bude rozdíl8-o

0/0
23.6.2010 17:15

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: připoutat!

tak já bych ty, co chtějí tu dálnici, přestěhoval tam, kde potom bude, oni totiž ty auta nezmizí, jen se přesunou jinam

každej chce smradlavý plechovky, ale jen aby nejezdily pod "jeho" okny

0/0
23.6.2010 17:47

Dr. Fe(1)

Házet to na ekology je tak jednoduché

Radši si o tom něco nastudujte. Kdyby se bolševici z  ŘSD nechovali arogantně a bezohledně z pozice síly jakoby byl rok 1972, tak už dávno jezdíme pod Českým středohořím tunelem a dálnice u Hradce je taktéž dostavěná. Jenom jednodušší lidé pořád kvičí jako kolovrátky pohádku o těch zlých ekologistech a žerou to neschopným státním úředníkům i s navijákem.

0/0
23.6.2010 17:10

Hufo

Re: Házet to na ekology je tak jednoduché

myslíš tím tunelem, proti kterýmu se bouřili ekologové hned od začátku. a největší sranda je, když si děti země a hnutí duha občas dokonce odporují

0/0
23.6.2010 17:13

Dr. Fe(1)

Re: Házet to na ekology je tak jednoduché

No tak hned na začátku se ekologoivé bouřili proti jakékoliv dálnici přes CHKO. Pak ustoupili, že tedy ano ale dlouhm, tunelem. Na to ŘSD nepřistoupilo. Pak se tedy snažili prosadit alespoň kratší tunel (Kubačka), na to taky ŘSD nepřistoupilo a "přes mrtvoly" si nesmyslně prosadilo povrchovou trasu přes CHKO, kde by žádná dálnice dle zákona být neměla natož vedení po povrchu.  .... žádný kompromis, žádný ohled na ŽP. Přitom tunel se jako rozumné kompromisní řešení přímo nabízí, když se jedná o pohoří v CHKO.

0/0
23.6.2010 17:18

Hufo

Re: Házet to na ekology je tak jednoduché

dobře si pamatuju řev ekologů proti tunelu. evidentně zelení soudruzi nemají jasnou koncepci a každá skupinka chce něco jinýho

0/0
23.6.2010 17:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.