Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministryně Kovářová navrhuje prolomit kvůli alimentům daňové tajemství

Ke zjištění příjmu rodiče ve sporech o výživné by mohlo přispět prolomení daňového tajemství nebo mlčenlivosti zdravotních pojišťoven. Shodla se na tom ministryně spravedlnosti Daniela Kovářová s expertní skupinou, která už dříve vypracovala tabulku ke sjednocení výše alimentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Castor

..... mazec .........

Ta ženská už by měla s těma drogama přestat. A nebo s tou erotikou, protože má dočista vyje...ý mozek. Moje bývalá žena se strašně chtěla rozvést ... že už se mnou nechce být a takové ty bláboly .... a že mě nepotřebuje. ale od rozvodu jsme už byli třikrát u soudu a vždy chtěla peníze, nebo zvýšit alimenty. Takže přesně takovým paní ministryně nahrává na smeč .... A to se kluka zajímám a starám se ... škoda mluvit.

0/0
9.7.2010 15:52

pospichal

úplně nejvíc je strašné

kolik můžů Kovářovou za tuhle agendu kritizuje. Stydím se za všechny tyto lidi, kteří se nejsou ochotni starat o vlastní děti. Velmi si cením této snahy i vytrvalosti Kovářové, která čelí trapným útokům neschopných otců.Přitom návrhy vzešly od odborníků!Jen počkejte až vám i tady v česku začnou zabavovat řidičáky ;-D

0/0
1.7.2010 17:26

Wrunx

Je strašné

když se zjevně umanutý amatér dostane do místa kde má nějaké pravomoce. Toto je zářný případ. Ty sjedocovací procenta jsou nesmyslná od prvního pohledu a nově avízované prolomení neudělá nic jiného než že okrade stát i ty kterým by mělo údajně sloužit, protože přesune další část zisků zainteresovaných lidí do šedé ekonomiky. Rv

0/0
23.6.2010 20:27

Pitošek

Paní Kovářové...

zřejmě bývalý manžel dluží na výživném. Jinak si myslím, že když někdo platit nechce, tak platit nebude a kdo své děti miluje, tak jin dopřeje i nad rámec vyživovací povinnosti.

0/0
23.6.2010 10:24

komentator-1

tolik zloby, to je smutné

to se nenajde žádný chlap, který má trochu velkorysosti a chápe, že děti mají mít podíl na jeho příjmu bez toho, že by si otravoval mozek úvahami jak toho žena zneužívá? To se nenajde ženská, která se při rozvodu nesnaží sedřít z chlapa kůži? Vůbec tomu, musím říct, nerozumím, proč se lidi berete, když se nedokážete domluvit na tak základních věcech, jako je odpovědnost vůči vlastním dětem?

Naštěstí znám ve svém okolí i páry, které se dokázaly rozejít noblesně bez vší špíny, o které se tady píše, no a pochopitelně doufám, že mně manželství vydrží a řešit to nebudu :-)

0/0
23.6.2010 9:02

starej Brůna

Re: tolik zloby, to je smutné

My jsme si ty rozvody nevymysleli, není to nic příjemného. Tady jde spíš o to, co paní ministryně navrhuje. Na takovéhle alimenty muž pracující poctivě v tomhle státě prostě nemá. Když je zaplatí nezbyde mu ani na jídlo. Vím o otcích, kteří vydělají dost ale nevypadne z nich ani chlup, ubožáci.

0/0
23.6.2010 10:03

pospichal

Re: tolik zloby, to je smutné

to přece není pravda, že na to nemá!proto je to v procentech platu a ne paušální částka.Dvacet procent platu může obětovat každý.A čím méně bere, tím víc se mu to vyplatí, ve funkční rodině by musel na dítě přispívat víc. Na jídlo mu jistě zbyde, když vynechá cigarety, automaty a pivo.To, že jsou i takové bestie co neplatí vůbec s tím ale nesouvisí.

0/0
1.7.2010 17:19

prognostique

Při prolomení mlčenlivosti berňáků a

zavedení majetkových přiznání by tady v ČR nezůstal kámen na kameni. Každý druhý by byl znemožněn, zastřelen nebo by se zastřelil sám, nebo by přišel časem na mizinu, protože by s ním nikdo neudělal ani kšeft ;-D Moc poctivých, slušných, pracovitých a nezadlužených by tady nezbylo ;-D

0/0
23.6.2010 7:28

bk89322

Re: Při prolomení mlčenlivosti berňáků a

To by nebylo tak hrozne. Oni to totiz ti podnikatele bernaku nereportuji.

0/0
23.6.2010 8:05

Cocotus_____Interruptus

Zdravotni stav: dosud kojen...

Ufff,,, ;-D;-D;-D

Madam feministka by mela urychlene, ale skutecne urychlene vypadnout od valu. A jeste neverejne soudy - no to by to panecku v nasi zfeminizovane justici teprv vypadalo, kdyby si to tam souputnice erosenky Kovarove mohly provadet za zavrenymi dvermi. To by se vam hodilo. ;-€Rv

0/0
23.6.2010 7:14

Sickland

Pro podnikatele s vyšším příjmem 16 táců za Toníka a Aničku?

8-o to asi šlápla na hrábě paní ministryně...Dalších 16 dostane matka dětí od státu. Čili tím v podstatě Kovářová navadí ženy ať si najdou nějakého boháče, nechaj si udělat kupu dětí, potom at se rozvedou se a otce nemilosrdně stáhnou z kůže. Vskutku geniální nápady má tato dáma. Podobně jako rozdávat hodinky za 7.000 nebo vyznamenat medailí soudní zapisovatelky...zaplaťpámbu, že už jde tahle feministka od válu :-) Za tu dobu co je úřednickou ministryní nadělala paseky víc než dost :-(

0/0
22.6.2010 23:16

szagi

Re: Pro podnikatele s vyšším příjmem 16 táců za Toníka a Aničku?

R^R^R^

0/0
23.6.2010 7:02

zlomená lopata

Re: Pro podnikatele s vyšším příjmem 16 táců za Toníka a Aničku?

Myslím, že spousta našich krasavic tuhle taktiku provozuje už dávno!

0/0
23.6.2010 10:17

mihel

Ale tady přece nejde jenom o děti.

Tady jde o i to, aby sociální pracovnice měli větší přehled nejen o výdělcích, ale i o majetku těch ostatních. S tím už se dá pak i něco dělat. Neříkám, že to všechny jako informace prodají, ale dá se s tím i vydírat. Ale to nejpodstatnější je získání dalších pravomocí a možnosti rozhodovat. A dále z toho vyjde, že jich je na to všechno málo. Jejich počty se budou muset posílit, aby to všechno mohly zjistit. A nakonec je z toho obchod, který se u dětí zakazuje, nikoliv....... 

0/0
22.6.2010 23:00

Irish Stout

... zdá se, že nejlepší je, žádné děti vůbec

nepočínat.

0/0
22.6.2010 22:33

Oranžovej Bůch

Soudružka erosenka Kovářová buduje tunel na peníze.

Jo, dítě je velmi účinná zbraň v rukou matky v boji proti otci a nástroj msty po rozvodu.

0/0
22.6.2010 22:31

_Clayman

Nechápu... ten návrh imho nefunguje...

To už o trochu líp funguje ten socanskej (minimální částka, aby se vykukové, kteří to zkoulí tak, že jsou ve ztrátě, nevyvlíkli kromě daní i z tohodle). Ale i ta není dobře. Kdyžtak to chce odstupňovat podle příjmu A POČTU DĚTÍ.

Když dobře vydělávám, můžu se přece rozhodnout, zda chci rozmazlovat jedno dítě, nebo si jich pořídit pět, protože považuju velkou rodinu za hodnotu a i pět dětí dokážu slušně uživit. A když pak na ženu dojde nová míza a dojde na lámání chleba, mám jí pak na děti, které jsem velmi slušně uživil z poloviny svého platu, najednou tři čtvrtiny platu?

0/0
22.6.2010 18:39

bohuzel

Re: Nechápu... ten návrh imho nefunguje...

??;-D;-D Ty jsi to vůbec nepochopil.

0/0
22.6.2010 19:18

zero zero

Jo.

To je chlapci hezký jak to pojímáte ale trochu myslete. Dítě cca 6-10 let za den: 3x jídlo, 2 x svačina, možná nějakej časopis nebo zmrzlina cestou ze školy. Pravidelně: šaty, boty, školní potřeby, kroužky, hračky, výlety atd.. Odhad: 300kč na den za 1 dítě pravděpodobně prosviští, zejména v hlavním městě. 300kč x 30 dní = 9000kč měsíčně. Děleno dvěma: 4500kč. Pokud není rodič (v tomto případě většinou muž) schopen vydělat na svoje dítě blbých 150kč na den, bylo by asi lepší kdyby si dítě nepořizoval. Platí-li  na svoje dítě nižší částku, doplácí rozdíl rodič který s dítětem žije (většinou žena). A doplácí mnohem víc, protože čas a energie investovaná do dítěte je dost těžce vyčíslitelná. Navíc: rodič který se o dítě každodenně stará má mnohem míň času a možností peníze vydělat. Takže upřímně: kolik pánové platíte na svoje dítě na den?

0/0
22.6.2010 18:24

coudy.v

Re: Jo.

No to by mě ale pak zajímalo kolik by dostal muž když by dostal do péče děti on...  dle vás by muž na dítě by měl dát dejme tomu cca 5000Kč a když to bude obráceně tak žena na to samé dítě dá pak třeba jen 2000Kč není to divné...

0/0
22.6.2010 18:41

bohuzel

Re: Jo.

Muž by nedostal nic. To dostává vždycky dítě.

0/0
22.6.2010 19:19

coudy.v

Re: Jo.

jj jasný... tak proč dítě v péči otce dostane míň než když je v péči matky...

0/0
22.6.2010 19:47

bohuzel

Re: Jo.

Protože matka má zpravidla menší přijmy.

0/0
22.6.2010 20:14

coudy.v

Re: Jo.

no a co na tom vždyt se jedná přeci o dítě a podmíky to dítě má mít přeci stejné ať je u matky nebo u otce... tím chcete říct že dítě v péči otce má být okrádáno... tudíž bych to navrhl tak kolik může platit matka na dítě tolik bude dostávat...

0/0
22.6.2010 20:49

bohuzel

Re: Jo.

Co má dělat ženská, když víc nemá? ;-D;-D;-D Jaké máš vzdělání a kolik ti je?

0/0
22.6.2010 21:33

coudy.v

Re: Jo.

Tohle já plně chápu, ale není přece možné u dětí dělat tak velké rozdíly když jedno a to samé dítě dostává od jednoho z rodičů cca 5000Kč a ve druhém případě by dostávalo cca 2000Kč

Hi to je tady nějaký dotazník :-P

0/0
22.6.2010 22:08

coudy.v

Re: Jo.

dodatek... ať je dítě u matky nebo u otce tak má přeci stále stejné potřeby...  tudíž nepochopím když je dítě u matky tak proč by mělo dostávat víc peněz než když je u otce...

0/0
22.6.2010 22:21

Rudolf z Deywitz

Re: Jo.

300 korun denně??? 8-o To si nemůžu dovolit utrácet za sebe!Paní Kovářová, všichni nemají ministerský plat. Ale to se zrovna vám těžko vysvětluje. A hlavně je to zbytečné, protože veškeré vaše nápady jsou jen pokusy se jakýmkoli způsobem dostat ke korýtku a "nebohé samoživitelky" jsou vám ve skutečnosti ukradené. Má úcta.

0/0
22.6.2010 18:43

bohuzel

Re: Jo.

;-D;-D;-D

0/0
22.6.2010 20:15

starej Brůna

Re: Jo.

Tak aby to bylo i pro tebe maminko, jsem chlap, byl jsem na mateřské s dvěma dětmi. k snídani houska 3kč, máslo 2kč, šunka 4kč, kakao 3kč, svačina jablko a mrkev 6kč, oběd ve školní jídelně max. 25kč, svačina odpoledne jogurt nebo ovocný tvaroh do 10kč, k večeři chléb s máslem, ledový salát, ředkvičky taky do 10kč, to je jídlo na den za 63kč, měsíčně celkem jídlo 1890kč. Dětská pasta na zuby 15kč, spotřeba mýdla 30kč, toaletní papír asi 40kč. Celkem měsíčně 85kč. Prací prášek a aviváž 150kč. Časopis s hračkou 4x za měsíc po 50kč a různé dobroty 400kč. Elektřina, voda a benzín bratru 800kč, tj 3325 celkem. Příspěvek na ošacení a kroužky 1200kč měsíčně, tj dohromady 4525 kč děleno dvěma za měsíc 2262,5kč, když nebudu svině tak dám 2500. Pokud se bývalka znovu vdá zařídím dětem knížku a ona už nedostane ani kačku, děti mají přece nového tatínka. Peníze děti dostanou v plnoletosti, budou-li chtít něco extra nebudu šetřit ale to pouze v případě, že to koupím sám nebo s nimi.

0/0
22.6.2010 20:27

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Jo.

R^

0/0
22.6.2010 21:01

zero zero

Milý pane Brůno

Cituji: "k večeři chléb s máslem, ledový salát, ředkvičky taky do 10kč, to je jídlo na den za 63kč". Pokud budete tímto stylem stravovat dítě ve věku 6-10 let, do roka je na kapačkách. Soucítím se všema sociálně slabýma spoluobčanama (nemyslím to ironicky!), ale mluvím o normálním jídle. Kromě mýdla doporučuji zakalkulovat také ústní vodu, dále pak vlasový a tělový šampon. Kromě časopisu bych ráda občas dítěti ráda koupila knížku nebo nedejbože hračku. Jen tak namátkou: nečekané výdaje za poslední měsíc: školní výlet 350kč, s tím související nákup pláštěnky 400kč a batůžku 390kč. Školní návštěva muzea cca 100kč. Kniha nezbytná k povinné školní četbě cca 300kč. Rozbil se penál 150kč. Chřipka: nákup v lékárně 250kč. Epidemie vší: šampon proti parazitům cca 150kč.

Nejde pane Brůno o peníze, ani o to jak skromně žijete vy nebo já nebo kdokoli. Jde o to jak moc máme rádi svoje děti. Já svoje dítě miluju. Nechci aby večeřelo celý rok chleba s ředkvičkama.

0/0
22.6.2010 21:45

starej Brůna

Re: Milý pane Brůno

Byla to pouze ukázka jídelníčku na jeden den v souladu se zdravou výživou dítěte. Šampon tělový a vlasový se pro děti používá většinou v rámci jednoho výrobku, ve kterém století žijete? Kolikrát do roka kupujete pláštěnku, batůžek a penál? Vaše děti jezdí se školou více než dvakrát ročně na výlet? Minule jsem kupoval přípravek proti vším za 300 korun, byl jeden z nejlevnějších... Ono to spíš maminko vypadá, že neumíte hospodařit ! A své děti miluju, jak vás napadlo, že ne? Vždy jsou čisté, milé  veselé a spokojené, skromné... Á propos, když se do mě tak pouštíte, zatím jste mluvila pouze o penězích, zmínila jste, jak je namáhavé se o děti starat, ale ona je to zábava a hlavně radost - teda pokud muž nemá doma takové nemehlo, že se to nedá vydržet, neuražte se, ale vy musíte být exot! 8-o

0/0
22.6.2010 22:50

zero zero

Re: Milý pane Brůno

Mýlíte se: 63kč na jídlo na den je velmi malá částka na to aby se za ni zdravě stravovalo dítě ve věku 6-10 let. Vycházím z cen potravin v Praze. Večeře v hodnotě 10kč je extrém, nikoli běžná norma.

Co se hygieny týče, asi jsem něco přehlédla v drogerii. Mám za to že tělový šampon je na tělo, vlasový na vlasy. Pokud použijete jeden výrobek na vše, přesto tím nijak nesnížíte spotřebu.

Školní výlet: ano, dítě chodí do jazykové školy a školní akce (výlet, návštěva kina, divadla, muzea, koncertu) jsou několikrát do roka. Nekupuji li zrovna batůžek, kupuji vstupenky, výtvarné potřeby, knihy, hračky.

Co se hospodaření týče, nemám problém vydělat dostatek peněz na to abych svému dítěti koupila to co potřebuje a to co má rádo. Pokud vám mnou uvedené výdaje připadají exotické je mi líto, ale podobně utrácí za své děti velká část lidí v téhle zemi. Na druhou stranu je smutné že mnoho matek žije s dětmi na hranici bídy jen proto, že otec považuje za normální večeři v hodnotě 10kč.

0/0
23.6.2010 7:06

starej Brůna

Re: Milý pane Brůno

No vidíte, když nemáte problém vydělat dost peněz tak aspoň vemte v úvahu, že 80 procent lidí v této republice nežije v Praze a na průměrnou mzdu dosáhne pouze několik málo jedinců. Většinou to jsou podnikatelé, kteří jsou stále jednou nohou v kriminále, protože obírají stát na daních a zaměstnance co to jde. V našem regionu je běžná mzda 15000 pro muže a 12000 pro ženu, já osobně vydělám 10000 na ruku čistého protože v okolí prostě není práce. Přesto jsou děti ze vsi zdravé a spokojené. To vám mohu jako zdravotník potvrdit i když ne vždy dostanou to, co chtějí. Tím jsem chtěl pouze vysvětlit fakt, že když dost vyděláte (nejen vy), rychle si zvyknete žít na vysoké noze ale na to my otcové vám kašleme.

0/0
23.6.2010 8:56

zero zero

Re: Milý pane Brůno

Chápu že pokud platíte 2500 s příjmem 10000, je to hodně. Zákon by neměl být nastaven tak, aby z vás vydusil další peníze (které nemáte). Mělo by být ale zajištěno, aby dítě dostalo nějaké normální životní minimum.

Pokud vezmeme vašich 2500 (z detailů které uvádíte je každému soudnému člověku jasné že je to sakra málo) a mých 4500 (s menší částkou bych měla ve městě dost vážný problém), pohybujeme se kolem 3000 měsíčně. Přesto velká část mužů platí na své děti mnohem míň, běžné jsou i alimenty kolem 1800. Nedokážu si představit jak s touhle částkou uživit dítě.

Pro vaši představu: živím dítě už 4 roky sama. Nedostávám ani korunu, protože bývalý partner "nemá peníze". Soudit se s ním nebudu, mávnu rukou a peníze vydělám. Pracuju na volné noze, někdy i 10 hodin denně, včetně víkendů a přitom se věnuju dítěti. Je to náročné ale nevadí, dělám to ráda. Někdy přemýšlím o tom co by se stalo kdybych pracovat přestala a řekla "nemám práci, nemám peníze". Jak by to asi s dítětem dopadlo?

0/0
23.6.2010 13:41

starej Brůna

Re: Milý pane Brůno

Hmno tak se alespoň na něčem shodneme.  U nás to takhle s rozpočtem prostě je. To že vám bývalý neplatí byť symbolickou částku je ale špatné, měla byste se bránit, tak hodně štěstí.

0/0
24.6.2010 19:34

Petr Z.

No

No, je mi 30 a podobne clanky radeji cist nebudu, jinak si deti nikdy neudelam...

Pani na me pusobi jako hodne silna feministka, doufam ze to neprojde a doufam, ze ji nevyberou jako novou ombudsmanku...

0/0
22.6.2010 18:21

Leaf

Lehce zneuzitelne

Kdyz bude nekdo chtit te mit pod kontrolou (i treba z duvodu konkurence), tak se spoji s tvoji byvalkou a domluvi se s ni, aby pozadala o zvyseni aliku. Ten vetsi kabrnak ji muze i pravne zastupovat jako obecni zmocnenec primo u soudu.  Stat mu pak naserviruje vse8-o.

0/0
22.6.2010 18:03

awacs767

Pokud dítě zůstane s milionářem, ať má miliony.

Všechno ostatní je jen zlodějina.

0/0
22.6.2010 17:57

moznanemozna

Pole příspěvků

to vypadá na to, že republika je plná zlatokopek. Koho si pak berou, když podle diskuze, jsou naopak v republice chlapi, kteří skoro nic nevydělávají ?

0/0
22.6.2010 17:45

kunta_kinte - sberatel BANu

Me z toho vseho vychazi jedinne

nemit radsi deti vubec. :-P

0/0
22.6.2010 17:30

Leaf

Zvlastni navrh

Nejak mi tu v tom jejim navrhu stale chybi, ze se ma urcovat vyzivne i s ohledem na prijem toho druheho.Rv

0/0
22.6.2010 17:25

Mychal.B

Re: Zvlastni navrh

Těch 5% alimenty platících žen autory návrhu nezajímá ;-)

0/0
22.6.2010 17:32

tenisák lokeťák

já jsem pro

R^

0/0
22.6.2010 17:24

Nenecháme se okrádat kapitalisty

naše justice

alimenty jsou podle ní hlavní problém ale opatrovnická mafie může ničit životy dál:

http://www.k213.cz/start.php?act=read&art=2014

0/0
22.6.2010 16:54

Nenecháme se okrádat kapitalisty

pánové..

chcete-li si zachovat duševní rovnováhu, články o návrzích této číči ignorujte

0/0
22.6.2010 16:53

roddie

Mám příklad rovnou z rodiny

Rozvod - protože jsem přistěhovaný, přebírám hypotéku na společný byt, vyplácím drahou ženu (která si načla milence), platím výživné. Soud vůbec nezajímalo, že 2/3 platu padnou na hypotéku a inkaso (jo holt ve dvou se to táhlo jinak, proto jsme si ji taky brali). Prodej není řešení, po volnech si přivydělávám, jak to jde, abych to utáh (koneckonců snad jednou dcera ten byt dostane). Ex je vysmátá, má přítele, kde bydlet (u něj) a minimální náklady. Prý si mám najít ženskou. Ještě že má tak dobré rady ...

0/0
22.6.2010 16:53

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Mám příklad rovnou z rodiny

jo, přesně tohle mi exka říkala taky !anbych si našel ženskou" když se mne snažila vykopnout z jejího baráku který jsem já celý zrekonstruoval aby se tam dalo bydlet.

U mně naštěstí soudkyně k hypotéce přihlédla.

Odvolej se, jinou možnost nemáš, u vyšší instance mozek používají víc

0/0
22.6.2010 16:58

roddie

Re: Mám příklad rovnou z rodiny

Odvolal bych se, kdyby se mi nepodařil poměrně husarský kousek, a to zařídit mnohem častější styk s dítětem než navrhovala ex ("já mám větší právo na dítě protože jsem matka"). Díky tomuto téměř vyrovnanému styku soudkyně stanovila výživné na 2500 měsíčně, což je sice (vzhledem k rozsahu styku a nákladům na stravu a zábavu) víc než může dcera v jejím věku spotřebovat, ale ještě rozumné. Spíš přemýšlím, jestli té mojí bývalé nerupne v kouli a nezačne dělat hlouposti.

0/0
22.6.2010 17:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.