Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chodci, na přechodu mávejte na řidiče, žádají Věci veřejné. Podívejte se jak

Dopravní expert a čerstvý poslanec Věcí veřejných Stanislav Huml navrhuje, aby zákon dal chodcům povinnost řidiče předem upozornit, že chtějí přecházet. To by odstranilo nedorozumění kolem přednosti chodců na přechodech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

-=koloděj=-

Znamení musí být výrazné, aby to každý pochopil

Takže pravici na srdce a pak vystřelit rovně před sebe, jedině tak bude opravdu jasný, že chci přecházet.

LOL ;-D;-D

0/0
2.7.2010 18:07

b.a.j.l.a.

i na taxíky?

8-o

0/0
29.6.2010 15:06

novakjara

Na E55

se mává již dlouho, nejen na přechodech, a většinou stejně zastaví jen zahraniční turisté.

0/0
29.6.2010 15:04

barabura

to bude zmatek

no blbý pak bude, když budu chtít pustit řidiče a budu na něj mávat ať jede a on bude furt stát a myslet si, že mu dávám znamení, že jdu. to bude fakt pr... ;-D

0/0
29.6.2010 13:13

Exorcius

mávání pravicí

Nevím proč, ale mnohem přirozenější by mi připadalo upozornit pozvednutím pravice. Bohužel v tomto státě bych za to pak ještě mohl sedět do basy.

0/0
29.6.2010 10:08

kernas08

Jedna věc

jsou klábosili u přechodu, ale co teprve ti co musí komunikovat (telefon na uchu nebo ještě "lépe" v předpažené ruce a upřený pohled na něj) a nevidí, neslyší a ještě se v půlce pruhu zastaví, protože se asi nemůže trefit té správné klávesy...

0/0
29.6.2010 9:40

kernas08

jedna věc

0/0
29.6.2010 9:37

Jencek

Jak to vidím já:

Všechno je to o toleranci. například, když jdu k přechodu a vidím, že jede jedno nebo dvě auta, tak se držím od přechodu dál a čekám než přejedou, ať kvůli mně nemusí zastavovat a znovu se rozjíždět, protože 10 vteřin člověka nezabije, ale když vidím, že jede dlouhá kolona, tak doufám, že šofér chápe, že by tu kolonu mohl zastavit..... Nejhorší jsou ti, kteří si nevšímají, že v protisměru provoz stojí, a klidně si projíždějí, ti co předjíždějí auto zastavující u přechodu a chodci, co nemají rozum a lozí do cesty hlava nehlava.....

0/0
28.6.2010 21:15

barabura

Re: Jak to vidím já:

dělám to taky tak R^

0/0
29.6.2010 13:14

mokrykcb

nejlepší

řešení by bylo,že před každým přechodem musí řidič prostě a jednoduše zastavit!

0/0
28.6.2010 20:55

tenisák lokeťák

Re: nejlepší

blbost...to je fakt lepší to mávání, i když to je taky dobrá kravina.. je to o ohleduplnosti, které se v české kotlině nedostává:-P

0/0
28.6.2010 21:06

barabura

Re: nejlepší

;-D ;-D tak to by třeba na Václaváku jenom stály kolony u přechodů ;-D

0/0
29.6.2010 13:15

metafrik

;

TO že zvednete ruku proti autu a pak vstoupíte na přechod/ nebo jen do vozovky, je běžné např. v Anglii, Irsku, španělsku - sám to používám hodně často - řidič vždy zastaví R^

0/0
28.6.2010 17:24

BigM

Re: ;

ovšem není-li metr od přechodu, pak zastaví o chodce :-/

0/0
28.6.2010 20:59

otravenej dracula

mavani ne!

pekne kleknout a poprosit;-D

jinak ma asi ale skarka dost vymazanej mozek jestli na prechodu nepozna lidi co prechazet chtej, asi by se mel vzdat funkce tajneho predsedy VV

0/0
28.6.2010 17:00

Durham

Proč to jinde jde bez problémů

V UK jsou většinou neoznačené přechody, to znamená bez nutnosti dát přednost chodci, ale u škol u obchodů atd.jsou označené a osvětlené a zde  se vyžaduje dát přednost chodci.Na oplátku chodec čeká až auto zastaví a pak teprve vejde na přechod.Mimo přechody chodí pouze šílenci a jsou řidiči absoulutně ignorováni.V obci se jezdí 62Km/h.Proč u nás chodec vstupuje na přechod aniž by se přesvědčil zda auto již stojí a on může bezpečné přejít.Dejme chodcům přednost na přechodě ale zakažme jim vstup do vozovky pokud auto nezastaví u přechodu.Dohlížet na to může naše POLICIE a oboustraně pokutovat.Jednoduché a hlavně odzkoušené.

0/0
28.6.2010 16:08

Deleter

Re: Proč to jinde jde bez problémů

A také hloupé. Je mnohem lepší, když řidič přibrzdí a chodec před autem přejde. Kvůli zplodinám.

0/0
29.6.2010 13:29

Deleter

---

Klábosily znám. Také zasněnce. Věřte, že je smích přejde, když si vyslechnou, co jsou. :-)

0/0
28.6.2010 15:21

sámvelkýmao

no

stačí používat selský rozum a funguje to.když vidím,že jde,pustím ho.když ještě není na obrubníku,prostě profičím.chodec nemá na přechodu absolutní přednost.nesmím ho ohrozit.když přes přechod jede návěs,taky musí chodec počkat,než kisna projede...........................jiná kapitola je hejno adolescentů bez mozku,vystoupivších z autobusu a přecházejících po přechodě na červenou............na to by se měla policie zaměřit taky...................

0/0
28.6.2010 14:29

RaBirke

Je pravda, že

dost často chodci vstoupí na přechod, jako by šli po promenádě... nekoukají vlevo vpravo, klapky na očích a jdou si, jako by ani nepřecházeli silnici... Neučili nás už v mateřských školkách, nejdříve se před vstupem do vozovky rozhlédnout vlevo, vpravo a ještě jednou vlevo? Mno, v dnešním uspěchaném světě na to vlastně není vůbec čas :/ Rv Lidi by měli více myslet na to, co dělají... a samozřejmě nejen chodci, ale i řidiči.

0/0
28.6.2010 13:13

fixaman

Nesmysl.

Už dnes se dá přecházet bezpečně. Za ty nehody můžou nezodpovědní lidé, kteří se neumí chovat.. Já si raději počkám delší dobu, než bych "skákal" do silnice před auto..

0/0
28.6.2010 13:07

RaBirke

Re: Nesmysl.

nezbývá než souhlasit...

0/0
28.6.2010 13:13

sámvelkýmao

Re: Nesmysl.

tak.auto nepřetlačíš..............................

0/0
28.6.2010 14:34

martin_simek

Jen "bl*ec" to nedela jiz dnes ....

0/0
28.6.2010 12:34

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Az na mne takhle nekdo zamava...

...zastavim, a reknu: "Kam chcete svezt? Jedu na Olomouc..."... :-)

0/0
27.6.2010 16:40

sámvelkýmao

Re: Az na mne takhle nekdo zamava...

já jezdím na benzín..................

0/0
28.6.2010 14:35

Šihi

Pane Bože...

... to je vůl.

Ať vymýšlejí lepší věci než to jak zachránit 20 lidí za rok, když jich jinde umírají stovky... Což se nevylučuje s mým názorem, že lidí je moc a kdo nezvládá přežít, ten si to nezaslouží...

0/0
27.6.2010 16:35

barb udo

Re: Pane Bože...

... ročně se utopí víc, než 300 lidí ...

... neměli by mávat rukama spíš ti, co lezou do vody?

0/0
27.6.2010 19:55

Foton-x

Re: Pane Bože...

Mezi těmi 20 zachráněnými za rok může být třeba klidně i tvé dítě ..

0/0
28.6.2010 0:47

ladaxxt

Re: Pane Bože...

mno já kdybych byl v pubertě, ještě bych s dítětem tak 10 let počkal..;-)

0/0
28.6.2010 4:17

ladaxxt

Re: Pane Bože...

jednou, až si uděláš řidičák ti tam někdo skočí.. Pak si na podobný komentáře už nevzpomeneš..Rv

0/0
28.6.2010 4:14

argonix

Re: Pane Bože...

i kdyby to zachránilo jen jednoho člověka před vozíčkem, tak to má smysl

0/0
28.6.2010 10:12

otravenej dracula

Re: Pane Bože...

zakazat prechazet silnice by zachranilo jeste vic lidi:-P

0/0
28.6.2010 17:02

Franta 1

Konečně snad bude na přechodech pořádek.

To,že je na přechodech za měsíc jen sto dopravních střetů s chodci považuji za vysoké umění řidičů,kteří se chodcům dokáží včas vyhnout.Nejen chodci,ale i cyklisté jsou přesvědčeni o své absolutní přednosti na vozovce a podle toho se chovají.Při střetu s autem to někdy odnesou plechy,ale chodec nebo cyklista vždy daleko víc.Řidič motorového vozidla,který udělá přestupek je tvrdě potrestán,chodec nebo cyklista maximálně pokárán,proč se policajti nechovají ke všem účastníkům silničního provozu stejně ?  Zná někdo případ,kdy chodec nebo cyklista,který způsobil dopravní nehodu, byl za to potrestán podobně jako řidič ?

0/0
27.6.2010 16:00

otravenej dracula

Re: Konečně snad bude na přechodech pořádek.

neznam, pac vetsinou je duvod ze cesky ridic na prechody kasle a neobtezuje se ani zpomalit kdyz tam nekoho vidi;-)

0/0
28.6.2010 17:06

Králík z klobouku

Bude to platit na všechny?

A bude taky platit, že když vyjíždí řidič z vedlejší, tak musí zamávat na řidiče na hlavní, aby ten jako věděl, že ten z té vedlejší tam jen neparkuje nebo neklábosí?

0/0
27.6.2010 11:58

petratuc

Re: Bude to platit na všechny?

Přesně! Bydlím i pracuji těsně vedle velmi rušných komunikací a jakkoli občas vídám lidi klábosit uprostřed chodníku a překážet jiným chodcům, nevídám je klábosit  u přechodu tak,aby to mátlo řidiče. Zato stávám a vídám stát chodce a kolem  projede třeba 10 aut,aniž by aspoň zpomalili a přibrzdili nebo blikli,že nás pouštějí.Jistě se najdou chodci-blbci,co bezhlavě vletí pod již příliš blízko jedoucí vůz. Ale většina těch nehod je spíš proto,že chodec ví, že ho stejně nikdo nepustí, jenže špatně odhadne vzdálenost nebo rychlost blížícího se nebezpečí.

0/0
27.6.2010 19:35

huh

Je přechod částí silnice nebo chodníku?

Za komoušů to byla součást silnice, a bylo to místo, kde chodec SMĚL přecházet, přecházení mimo bylo pokutováno. Pokud je ale přechod součást chodníku, přes kterou smějí jezdit auta, je to jinak. Proč máme jako řidiči pocit, že po městě můžeme frčet 55-60 bez přerušení?

0/0
27.6.2010 10:44

zákazník

Re: Je přechod částí silnice nebo chodníku?

55- 60 je povoleno kterým předpisem?

0/0
27.6.2010 11:40

Králík z klobouku

Re: Je přechod částí silnice nebo chodníku?

Diskutér netvrdil, že je to povoleno nějakým předpisem, ale naopak se pozastavoval nad tím, proč mají někteří řidiči pocit, že na takovou rychlost a takový styl jízdy mají nárok.

0/0
27.6.2010 11:47

sámvelkýmao

Re: Je přechod částí silnice nebo chodníku?

protože maj velkou sílu v pravý noze........................

0/0
28.6.2010 14:41

Králík z klobouku

Re: Je přechod částí silnice nebo chodníku?

Přechod je přechod a tedy na něm platí pravidla jako na přechodu. Chodníky se obvykle nestaví u silnic, ale hlavně u místních komunikací, a jsou součástí pozemní komunikace stejně jako vozovka. Co pamatuji, tak vždycky platilo, že přecházení mimo přechod bylo zakázáno pouze v blízkosti přechodu (nebo nadchodu či podchodu), stejně jako dnes (pouze je nyní ta blízkost přesněji definovaná). A chodce na přechodu nesměl řidič ohrozit nikdy, ani za komunistů. A policista dnes může pokutovat koho chce a za co chce, stejně jako esenbáci za komunistů. Zásadních rozdílů je pramálo.

Bizarní věcí jsou ale přejezdy pro cyklisty. Cyklisté na nich nemají prakticky žádná práva navíc, žádnou přednost, žádnou výhodu, a nemají ani povinnost přejezd použít (pokud přejíždějí vozovku o 20 metrů vedle, nic neporušují a nelze je za to pokutovat). 

0/0
27.6.2010 11:45

Yarda.

Já jsem (sváteční) řidič a jako chodec se

chovám na přechodu tak, jak bych chtěl, aby se chovali chodci pokud já jedu autem k přechodu (např. když chci počkat až auto přejede, tak nestojím těsně u kraje a otočím se zády). Ale kdo to naučí starou Blažkovou, která za volantem v životě neseděla a na nějaké kursy chování na přechodech nemusí chodit? Nedávno jsem zastavil u přechodu, na každé straně jeden mlamoj, ale přejít nechtěli, jen si tak na sebe přes ulici halekali.

0/0
27.6.2010 8:38

Králík z klobouku

Re: Já jsem (sváteční) řidič a jako chodec se

To není o kursech, to je o přirozené inteligenci. S chodci ani s řidiči, kterým se jí nedostává, toho kursy mnoho nenadělají.

0/0
27.6.2010 11:46

Shappin

Proč?

Proč vlastně mají mít chodci na přechodu přednost?

Položme si otázku, co je důležitější: přejít přechod,ušetřit čas, avšak riskovat případné nedodržení předpisů a tím i nehodu, nebo přejít až tehdy, nebudou-li v dohledu žádná auta a přejití bude stoprocentně bezpečné? Na frekventovaných přechodech jsou většinou semafory, a na méně frekventovaných přechodech lze přece přejít poté, co případná auta odjedou.......

0/0
26.6.2010 21:35

White_bear

Re: Proč?

No, asi tak nějak. Na druhou stranu, pak by snad ani ty přechody nemusely na silnici být, kdyby se lidi měli vlastně starat sami o to, aby přešli bezpečně. Je to těžký, hlavně by se ale asi mělo lidem vysvětlit, že opravdu nemají absolutní přednost, jak si spousta z nich myslí.

0/0
26.6.2010 22:40

Nenecháme si okrádat kapitalisty

Ale jak jim to vysvětlit?

Člověk by čekal, že po téměř deseti letech a několika stovkách zraněných chodců už jim to pomalu začne docházet samo...

0/0
27.6.2010 1:29

Králík z klobouku

Re: Proč?

Ano. Tam, kde je možné rozumnou dobu počkat, až žádné auto nepojede, a pak bezpečně projít, by v podstatě vůbec nebylo třeba žádné přechody zřizovat. Proto se přechody zřizují zejména tam, kde je třeba řidičům připomenout, že jim nikdy nikdo žádnou absolutní přednost nedal a nikdo jim neslíbil, že je chodci nesmějí omezit. Chodec nesmí ohrozit vozidla, řidiči nesmějí ohrozit chodce, chodci i řidiči jsou povinni se chovat ohleduplně. To jsou základní pravidla, která na platí všude (na přechodu i mimo přechod). Kde to nestačí, tam se zřizují přechody, semafory, dopravní značky a podobné srandičky.

0/0
27.6.2010 11:52

Foton-x

Re: Proč?

R^

0/0
28.6.2010 0:48

zákazník

Re: Proč?

proč taková běžná věc jakou j přecházení ulice v civilizovaném světě funguje a pouze někde, ČR je toho skvělou ukázkou,  mají pořád někteří lidé problém.. Váš názor je krajně hloupý. Použiji Vaši logikua budu argumentovat stejně absurdně. Protože normální a přirozené je chodit pěšky.

0/0
27.6.2010 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.