Diskuze

V Egyptě zemřel český potápěč. Zřejmě přecenil síly

Potápěčská sezona v mořských letoviscích má svou první českou oběť. Při potápění nedaleko egyptského St. Johns zemřel Zdeněk P. Podle všeho na infarkt či mozkovou mrtvici. Podezření padlo i na potápěčskou agenturu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

Fura

20. 6. 2010 11:36
divný člověk

Včera jsem se vrátil se z potápěčského safarka na kterém jsme střídali skupinu Romana Kučery. Při nalodění na loď jsem zastihl v salonu na horní palubě Pavla Šenka (je to můj dlouholetý kamarád) viditelně otřeseného. po té co jsem se zeptal co je, ze sebe dostal, že mu Roman Kučera vyhrožoval, že ho zničí a že je rentiér, který nemá co dělat a tak se zaměří na to aby Pavla a jeho firmu zlikvidoval a do toho přišel kamarád Bob, který mě zdělil, že nějaký DIVNÝ MUŽ vyhodil z autobusu čekající dvě holky z naší skupiny (12 a 20 let).   Sedl si na ně a začal se po nich rozvalovat a nakonec je vyhodil s přáním, že doufá, že nám taky někdo umře. Moje reakce byla okamžitá vyběhl jsem na palubu zastavit autobus, ale ten byl už bohužel pryč. Ten DIVNÝ MUŽ byl, jak se ukázalo, Roman Kučera. Co je velice zarážející , že v autobuse s ním sedělo již pár účastníku proběhlého safarka a nikdo se holek nezastal!!!! Hovoří to myslím zcela jasně o osobě tohoto individua a jeho nohsledů.

0 0
možnosti
N

NOSTE

20. 6. 2010 14:18
DIVNÝ ? - velmi slabý příznak zhovadilosti

Naprosto souhlasím v celém rozsahu,na naprosto profesionální přístup ze strany Pavla Šenka přišla reakce(také profi) ve formě zhovadilého chování PANA ROMANA KUČERYRv Z JESENICE U PRAHY a jeho povedené partičky.Při nejlepším vědomí a svědomí,nevětší snaze a maximálním nasazení opravdu NELZE najít špetku pochopení.Také jsem se zúčastnil safárka se skupinou , která střídala výše uvedenou grupu,FŮREČEK naprosto přesně popisuje sled událostí.ZÁVĚREM:prosím pěkně buďte obezřetní a takovým individuím se na hony vyhněte.PS:měl jsem pocit,že ČESKÝ JAZYK je velmi bohatý,ale nenacházím správné výrazy.Jiří Havel

0 0
možnosti
MH

stratus

18. 6. 2010 20:42
potapanie...

Je zbytocne plakat nad rozliatym mliekom. Samozrejme, smrt cloveka je vzdy velka strata a smutna zalezitost, treba si ale uvedomit, ze kazdy je v prvom rade zodpovedny sam za seba! Skor nez sa potapac v zahranicnej lokalite potopi, musi si byt vedmoi svojho zdravotneho stavu, pripadne podpisuje prehlasenie, ze je zdravy a ze je za vsetko zodpovedny sam, samozrejme, je to dost alibisticke pre organizatora, ale trab si uvedomit, ze potapanie NIE JE spolocenska aktivita, ale svojim sposobom vysoko individualna zalezitost, kde v konecnom dosledku zalezi sa samotnom potapacovi! Uz v kurze sa uci, ze ano, treba sa vediet pod vodou dorozumiet, vediet si vzajomne pomoct, ale nie uz pokial prechadza do pre okolie nebezpecnej situacie, kedy moze ohrozit aj inych potapacov. Je zaroven pravda, ze vzdy su urcene tzv. "buddy" teamy, ktore su tvorene dovjicami, kde sa maju navzajom sledovat a v pripade potreby dat vediet dive masterovi, ten nemoze mat oci na vsetkych, nejedna sa o skolu v prirode...

0 0
možnosti
D

dive1

18. 6. 2010 15:20
hyenismus p. Kučery

To snad není možné, čím se p. Kučera zabývá - velice důležité je psát o povoleních a licencích, když tady mluvíme o smrti člověka.. Kde pak pyl p. Kučera, když p. Šenk zachraňoval??? Jestli byl na místě a viděl resustitaci, proč se tedy sám nepřidal? Naopak pokud byl mimo (pod vodou), jak si vůbec dovoluje o tom mluvit?? Četla jsem dopis p. Kučery (a následně i reakci p. Šenka) na pot. stránkách, který jako by psalo malé dítě, jež si potřebuje vylít zlost za to, že se nemohl potápět na lokalitách, kde měl z důvodu nehody, která se stala, místo toho aby to jako normální člověk pochopil, že se s tím za dané situace nedalo nic dělat.. Takto se může zachovat jen lidská hyena, která se asi potřebuje zviditelnit či vylít si na někoho zlost ze zkažené dovolené..;-€

0 0
možnosti
JP

Pilulkin

18. 6. 2010 16:05
Re: hyenismus p. Kučery

Naprostý souhlas. Měla by ho hanba fackovat....

0 0
možnosti
NMMK

Nenic mi me kruhy

18. 6. 2010 14:15
kdo se potapel na Kube prezije vsechno

;-D

0 0
možnosti
MH

stratus

18. 6. 2010 20:33
Re: kdo se potapel na Kube prezije vsechno

neviem ako to presne myslis, ja som sa na Kube potapal a nemozem povedat kriveho slova, bol som velmi spokojny ako s organizaciou, tak s kubanskym dive-masterom...

0 0
možnosti
JP

Pilulkin

18. 6. 2010 11:06
Pravy duvod stiznosti Romana Kučery

Agenturu Top Dive znam, jezdim s ni a znam i Pavla Šenka (majitel TopDive) osobně. Je to profík, který ví co dělá, má přehled, znalosti, zkušenosti. Každý rok vypravuje do Egyptu spoustu klientu. Vždycky jsme vyplňovali dotazník na kvalifikaci, zdravotní stav, zkušenosti apod.

Krom toho je zvykem, že vedouci ponoru vede ponor a problémy se řeší v rámci buddy teamu a jen pokud  to nezvladaji tak pomuze vedouci. Kde byl buddy od pana Zdeňka P? Abych byl upřímný myslím, že by taky nepomohl.....

Přečetl jsem důkladně nařčení od pana Kučery i vyjádření od Pavla Šenka. Můj názor je, že se pan Kučera snaží zviditelnit a nebo mstít. Připadá mi to jako msta za to, že kvůli této smutné nehodě měl pan Kučera zkaženou dovolenou, nepotápěl na lokalitách kde chtěl a tak se snaží to firmě TopDive zavařit.

0 0
možnosti
JP

Pilulkin

18. 6. 2010 11:18
Re: Pravy duvod stiznosti Romana Kučery

Každopádně jeho nařčení jsou vágní a nepravdiva, například tvrdí, že Pavel Šenk nemá licence - to není pravda. Dále trvdí, že Pavel Šenk má zakázáno na lodi StarJet provádět činnost spojenou s potápěním nebo vedenim kurzu - opet nepravda. A tak by se dalo pokračovat.

Fascinuje mne jak se p.Kučera snaží dělat z Pavla Šenka (majitel TopDive) kriminalnika, ktery balancuje na hraně legálnosti a porušuje pravidla a nařízení úřadů. Opak je pravdou, Pavel Šenk v Egyptě podnika už dlouho, má tam řadu místních spolupracovníků a něco takového by si nedovolil. Oni Egypťani s s nikým moc nemažou... Ostatně kapitán a ostatní by ho taky nekryli, tem jde taky o živobytí a licenci.

Pan Kučera je prostě ...... .

Bohužel takovéto boje, a problémy nikomu nepomůžou, nemají vítěze a v konečném důsledku to jen jitří rány ze smrti potápěče a zmařeného lidského života.

Na záver jen jedno - i kdyby všechno z toho co pan Kučera píše byla pravda (jako že není) - mělo by to vliv na smrt pana Zdeňka? Nemělo.

0 0
možnosti
ML

m. l.

18. 6. 2010 9:39
To je ale pitomost

Všechna potápěčská centra se zabývají zdravotním stavem klientů a jejich zkušenostmi. Je téměř pravidlem, že nechají klienta vyplnit papír kde se jej v jednotlivých bodech ptají na potápěčskou kvalifikaci, zdravotní stav a možné zdravotní problémy. A klientovi - představte si - VĚŘÍ :-) Pokud napíše nepravdu a nebo se o svůj zdravotní stav nezajímá, je to jen jeho věc.

0 0
možnosti
JT

killy

18. 6. 2010 9:34
Hmmm. A kdyby tam umřel na kole ?

Co by se psalo potom ? Jak je jízda v horku v Egyptě pro kardiaka nebezpečná ?

Škoda života ......i když to máme tam nahoře už předem napsané......

0 0
možnosti
DL

daaaanyyyy

18. 6. 2010 10:07
Re: Hmmm. A kdyby tam umřel na kole ?

psalo by se, ze pujcovna kol nemela poradnou licenci, majitel moc neumel jezdit na kole a ze to kolo nebylo v technickem poradku.

0 0
možnosti
DP

CtenarXY

18. 6. 2010 9:16
Názor nezávislého instruktora potápění

Ano, jde o velmi vágní a zavádějící sdělení, které při patřičné medializaci může vést k naprosto nesmyslné byrokracii a regulaci.

Podstatné je, aby měl ten, kdo ponor vede odpovídající osobní kvalifikaci k vedení certifikovaných potápěčů při ponoru (případně k jejich výuce a vlastní certifikaci) vydanou některou z potápěčských asociací (PADI, CMAS, IANTD, NAUI apod.). Dále by takováto osoba měla mít dostatečné zkušenosti a znalost místního prostředí a potápěčských lokalit.

Co se týká certifikovaného potápěče tak tam je jeho povinností vůči sobě (i ostatím, kteří s ním jdou do vody - zejména pak vůči jeho potápěčskému partnerovi tzv. "buddymu"), aby absolvoval pravidelné lékařské prohlídky a aby měl platné potápěčské pojištění.

0 0
možnosti
PA

r.o.p.a.k

18. 6. 2010 9:05
0 0
možnosti
JT

killy

18. 6. 2010 9:49
.

R^

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

18. 6. 2010 9:02
no

tohle je zapeklitý případ.myslím si,že samy potápěčské agentury by měly od lidí,co se chtějí potápět potvrzení zdravotní způsobilosti pro tuto činnost.asi to není ze zákona,ale od věci by to nebylo.u doktora ekg,eeg,tlak,celkový zdravotní stav.pro doktora pár minut práce a asi by se předešlo takovýmto případům.smutné..................

0 0
možnosti
PA

r.o.p.a.k

18. 6. 2010 9:05
Re: no

Je videt ze o potapeni v Egypte nic nevite. Podminkou potapeni je dolozeni zdravotni zpusobilosti. Vzdy se podepisuje prohlaseni o dobrem zdravotnim stavu, potapim na vlastni riziko, ....

0 0
možnosti