Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Barcelona po prázdninách zakáže burky na úřadech i na trzích

Barcelona se stane prvním velkým španělským městem, které zakáže nošení muslimských burek a nikábů na veřejnosti. Nařízení by mělo začít platit po prázdninách. Španělsko, které Arabové ovládali dlouhých osm století, se tak zařadí po bok Francie, Belgie a dalších států, které zavádějí podobná omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

přesně tak - PRYČ S BUBÁKAMA ;-D

0/0
17.6.2010 10:58

Kocek.

Zahalování vlasů a obličeje z kulturních důvodů je úchylnost

Rv

0/0
17.6.2010 10:50

ika

Připadá mi to jednoduché:

Zakrývání obličeje zakázat - ne kvůli svobodě žen, ale aby se dalo poznat, kdo to je (jinak by se mohl nějaký zločinec přestrojit za muslimku, a  kdo by na něj mohl?). Na druhou stranu na šátcích, které zakrývají vlasy, nevidím nic špatného - tady se na venkově taky nosily šátky tak 2 generace zpět (i když ne tak velké). Šátek bych pokládala za normální módní doplněk - kdo ho chce nosit, proč mu v tom bránit? Zakážete to i lidem, co chtějí schovat třeba, že mají málo vlasů?

0/0
17.6.2010 8:21

Taras Bulba

Jestliže se to údajně dotkne

jen minimálního počtu žen, pak nechápu, proč kolem toho musulmani rozpoutávají takovou hysterii.

Trochu mi to připomíná Rusáka, který na jedné straně říkal o našem plánovaném emerickém radaru, že takový radar pro něj a pro jeho případný raketový útok nepředstavuje vůůůbec žádný problém, ...... ale pokud si ho vy syčáci opravdu nainstalujete, tak vám tatínek vyhlásí válku. :-)

0/0
16.6.2010 14:15

URB-Královna diskusí

Od národa, který považuje za největší zábavu veřejné

utýrání zvířete, to sedí. Když k tomu připočítám celodenní sezení, na veřejnosti u alkoholu, tak Katalánci jsou opravdu poslední, kdo by měl být posel kultury.

0/0
16.6.2010 0:52

slon75

Re: Od národa, který považuje za největší zábavu veřejné

Ty nás tu taky týráš veřejně a přitom se cítíš být arbitrem nad celým národem, který si ve SVÉ zemi dovolil určovat pravidla :-P

0/0
16.6.2010 1:37

H8USuckers Reloaded

Re: Od národa, který považuje za největší zábavu veřejné

jaký posel kultury co to žvaníš?? zakazují to z bezpečnostního hlediska... ty kultůro:-P

0/0
16.6.2010 12:19

tenisák lokeťák

fajn...

to zas bude křiku od multi kulti:-P

0/0
15.6.2010 20:47

mamlas

zijeme skutecne ve 21 stoleti?

myslel jsem, ze doba kdy zakony predepisovali styl odivani a vzhledu jsou pryc - a ejhle - mame tu neco lepsiho - zakon zakazujici zahalovani tvari..

U nas napriklad plati zakon ktery zakazuje maskovani tvare na verejnych shromazdenich. Jeho cilem ovsem neni muslimska komunita. Byla proti tomu sice vlna protestu, bohuzel jen nepatrna.

Asi zacnu naprotest nosit burku...

0/0
15.6.2010 19:55

Mallinali

Re: zijeme skutecne ve 21 stoleti?

Radši se proběhni v emirátech na ostro, bude klid.;-)

0/0
16.6.2010 14:21

BiggusDickus

Zdlouhavé

Příliš měkké a zdlouhavé opatření. Copak je takový problém vyhlásit musulmanům totální válku - vždyť nám sedí na ropě !;-D

0/0
15.6.2010 18:31

pjb1

Zdravím.

Už aby to zakázali i v Itálii. Pak sbohem, karnevale v Benátkách.....Ve Španělsku zase asi pěkně poděkují piloti F1 při VC v Barceloně. Bude to nádherný pohled, auto řítící se třistakilometrovou rychlostí a v něm prostovlasý pilot, kterému je vzduchem kolem proudícím čechrána kštice. Holt blbne se ....:-)

0/0
15.6.2010 18:11

slon75

Re: Zdravím.

Klasická taktika levičáků, užít nesmyslá přirovnání, slučovat neslučitelné a z vzniklého guláše potom udělat jednoznačný závěr.

0/0
16.6.2010 1:40

EWCZ+

Ja to celkem vitam,

protoze to dava najevo, ze je tu moc radi nevidime.  A jeste lepsi jsou soucasne vyrok jednoho chlapka z Bundesbanky, ktery si stran imigrantu do Nemec vubec nebral servitek - ale asi mu to neprojde.

"In October he described Muslim children as 'underclass' citizens. 'I don't have to accept someone who lives off a state they reject, doesn't properly take care of the education of his children-and keeps producing more little girls in headscarves,' Mr Sarrazin said.

A k tomu jeste dodal, ze jsou turecti a stredovychodni imigranti nevzdelani a majice vice deti nez Nemci, snizuji inteligenci obcanstva.

No, pocitam, ze ho asi upali na pomalem ohni...

http://tinyurl.com/38jpc5c

0/0
15.6.2010 17:07

wiktorj

a kdy naše vláda zakáže jarmulky?

0/0
15.6.2010 16:00

Oraminak - enchante !

Re: a kdy naše vláda zakáže jarmulky?

Vždyť to by celé vládě nastydla hlava !;-D;-D

0/0
15.6.2010 17:59

b.aran

Re: a kdy naše vláda zakáže jarmulky?

ja jsem jeste nikdy nevidela zida s jarmulkou pres celej oblicej, vy jo?;-D

0/0
16.6.2010 0:22

veskawesi

Za prve, burka nema zadne opodstatneni

zvlast u evropsky konvertitu mi to prijde uplne smesne. Kdyz vidim evropana, ktery se zacne navlekat do habitu ala afganistan. To opravdu neni opdostanene. Asi je to moda. Stejne jako dusledne zakryvani vlasu u evropanek, konvertujich k islamu. Nikdo to nepozaduje, to neni zadne narizeni koranu, a ze ten 1000 let stary text narizuje kdejakou ptakovinu a drobnost

A uprime, muslimové si z burky udelali svou standardum pod kterou se vsichni spojuji. Ja rikam, at jdou k sipku. Tady jsme stovky let bojovali o normalni zivot. Nikdo neni zvedavej na minoritu, ktera pro sebe pozaduje vyjimky, kter mnohdy zasahuji do behu pravniho evropskeho statu.

Jak si muslimove vedou ve svete je zrejme. Dekuji, nechci

0/0
15.6.2010 13:52

mamlas

Re: Za prve, burka nema zadne opodstatneni

pokud se zeptate na nazor tech zahalenych zen, zejmena pak tech co k islamu konvertovali, zjistite ze to delaji dobrovolne a rady protoze se tak citi dobre - nerikam uplne vsechny ale vetsina..

0/0
15.6.2010 19:48

dasa0302

Re: Za prve, burka nema zadne opodstatneni

No a co má být? Tady je člověk se zahalenou tváří považován za bankovního lupiče nebo demonstranta se šutrem v ruksaku.

Naše kultura je taková. Já taky na dovolené v Egyptě nenosím mini.

Ostatně i Petr Veliký začal svůj boj za rozvoj Ruska povinným stříháním vousů mužikům. Vnější znaky nejsou jen tak něco zanedbatelného a za těmihle se skrývá dost věcí, které jsou proti evropské kultuře.

0/0
15.6.2010 20:42

b.aran

Re: Za prve, burka nema zadne opodstatneni

R^

0/0
16.6.2010 0:24

slon75

Re: Za prve, burka nema zadne opodstatneni

R^

0/0
16.6.2010 1:42

A.A.

Chodící utěrky do Evropy nepatří

Muslimové se musí zcela přizpůsobit evropskému způsobu žití. Přítomnost muslimů v Evropě není žádoucí a doufám, že jednou dojde aspoň k částečným přesunům. !

0/0
15.6.2010 13:38

Bejvoč_

Když v musulmánských zemích

můžou za chození na veřejnosti v plavkách bičovat, v Evropě můžeme za chození v burce pokutovat. A blbky s pytlem přes ksicht můžou být ještě rády, že trest za nošení burky není veřejné bičování v plavkách. :-)

0/0
15.6.2010 13:34

A.A.

Re: Když v musulmánských zemích

Já bych je okamžitě deportoval...

0/0
15.6.2010 13:39

uss-topeka

Re: Když v musulmánských zemích

;)

0/0
15.6.2010 14:22

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Ja bych taky zakazal ty bourky....

...a hlavne blesky a hromy, kdo to ma porad poslouchat v noci.... :-)

0/0
15.6.2010 13:19

donny175

burek

burek to je nějaký jídlo ... snad nějakej rohlík s nějakým masem ... nechápu proč to chtějí zakázat .... to je situace .... ;-D;-D;-D;-D

0/0
15.6.2010 13:15

surfer27

Re: burek

s veprovym ;-D;-D;-D

0/0
15.6.2010 14:36

Psychor

jsou pošlapávána základní lidská práva

vždy jsem si myslel, že západní kultura se od té islámské odlišuje větší mírou svobody... mýlil jsem se, nejsme o nic lepší... i z tohoto důvodu mi bude zcela jedno, jestli nás muslimové populačně zlikvidují R^

0/0
15.6.2010 12:38

Meescha

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

;-D

0/0
15.6.2010 12:40

promocomp

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

ano, mate pravdu, odlisujeme se vetsi mirou svobody, a to plati dal, zakaz noseni hadru zahalujici tvar je vyrazem svobody, je to stejne, jako zakaz trestu smrti, pro nekoho je to spatne, ze nemuze v nekterych pripadech tento trest vykonat, ale je to norma zavedena v ramci lidskych svobod, jsou urcite mnohe arabky, ktery si na zahalovani zvykly, ale je jich take mnoho, ktere by radeji chodily jak svobodne evropanky, a hadejte, kdo jim to zakazuje, no prece muzi, zeny duchovnimi pokud vim nejsou a ani byt nemuzou, takze kde sou ty vase svobody, svoboda je nebyt zahalenej od hlavy az k pate, a jestli si nekdo mysli, ze tomu tak neni, v afghanistanu je mista dost

0/0
15.6.2010 12:44

net.Xtreme počtvrté

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

Jenže musíš pochopit, že není špatné nošení oblečení, ale právě to, že tě někdo nutí něco nosit případně zakazuje nosit něco jiného, takže špatné by mělo být (domácí) násilí, nikoli zakazovat chodit na veřejnosti s modřinami v obličeji;-)

0/0
15.6.2010 12:53

vasapro

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

pletete hrusky s jablky .... jednim z mnoha dosti podstatnych duvodu je znemozneni neidentifikovatelnosti dane osoby ... a to z duvodu bezpecnosti kvituji s povdekem ;-) ... az zanikne nebezpeci teroristickych utoku ( a konkretne v Katalansku o tom vedi dozajista sve) pak treba pomine i zakaz zahalovani obliceje na verejnych mistech ;-)

0/0
15.6.2010 12:59

inkognito79

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

nejde jen o terorismus, ale o obecnou kriminalitu vůbec, pro zločince není nic jednoduššího než na sebe navlíct burku, vyloupit banku nebo někoho zabít, vmísit se do davu a tiše zmizet...

0/0
15.6.2010 13:06

net.Xtreme počtvrté

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

No ještě si může vzít milion kostýmů, motorkářský oblek s helmou, starou dobrou punčochu...

BTw po zákaze si bude moci vzít burku stejně a že mu k vyloupení z banky přičtou zahalování obličeje ho asi moc trápit nebude, nemyslíš?

0/0
15.6.2010 13:14

inkognito79

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

jde o to, že burka není žádný kostým, ale v částech evropských měst oblečení nebudící žádnou pozornost a přitom dokonale skrývající totožnost nositele, chápeš?

0/0
15.6.2010 13:36

brezinka1

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

R^R^

0/0
15.6.2010 13:43

net.Xtreme počtvrté

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

Nechápu, pokud je třeba vědět, kde kdo kdy je, tak je třeba lidi očipovat...někoho, kdo se chystá páchat trestnou činnost nějaký zákaz zahalování obličeje moc trápit nebude...kromě toho, změnit vizáž lze celkem snadno i bez zahalení obličeje, jinak jsem zvědavý, jak se budou stavět k takovým těm lidem v reklamních kostýmech, živým sochám a podobně...

0/0
15.6.2010 13:54

Dynko

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

az na tebe nabehne muslim s krivou dykou kuprikladu v Praze za to, ze ses nebyl pomodlit....budes kricet, ze chces zpatky svoje prava?

0/0
15.6.2010 15:52

Uncle Hell

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

...doufám, že si děláš zadnici?!

0/0
15.6.2010 12:48

Masculine reloaded

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

Odkdy je základním lidským právem chodit oblečený do pytle? Svoboda vyznání potlačena není, protože většina muslimek tyhle pytle nenosí a přesto může islám bez omezení praktikovat. Zakázat to je správný krůček k mnohem razantnějším opatřením, která podle mne v souvislosti s islámem dříve či později příjdou.

0/0
15.6.2010 13:16

Mallinali

Re: jsou pošlapávána základní lidská práva

;-D tobě asi jo, ale nám co žijeme za branami Bohnic to až tak volný není.

0/0
16.6.2010 14:23

cafe2

...

Tak to tedy nemusi nikoho trapit kdyz to nikdo nenosi ne? :-)

0/0
15.6.2010 12:35

cafe2

Re: ...

reakce na !! Scarlett O Hara !!

0/0
15.6.2010 12:35

!! Scarlett O Hara !!

Re: ...

No, spíš nechápu, proč to zakazujou, když tam burky k vidění nejsou. U nás v ČR jsem ženu v burce také ještě nepotkala.

0/0
15.6.2010 13:01

sluni-sluni

Re: ...

to se mýlíte - zajeďte např. do Teplic, zkuste si sednout k večeru na lavičku v parku nebo na dětské hřiště - v parku bude skupinka vousatých mužů a kus od nich sedí skupinka ženských v burkách, na dětském hřišti sedává asi tak 15 takových žen + jejich vypuštěné děti (ony si s nimi moc nehrají, jen je vypustí, ty postižené posadí maximálně na houpačku a jdou na lavičku ke svým), jinak bílých ženských tam sedí max. 3, přitom si to svoje dítě musíte hlídat, protože ty "druhé" prostě to vaše nekompromisně vyhodí z čehokoliv, i kdyby to místo na houpačce mělo být dvě hodiny prázdné.... ale hlavně že tam nesedí to vaše....

0/0
15.6.2010 13:15

!! Scarlett O Hara !!

Re: ...

6iju v Brně, kde je dost velká muslimská komunita, zašátkované muslimky vídám často, ale trvám na tom, že ženu v BURCE jsem ještě nepotkala.

0/0
15.6.2010 17:12

!! Scarlett O Hara !!

Re: ...

Burka zakrývá celé tělo, z obličeje nejsou vidět ani oči a pod burkou má muslimka normální oblečení. To opravdu není ten druh oděvu, který na muslimkách vídám. Už jsem viděla na muslimce v ČR šalvár, hidžáb, džilbáb, ale nikdy ne čádor ani nikáb-natož burku !!Je potřeba si ujasnit pojmy...

0/0
15.6.2010 17:17

sluni-sluni

Re: ...

já moc dobře tyhle pojmy znám - zaje´dte si tam a uvidíte, je tam spousta muslimských rodin co si tam léči děti, najdete tam úplně všechno... no ale vy vlastně nevěříte....

0/0
15.6.2010 19:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.