Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapením voleb je neúspěch promaďarské SMK, míní slovenští politologové

Debakl silně promaďarské Strany maďarské koalice v sobotních parlamentních volbách na Slovensku nikdo nečekal, shodují se tamní politologové. Slováci maďarské národnosti se podle nich odmítli stát rukojmími vlády a zbytečně dramatizovat maďarskou otázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

best86

krásný úspěch

sicialistů, drtivé vítězství, nejsou tam hlupáci jak v Česku....R^R^R^

0/0
14.6.2010 11:50

abecednik

Re: krásný úspěch

prstahuj sa do grecka - tam si teraz mozu uzivat vydobytkov socializmu do sytosti :-D;-D

0/0
14.6.2010 11:56

alkhazali

Re: krásný úspěch

vic takovych "uspechu" tady i tam ;-D

0/0
14.6.2010 11:59

Paspas

Re: krásný úspěch

jsem Čech a rád si to přečtu...

0/0
14.6.2010 16:35

Vosta Jindra

Re: krásný úspěch

Takové drtivé vítězství je k ničemu. Já pořád čekám, kdy se konečně obecně pochopí, že je úplně fuk, kdo je první. Platí jen to, kdo má většinu.

0/0
14.6.2010 12:13

snoopee

hm

jestli slovenskou politiku nesledujete ...

MOST Híd ... Béla je sympaťák, který chtěl odejít z politiky a mít klid. Jenže spůsob jak Csáky ovládl SMK ho vyprovokoval. Proto založil novou mongolsko-slovenskou stranu MOST. Mongolové v ní jsou umírněný na rozdíl od Csákyho(Henlein) SMK.

Jenže je nenapadla možnost, že běžné mongolské obyvatelstvo se cítí jak slováci. Nechtějí dvojité občanstvý, nechtej revizi Trianonu, rušit dekrety. Chtějí dělat, obdelávat své zahrátky a vychovávat své malé feferony. A mongoů co budou v parlamente je málo. Slováci co volili MOST prokroužkovali do parlamentu zástupce OKS (čistě slovenská pravicová strana). V parlamentě tak zůstane mongolských 6 poslanců (6/150)

0/0
14.6.2010 11:36

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: hm

no práve že týchto by som nenazýval mongolmi (mongoli SMK ostali mimo) a tých poslancov madarskej národnosti je v Híd 7.. Inak celkom výstižné...

0/0
14.6.2010 11:40

abecednik

Re: hm

neviem preco niekto pise o madaroch ako o mongoloch. Asi ho ocaril nas symbol pivnej inteligencie J. Slota. Kazdopadne madari boli v dvoch uspesnych vladach 1998 + 2002 a nutno povedat ze vtedajsia SMK vedena Belom Bugarom bola vzdy tmeliacim prvkom s vysokou politickou kulturou, a skandalov okolo tejto strany bolo minimum.

0/0
14.6.2010 11:45

snoopee

Re: hm

proč ??? jste rasisté ? máte něco proti mongolům ??? Já ne. Mně prostě maďarština připomíná mongolčinu a jsem si jist že s mongolama mají toho hodně společného. Není to nic úrážlivého. Spíš mně slovenští mongolové velice příjemne zaskočiliR^

0/0
14.6.2010 11:55

alkhazali

Re: hm

to ti pripomina dost spatne. ani bys mongolstinu nepoznal i kdyby ti ji nekdo rval do ucha. ;-D

0/0
14.6.2010 12:01

abecednik

Re: hm

piste to sice pekne, ale ste dobytok :-)

PS: Dufam ze nemate nic proti dobytku, len ked citam co pisete tak mi to volajako asociuje :-)

0/0
14.6.2010 12:07

Ziun

Re: hm

keď máte mongolov v čechách tak radi, prečo ste pre nich vytvorili koncentračný tábor pri Břeclavi?

To mi príde dosť zvláštny prejav lásky.

0/0
14.6.2010 13:23

Vosta Jindra

No protože Maďaři na Slovensku jsou normální

což se o Slovácích říct nedá. Slovenské strany jsou nevolitelné všechny a výjimkou je právě jen převážn maďarský Híd.

0/0
14.6.2010 11:21

abecednik

Re: No protože Maďaři na Slovensku jsou normální

Nesuhlasim, tento rok mohol clovek volit minimalne 2 nove strany bez temnej minulosti (most a sloboda a solidarita). Pricom zavedene znacky ako SDKU a KDH su na hony vzdialene skandalmi silne poznacenej ODS. Jasne ze nie kazdemu musia byt po chuti predstavitelia uvedenych stran, ale ich vladnutie krajinu rozhodne neposkodzovalo v takom rozsahu ako sa to dialo za meciara a fica. A netreba zabudat ze sucet stran sdku a kdh... sa pohybuje niekde v rozmedzi 22-25 percent .

0/0
14.6.2010 11:50

nbu 123

Re: No protože Maďaři na Slovensku jsou normální

hm, skutočne hlboká myšlienka...ešte by si mohol uviesť zopár faktov podporujúcich tvoj "názor"...

0/0
14.6.2010 11:51

Vosta Jindra

Re: No protože Maďaři na Slovensku jsou normální

Slováci většinově žádají silné nacionální vůdce, což je znak nedospělosti. Ficko je typově to samé co Mečiar. Ostudná SNS je v parlamentu od roku 1990, s výjimkou let 98-02, kdy byla rozpadlá. KDH je katolicko fundamentalistická a taky silně nacionální strana. SaS je takové nic - asi jako u nás VV, s SDKU je pořád pod vlivem Dzurindy a dalších kmotrů. Maďaři se na Slovensku zachovali voličsky vždy rozumněji, to je vše. V Maďarsku samém je to jinak, ale to sem nepatří.

0/0
14.6.2010 12:12

pepa978

Re: No protože Maďaři na Slovensku jsou normální

Nemůžu si pomoct, ale čechy to mají podobné...Takový Klaus, Kalousek, Nečas a další jsou v zástupu vyčpělých, obsahově vyčerpaných osob. Slováci mají aspoň politiky, kteří byli schopni dosáhnout na Maastricht a sáhnout si na Euro. Češi toto doteď nedokázali :( EU:-/

0/0
14.6.2010 12:34

sirco

Koalice SMK-MOST-SNS

by určitě byla velmi zábavná :) A strýko Mečiar by to mohl soudcovat :-)

0/0
14.6.2010 11:13

jaromirjagr

je tam teplo

tak nepotřebujou palčáky ;-DR^

0/0
14.6.2010 11:12

rene1879

..."teď mu nezbývá než litovat"...

Myslíte opravdu, že lituje? Copak vládnutí se SNS má perspektivu? Dostal se kvůli tomu na index mezi evropskými socialisty. Až dokončí to, co začal, přebere kompletně voliče HZDS i SNS. Po 4 letech v opozici bude vládnout sám, s absolutní většinou. Umí to.  Postupně už přebral voliče SDL i komunistům. Na levici bude sám, na pravici několik rozhádaných stran. Po 4 letech zruší všechno co mu nebude vyhovovat a co by ho připravovalo o hlasy. Politik nemůže myslet dopředu jen na jedno volební období...;-)

0/0
14.6.2010 10:58

Ziun

Re: ..."teď mu nezbývá než litovat"...

jasné, nakoniec z toho všetkého vznikne silná národne-socialistická strana v čele s fuhrerom Ficom.

0/0
14.6.2010 13:29

Pravda a pravice proti burákům

30% Hubalkových podměrečných je i na Slovensku

A všichni volili stejně jako u nás. Populisty.

-

Držím Slovensku palce aby u nich zavládla koalice rozpočtové zodpovědnosti. R^

0/0
14.6.2010 10:55

pavelpat posedmé

Re: 30% Hubalkových podměrečných je i na Slovensku

Samoúčelně vyrovnaný rozpočet = POPULISMUS  :-P

Snížení platů poslancům = POPULISMUS :-)

Omezení imunity = POPULISMUS ;-D

0/0
14.6.2010 11:01

abecednik

Re: 30% Hubalkových podměrečných je i na Slovensku

chod sa pozriet do grecka, ako vyzera socialistcky populizmus :-D Potom mozno pochopis ze vyrovnany rozpocet nieje ani zdaleka populistickym trikom :-D

0/0
14.6.2010 11:53

jendau

Slovensky gulas

Fico sice pravdepodobne vladu nesestavi, presto ale vyhral nad ostatnimi dost drtive. Myslim ze hrozi nebezpeci ze, pripadna koalice slozena z malych stran se brzy rozhada, vytvori se tam frakce ktera pujde na ruku Ficovi, ten vladu polozi a v predcasnych volbach opet zvitezi.

0/0
14.6.2010 10:14

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: Slovensky gulas

to riziko je aj v Čechách...myslím že si to tie strany uvedomujú, záleží na poslancoch jak skoro podľahnú korupčnému nutkaniu a jak im ostatní budú pozerať na prsty...

0/0
14.6.2010 10:18

tuba

Re: Slovensky gulas

ked si spocitas hlasy cssd + kscm mas 22.08+11,27, ci je o percento menej ako smer-sd ... Zober si ze smer je extremna lavica, + odlakal extremne narodne zmyslajucich ludi + odlakal ukrivdenych + odlakal dochodcov z taborov ostatnych stran (najma sns a hzds). To nie je ziadna vyhra. Jednak sa dostal na nestabilnu podu a jednak tito volici mozu odist

0/0
14.6.2010 11:01

legionar

Slovak madarskej narodnosti ... :)

Nieco ako sudetsky CECH nemeckej narodnosti ?

Uceste si trosku tie pojmy !

Mame Slovakov, mame Madarov - a mame aj kozmopolitov ...

0/0
14.6.2010 10:12

jafis

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

Čo to tady táráš?Já můžu být Čech ( rozuměj občan ČR ) a přitom se hlásit k německé, polské, slovenské nebo  jaké jiné národnosti.

0/0
14.6.2010 10:23

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

on narážal na nesprávu formuláciu v článku!!! Slovák maďarskej národnosti!!!!! čo to je??? Bud je Slovák alebo Maďar!!! Správne mal autor článku napísať? Občan Slovenska maďarskej národnosti!!! Tak ako si správne napísal aj ty!! Chyba je v článku , tak sa nerozčulujR^:-)

0/0
14.6.2010 10:28

jafis

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

Já se nerozčuluju :-), ale chápu, že na Slovensku to berete trochu jinak ...

0/0
14.6.2010 10:49

legionar

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

Vsak prave to slovicko "rozumej" ... :)

Lebo ked poviem Slovak, a myslim tym vsetkych OBCANOV Slovenska, tak sa pol miliona MADAROV nasrdi !

Je vidiet, ze mate ine problemy, ako my ... :)

0/0
14.6.2010 10:29

alkhazali

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

to mame.

on asi bude hoch z prahy. sotva vubec nekdo vypusti z huby uz jenom - jsem Cech z Moravy ;-D ;-D ne tak vubec - jsem Cech nemecke narodnosti.

0/0
14.6.2010 12:11

jafis

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

????

0/0
14.6.2010 12:38

sirco

Re: Slovak madarskej narodnosti ... :)

Čeština a Slovenština používají odlišná pravidla a tahle formulace je tedy v češtině přijatelná.

0/0
14.6.2010 11:06

davidq

Mediálne hyeny

Prečo poskytuje iHojte mediálnu priestor tzv. slovenkým politológom Grigorij Mesežnikov (ruský jevrej) a Kusy (1967-1970 profesor marxistické filosofie)!?... Komu to prospeje súdruhovia Mesežnikov a Kusy ;-D

0/0
14.6.2010 10:10

mocnos

Re: Mediálne hyeny

Este, ze tam nedali nezavisly komentar madarskeho slovaka OLOSE. Ten keby mohol tak vsetkych slovakov v dunaji utopi.

0/0
14.6.2010 10:16

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: Mediálne hyeny

prečo? myslím že toto jeho hodnotenie je pomerne objektívne:

Voličom prekážal zrejme aj konfrontačný tón kampane. Ak si predseda Mosta-Híd zvolil na bilbordy jednoduché heslo „Lebo Bugár“, SMK sa tomu úplne prispôsobila, len v totálnej negácii a sústreďovala sa na útoky na konkurenta. Csáky na to doplatil.

Politikov, ktorí odišli z SMK a pridali sa k Bugárovi, opakovane označoval za zradcov. SMK nazýval jedinou maďarskou stranou. Kým Most­Híd mal bilbordy dvojjazyčné, SMK sa prihovárala  len v maďarčine. „Najmä v poslednej fáze kampane sa SMK venovala viac Mostu ako svojim voličom. Vysielala negatívne signály, tým robila reklamu Mostu,“  konštatuje Öllős.

0/0
14.6.2010 10:42

abecednik

Re: Mediálne hyeny

Grigorij Meseznikov je politolog a clovek na svojom mieste a nie nejaka predajna medialna dievcina ktora povie to, co chcu ludia, alebo politici pocut.

Miroslav Kusy ma v slovenskom medialnom priestore tiez svoje miesto - ale kludne daj mena koho komentare by si chcel citat (od Gburovej alebo od Kapustu? :D

0/0
14.6.2010 12:13

Maroško

Tam to bolo jasné už pred voľbami

charizmaticky Bela Bugár versus Orbánova vlezdoprdelka Csaky. To nemohlo inak skončiť ? Jediné riziko Mostu, že existuje ešte len 11 mesiacov.

0/0
14.6.2010 10:10

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: Tam to bolo jasné už pred voľbami

formálna existencia Mostu - Híd 11mesiacov nie je až také riziko.. sú to väčšinov bývalí umiernenejší politici SMK s volličskou základňou bývalích voličov SMK. Otázka je ako prebrali bývalé stranícke štruktúry SMK , alebo či ich vytvorili úplne nové!! Ale podľa výsledkov to stihli dobre a teraz to je už jedno!! Teraz to už bude len rutinná práca..

0/0
14.6.2010 10:15

Osterreich-Ungarn

SMK A MOST

Pokud se tyto strany spoji v komunálních volbách tak vyhrají. Nyní když bude nové vedení SMK, mimochodem jeden z možných kandidátů byl v minulosti  přítel Bugára. Takže když tyto strany spojíme tak mají pres 309 000 hlasů tedy přes 12,4%. Dokonce v krajích se vyrovna aj SMERU.

0/0
14.6.2010 9:48

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: SMK A MOST

musíš odrátať počet slovákov ktorí to hodili MOSTU-Híd...

0/0
14.6.2010 9:54

Osterreich-Ungarn

Re: SMK A MOST

ano, tak minimalne 10 %

0/0
14.6.2010 10:01

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: SMK A MOST

komunálne volby sú úplne o niečom inom....

0/0
14.6.2010 9:58

Osterreich-Ungarn

Re: SMK A MOST

no prave kdyby sa spojili tak ve městech maji velku podporu v koalicii, ve většině měst na jihu si konkurovali pravě tyto dvě strany.

0/0
14.6.2010 10:00

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: SMK A MOST

tam kde pred rozdelením SMK mali väčšinu , tak ju budú mať v komunálkach aj tak spolu..tak aký problém??

0/0
14.6.2010 10:05

mocnos

Re: SMK A MOST

Asi nevies, ale v regionalnych volbach sa v kraji kde zije aj madarska mensina, vzdy kandiduje spolocna slovenska koalicia. Su tam strany, opozicne aj koalicne, takze slovenska koalicia vzdy vyhra. Tento stav bol reakciou nato, ze pred cca 10 rokmi sa slovenske strany medzi sebou hadali, madari si jednotne volili SMk a v Nitrianskom kraji madari aj vyhrali. Nasledujuce 4 roky vsetky peniaze tiekli do madarskych dedin a madarskym podnikatelom. To sa uz nikdy nezopakuje. 

0/0
14.6.2010 10:14

KULOVY_BLESK_BETA_17

Re: SMK A MOST

ano. potom  v rámci Nitrianskeho kraja malo SMK väčšinu už len v 2 okresoch - v Dunajskej Strede a Štúrove...

0/0
14.6.2010 10:23

hugo.tom

koalice

Nevím, nějak moc politické poměry na Slovensku nesleduji. Ale jak počítám mandáty, tak v koalici by měla být maďarská strana HID a nacionalisté z SNS. To se jako domluví?

0/0
14.6.2010 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.