Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo v Hradci nouzově přistálo na trávě, zradil ho podvozek

Na letišti v Hradci Králové nouzově přistál menší letoun. Nefungoval mu podvozek, problémy byly s hydraulikou. Stroj dosedl "břichem" na travnatou plochu krátce před třináctou hodinou. Manévr se obešel bez zranění. Dvoučlenná posádka se vracela z fotografování severočeských dolů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

objednavkasvacin2

spadlo to jak pytel brambor :)

0/0
13.6.2010 11:55

notebook.r51

Takový přistání na tři body

Seknul s tím jak zedník se lžící, to by pomalu ani funkční příďák nepřežil, ještě že hlavní držel.

Pravda, s téčkovou výškovkou (není ofukovaná vrtulovými proudy) to není taková sranda citlivě natáhnout, co nejdéle jet jen po hlavním podvozku a pak teprve zlehounka položit příďák.

Na LKBE jednou takhle přstávala Morava, netušili to a příďák se odporoučel až při položení... no trochu hlíny od vrtulí.

Na EDDF před cca 15 lety jsem ex-post viděl něco podobného po přístání úplně na břicho, poškození nic moc, akorát sranda, jak byly všechny listy vrtulí překované na koncích do krásných spirál, než se to zastavilo.

Na druhé straně, po bitvě... atd. Konec dobrý vše dobré R^ škoda éra.

0/0
12.6.2010 21:42

mirekrt

To nebylo povedené přistání

Povedené přistání s poruchou přední podvozkové nohy vypadá úplně jinak - pilot musí dotáhnout letadlo nad dráhu v co nejmenším úhlu, pomalu a jemně přistát na zadní kola, držet letadlo při zpomalování na zemi co nejdéle ve zdvižené poloze čumáku s porouchanou přední nohou ve vzduchu a teprve až ztratí křídlo vztlak, nechat příď spadnout. A pokud možno vypnout motory, aby se při dotyku vrtule se zemí nepoškodila kliková hřídel a reduktor.

V tomto případě pilot s letounem práskl o zem a okamžitě šel na předek, se kterým ryl v zemi, nesouhlasím s hodnocením z videa.

0/0
11.6.2010 20:09

pučmidrát

Re: To nebylo povedené přistání

No je pravda že s tím praštil jako s prací, ale ono to není až zase tak jednoduché udržet toho Paipera v doběhu na dvou kolech, když sedí dva maníci před podvozkem.To nemáš šanci udržet na výškovce. V TV ZNOVA, to vypadalo podle zvlněného plech před kabinou, že má zalomený i čumák.

0/0
11.6.2010 20:24

bar budo

Re: To nebylo povedené přistání

... na kolech by se držel snadněji, kdyby ho nepřetáhnul a nežuchnul ze dvou metrů jak pytel brambor ...

... hlavně, že nerozbil ty neviditelný foťáky ... ;-)

0/0
11.6.2010 20:30

pučmidrát

Re: To nebylo povedené přistání

no to s tebou souhlasím, asi "zhasnul" motory trochu dřív a ve výdrži mu to spadlo.

0/0
11.6.2010 20:33

pučmidrát

Re: To nebylo povedené přistání

Mít normální přistání, tak to bylo na tři body. Nevím jak u Pipera 23-250, ale u Cessny Senecy by asi "udělal" takovou ránou příďák. Ta je na to háklivá.

0/0
11.6.2010 20:37

bar budo

Re: To nebylo povedené přistání

... viděl jsem ten záběr přistání jen na tý Nově a z dálky, ale řekl bych, že toho rozhejbal víc, než jen podvozek ...

0/0
11.6.2010 20:46

Thorough

Re: To nebylo povedené přistání

a jak se to dělá s nevysunutým předním a zaseknutým zadním podvozkem?

0/0
12.6.2010 9:37

rogerer

Re: To nebylo povedené přistání

souhlas, na youtube se da najit video z ameriky kde pristaval takle nejaky king air...naprosto precizni prace... a to mel este vrtule na kridlech takze ty zacly drhnout o drahu...todle bylo jako bluma ktera spadla ze stromu :-D

0/0
12.6.2010 12:46

ivan.ivan

ivan.ivan

Myslím, že na pristátí bolo videt, že je pilot trochu nervózny.

0/0
11.6.2010 18:41

vinca L

Re: ivan.ivan

;-D kdepak -vtipkovali R^

0/0
11.6.2010 19:54

bar budo

Re: ivan.ivan

... trochu s tím fláknul ...

0/0
11.6.2010 19:56

vinca L

Re: ivan.ivan

myslíš o tu zem?

0/0
11.6.2010 20:32

cesilkoA

jeziiiisiiii

tak co to teda je? dvoumotorovy piper nebo cessna nebo dokonce ruslan?8-o Rv

0/0
11.6.2010 16:43

Jules navždy

Piloti jsou na to proškolováni. Rozhodně ví, co má dělat.

To je přímá citace anebo nezná autor českou gramatiku?

0/0
11.6.2010 15:47

difuzer

" zradil ho podvozek " -

 to  spiše  -  "zradila ho údržba". ..........

0/0
11.6.2010 15:25

pepino555

V Čechách lítají strašný vykopávky

Tenhle Piper už byl opravován po nehodě http://www.uzpln.cz/zazpr04/ln17.htm U nás lítají většinou vraky, když něco spadne, novinář napíše Cessna i v případě větroně, sekretářka z asociace UL to potvrdí. Další záhadou jsou fotolety, když nám vyhlídky EU zpřísnila ..

0/0
11.6.2010 15:08

AAA1

Re: V Čechách lítají strašný vykopávky

Jo, to byla tedy nehoda ... "Příčinou poškození

čelního

skla kabiny letounu byl pravděpodobně náhodný střet letounu s ptákem." (pokud si ten vlastni odkaz vubec cetl).

Kdyz ti na aute nejakej sutrik natukne sklo, tak taky posles cely auto do srotu?

0/0
11.6.2010 15:32

kajamarik

ULL

ULL maj běžně zatahovací podvozek ,např. WT9 Dynamic.

0/0
11.6.2010 14:22

intago

Re: ULL

jen malé procento, naštěstí

0/0
11.6.2010 14:23

pučmidrát

Re: ULL

Hm., už jsem viděl dvě Sovy co sedli na břicho, protože nevysunuly podvozek (motork jim vyhazoval jistič).

0/0
11.6.2010 20:26

Larrax

Re: ULL

já bych řekl, že spíš vyjímečně, než běžně

0/0
11.6.2010 14:46

Chytrakz hospody

??????

Od kdy maj ULL zatahovací podvozek, když p. D, coby šéf LAA ULL to komentuje;-O

0/0
11.6.2010 14:04

ahgsa

Re: ??????

Ten je v tom nevině, pisálek si původně myslel, že je to ultralight, tak mu hned volal, potom si pisálek myslel, že je to dvoumístné letadlo, následně si pisálek myslel, že je to dvoumístné letadlo se třemi lidmi a nakonec se z toho vyklubala čtyřmístná cessna :-P

0/0
11.6.2010 14:10

xmajor

Re: ??????

;-DR^

0/0
11.6.2010 14:12

brezinka1

Re: ??????

;-D

0/0
11.6.2010 14:29

azrw

Re: ??????

Jenže to stále ještě není konec, další aktualizace a už je z cessny dvoumotorový piper, nakonec to bude snad airbus Rv úroveň ýdnes je otřesná RvRv

0/0
11.6.2010 14:21

red-head

Re: ??????

Proc by ULL stroj nemohl mit zatahovaci podvozek?? Treba takovy Sting...

To nic ale nemeni na tom, ze cessna ULL fakt neni...

0/0
11.6.2010 14:12

skrbling

Re: ??????

Á další chytrák (nomen omen). Ultralajty, ty novější a dražší mají zatahovací podvozky už dávno. A šéf LAA to komentuje, protože se ho na to zeptali. Ultralajt je úplně normální letadlo, mezi ním a dospělým letadlem je dnes už jen jediný podstatný rozdíl a to maximální vzletová hmotnost. Jinak si troufám tvrdit, že podstatná část nových ultralajtů strčí technicky pohodlně do kapsy kdekteré certfikované letadlo.

0/0
11.6.2010 14:14

pučmidrát

Re: ??????

To máš sice pravdu, ale při certifikací a vážení se zřejmě slovutná techn.komise dívá na druhou stranu. Případně při dvou normálně vypasených pasažérech můžete natankovat benzín max. tak na jeden okruh. V opačném případě nedodržíte váhový limit pro ULLa. Proto dost těžkých letadel ULLa (měl by to být již experimentál) létá se slovenskou imatrikulací. Tam to mají trochu jinak ošetřeno.

0/0
11.6.2010 20:32

bar budo

Re: ??????

... opravdový ultralajty byly podle pravidla pod 150 kg a pod 50 km/h pádovka ...

0/0
11.6.2010 20:58

Larrax

Re: ??????

Ptali se ho, když byl letou ještě ve vzduchu, zřejmě to byl první odborník, kterého sehnali. A že je prezident přes ULL neznamená, že jiným letadlům nerozumí. S ULL létají i profesionální piloti dopravních letadel. Znám jednoho, co dělá instruktra ULL, ale umí létat snad se vším, co má křídla.

0/0
11.6.2010 14:49

Chytrakz hospody

Re: ??????

Jestlim se nepletu, tak s ULL se nesmějí ptovádět komerční lety

0/0
11.6.2010 15:32

Larrax

Re: ??????

myslel jsem samozřejmě, že ti profíci mají létání na ULL jako koníček ;-)

0/0
13.6.2010 1:04

pučmidrát

Re: ??????

No já jsem znal jednoho presidenta UL, který štaval proti aeroklubákům, a když se zahlušil, tak se zjistilo, že nikdy neudělal piloťák, neměl prohlídku, a o techn. stavu jeho sport.létajícího zařízení raději psát nebudu.

0/0
11.6.2010 20:40

natvrdlý

DOTAZ

Dnes po půl jedenácté jsem nad Soběslaví zahlédl něco co mi hlava nebrala. Letoun velikosti dopravního letadla (hádám tak pro 10-20 lidí) s tuším dvěma vrtulovými motory táhl jiné letadlo (rozměrově o něco větší).

To že ho táhl usuzuji ze skutečnosti, že vzdálenost mezi nimi byla pod 50 metrů a motory byly dle poslechu v silném tahu.

Viděl jsem je jen pár vteřin, neviděl někdo z vás více? Letadla pokračovala v letu směrem na J. Hradec.

Díky

0/0
11.6.2010 14:02

REMET

Re: DOTAZ

Ha nebyl to druhe vetron?

Nebo me napada,ze...

Vubec neslo o tahani. To prvni letadlo bylo nemocne a to druhe ho tlacilo do nemocnice.

0/0
11.6.2010 14:05

natvrdlý

Re: DOTAZ

Jsem sice lehce krátkozrakej, ale větroně poznám. Ta almara s křídly opravdu větroně nepřipomínala. Škoda, že jsem během tý chvilky neviděl víc.

0/0
11.6.2010 14:22

briza

Re: DOTAZ

Si nikdy netahl kamose s porouchanym autem na lane? ;-)

Dnes je to neobvykle, ale drive se takto tahaly nakladni kluzaky. Ze by nacvik neceho historickeho na letecky den? (Ale nevim jak by se k tomu dnes stavela letecka inspekce).

0/0
11.6.2010 14:06

intago

Re: DOTAZ

je to vážně divný8-o

0/0
11.6.2010 14:25

natvrdlý

Re: DOTAZ

Dalo by se uvažovat o synchronním letu, protože lano jsem pochopitelně nezahlédl. Že by ale letečtí akrobati trénovali s polovičním Boeingem? Každopádně letěli cca 50 metrů za sebou konstantí rychlostí v nevelké výšce (1 - 2 km).

0/0
11.6.2010 14:26

ivoš

Re: DOTAZ

Skupinový let. Co je na tom divného?

0/0
11.6.2010 18:22

Ghost47

Re: DOTAZ

Armáda, buď nacvičovali let ve formaci, nebo (jestli to první letadlo mělo sklopenou zadní rampu) Kouba zase dělal nějaké propagační fotky :-)

0/0
11.6.2010 18:33

JJajaja

Někdo přistoupil?

Ve 12:25 tam, dle idnes, byli lidé dva.

0/0
11.6.2010 13:53

briza

Re: Někdo přistoupil?

Na lane se tam z jineho letadla spustili dva akcni hrdiove (chvili viseli za jednu ruku na tom nevysunutem podvozku) a posadku zachranili. Pri tom zjisitli, ze jeden z  clenu posadky byl dlouho pohresovany otec toho pohlednejsiho z obou hrdinu. :-)

0/0
11.6.2010 14:02

ha6945

iDnes = LHÁT i navzdory elementární logice

http://img812.imageshack.us/img812/9798/idneslhari.png

Rv

Rv

X

0/0
11.6.2010 13:52

REMET

Re: iDnes = LHÁT i navzdory elementární logice

Lez ve sve podstate je zamerna. Tohle neni zamerne - takze jen neschopnost.

0/0
11.6.2010 13:54

unbreakable..debater

Re: iDnes = LHÁT i navzdory elementární logice

Aby ti neprdla cévka, moulo. ;-D

0/0
11.6.2010 14:18

Albína

nicméně,

ty cessny by se měly zakázat. je to ďáblův nástroj. furt to padá...:-/

0/0
11.6.2010 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.