Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zfetovaný řidič mu zabil ženu a dítě. On teď vypráví studentům

"Až do doby, než se to stalo, jsem měl krásný život, všechno mi vycházelo. Jako muzikant jsem cestoval, měl jsem rodinu, dvě malé děti," začíná vyprávění Marek Novák a studenti Střední odborné školy sociální v pražských Bohnicích, kteří sedí před ním, jsou plni nepříjemného tušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kočičák12

Koláče?

Snědl 10 makových koláčů;-O

0/0
15.6.2010 10:22

Jan.Pracka

Jiný úhel pohledu.

Diskutujeme tady o pachateli ale málo o tom člověku z úvodního článku, který se stal pro některé diskutéry předmětem kritiky. Ten člověk se chová pragmaticky, chce se znovu oženit nebo najít si alespoň milenku, pokud možno krásnou a hlavně mladou. Kde ji hledat jinde nežli mezi studentkami střední školy? K zabité bývalé manželce to moc fér není, bude brzy zapomenuta ve stínu nějaké nové lásky mladistvé středoškolské studentky ale takový už je život a malý syn se už taky nějak životem protluče. Bývalá šťastná rodina je ve troskách akorát muzikant si užívá na těch mladých studentkách

Otázkou je co bych asi dělal já? Nevím. Do kriminálu za vendetu bych se taky dostat nechtěl. Asi bych poctivě navštěvoval oddíly kick boxu, judo karate nebo něco na ten způsob. Za těch pár let co se feťák vrátí z kriminálu by to bylo na mně poznat a jak by se feťák vrátil, využil bych každou příležitost abych ho někde zmlátil. Však on by si mašli už sám hodil až by ho to přestalo bavit být pořád samá modřina

0/0
12.6.2010 10:02

ReneZach

Re: Jiný úhel pohledu.

Souhlasím. Vyjádřil bych to ještě jinak. Tatínek si snadno najde novou ženu ale syn těžce novou matku. :-(

0/0
12.6.2010 10:08

Mimin

klasika

"pod vlivem drog a navíc i alkoholu"

kdy už se novináři naučí, že alkohol je taky droga?

0/0
11.6.2010 18:16

Cislo 2

Re: klasika

To mi připomíná boj za genderovou rovnoprávnost. Napiš rovnou: hulím a polibte mi prdel.

0/0
11.6.2010 19:39

cafe2

nemel

By to take spis vypravet Johnovi,Nečasovi a Schwanzebergovi?;-O

0/0
11.6.2010 14:49

tenisák lokeťák

Re: nemel

proč?

0/0
11.6.2010 18:16

Cislo 2

Re: nemel

Protože za vlády komančů si auto může dovolit jen každý stý obyvatel ... jinak se panu Novákovi omlouvám, že jsem se nechal strhnout do politické dikuse.

0/0
11.6.2010 19:47

kandaharista

taky mi to vhání slzy do očí

Normálně tady většinou útočím na všechny ty tvrďáky, kteří požadují trest smrti a tak (jsem holt nenapravitelný lidumil - právník), ale u takových recidivistů to přece nejde... Ten má sedět na tak 10 let a zbylému synovi platit alimenty a to jsem hodně mírný! Teď se nebavím o trestních sazbách, jen říkám, co cítím.

Vzpomínám si, jak kdysi nějaký 19 letý kluk v Ostravě nebo tam někde dostal před lety osm natvrdo za to, že dal několika 14 letým kamarádům po jointu. Tak kde to sakra jsme? Přestože jsem rozhodně proti lynčování, pánové soudci by si měli uvědomit, že taková do nebe volající nespravedlnost přímo vybízí k braní spravedlnosti do svých rukou!

Upřímnou soustrast pozůstalému;-(

0/0
11.6.2010 14:10

kandaharista

Re: taky mi to vhání slzy do očí

Pravda, soudce asi moc víc udělat nemohl... Jen by mě zajímalo, zda využil všechny možnosti, jako jsou ochranná opatření a tak.

0/0
11.6.2010 14:29

bk89322

Re: taky mi to vhání slzy do očí

V Kalifornii takhle bourala jedna opila a zabila 2 deti na chodniku.<br>

2x vrazda 2 stupne byla ohodnocena na 2x dozivoti s moznosti podminecneho propusteni nejdrive za 2x15 = 30let!

(Coz zdaleka neznamena, ze ma to propusteni jisty, kdyz se bude dobre chovat. Bude muset presvedcit porotu, ze se napravila, lituje toho a tak.)

0/0
11.6.2010 16:09

Ondra Schiller

Re: taky mi to vhání slzy do očí

V USA opravdu nemívají poškození brát spravedlnost do svých rukou. To je jenom v Evropě. Tady skutečně jedině kudlu do zad od manžela zavražděné. V Americe je to jinak. Zvedám palec americké justici R^

0/0
11.6.2010 16:20

grrrr....

Re: taky mi to vhání slzy do očí

A teď upřímně. Jaký je rozdíl v tom, když zfetovaný řidič zabije dva lidi a nebo hloupá baba zabije na parkovišti svou nepozorností malé dítě? Zní to divně, ale není mezi nimi vůbec žádný rozdíl. Pochybuji, že ten feťák ty lidi zabil s nějakým úmyslem.

0/0
11.6.2010 17:44

bmira

Re: taky mi to vhání slzy do očí

Já si myslím, že už stačí, že byl pod vlivem. To se zdá málo? ;-O

0/0
11.6.2010 18:13

pivovarský chasník

Re: taky mi to vhání slzy do očí

Těm mrtvým je to úplně jedno, jestli byli zabiti s úmyslem nebo bez něj. Pokud všude budeme pořád pátrat po úmyslech, tak se nikam nedostaneme.

 Člověk by měl být proto pánem tvorstva, že by se měl umět ovládat a předvídat dopady svých činů. A když to neumí, měl by tvrdě nést následky. Když neumí ani to, není to člověk, ale jen tvor člověku vzdáleně podobný.

0/0
11.6.2010 19:14

banned star

Re: taky mi to vhání slzy do očí

Rozdíl je ve společenské nebezpečnosti. Kdo sedne zfetovaný za volant, vědomě porušuje pravidla (a v případě ze článku to dělal opakovaně). Člověk, který způsobí nehodu z nepozornosti, samozřejmě taky chybuje, ale společenská nebezpečnost je tu o něco nižší.

0/0
11.6.2010 19:56

Mirco1

Re: taky mi to vhání slzy do očí

Rozdíl je v tom (a tohle bych dal jako přitěžující okolnost k jakémukoli nedbalostnímu i úmyslnému trestnému činu pod vlivem jakékoli látky snižující schopnosti vnímat), že ten zfetovaný řidič zcela dobrovolně požil látku, která ovlivnila jeho schopnost vnímat a zcela dobrovolně a úmyslně tak sebe uvedl do stavu zvýšené nebezpečnosti. S tímto pohledem na věc bych navrhoval zákonnou úpravu, která by sazbu za každý nedbalostní trestní čin pod vlivem vědomí ovlivňující látky (dobrovolně požité samozřejmě) automaticky zdvojnásobova až ztrojnásobovala.

0/0
11.6.2010 23:14

Johny 20

Už jsem to tu jednou říkal....

Za prvé - když dělám něco, při čem můžu ublížit jen sobě, jednám dle svého momentálního úsudku. Když přitom ale můžu ublížit někomu jinému (třeba řízení auta), jednám s tou nejvyšší opatrností a zodpovědností

za druhé - vážení páni soudci, polytici a úředníci, všichni co si sedíte v teple a svět je pro vás hromada papírů.... když je vaší prací nakládání s lidskými osudy a životy zkuste se vcítit do situace toho druhého a zapojit trochu citu a rozumu.

   zvlášť když někdo spáchá podobný zločin několikrát, je zřejmé že je nenapravitelný a je nutné ho uklidit navždy, aby nemohl ubližovat dál, jako v tomto případě....nemyslíte?;-O

0/0
11.6.2010 12:27

sámvelkýmao

no

je jasné,že opilství a fet se pro pachatele závažných trestných činů a soudnictví stalo polehčujícími okolnostmi,jako tomu bylo před mnoha a mnoha lety.za takovýto rozsudek by měl být soudce odvolán a prohlášen za nepříčetného.anebo.......žeby..........jako..........malá domů..........kapříci a tak?a toho pána,co přišel o rodinu obdivuji také.že nechá takovýho zlosyna naživu...............to je děs,co se dnes prakticky neodsoudí a naopak,za malichernosti lidi bručí a bručí...............

0/0
11.6.2010 12:21

Dennys

Na jeho miste bych vedel, co delat

Zvlaste, kdyz vim, jak si v Nezvesticich u Plzne pekne zije nepotrestany Poch, ktery pred lety zabyl na tramvajovem ostruvku 4 studenty v Plzni, kdyz jel na mol opily - to mel dokonce u soudu jako polehcujici okolnost. A jezdi porad.

0/0
11.6.2010 12:21

sámvelkýmao

Re: Na jeho miste bych vedel, co delat

jak píšu výš..............polehčující okolnost.

0/0
11.6.2010 12:22

Dennys

Re: Na jeho miste bych vedel, co delat

preklep - Pech

0/0
11.6.2010 12:23

gekonátor

Re: Na jeho miste bych vedel, co delat

Neříkej, že ten hajzl si spokojeně běhá! Neznáš jeho adresu? Na toho křiváka si dobře pamatuji.......

0/0
11.6.2010 20:33

tvé horší já

a potom

no a potom jsem za moralistu, blbecka a prudice mezi znamyma, kdyz odmitam sednout za volant po malem pivu a taktez si nesednu do auta, jehoz ridic vypil i to jedno male blbe pivko. radsi budu za blba, nez zmrzaceny.

0/0
11.6.2010 12:08

Sir Humphrey Appleby

Re: a potom

o když jsem pro nulovou toleranci, tak zase musím uznat že to malé pivo schopnosti ovlivní méně nežli třeba rýma, nebo velké vedro v autě.... Já po něm také nejezdím, ale spíše z principu než že bych se bál že jsem opilý a neuřídím to.... prostě když piju neřídím a to bez ohledu na množství vypitého.

0/0
11.6.2010 13:07

tvé horší já

Re: a potom

jedno male pivo snizuje reakceschopnost cloveka oaz o 300 procent, to jsou rady desetin sekundy a to je presne ten cas, kde se hraje o zivot.

0/0
11.6.2010 13:47

Ellowynn

Re: a potom

a na to jste proboha prisel jak? kazde telo reaguje a odbourava alkohol jinak, mate nejaky zdroj tohoto udaje?

0/0
11.6.2010 14:12

WelBloud007

to jsou mi počty

asi jako když se za komančů vyhodnocovalo plnění plánu. Pokud něco snížím o 100 procent jsem na nule, jak funguje snížení o 300 procent?

Nic to ale nemění na tom, že pacholek s takovým profilem a činy by měl být "za úsvitu zastřelen".

0/0
11.6.2010 16:02

Sir Humphrey Appleby

Re: a potom

300% ??? no lol....

0/0
11.6.2010 16:12

Johny 20

Už jsem to tu jednou psal....

0/0
11.6.2010 12:06

lůvejroznec

Rovnice

Vražda dvou lidí má stejnou společenskou nebezpečnost, jako facka politikovi. ;-€

0/0
11.6.2010 11:51

Irik1

Všichni chtějí americkou demokracii..

Proč v Evropě za dva lidské životy dostane zfetovaný a opilý člověk 5 let??? Proč není souzen za vraždu? V Americe rozlišují mezi vraždou 1. a 2. stupně.. Pokud člověk opakovaně a vědomě sedne za volant pod vlivem alkoholu a drog a zabije 2 lidi, je to vražda a takový člověk již po spáchání takového činu nemá co dělat mezi lidmi do konce života! Chceme demokracii po vzoru Ameriky? Chtějme ali i to ostatní.. včetně trestů.. Klidně budu hlasovat pro 10,- Kč měsíčně na budování věznic, kam budou pozavíráni na dostatečně dlouhou dobu ti, co tam patří.. Za daňový únik dostane člověk 10-12 let.. Je to normální?

0/0
11.6.2010 11:47

lůvejroznec

Re: Všichni chtějí americkou demokracii..

A co teprve, kolik dostaneš za facku Dluhoslavovi :-/Rv

0/0
11.6.2010 11:49

Lobo se (z)vrací

Na jeho místě

bych asi skončil v kriminálu:-/

0/0
11.6.2010 11:38

šmudlíček

Znám

jednoho,zabil v autě člověka a vesele si jezdí dál.Bez jakéhokoli pocitu viny...proč nemají pořádné tresty?;-€

0/0
11.6.2010 11:36

lůvejroznec

Re: Znám

Tělesné a veřejné. Jak je vidět, vězení pro ně nemá naprosto žádný odstrašující účinek R^

0/0
11.6.2010 11:39

mephisto222

Re: Znám

ako vidno pravo a spravodlivost nie su to iste. Ak by ho on teraz z pomsty zastrelil, dostane tak 10-15 rokov.........

0/0
11.6.2010 11:42

Ondra Schiller

Re: Znám

To je sice možná pravda ale sedět doma frustrovaný je snad horší než ten kriminál. Taky syn co mu zůstal moc prospěchu z takového taty nemá. Tata chodí žvanit po školách, balí studentky ochotné se s ním vyspat ze soucitu ale žádný valný důvod k sebeúctě nemá a synek mu pomalu cestuje k psychiatru..

Takhle kdyby zapích kudlu do zad tomu týpku, to by byla jiná diskuze. V kriminále by se moc nenudil. Nestačil by odpovídat na dopisy které by mu chodily a určitě by se taky našla nějaká ta šik  ženská ochotná čekat na něj až ho pustí. My bychom tu na iDnesu nediskutovali o užvaněném ufňukaném maníkovi ale pokud bych mluvil za sebe, měl bych koho obdivovat.

Co se týče toho synka, tatu by sice nějaký ten rok moc neviděl ale věděl by že má otce chlapa, který se dokázal zastat své rodiny a to udělá pro sebevědomí syna hodně než koukat celé dny na uplakaného tatínka pokud zrovna nespí s nějakou útlocitnou soucitnou studentkou.

0/0
11.6.2010 11:59

___Radi

Re: Znám

je vidět že tuto situaci nechápeš, tvoje řeči jsou hodně mimo mísu a ubohé ;-ORv

0/0
11.6.2010 13:21

kandaharista

Re: Znám

Ve skutečnosti jsi slaboch ty. Zapíchnout magora umí kde kdo, ale přenést se přes to a ještě působit jako živé memento vůči mladým frajírkům, to už chce opravdu sílu. A kluk v něm má vzor, že při ranách osudu je třeba se sebrat, ale nekopat kolem sebe a nesrážet s sebou do propasti další (třeba příbuzné toho recidivisty).

A představ si, že ho možná ani moc neláká, že by od blbečků, jako jsi ty, dostával obdivné dopisy. No, nevím, jestli mě chápeš, ale třeba jsi ještě ve vývoji...

0/0
11.6.2010 14:22

Ondra Schiller

Re: Znám

Zapíchnout magora možná umí kdekdo ale odvahu najde málokdo. Tak chodí fňukat po školách, pláče do klína útlocitným studentkám které se s ním ze soucitu možná vyspí ale pravý chlap to není.

Navážíš se  do mne Kandaharisto a možná že právem. Nevím co bych udělal v jeho situaci, jestli bych to dokázal ale cítil bych se povinen k tomu své mrtvé ženě, pokud jsem ji měl upřímně rád. Jedno tedy nevím ale druhé vím jistě. Pokud bych se už odhodlal k tomu vzetí spravedlnosti do svých rukou, žádné výčitky svědomí bych z toho neměl. Seděl bych s přesvědčením že sedím za to že jsem udělal co jsem udělat musel a čím jsem byl povinen ke své mrtvé ženě a mrtvému dítěti. Na zbabělcích by zůstalo aby mne zbabělci soudili.

Taky já s tím otcem zabitého dítěte soucítím jako s každou obětí podobného činu ale vážit si ho nedokáži. Ani ho nic záviděníhodného nečeká. Utopí se ve svých frustracích, možná si ho některá z těch útlocitných studentek vezme ale chlap z něj nebude a na synovu autoritu nárok nemá 

0/0
11.6.2010 15:36

Jan.Pracka

Re: Znám

Nerozumím Tvým slovům.  "nesrážet s sebou do propasti další (třeba příbuzné toho recidivisty"

To jako zapíchnutím feťáka co zavraždil ženu a dítě spadnou do propasti jeho příbuzní? On přece nenapsal že skoncovat to s celou rodinou. On by zapích jen toho feťáka, předpokládám že příbuzné toho recidivisty by nechal na pokoji. Tak nevím. Možná jsem to špatně pochopil.

0/0
11.6.2010 15:47

Ondra Schiller

Re: Znám

Taky mne ta věta zaujala ale nechtěl jsem se vyptávat diskutéra, který mi nadává, tak dík že jsi se zeptal Ty Jendo.

To jakoztráta recidivisty feťáka by byla rána pro rodinu? Alespoň tak jsem tu větu pochopil já. Nemyslím. Jeho smrt by byla spíš úlevou taky pro ty příbuzné.

Jinak co se týče toho vdovce po zavražděné manželce, vyrovnal se s tím vlastně dobře. Potřebuje se oženit a chtěl by si vzít mladou kočku. Kde ji hledat lépe nežli mezi studentkami.

Co se týče přínosu ostatním studentům, jako studijní materiál OK.Studentky sociologie mohou studovat jeho frustrace, postižených po feťácích a ochlastech na silnicích jsou kvanta, dokáži si představit ty frustrace všech koho to potkalo, on se liší od ostatních že si nechává za to platit od školy a k tomu příležitost najít hezkou, mladou útlocitnou studentku. Přeji mu to, jenom aby dokázala najít taky hodnotný vztah k sirotkovi ale to už bývá pro tak chytré tatínky druhořadým. Hlavně když on si našel krasavici ale možná že mu křivdím.

0/0
11.6.2010 16:17

lenjas

Re: Znám

Překvapivě jste to pochopil. Ztráta syna, bratra atd, je vždy pro rodinu ztráta. Asi nejsou nadšení, že je nepoučitelný a stále podléhá drogám, ale neznamená to, že nad ním zlomili hůl a odprostili se od jakýchkoliv citů k němu.

Jinak Váš názor, že by si ho syn vážil víc, kdyby viníka zabil, je naprosto šílený. Otec je jediný, kdo mu zbyl a opravdu netouží potom, aby ho chodil navštěvovat dalších 10let do věznice. Navíc pochybuji, že se přednáškám na školách věnuje 15hod denně a nemá tak na syna čas.

Nejvíc mě šokovalo Vaše tvrzení, že ne každý je schopný někoho zabít jen proto, že ne každý na to má odvahu! To je podle Vás odvaha někoho zabít? Pletete si asi dnešní dobu se středověkem. Nebo jste možná ještě inteligenčně nevyzrál natolik, abyste pochopil, že je lepší neklesat na soupeřovu úroveň.. Nyní mají šanci na normální klidný život..Ale jaký život by měli, kdyby byl otec ve vězení a syn někde v dětském domově?

0/0
13.9.2010 15:49

Jan Motůrek

5 let je málo, ale.... represe před!

Chápu, 5 let je málo, ale problém je, že trest po té v podstatě nic neřeší. Když někdo usedá za volant, tak rozhodně nesedá s pocitem, "co když se něco stane?" a proto ho nějaký trest po tom, když se něco stane ani nezajímá, proto to moc odstrašující tak není. Resp. nemusí to být tak účinné.

Je třeba represe před, to znamená například to, že ví, že na silnicích je často hlídka, že prostě je velká pravděpodobnost, že ho chytí a bude trest a pak možná prostě za volant nesedne.

dle mého názoru je potřeba represe před činem, né až po činu....

0/0
11.6.2010 11:35

BigpetBig

Re: 5 let je málo, ale.... represe před!

přesně tak, píšu to níže, i kdyby byla sazba 20 let, tak ten člověk by byl zfetovaný a opilý stejně.

0/0
11.6.2010 11:36

Sir Humphrey Appleby

Re: 5 let je málo, ale.... represe před!

kdyby věděl že za něco takového z krimu už nevyleze (tzn. bylo by třeba i 10let jen za to že bude řídit opžralej i když nikoho nesrazí) tak si to rozmyslí a spousta llidí co dnes ožralá jezdí už to dělat nebude. samozřejmě jsou případy na který neplatí nic, ale to není pravidlem

0/0
11.6.2010 11:44

lůvejroznec

Re: 5 let je málo, ale.... represe před!

Feťák asi ne, ale kdyby feťáky co se neléčí posílali na dožití do kamenolomu, tak by se dost věcí vyřešilo ;-)

0/0
11.6.2010 11:46

Potkan2000

Re: 5 let je málo, ale.... represe před!

To není pravda, v číně je za korupci trest smrti a stejně tam korupce kvete víc než kdekoliv jinde na světě. 90% všech vrahů, zlodějů a podvodníků si jsou naprosto jisti že je nechytnou a tak výše trestu je naprosto mimo.!!!!

0/0
11.6.2010 13:39

Arnold J.Rimmer BDP

Re: 5 let je málo, ale.... represe před!

Je to utopie, ale každý absolovent autoškoly by měl povinně zažít takové sezení...

0/0
11.6.2010 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.