Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po desetiletích mlčení mají němečtí mrtví v Postoloprtech pomník

Je červen 1945. Druhá světová válka skončila před několika týdny, ale v Postoloprtech na Lounsku stále umírají lidé po zásazích kulkami. Mrtvých jsou stovky. Střelci jsou Češi, oběťmi Němci. O masakru se po desetiletí mluvilo jen málo. Teprve nyní dostaly na tamním hřbitově oběti bronzovou pamětní desku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Polemik

Ten pomník je nevinným obětem

A mezi sudetskými Němci jich asi moc nebylo. Příslušnost k "panské rase" byla asi příliž velkým lákadlem. Takže fanatický nacismus a netolerance vůči Čechům. Přepady Čechů před válkou, vyhnání Čechů počátkem války, sabotáže a působení werwolfů po válce. Ač nebylo vše podle práva, sami dali do pohybu lavinu, která je smetla. Svojí aktivitou i pasivitou. Je mi některých líto...ale za zcela nevinné oběti bych je nepovažoval.

0/0
9.6.2010 13:13

harius

Podívejte se nyní (7.6.2010,21:10) na ČT 2

a pak kecejte. A nelezte Němcům furt do zadku.

0/0
7.6.2010 21:10

pinguone

..odsun nevymysleli Cesi a Benes...

..ale vitezne mocnosti...:-P

0/0
6.6.2010 20:14

pinguone

..ten napis vypada bronzovej

..se obavam ,ze tam dlouho nevydrzi...;-)

0/0
6.6.2010 20:12

munster

Re: ..ten napis vypada bronzovej

V Terezíně už jsou jenom plastové (pryskyřičné) s měděnou patinou...aby neuLETYely k Písku...:-P

0/0
6.6.2010 20:16

prolhani.novinari

Je to tragédie.

Ale co jiného mohl národ, co tleskal Hitlerovi, očekávat za reakci?

0/0
6.6.2010 16:32

Morrison

Mám rád vlaky, co někam jedou...

http://www.youtube.com/watch?v=XngUWIzunJ0

0/0
6.6.2010 6:35

Pepito-To

...

R^[>-]

0/0
5.6.2010 2:29

Sladek

A kdypak se omluvi levicovi socialisti za jejich vrazdeni,

niceni zivotu, majetku a cele zeme.  Hmm?!

0/0
4.6.2010 22:45

pes Muki

no jo

Jeslize nejaky sadista yuzije zmatku, aby ukojil svoje choutky, tak nema vyznam ho vydavat za hrdinu. Delal by to na kterekoliv strane, co by mu to umoznila. Je dobre, ze nakonec sme se tech nemcu zbavili a je skoda, ze tito lide, zbytecne dodali argument nemcum. Normalni cesi z toho nic nezjiskali, ani to nedelali.

0/0
4.6.2010 21:04

kuukvyykuk

To snad není pravda

před pár desítkami let nás Němci chtěli zlikvidovat a dneska se jim tady stavý památníky, tfůůůj.RvRvRv

0/0
4.6.2010 17:07

Kierkegaard

Re: To snad není pravda

to jo, ty povrazdeny deti na tom maji fakt velkej podil Rv

0/0
4.6.2010 17:32

pes Muki

Re: To snad není pravda

Takze souhlasite, ze nekdo, komu komunisti umlatili tatu v koncentraku, mel pravo jit a vystrilet prvni komunistickou rodinu, ktera se mu naskytla vcetne deti?

0/0
4.6.2010 21:08

55108311ver3

Re: To snad není pravda

Ten princip kolektivní viny byl v Postoloprtech pojat mnohem šířeji než ve vaší analogii: v Postoloprtech nezabíjeli nacisty, ale Němce.

0/0
5.6.2010 0:28

136N

No když to tak vemu kolem dokola :

oni to snáma mysleli dobře , ale my jsme to špatně pochopili . I ten odsun Čechů ze Sudet . Vždyť oni chtěli pouze a jenom Lőbensraum a patřit do Říše. ;-€

0/0
4.6.2010 16:13

George Orwell versus pokrytectví

Určo volili NSDAP...

žádná škoda pro Helmuty...R^

0/0
4.6.2010 15:44

neverleft

nikdo neupira fakt

ze za valku nesou odpovednost nemci. zde je nutne prekonat tu psychologickou hranici a priznat si ze i my se muzeme chovat stejne jako oni. Je nutne si z toho vzit ponauceni a pamatovat si, aby se uz nikdy nic podobneho neopakovalo

0/0
4.6.2010 13:47

Peeter

Re: nikdo neupira fakt

Krásně napsaný - nepotřebuje dalšího komentářeR^R^R^

0/0
4.6.2010 14:04

Deleter

Re: nikdo neupira fakt

Pravda, konečně, lidské vlastnosti nejsou příliš závislé na národnosti...

0/0
4.6.2010 14:08

Fikos

Re: nikdo neupira fakt

Tak opakovat se to bude celkem jistě viz.bývalá Jugoslávie.Jde jen o to jestli situace splňuje určité podmínky. Jinak vyrovnat se s tímhle není problém,problém je se vyrovnat s tím co bylo po roce 1948 a do toho se nikomu vůbec nechce:-/

0/0
4.6.2010 15:07

yan007

Re: nikdo neupira fakt

a to je tiež pravda...

0/0
4.6.2010 17:10

yan007

Re: nikdo neupira fakt

no to ma podržte, už som sa bál, že tu nikto nemá rozum, slušnosť a zdravé sebavedomie. A oni sa takí nájdu!!! Super;-)

0/0
4.6.2010 17:09

starý muž

Konečně

Ještě tam chybí nápis! jedno místo z mnoha českých Katyň!!

0/0
4.6.2010 13:43

starý muž

Re: Konečně

Čest německým soukmenovcůmR^

0/0
4.6.2010 13:45

Fikos

Re: Konečně

Zdar Henleinovi :-/

0/0
4.6.2010 15:09

nabuchodonozor

Gestapo zavraždilo více nevinných Čechů

Kdo seje vítr,sklízí bouři.

Nebýt války,kterou Němci začali,pak by ani v Postoloprtech nikoho nezabili.

Ostatně - kolik nevinných Čechů přišlo během něm. okupace v Protektorátu o život?

Nyní se k nacistům nikdo nehlásí,-všechno to byli staří a nevinní lidé.....

Když jsem se v březnu 1945 vracel z bombardované Halle n.S a mluvil ve vlaku s kolegou česky,byli jsme v Mostě udáni nádr.policii a odvedeni.Podařilo se mi utéci,ale pak mne zase za Mostem chtiHitlerjugend .....Všichni byli Hitlerem zfanatizováni.....Kdyby vyhráli válku,určitě by nás také vyhnali,.."''..Mitteleuropa ''měla být německá.

0/0
4.6.2010 13:36

Peeter

Re: Gestapo zavraždilo více nevinných Čechů

Naprostý souhlas!!!R^R^R^

0/0
4.6.2010 14:06

ábeles

Re: Gestapo zavraždilo více nevinných Čechů

dej si pozor aby ti místní borci ještě nevynadali nabucho! To víš, jedou podle Wenzla Hawla, pravdoláskina, co ho houpal na kolenou hodný strýček Heydrich.:-P

0/0
4.6.2010 14:35

Sladek

Re: Gestapo zavraždilo více nevinných Čechů

Stejne jako mela byt stredni evropa ruska.  Je to proste radeni socialistu z te nebo druhe strany.

0/0
4.6.2010 22:40

Naked and petrified

No vida. Aspon nekde to jde na urovni...

...bez nevkusnych velkohubych reci z kterekoliv strany.

0/0
4.6.2010 13:07

GeorghesS

Teď ještě potrestat přeživší,

kteří tam tenkrát stříleli a bude hotovo... když můžou tahat po soudech stoletý nacisty na přístrojích a na vozíku, tak proč ne tyhlety bojovníky?

0/0
4.6.2010 13:03

Kierkegaard

Re: Teď ještě potrestat přeživší,

presne tak, ale protoze ti vrazi byli cesi tak to nejak tak nevadi. RvRv

0/0
4.6.2010 17:34

ODSCSSD

je to vporadku

ale prijde mi ze se posledni dobou strasne mluvi o obetech z rad nemcu (ano i na nemcich se deli zverstva)

ale ja se ptam.... Jak dopadlo odskodneni naseho statu? lidi co drely nekde v dolech? lidi co prezili koncentrak?

Kolik je v nemecku pomniku podobnych tomuto ?

Nakonec to bude jeste CR ktera se bude za druhou svetovou valku omlouvat

0/0
4.6.2010 13:02

Naked and petrified

Re: je to vporadku

Nikoliv.

Ohledne prace v dolech je potreba bavit se s KSC, pripadne CSSR, ze ano.

A valecnych reparaci uz si nemecko uzilo dost. Hadam, ze i obeti uz nejake sance na odskodneni mely...pokud jim je nejakym odmitnutim, podobne jako u marshallova planu, nezamazli bolsevici.

0/0
4.6.2010 13:08

Naked and petrified

Re: je to vporadku

... a "nikoliv" patrilo posledni vete.

0/0
4.6.2010 13:09

Deleter

Re: je to vporadku

"A valecnych reparaci uz si nemecko uzilo dost."

--

To je jako co, dost?

0/0
4.6.2010 13:12

Peeter

Re: je to vporadku

Německo už před lety odškodnilo finančně ty, kteří byli totálně do Reichu nasazeni!

0/0
4.6.2010 14:08

Deleter

Re: je to vporadku

Jo, do Reichu. Kdo byl v Totaleinsatz u Němce, ale v rámci Protektorátu, tak měl smůlu.

0/0
4.6.2010 14:09

Peeter

Re: je to vporadku

Máš pravdu, pouze ti, co museli odejít do Reichu, většinou to byli ročníky 1921 a 1922 obdrželi odškodnění - uměle se to protahovalo, protože většina z nich už nežije. Protektorát - neboli taky Pro tentokrát - těm lidem nic neuhradil.

0/0
4.6.2010 14:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.