Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkumy selhaly, agentury hledají jinou cestu do hlav voličů

Bezprecedentní zlomová situace, tak o letošních volbách mluví šéf agentury STEM Jan Hartl. Vystihuje tím částečně to, proč se agentury v odhadech volebních modelů tolik lišily od skutečných výsledků voleb. Teď hledají cestu, jak chybu neopakovat. Každopádně je jasné, že by se pro příště neměly spoléhat na zaběhlé zvyklosti a měly by dělat průzkumy až těsně před volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dru Zeree

Já STEMu poradím a zadarmo.

Přestaňte provádět průzkum veřejného mínění jenom v Lihovém domě a hned budete mít lepší a přesnější výsledkyR^R^;-D;-D;-D

0/0
4.6.2010 12:04

krultheking

navrhuji zavest negativni volby

spolu s hlasem pro by se odevzdaval i hlas proti strane, kterou rozhodne nechci v parlamentu videt

poslance by si rozdelily strany s kladnym saldem

0/0
4.6.2010 11:32

iwwi

průzkumy

zakázat ! Lidé se pak bojí volit podle svého nejčistčího svědomí, protože na šance menších stran tyto průzkumy neukazují, a většinou volí "menší zlo"

0/0
4.6.2010 10:56

Dynko

Re: průzkumy

a presne podle letosni logiky volby takhle nedopadly :D ale jinak souhlasim, pracovat v agenture na pruzkumy verejneho mineni...co to kurna je za zamestnani?????

0/0
4.6.2010 11:07

krultheking

Re: průzkumy

pruzkumy zakazat

a pristup politiku do medii zrovnopravnit

prispevky stranam za hlas zrusit

libi se mi model jakesi severske zeme, kde politicke strany pred volbami maji vyhrazene specialni bilbordy zdarma, vsichni stejnou plochu

0/0
4.6.2010 11:25

iwwi

Re: průzkumy

přesně, s tím naprosto souhlasím. Také jsem to viděla. Jenže to u nás asi neklapne :(

0/0
4.6.2010 11:35

krultheking

Re: průzkumy

bohuzel, u nas nic neklapne

0/0
4.6.2010 12:16

PK66

Kašpaři ...

...jen to pěkně řekněte, že si to vyccucáte z prstu a podle toho, kdo zrovna zaplatí.

Vizionáři ...RvRv:-/

0/0
4.6.2010 9:40

Rudolf z Deywitz

Re: Kašpaři ...

Prosím vás, nedělejte tady ze sebe veřejně troubu. Jasně, že se tady teoreticky může každý vyjadřovat ke všemu. Takových odborníků v letectví, jako se tu vylíhlo po Kaczynském, není ani v celé EU :) Ale málokdo dokáže tak pěkně a jasně, že O TÉMATU NEVÍ ALE LAUTR NIC :-P

0/0
4.6.2010 10:41

ruger.forever2

Mno,STEM nějakou shodou náhod

vždy  prezentoval výsledky velmi optimistické pro Oranžády;-D

VRTĚTI PSEM

Jen náhodou jim oranžáda zadávala mnoho drahých prací. No a  tak se tak dlouho vrtělo psem, až se ocas utrhnul.

0/0
4.6.2010 9:36

jara46

Proč?

Nezanedbatelné je,koho chleba jíš toho píseň zpívej.

0/0
4.6.2010 9:29

ddt74

Pruzkumy

Agentury tvrdi ze pruzkumy maji smysl. Ja ten smysl nevidim. Casto se volic KSCM stydi ze voli je a do dotazniku da tedy jinou stranu. V letosnich volbach se mohl stydet i volic CSSD a ODS. Dale je tu i argument "mit to rychle za sebou" takze do dotazniku uvadeji nepravdiva data. Pak jsou podle meho nazoru pruzkumy i skodlive - jiste vitezstvi tak volbam nemusim. Naopak je tu i pozitivni vec - aktivizace volicu (jen aby nevyhral paroubek). Myslim ze by se volici meli sami rozhodnout jiz v prubehu roku kam chteji aby co smerovalo, afer pro to maji dostatek a nasledne u voleb se rozhodovali podle programu. Dale si myslim ze pruzkumy poskozuji male strane. Pokud volic vidi ze strana co by rad volil se nedostane do PS. Tak bude volit tzv. mensi zlo. Pokud by pruzkum nebyl nevedel by tuto informaci a do poslanecke snemovny by se mohli dostat male strany. (Sice jsem zastancem vetsinoveho systemu) ale to poskozovani malych stran tu je. Proste bych vsechny INTERNETY a PRUZKUMY ZAKAZAL :-))

0/0
4.6.2010 9:27

ddt74

Re: Pruzkumy

sory za muj cestina :-) - zejmena carky.

0/0
4.6.2010 9:27

zoufalydalmatin

Pan Hartl ze STEMU ale dokáže pobavit.

Všechny výzkumy jeho agentury už drahně let ukazují bez ohledu na politickou situaci, že ČSSD a její představitelé jsou nejlepší ve všech směrech. A nyní se diví. Anebo obhajuje neobhajitelnou pozici ovliněné agentury?? Pracující na politickou zakázku??

0/0
4.6.2010 9:21

999666999

Re: Pan Hartl ze STEMU ale dokáže pobavit.

Čemu by se divil? Volby trefili naprosto přesně ;-)

0/0
4.6.2010 9:25

999666999

Já si nemyslím že nutně musely selhat

to jak se Jiřik choval koncem kampaně, asi odradilo hodně nerozhodných. A já jsem i bez agentury říkal, že socialistum ubere okolo 10% hlasů ;-D;-D;-D;-D ODS se svého burana zbavila včas.

0/0
4.6.2010 9:20

ted61

ale

průzkumy nejsou objektivní a hlavně nevím jak se dělá vyhodnocení.do průzkumú dělám a vím jaké byly odpovědi. tady v morvaksoslezském kraji co jsem dělal já a bylo jich cc150 rouhovorů tak jen 3 řekli čssd a nakonec tady socani vyhráli. pokud děláte s někým rozhovor chce to mít rychle za sebou takže na to bych zcela určitě nesázel

0/0
4.6.2010 8:28

999666999

Re: ale

Nesouhlasím, jde o to jak je průzkum veden. STEM se trefil naprosto přesně.

0/0
4.6.2010 9:23

kuna77

Není to vina agentur

Myslím, že agentury neodhadly účast voličů. ČSSD nejvíce poškodilo vyjádření Paroubka, že výrazné vítězství mají jisté. Mnoho jeho voličů, v přesvědčení, že jejich účast ve volbách není ani nutná, k volbám vůbec nešlo. Bylo jich tolik, že se výsledky voleb značně změnily. Proto bych nehledal chybu na straně agentur, ale v Lidovém domě.

U ostatních stran takový rozdíl mezi průzkumem a skutečností nebyl.

0/0
4.6.2010 7:55

Visegrad

Re: Není to vina agentur

Souhlas, nicméně stejně by mě nepřekvapilo, kdyby teď parta z Lidového domu žalovala či kamenovala agentury, neb právě podle výsledků jejich průzkumů řídily strany průběh kampaně. ;-D

0/0
4.6.2010 9:34

phi

to mě překvapilo

že šéf agentury hají činnost, která ho živí ;-D

zaplaťpanbůh, lidem do hlavy neviděj a vždycky to budou věci jako stud nebo nechuť určitých skupin voličů se o svých preferencích bavit a v neposlední řadě i lajdáckost agentur

0/0
4.6.2010 7:41

furtspolu

Pokud chtějí...

agentůry aby jim lidé věřili musí VYMĚNIT své průzkumníky. Jinak stále budou ne-věrohodné výsledky průzkumů.Rv 

0/0
4.6.2010 7:37

Chytracisko

Ano, průzkumy byly vlastně 100% správné

akorát odrážely situaci pár dnů před volbama, a ne v den voleb. Notosoualekecy;-D

0/0
4.6.2010 7:36

Vaclav Hanus

najivni pokus o trapnou vymluvu

>>>>>proč se výsledky průzkumů lišily od výsledků voleb, byl ten, že většina jich probíhala tři týdny před volbami<<<<< Volici preci nejsou natolik vymleti, aby menili zasadne sve preference v prubehu 2-3 tydnu pred volbama. A paklize jsou, je namiste zrusit tuto tzv. parlamentni demokracii... Parlamentni demokracie pocita s tim, ze volici nejsou zcela vymleti.

0/0
4.6.2010 7:17

Apatheia forever

Re: najivni pokus o trapnou vymluvu

ja se rozhodl v sobotu v 20:00. A ne proto, ze jsem se o to driv nezajimal, proces vyberu byl u mne skoro 3 tydny. Samozrejme jsem vybiral mezi podobnymi stranami, ne mezi CSSD a ODS(to by uz hranicilo z bezvyznamnosti voleb). Ale jednak, je vhodne pockat do posledni chvile, aby clovek videl, jak se nekteri politici vybarvi. Taky, nez clovek pprecetl nekolik programu, prosel vsemi volebnimi kalkulackami, to nejakou dobu trva.

0/0
4.6.2010 7:38

johnny1010

Re: najivni pokus o trapnou vymluvu

tak to je celkem nahovno rozhodnout se v době, kdy jsou volební místnosti už 8 hodin zavřené :-P

0/0
4.6.2010 7:56

Visegrad

Re: najivni pokus o trapnou vymluvu

R^;-D

0/0
4.6.2010 9:37

Vaclav Hanus

kazdemu, kdo alespon trochu sleduje

co se deje ve dnesnim svete je jasne, ze podobnost konani agentur pro pruzkum voleb a ratingovych agentur, proti ktorym zakrocila uz i EU je vic nez podezrela a NENI NAHODNA. Nelze zcela vyloucit, ze jeste budeme muset dat v relativne blizke budoucnosti za pravdu komunistum (nikoli ceskym..) a jejich ideologii.

0/0
4.6.2010 7:13

baggerfuhrer

:)

Zakladem dobreho obchodu neni v prve rade cena, ale duveryhodnost. Povest, garance dodavatelu a odberatelu. Trvala kvalitni prace, bez ohledu na zisk, ci ztratu. Vyplati se to. Tedy v civilizovanem svete.:-)

0/0
4.6.2010 6:09

smet

no nevím

ale téměř na všech fórech kam chodím a kde bylo hlasování, byl poměr sil buď podobný nebo silně ve prospěch pravice, ale top 09 a VV tam vždy měli hodně hlasů. stačilonebýt úplně demetní a používat oči + mozek a pánové by nemuseli bejt tak překvapení; a rozhodně si myslím že ony "průzkumy před Lidlem" o onoho videa (dejte na youtubu tvrdiku kamarade) jsou politickou objednávkou čssd.

0/0
4.6.2010 3:47

phi

Re: no nevím

jo, a taky by SSO měla přes 3% a ne 0.8% :-/

0/0
4.6.2010 7:45

lupenn

--

Agentury musi tvrdit,ze pruzkumy jsou dulezite:-) Se divim,ze se jich tolik jeste uzivi...vzdyt uz to nikdo necte....Ale hlavne ze maji zadavatele...tv,a noviny.. :-(

0/0
4.6.2010 1:37

DaliborX

Medvědí služba

Průzkumy předvídaly drtivé vítězství ČSSD a její voliči usoudili, že je zbytečné jít volit. Jejich hlas přece není třeba, strana i tak vyhraje.

0/0
4.6.2010 0:46

acvil

...STEM by měla následovat Paroubka do bažin...

...díky neobjektivním průzkumům pro ČT poškodila SPOZ, KDU - ČSL  a další menší strany...ale dobrý konec vše napravil...přesto by měl Hartl zalézt do Lihového domu a nejbližších 50 let nevylézat...RvRv

0/0
4.6.2010 0:43

mirek.hubacek@volny.cz

Selhaly opravdu průzkumy?

Průzkumy asi stojí dost peněz a někdo to platí. Komu to jde nakonec z peněženky? Asi tušíme, jako vždy jsme to my. V tomto případě jsou to zbytečně vynaložené peníze. Průzkumy předvolebních preferencí mají jediný smysl: ovlivnit postoj lidí, kteří se ovlivnit dají. Ale to není (doufám) jejich záměrem. Takže navrhuji: zakázat jejich publikování po celé období volební kampaně. Ušetříme si zklamání, čas a peníze a výsledky voleb snad budou opravdovější.

0/0
4.6.2010 0:32

Radim Rumun

Ale houby

Názory lidí se v posledním týdnu tolik nezměnily. Problém je jen v tom, že se jich nikdo neptal. Aspoň mne nikdy, a ani nikoho koho znám.

Firmy a agentury mlží, aby nebylo tak zjevné, že své odhady dělaly v lepším případě stále ze stejné skupiny obyvatel v nejbližší ulici, v tom horším si je úplně vymyslely.

0/0
3.6.2010 23:19

woody.birch

Re: Ale houby

JO...

co dodat?

0/0
3.6.2010 23:20

francoa

Jediný způsob, jak se dostat do hlav voličů?

Dělat něco pro lidi a ne stále jen pro sebe, chovat se slušně, nekrás a nelhát. Potom nebudou mít voliči problém. I mega kampaň je na nic, pokud je poslanec jak Petruška hov//ado - kroužky vždy vyhrajou - ;-)R^

0/0
3.6.2010 23:01

McTuzemák

Re: Jediný způsob, jak se dostat do hlav voličů?

Jsi vedle. V žádných minulých volbách kroužky nic významně nezměnily. Až te´d. U ODS je to jednoznačně způsobeno malou sebereflexí vedení, které ponechalo na čelních místech  kreatury typu Petruška a spol.. Voliči tak historicky poprvé významně ovlivnili pořadí, protože to odmítli. Znamená to, že voliči v podstatě poprvé za dvacet let u voleb mysleli hlavou. Ne všichni, ale významné procento. Hurá.

0/0
3.6.2010 23:38

slv

Re: Jediný způsob, jak se dostat do hlav voličů?

 Nějak jsi nepochopil, jakým způsobem je možné u ODS dostat kandidáta z volebního lístku. Ta cesta není cestou vedení, ale regionů. Ty mohou dostat dotyčného pryč. Proto musel Topolánek odejít sám z pozice lídra v JM kraji. Petruška by se musel odvolat sám (nebo sám odstoupit, což je totéž).

0/0
4.6.2010 5:44

Bery

Hmm

Nejlepsi pruzkum jsou stejne volby a na tyhle "predpovidace pocasi" je skoda penez. :-P

0/0
3.6.2010 22:59

woody.birch

Re: Hmm

Škoda peněz to není. Přesněji: není to škoda peněz pro partaje, které se přehoupnou přes pět procent a lidi je začnou brát vážně.

0/0
3.6.2010 23:22

Irish Stout

Kecy, kecy, kecy...

agenturám provádějící "průzkumy" se zkrátka nepodařilo zmasírovat voliče podle představ zadavatelů průzkumů. To je celá věda. Přání hybatelů veřejným míněním zůstala nevyslyšená, protože voliči volili podle svého uvážení. Po letech zkušeností už vědí, že tzv. "průzkumy" mají jediný cíl: ovlivnit váhavé voliče. Průzkumy nás zkrátka nezajímají víc, než nedělní pohádky.

0/0
3.6.2010 22:53

Augusta

Re: Kecy, kecy, kecy...

A co má být jako závěrem téhle fantasmagorie? Že si průzkum zaplatil Jyrka, Topol nebo Zelení? Cože? všichni! ;-D

0/0
3.6.2010 23:14

McTuzemák

Re: Kecy, kecy, kecy...

Soudě podle hysterické reakce Jyrky puchejře na studentské volby mu na rozdíl od  "objektivních "průzkumů ty, které nevycházely jemu vstříc dost nevoněly. Takže já bych na čestnost průzkumů nevsadil ani kačku.

0/0
3.6.2010 23:41

A.A.

Moje tipy byly přesnější

a to jsem si jednou jen tak řekl, krátce se zamyslel a porazil milionové průzkumy. ;-D Že jsem si tehdy raději nevsadil sportku. :-)

0/0
3.6.2010 22:51

neverleft

jo to mate tak

kde a kdy se delaj pruzkumy? zpravidla v pracovni dobe a v miste, kde se zdrzuje nejvice lidi. takze si to shrnme. Pred postou kdy jdou duchodci platit slozenky a inkasa. Pred uradem prace, kde nemakacenka chodi s potvrzenim, ze je nikdo nechce zamestnat. Pred mestskyma uradama, kam si socialne potrebni chodi pro davky. Pred fabriku ve dve hodiny, kdyz jdou odborari z prace. Pred Lidl, protoze je Lidl levny, ze. Potom se nemuzeme divit, ze maj socani v pruzkumech navrch, kdyz normalni obcane sedej v rachotach. A vy byste furt chteli nalezt Ameriku, vzdyt je to tak zrejme. Cesky narod neni jeste tak hloupy, jak by si socani prali....

0/0
3.6.2010 22:25

slv

Re: jo to mate tak

To popisuješ praktiky STEM.

0/0
3.6.2010 22:28

McTuzemák

Re: jo to mate tak

S klesající inteligencí stoupe ochota se výzkumu účastnit a ještě do něj nedejbože sdělit názor popravdě. A výsledek je na světě.

0/0
3.6.2010 23:45

Ulrich

Re: jo to mate tak

To je absolutní nesmysl. Agentury se snaží získat dobrá data. Potom je třeba za úplatek pozmění, ale to nevysvětluje náhlý propad ČSSD. Těžko si někdo zaplatil nadsazování jejích výsledků.

0/0
3.6.2010 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.