- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle toho origo prepisu skrinky v RUS/POL si myslim, ze puvodne byli rozhodnuti to jen omrknout a po pokusu o pristani odletet pryc, ale proc se nakonec rozhodli klesat tak dlouho .. ten borec co v kabine nemel co delat jim asi moc na klidu nepridal.
Udajne kapitan letadla byl ten samy, koho uz jednou predtim zperovali za tu Gruzii.
Mel se na to vybodnout a letet do Minska a ne to zkouset vyklesat na 20 metru a doufat, ze uvidi ranvej driv, nez se rozflaka o zem. Celkem tu situaci chapu a rekl bych, ze za to nemohlo letadlo ani pozemni personal, ale jen a jen riskujici kapitan a netrpelivi papalasi.
... když píše něco úplně jiného?
... že by důvěryhodný portál?
Nejsem přítelem všemožných konspirací (ikdyž rád si je čtu :-), ale oni si to dělaj sami. Proč to trvalo tak dlouho, než Rusáci předali záznamy polákům? Proč na nejdůležitějších místech záznamu je 'nesrozumitelný šum'. Proč zveřejní jenom přepis a ne teda nahrávku (to už možná chci moc). Jen mě připadá že se to dá dělat mnohem transparentněji... Prostě mě připadá že zase chtěj něco ututlat....
... nic netrvalo ...
... Poláci se účastnili vyšetřování od počátku. Běžná praxe ...
... záznamy zapisovačů se ovšem běžně nezveřejňují. Jsou pozůstalí, které to bolí. Trvalo, než se dohodli, že to zveřejní ...
... bohuzel nebyl rybnicek Brcalnik ani ranvej, ale les. Hlava mi to nebere, to nebyli piloti ale silenci. A to jim ten letovy dispecer jeste dvakrat naznacuje, jestli jako nejsou moc nizko (11 a 8 sekund predtim, nez to napalili do zeme).
... oni přistáli perfektně, akorát přímo na anténu bližné a ta je kilometr před letištěm ...
... možná si mysleli, že je na prahu dráhy ...
... ale i tak, klesali 10 m/s. Byla by to řacha ...
Ten český překlad je trochu zjednodušem a zestručněn, kdo umí, tak je lepší si to přečíst v polštině. Trochu mě zaráží hlášky o výšce nad zemí v metrech, poslední údaj je 20 metrů a to už vlastně byli pod úrovní korun okolních stromů..... takže si myslím, že tady něco nesedí. Rozdíl nějakých 15m byl asi osudným. Může to být chybou měřícího přístroje (výškoměru) anebo bylo prostě něco špatně nastaveno?
... jenže oni narazili až za 2 sekundy. Vzhledem k tomu že klesali rychlostí 10 m/s, měli při nárazu na výškoměru 0 metrů. A nenarazili do země, ale do stromů, protože byli kilometr před letištěm v udolí.
... divné je, že klesali tak vysokou vertikální rychlostí a ještě k tomu pravděpodobně na autopilota ...
... divné je, že spokojeně klesali do nuly ještě před bližnou (radiomaják kilometr před prahem dráhy). Na konci záznamu je pípání vypnutí autopilota, průlet bližnou, náraz ...
Politici jsou zvyklí, že na jejich špatná rozhodnutí doplácejí převážně druzí. Ale občas dopadne kosa na kámen. Budiž to všem politikům připomínkou, že jsou stejní smrtelníci jako všichni ostatní lidé na této planetě. A že vše má své místo i čas. Jsou chvíle, kdy se vyplatí trvat si na svém a chvíle, kdy se vyplatí nechat si postě poradit.
... klesají 10 m/s na autopilota při přistávání v mlze ...
... výška pod 100 metrů, bližná nikde ...
... pohoda - bramborová kaše na zádech ...
Neměl být náhodou hlavní pilot kapitán?