Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Glosa: Lidovci padli. Ale ve Sněmovně jich bude víc, než si myslíte

Tři rány, z nichž žádná nemusela být smrtící, vyhnaly KDU-ČSL z Poslanecké sněmovny. Odštěpení skupiny kolem exministra financí Miroslava Kalouska a vznik TOP 09, vleklá kauza bývalého předsedy Jiřího Čunka, který odmítal odejít, a také poněkud nevýrazné vystupování končícího vedení lidovců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qesospi Cobigan

Kopecký chce asi navodit dojem...

že i v jiných stranách jsou křesťani. Nejsou. Jenom Bendové, kteří mají podvodné tituly a občas jsou do kvůli hlasům porozhlédnout do kostela...

0/0
1.6.2010 20:20

ptáček

Pan Kopecký

si plete Velikonoce a Vánoce.Rv

0/0
1.6.2010 20:04

celtic_

Čunek byl dobrej předseda.

:-)

0/0
31.5.2010 18:30

conoco

dotaz?

Malý dotaz. Kde je Celtic? Doufám, že někde nepáchá sepuku?

0/0
31.5.2010 16:48

ptáček

Re: dotaz?

Celtic Glasgow!!

0/0
1.6.2010 20:05

Honza_J

konečně!

Konečně první diskuse, která není urážlivá ke KDU! Jsem zvědavej, jak to dopadne. Počítám velké personální i tématické zemětřesení v KDU.

0/0
31.5.2010 13:03

phaethon

konec lidovců?

Na Radiožurnálu včera mluvil politolog (jméno bohužel nevím), který lidovce dlouhodobě sleduje a neúspěch shrnul do několika bodů: 1. Stranu vysílil předseda Čunek (rok strana neřešila prakticky nic jiného). 2. Lidovce finančně velmi vysílila podzimní kampaň k volbám, které nebyly. 3. Program s akcentem na rodinu a zdanění hazardu byl moc úzký. 4. Strana se stávala víc lidovou než křestanskou. 5. V čele stojí Svoboda, který je z pražského křídla lidovců, přitom centrum je, jak známo, na jižní a východní Moravě. 6. Strana je nezajímavá pro mladé voliče. 7. TOP09 - bez komentáře... atd.Zajímavá reflexe byla zakončena otázkou, zda se tato strana s dlouhou historií do Sněmovny vrátí. Momentálně zastává posty v Senátu a zastupitelstvích.Uvidíme, jestli toto nebude místo, kde se lidovci budou (i nadále nebo po určitou dobu?) prosazovat...

0/0
30.5.2010 14:43

řehoř z řep

Re: konec lidovců?

V zásadě souhlasím, kromě toho, že si nejsem jist, nakolik byl kauzou Čunek vinen sám Čunek - kdyby do něj v rámci vnitrostranických intrik v době, kdy se musel hájit kvůli podezření z úplatku, nešili i spolustraníci kvůli údajně špatnému jednání s Cikány, bylo by to možná jinak.

0/0
30.5.2010 21:46

phaethon

Re: konec lidovců?

to je taky pravda a v zásadě to lidovcům ubralo

0/0
30.5.2010 21:57

Přátelský

Re: konec lidovců?

Je to pravda. Lidovce nepoškodil Čunek, ale připravená aféra za kterou Čunek nemohl. Potom je poškodil Kalousek a spol. Je otázkou zda mezi Kalouskem a aférou není i nějaká souvislost ? ???

0/0
31.5.2010 16:47

ptáček

Re: konec lidovců?

Čas pracuje a tak skončila ve Sněmovně KDÚ. Příště bude končit  KSČ - M. To je přirozený vývoj a běh času !!

0/0
1.6.2010 20:10

Černoušek Bubu

Pouhá matematika, žádná politika.

Alespoň v případě odchodu lidovců ze sněmovny . Ve volbách ztratily všechny zaběhnuté strany určitá procenta. Ani jediná nezůstala na svém. Velké strany ztratily mandáty, malé, s počty hlasů mírně nad hranicí, prostě vypadly. Běžný výběr. Žádná osobnost by s tím u lidovců nic nenadělala (snad jen ten , co je žertem označil za černoprdelníky). Ve státě, kde chodí do kostela  jen jeden až dvě procenta populace, prostě strana s názvem křesťanská je neustále jednou nohou z parlamentu ven.

0/0
30.5.2010 8:57

jaroslav-s

Padli

Konečně. Ne, nemyslím že je to dobře. Ale je to potřebné. Dokonce jsem je po dvakráte pravidelně volil. A volil bych je asi znovu. Jenže je tu kdyby. Ta strana neví čí je. A pokud to ví, tak to o sobě nedává vědět. V posledních letech se chovala vždy podle principu: "S kýmkoli do vlády jen ne s komunisty." To je sice zásadové, ale málo. Je v ní možná pár osobností, ale jako celek jde k o kytek. Tedy pokud se sebou něco neudělá. Ne jen na vrcholné úrovni, ale i v té základní, a tam možná hlavně! Lidová strana má u nás velkou parlamentní tradici, ale jen z ní se žít nedá! Měla by se také zamyslet, zda jí před lety skutečně prospělo spojení CSL s KDU. Celkově se jí ale praktická politika: "kam vítr tam plášť" nevyplatila.

0/0
30.5.2010 0:53

ptáček

Re: Padli

R^R^R^[>-]R^R^R^

0/0
1.6.2010 20:13

moš

Ten rozbor je chybný

 Lidovce ze sněmovny vyhnala neschopnost předsedy Svobody vnímat politickou realitu.Jeho chorobná nenávist k Miroslavu Kalouskovi musela znechutit snad všechny slušné voliče lidovců.Politika lidovců navíc naznačovala,že jsou ochotni k servilnímu hlasování s komunisty a Paroubkem.To bylo na konzevativního katolického voliče trochu moc,zvlástě když v Praze vlastně vůbec nekandodovali,neboť gendrová liberálka Hybáškovová známá rovněž svou bezbřehou politickou  podporou sionistů není křestanská politička.Temné pozadí této dohody nebylo dosud vyjeveno.Cyril Svoboda učinil všechny myslitelné kroky,aby lidovce zničil zřejmě náhrada za činžák,který v soudním sporu nevyhrál.Smutný velmi smutný je dnešní podvečer v rodinách jihomavských katolíků.

0/0
29.5.2010 20:17

VyMeTaky,2

Re: Ten rozbor je chybný

Myslím, že mnoho udělala také jeho snaha "voholit" nějakou charitu stran onoho údajně odkázaného domu - což silně nahlodalo jeho napodobeninu image coby správného křesťana.

0/0
29.5.2010 20:42

moš

Re: Ten rozbor je chybný

Jedno k druhému postupně získal image člověka,kterému nevěříte ani pozdravení.

0/0
29.5.2010 20:58

Fai Rodis

Re: Ten rozbor je chybný

Mivala jsem k lidovcum jiste sympatie, ale kdyz jsem spatrila Svobodu, jak se bratri s Hybaskovou, tak to byla posledni kapka.

Naopak mi naprosto nevadilo, kdyz pro nektere socialnejsi zakony hlasovali s levici.

0/0
30.5.2010 0:00

AK-47

Kalousek

je jak krysa opouštějící potápějící se loď. Svým korytářským čuchem, který mu funguje jak politický radar, pozná, kdy je čas převléknout kabát. Co mě zaráží je to, že mu to takové množství lidí baští. Copak jsou slepí, hluší a zapomínají, o co mu jde? Jen a jen o svůj prospěch, možnost exhibovat před kamerami, dělat učené ksichty a hlavně hrabat a hrabat pod sebe. Doufám, že lidé prohlédnou a on dopadne jako Unie svobody, která už dávno zapadla do bahna dějin. Také podrazili svou rodnou stranu a dnes po nějakém Rumlovi ani pes neštěkne.

 

0/0
29.5.2010 19:52

parecekcek

Re: Kalousek

Kámo, Kalousek ze svými lidmi držel KDU-ČSL celou řadu let. Vem si ty lidi co tam zůstali - Svoboda, Carbol, Hovorka, Šojdrová - to snad nemyslíš, že křesťansky založený občan bude volit. Za těmito lidmi, kteří x let byli v politice, zůstalo hov.. Totální neumi. A tak to také dopadlo - volič někdy není úplně blbý..

0/0
29.5.2010 20:17

moš

Re: Kalousek

Tak,tak vidím to stejně.

0/0
29.5.2010 20:26

Jesuslives

Re: Kalousek

Kalousek je hlavne politik, ktery svymi schopnostmi prerusta moznosti KDU-CSL. Ted neresim jeho moralni integritu, osobne toho cloveka neznam. Ale problem KDU-CSL pred rokem (byl jsem v te dobe clenem) byl, ze, kdyz to prezenu, tak neresili nic jinyho nez potraty a homosvatby.

Drtiva vetsina clenu KDU je slusna, ale pro politiku naprosto nepouzitelna. Pred ctyrmi lety, kdyz jsem byl pozadan o kandidaturu do mestskeho zastupitelstva, jsme na schuzi chteli resit program, co nabidneme mestu. Byl tam jeden zkuseny politik, potom byvaly starosta a jeste jeden frajer, co meli opravdu co rict. zbytek bylo patnact babicek, takze se diskuze rozbehla na tema, ze nekdo v kaplicce sebral okap,  dal ho do sberu a aby mel na drogy a jak je to hrozny. Hrozny to sice je, ale to pak uznejte, ze s timhle se neda vest ani vesnice, natoz stat

Vetsina schopnych se potom odtrhla do TOP09, z poslednich tri politiku dva odesli do EP (Brezina, Roithova) a jediny, kdo zbyl, je slusny a schopny, je P. Svoboda

0/0
30.5.2010 16:07

Tom_Brno

Re: Kalousek

Tohleto podepíšu ...

0/0
31.5.2010 17:18

ptáček

Re: Kalousek

R^OK, bohužel máš pravdu!!R^R^

0/0
1.6.2010 20:16

notebook.r51

Re: Kalousek

Souhlas - jde sice o partaj na jedno použití.

Ale každý rok v parlamentě se počítá.

Že by Türschlusskomplex?

0/0
29.5.2010 21:39

opportunity

Re: Kalousek

Souhlas, jenom jestli se nevrátí do KDU zpět (je to majetkově bohatá strana) a ta se tím pádem nedostane do sněmovny bez voleb...

0/0
29.5.2010 21:42

_m-

Re: Kalousek

Myslíš spojení, jako před lety lidovců a křesťanů?  Takové TOP09-KDU-ČSL v čele s bratrem Kalouskem?;-)

0/0
31.5.2010 13:08

Přátelský

Re: Kalousek

Kalousek se svými lidmi KDU nedržel, naopak ji velmi silně poškodil. Jde mu opravdu jenom o jeho prospěch a jeho asociálnost je obrovská. Bohužel KDU potřebuje další schopné lidi. Svoboda, Šojdrová, Hovorka a Carbol a někteří další dělali co mohli, ale na všechno stačit nemohli. Kéž by takovýchto politiků měla naše repulika i KDU-ČSL více ! [>-]!

0/0
31.5.2010 16:35

Bejvoč

:-)

A ta pí..Šojdrová jde dopr.... To mě na Lidovcích těší nejvíc. R^R^R^R^

0/0
29.5.2010 19:50

phaethon

Re: :-)

Mohu se zeptat proč? Co udělala tak závažného, že z toho máte takovou radost?

0/0
30.5.2010 14:47

Přátelský

Re: :-)

Mít z toho radost může jenom hlupák. Kdo se nyní zastane rodin s dětmi? Komu bude záležet na dobré výchově našich dětí? Za neúspěch lidovců určitě nemůže Michaela Šojdrová !:-)R^R^R^

0/0
31.5.2010 16:42

prolhani.novinari

:-)

Dobrej nadpisR^

0/0
29.5.2010 19:28

protiakce

Re: :-)

No ,ale plno doudů co volili Hop 09 si to ani neuvědomuje!;-D;-D;-D

0/0
29.5.2010 19:33

notebook.r51

Re: :-)

I kdyby si to uvědomili vteřinu po volbě, účelu bylo dosaženo.

0/0
29.5.2010 21:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.