Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Těžařům se daří ucpávat poškozený vrt v Mexickém zálivu. Podívejte se

Těžařům se zatím daří ucpávat poškozený ventil ropného vrtu v Mexickém zálivu. Změny na dně moře lze vidět i na webkameře, kterou zpřístupnil ropný koncern BP. V tom, zda se vrt podařilo pomocí speciálního bahna skutečně ucpat, má být jasněji nejdříve po 24 hodinách. Ropa prýští do moře už pět týdnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bojuj

Pojdte vysleme do GAZY 1000 lodi najednou,

A za kazdou potopenou, dalsich 1000 lodi,treba i cluny a jachticky s humanitarni pomoci umirajicim detem v Gaze.At nas treba postrili vsechny.Potom nebudou mit nikoho,komu by mohli vladnout. At si postrileji pulku sveta ti Izraelci, kamoseni ale skoncilo!!

0/0
31.5.2010 14:04

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

kontextová reklama

"ekologická" výroba plastových oken ...

0/0
28.5.2010 1:30

ivčička

držím pěsti

snad se to konečně povede, je mi líto všech těch živočichů, co tam nutně muselo zahynout. držím pěsti!

0/0
27.5.2010 17:16

Oťas57

Re: držím pěsti

Podle tý kamery co to sníma to asi už neteče. Celý den ukazovali jak to valí ven a teď už je klid i když ukazují jiný záběr.

0/0
27.5.2010 18:23

Oťas57

Re: držím pěsti

Tak už je tam zase záběr kterej potvrzuje že se to moc nedaří. Teče to jak bejk.

0/0
27.5.2010 19:56

Vins

Atentát

Podívejte se, to že neuznávám vraždy v minulosti, ještě neznamená že nejsem čech. To, že nesdílím názory (jak se zdá) většiny neznamená že nejsem vlastenec.

Masaryk měl také svůj menšinový názor na rukopisy, všichni ho odsuzovali, ale podle mě to byl největší čech a věřím že on také by nechtěl, aby se vraždilo ať už z jakéhokoliv důvodu. Asi jsem moc velký humanista, ale podívejte se kam vede slepý nacionalismus právě teď na Slovensku a v Maďarsku. Navzájem se přiživuje a znepřáteluje úplně nevinné lidi. Howgh

0/0
27.5.2010 16:27

Lobo se (z)vrací

Re: Atentát

Zabít Heydricha bylo dokonale v pořádku. A byly to právě takovýhle pacifistický žvásty, který vedly k Mnichovu a nakonec k 2.světové válce.

0/0
27.5.2010 16:34

Modrý chujas

Amerika zase vyhrála

bude zase první zemí kde se budou auta jezdit na vodu z Mexického zálivu...;-D;-D;-D

0/0
27.5.2010 14:45

u.boat

Re: Amerika zase vyhrála

Jo. U nás by to lidi vyčistili zdarma ;-D Akorát by jim pak ty žigulíky dost hulily...

0/0
27.5.2010 16:36

pteryx

držím palce

aby se jim to podařilo ucpat. Mimochodem, to by tam nemohli dát nějaký zvon, aby tu uniklou ropu mohli aspoň odčerpávat?

0/0
27.5.2010 14:00

u.boat

Re: držím palce

To byl přeci první pokus. Ale zvon "zamrznul" krystalama hydrátu metanu který se v tom tlaku dole dostává do pevného skupenství.

0/0
27.5.2010 16:38

velky bratr

Aferka

Vyrazne vetsich uniku ropy uz planeta za posledni stoleti zazila radu. Co ji ale ublizilo byly sanacni prace, ne unikla ropa - viz pokus po exxon valdez, kde se necistene pobrezi vratilo do normalu behem par let, zatimco cistene casti jsou mesicni krajinou dodones. Presto se ta mesicni krajina pouziva jako ilustrace dusledku zamoreni ropou a ne nesmyslnych pokusu o cisteni.

0/0
27.5.2010 12:46

Tomaseq

Vrt

První záběr (ze včerajška) zobrazoval konec zhrouceného potrubí (místo kde se přerušilo pádem) z kterého unikala ropa do moře. Dnešní záběr ukazuje vyústění z mořského dna (je tam ten pojistný ventil do kterého pumpují to bláto)...

Snad se tak akce povede a ropa již nebude unikat. Držím palce...

0/0
27.5.2010 12:04

Anita76

výročí atentátu a vy mlčíte

Dnes je výročí atentátu na Heydricha a vy opět o tom mlčíte. Mladá generace už za chvíli vůbec nebude vědět, kdo byla Kubiš a Gabčík,. Ale o vraždění pražských Němců jsme tu měli článek hodně dlouho na hlavní straně. Je to záměr?

0/0
27.5.2010 11:03

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Nevím, ale na svůj terorismus je už hrdý jen palestina a afganistán.

0/0
27.5.2010 11:06

Anita76

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Nevím, co k vám dodat, snad jen to, že je mi vás líto.

0/0
27.5.2010 11:11

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Mě je líto, že ČSR byl tak připo**aný stát, že to bylo jedinné na co se

zmohli. O Finech se jako o hrdinech nemluví, ale porazili desetinásobnou

sovjetskou armádu. Dobrodružná výprava dvou sebevrahů, kteří docílili

jen vyhlazení dvou vesnic a uznalé pokývání hlav zahraničních politiků

mě nijak nevzrušuje.

0/0
27.5.2010 11:45

Anita76

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Vidíte věci jen černobíle, ano, máte pravdu, že v je v nás pořád to trauma, že jsme se nedokázali bránit, ale byli jsme k tomu donuceni mocnostmi, kteří měly být našimi spojenci. Můj dědeček mi vyprávěl, jak byla mobilizace a jeho, ačkoliv měl rodinu , nenapadlo, že je to špatné rozhodnutí.Babička plakala, když se s ním loučila, myslela, že už ho nikdy neuvidí, na rukou malá dvojčata. Tenkrát chlapi ještě chtěli za naši vlast bojovat, dnes by to tak vůbec nebylo.  Byla to krutá doba, pamětníci vymírají, moc málo se o ní mluví, vím, že říkal, jak chlapi byli smutní, když dostali rozkaz, že se musí stáhnout. Jeli sice domů, ale tohle bylo pro ně zbabělé chování. Jenže byl to rozkaz, co s tím měli dělat. Museli jsme vyklidit pohraničí. A jak vy říkáte, dva sebevražední atentátníci, také plnili úkol. Pro mě, ačkoliv represe po atentátu byly obrovské, padlo mnoho lidí,  jsou hrdiny, na které bychom neměli nikdy zapomenout.  Postavili se moci, před kterou už jsme tolikrát sehli hlavu..

0/0
27.5.2010 12:10

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Pletete se, vidím svět v širokém spektru. Nedělám za ničím čáru, protože vím, že vesmír a fyzika funguje spíše ve formě procesů. To jen lidský mozek se snaží myslet na věci jako na předměty. Proto se raději posuzování ostatních nevěnujte, nejde Vám to . Osobně si myslím, že se ta doba v různých formách neustále probírá. Podle mě se spíše nemůžete odtrhnout od minulosti a žít přítomností. Na atentáty nezměním názor. Byla to blbost která nic neřešila.

0/0
27.5.2010 12:28

arrosage

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

možná by kromě sebevědomí neškodilo také trochu informací. Když jste taková bedna, jistě dokážete nastudovat a pochopit co mám na mysli.. :-/

0/0
27.5.2010 12:40

Anita76

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Národ, který si nepřipomíná svojí minulost,  na to může v budoucnu doplatit. Nechci vás přesvědčovat o své pravdě nebo nepravdě, každý máme jiný názor, jen mně osobně vadí, že už se tyhle informace, ať na ně máme jakýkoliv názor, pomalu vytrácejí z medií, děti ve škole se o nich učí jen okrajově a minulost, ať byla jakákoliv, pomalu zmizí s posledními pamětníky té doby, a to , podle mě , není dobře.

0/0
27.5.2010 12:41

drtinajan

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Jste anonym, takze se snad nemusite bat napsat pravdu. Mel bych prosbu (delam si takovou statistiku - nazory na historii v relaci s volebni preferenci) - mohl by jste mi napsat jakou stranu budete volit? Diky predem. JD

0/0
27.5.2010 15:03

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Rozhodně ne levici, ODS a VV.  Spíš TOP09. Vyhrál jsem něco?

0/0
27.5.2010 16:18

roy_batty

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

nevyhrál, ale až se tihle dostanou k veslu, tak Mašínové maj metál jistej

0/0
29.5.2010 14:41

sirco

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

nějak si pleteš terorismus - útok na civilisty a atentát - přímý útok na nějakého pohlavára

0/0
27.5.2010 11:12

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Ani moc ne, tyto praktiky využívají jen zmíněné dva státy + plus několik ze třetího světa.

0/0
27.5.2010 11:28

Anita76

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

A tak to jo, USA je země třetího světa, vy budete bedna. Jen by mě zajímalo, jestli jste tak mladý, že máte v hlavě průvan, nebo už je to nenávist a stáří....

0/0
27.5.2010 11:34

Vins

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

A to mluvíte o USA ve kterém období? V době kdy černoši měli v autobuse své vlastní místa nebo o době kdy se v USA posuzoval přistěhovalec podle svého vzhledu. Máte vůbec nějaké znalosti kromě té Vaší slavné hrdosti?

0/0
27.5.2010 11:52

velky bratr

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Ono zruseni segregace taky nebylo koser - je protiustavni, protoze k nemu doslo jen postupnou promenou vykladu jednoho clanku ustavy k nepoznani. Bohuzel.

0/0
27.5.2010 13:12

roy_batty

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

schválně jestli víte od kdy mají v různých evropských státech ženy volební právo

0/0
29.5.2010 14:44

VlastaH

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

To je sice dobře řečeno, ale stejně je to slovíčkaření. Pokud vím, tak za války zněla formulace samotných aktérů tak, že parašutisti mají na území protektorátu vykonávat "teroristickou a sabotážní cinnost".

0/0
27.5.2010 12:18

huhuhehe

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Pláčete na špatném hrobě. :-/      Je dobře,  že se  podařilo něco s tím ropným průšvihem udělat. Držím palce.                                                                                

0/0
27.5.2010 11:56

Tomaseq

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Nějak mi uniká souvislost s ropnou havárií v Mex.zálivu...

0/0
27.5.2010 11:59

Anita76

Re: výročí atentátu a vy mlčíte

Souvislost je asi ta, že se nikde neobjevil článek o této události.

0/0
27.5.2010 12:11

IARK - Mazani je cenzorovo hobby

wow

takhle brzo se jim podarilo tu ropu ucpat? 8-o

0/0
27.5.2010 9:54

vendelin

Technologický pokrok

Včera jse někde četl, že prý Američani už vymysleli auto na vodu. Dole pod tím pak byla poznámka, že voda musí být pouze z Mexického zálivu. ;-)

0/0
27.5.2010 9:50

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

;-D;-D;-D

0/0
27.5.2010 9:51

rozjetej vlak

Re: Technologický pokrok

Ale to by bylo terno, by se jezdilo zadarmo:-)

0/0
27.5.2010 9:53

sirco

Re: Technologický pokrok

Auto na vodu už je, tedy principielně  a částečně i prakticky. Jenže už po dvakráte se stalo, že daná firma musela skončit díky nedostatku kapitálu na další vývoj a obstrukcím ze strany státní moci (hlavně bezpečnost je problém, protože se pracuje za vysokých tlaků a teplot). Nejsem konspirátor, ale zbavení se závistosti na ropě dnes není v zájmu národních hospodářství ani ropné lobby (spotřební daně, miliony zaměstnanců,......)

0/0
27.5.2010 10:25

1000101110101000

Re: Technologický pokrok

To je samozřejmě úplný nesmysl. Zaprvé government dnes řídí státy pouze částečně, daleko podstatněji to ovlivňují velké společnosti. Samozřejmě tu není pouze ropná lobby, je tu spousta dlaších, které jsou minimálně stejně silné a s velkou radostí by po kšeftu skočily, včetně například komplexu firem kolem zeleného lumpa, lháře a podvodníka Pačaurího z IPCC, který by jistě rád vedle svých ropných společností a kšeftu s CO2 odpustky zbohatnul i na "autě na vodu".

.

Dodejme, že z hlediska perspektivy západních zemí, tedy těch rozumných (vyjměme žabožrouty a Brusel) je samozřejmě velmi zajímavá myšlenka, zbavit se závislosti na ropě, kterou dnes vydírají celý svět Arabové, a komouši v Rusku, Venezuele atd. Takže tam problém také nebude.

.

Ty technologie skutečně nejsou ready. Chtěl bys třeba vozit v autě nádrž s vodíkem? Pak doufám, že budeš jezdit jen bezpečně daleko ode mne.

0/0
27.5.2010 10:41

sirco

Re: Technologický pokrok

Ano, technologie nejsou připravené, protože vývoj do praktického využití vyžaduje značné investice a není vůle do toho jít. Ropná lobby je obrovská a ovlivňuje společnost od USA až po Japonsko. Spotřební daň z PHM tvoří zásadní položky rozpočtů, celé odvětví (od těžařů až po distribuci) zaměstnává desetimiliony lidí, ropa slouží jako zásadní argument v mezinárodní politice,...............ROPA je prokletí, dnes se všechno točí jen kolem ní a nikdo si netroufne jít proti.

Vodíkové pohony, respektive pohony využívající čistý vodík, jsou krok mimo. Nikdy se nebudou rentovat a tak jsou blahosklonně dovoleny. Stejně jako současný stav hybridních systémů.

0/0
27.5.2010 10:52

VlastaH

Re: Technologický pokrok

Je pravda, že celá euroatlantická civilizace stojí na ropě. Údajně 95 procent potravin je vyrobeno za účasti ropy, na 1 kalorii z potravin se spotřebuje 10 kalorií z ropy. Jestli je to prokletí nebo požehnání je věc názoru. Každopádně moc ropných koncernů je pak pochopitelně obrovská. USA připouštějí, že namají technické prostředky jako British Petroleum, kterým patří ten havarovaný vrt. Když se pdíváte na jejich web, co všechno dokázali zmobilizovat, tak je teprve vidět, jaké mají možnosti.

http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=9033657&contentId=7062373

http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=9033571&contentId=7061902

 Těžko říct, jestli by svojí moc nasadili i proti nějaké alternativě, kdyby byla. Ale ona není! Auto na vodu je prostě blbost. Věřte zákonu zachování energie, když už ho nechápete.

0/0
27.5.2010 12:46

jenda9999

Re: Technologický pokrok

Auto na vodu je blbost, nelze sestrojit perpetuum mobile. Osvětlete, co by se s vodou mělo dít, aby se z ní uvolňovala energie!. Spálit ji nelze, jelikož je to oxid a jakékoliv další způsoby jsou akorát různě úspěšně skryté další zdroje energie (palivový článek či jiná chem. reakce, která potřebuje kromě vody další materiál nebo akumulovanou energii).

0/0
27.5.2010 10:43

sirco

Re: Technologický pokrok

Nikdo přeci neříká, že auto na vodu bude jezdit zadarmo. Krom toho, perpetum mobile je zařízení, které krom počáteční energie nepotřebuje k chodu  žádný vnější zdroj, tedy ani vodu.

Celkem perspektivně se jeví reakce při které vzniká peroxid vodíku, protože energetická náročnost je nižší než u čistého vodíku.

0/0
27.5.2010 11:07

sirco

Re: Technologický pokrok

respektive nejprve peroxid a potom teprve vodík. Ale je problém s materiály, protože velmi rychle dochází k opotřebení (dnes v podstatě prakticky nepoužitelné)

0/0
27.5.2010 11:11

vendelin

Re: Technologický pokrok

Přečtěte si, prosím, můj příspěvek ještě jednou a zkuste se zamyslet, proč je tam ta podmínka vody z Mexického zálivu.

0/0
27.5.2010 15:42

Novkid

Re: Technologický pokrok

;-D;-D;-D

0/0
27.5.2010 10:24

KarelV

Už aby to bylo !!!

... :-P

0/0
27.5.2010 9:48

Exorcius

bentonit?

Není to novinářské "bahno" jednoduše bentonit?

0/0
27.5.2010 9:31

ODSCSSD

a kdy se zacne vysetrovat?

pocitat skody? platit skody ?

0/0
27.5.2010 9:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.