Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prudké turbulence nad Atlantikem lámaly cestujícím v Boeingu končetiny

Let společnosti United Airlines z Londýna do Los Angeles musel kvůli prudkým turbulencím nouzově přistát v kanadském Montrealu. Letadlo se ve vzduchu otřásalo tak silně, že si několik cestujících zlomilo končetiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

banned star

Zlomenou ruku měl jen jeden, pane redachtór

Letuška měla vyvrtnutý kotník a těhotnou dámu převezli na vyšetření, protože ji bolelo břicho. Ten s tou zlomenou rukou nejspíš zrovna stál u záchodu. Plyne z toho poučení, že v letadle se má sedět připoutaný, i když to zrovna není přikázané, a zbytečně nikam necourat.

0/0
26.5.2010 19:38

ViKo1

Re: Zlomenou ruku měl jen jeden, pane redachtór

A právě proto, že zraněěná byli jen tři, přijelo si pro ně 5 sanitek....

0/0
26.5.2010 20:13

Homer.Simpson

Re: Zlomenou ruku měl jen jeden, pane redachtór

...aby to byl větší skandál, a noviny měly o čem psát. A na mě zase spadl notebook a pak jsem se pořezal o kancelářský papír a tak budu výrobce toho papíru žalovat u mezinárodního soudu v Haagu, heč heč, a napište o tom zase článek, jo?;-D;-D

0/0
26.5.2010 22:07

BobTheSinc

Montreal -> Los Angeles

Ten dolet z Montrealu do LA musela byt pro ty cestujici lahudka po psychicke strance... ;-D

0/0
26.5.2010 17:29

pes Muki

Re: Montreal -> Los Angeles

Ono nad skalistymi horami se letadlo obycejne otrasa, ale tantokrate i slaby otres jim musel jit na nervy.

0/0
26.5.2010 18:11

touring

Dobrej je ten

seznam souvisejicich clanku ("Kam dal?") R^:-)

0/0
26.5.2010 15:51

astrix

Dekadence

Konsekvence turbulence -- kondolence.

0/0
26.5.2010 15:39

BobTheSinc

Re: Dekadence

;-D ambulance ;-D

0/0
26.5.2010 17:28

JendaJenda

Létání není bezpečné

To nepotřebuje komentář. Člověk se nástupem do letadla odevzdá do rukou lidem, kteří se starají o přežití jeho letu. Nic víc s tím nemůže udělat. Je to jen čekání na smrt, na hororové minuty zoufalství a strachu, kdy se letadlo řítí k zemi a nejde s tím nic udělat

0/0
26.5.2010 15:34

Deleter

--

Zatímco když sednu za volant, tak mám všechno bezpečně pod kontrolou, že?

0/0
26.5.2010 15:38

astrix

Re: --

Zejména jako spolujezdec...;-DR^

0/0
26.5.2010 15:40

JendaJenda

Re: --

Jezdím denně v prorezlé Š 120 po nejfrekventovanějším úseku D1, kde se "peru" s kamiony a blázny, kterým patří svět a jsou nejrychlejší, nejlepší, neomylní a suverénní, a přesto se cítím bezpečněji než kdybych měl letět někam letadlem. Až se mi ta šáde jednoho dne rozpadne, možná budu zrovna u krajnice a vylezu z toho živej. Pokud se mi něco podělá, auto se prostě zastaví, případně upadne kolo a třeba to nevrazim do jiných pruhů atd. Zkrátka pokud se podělá letadlo, je konec a jen vyvolení mají někdy možnost přežít, u auta je to jináč

0/0
26.5.2010 16:07

enol

Re: --

To je samý... možná, pokud, třeba... asi jako v tom letadle... trochu si bohužel protiřečíte.

0/0
26.5.2010 16:49

troll123

Re: --

to je logika stryca bonifaca. IATA uvadza okolo 120 nehod rocne, z toho iba pri 20 boli nejake umrtia (nezahrna male sukromne a vojenske lietadla). za rok 2009 zahynulo 1,103 ludi; len v cr na cestach v tom istom obdobi zahynulo 832 osob .)

0/0
26.5.2010 17:49

Lovap

Re: --

No ... myslím, že v základe má pravdu - porovnaj počet doptavných nehôd s počtov leteckých nehôd a budeš doma. Základ je, myslím, v tom, že ak zažiješ dopravnú nehodu, máš slušnú šancu na prežitie a naopak ak zažiješ leteckú nehodu máš slušnú šancu na neprežitie :-) Uvedom si, že väčšinou pri leteckej nehode to lietadlo padá z nejakej výšky na zem - už ten náraz ja smrteľný + prirátaj kompikácie s leteckým palivom ... Moderné auto málokedy vzplanie po nehode - nádrž je na najmenej zraniteľnom mieste, atď ... 

0/0
27.5.2010 6:59

Shakhar

Re: Létání není bezpečné

Zivot obecne je strasne nebezpecnej. Vis, ze kazdej nakonec umre?8-o

0/0
26.5.2010 17:58

pes Muki

Re: Létání není bezpečné

nejnebezpecnejsi je lezet v posteli, je dokazano, ze v posteli umira nejvice lidi.

0/0
26.5.2010 18:09

Tantanka

Cestující jsou v MHD povinni za jízdy se držet

v autech být připoutáni a v letadle ne?

Tak levitují a ti co levitovat neumějí si lámou končetiny.

0/0
26.5.2010 15:12

PatrikChrz

Re: Cestující jsou v MHD povinni za jízdy se držet

Asi nelétáš moc často letadlem, že?

Povinnost být připoután je pouze při startu a přistání a dále když to kapitán letadla nařídí (právě v případě očekávané turbulence). Jinak být cestující připoutáni během letu nemusí. Já se většinou poutám i během letu, hlavně když létám v noci, abych mohl nerušeně spát.

Jinak ten počet zraněných cestujících by mohl odpovídat počtu lidem čekajícím např. na záchod, atd. Mohohodinový let se bez toho asi těžko dá zvládnout.

0/0
26.5.2010 17:58

Shakhar

Re: Cestující jsou v MHD povinni za jízdy se držet

ty neletas?

0/0
26.5.2010 18:01

lagarta gordita

Když někdo ten pás musí honem rozepnout hned po signálu..

dobře mu tak. Pásy v autě sou taky nepohodlný, ale maj svuj účel, že. A to ten v letadle je příjemnější než v autě.

Že by všichni zrovna byli na cestě na záchod, když přišla nečekaná turbulence? Asi ne.

0/0
26.5.2010 15:10

StarejHafan

Re: Když někdo ten pás musí honem rozepnout hned po signálu..

Tak tak, nalétal jsem toho taky docela dost a vždyky jsem připoután, pokud sedím. A taky bych si nikdy nedal horký nápoj na tu destičku před sebou, jedno opaření stačí.

0/0
26.5.2010 15:15

intago

Re: Když někdo ten pás musí honem rozepnout hned po signálu..

pásy v letadlech jsou pro srandu králíkům. Dvoubodové, které vás stejně nezachrání, když před vámi není sedadlo. V éru jsme měli čtyřbodové, v nich v klidu přežiju 8g a to už praskají křídla;-)

0/0
26.5.2010 15:27

norma37

Re: Když někdo ten pás musí honem rozepnout hned po signálu..

no tak v pripade prasknuti kridel je ti takovy pas uz stejne k nicemu : ) tady jde o to, aby to s lidma zas tolik necloumalo, nebo ne?

0/0
26.5.2010 15:38

StarejHafan

Re: Když někdo ten pás musí honem rozepnout hned po signálu..

Na co, prosím, potřebujete to sedadlo před sebou? Pro případ srážky?

0/0
26.5.2010 18:38

Lvy

Ono se nezdá co ty letadla vydrží

To muselo být hodně extrémní namáhání trupu a křídel letadla, jsem zvědav jak to prohlídka dopadne.

0/0
26.5.2010 14:53

Yep

Nejlepší komentář

- BobbieBees wrote: Flying sure is dangerous. I'd rather

take a bus.

- Yeah,

I bet. I wonder what a bus ticket from Heathrow to LA would cost you

these days... Gimme a break. People die in buses every single day.

0/0
26.5.2010 14:52

promocomp

Re: Nejlepší komentář

taky znam jednoho, co cpe hekticky kazdymu anglicky texty z ciziho tisku a mysli si , jak je tim zajimavej, jenze jsme v cechach, vas pripsevek neni k veci, stejne tak, jako anglicky navod k vyrobku na ceskem pultu

0/0
26.5.2010 15:16

astrix

Re: Nejlepší komentář

No, řekl bych, že ten příspěvek je sakra k věci... Patrně tomu jenom nerozumíš...

0/0
26.5.2010 15:35

norma37

Re: Nejlepší komentář

neni k veci.

0/0
26.5.2010 15:39

astrix

Re: Nejlepší komentář

???8-o

0/0
26.5.2010 15:41

Majkl Najt

Re: Nejlepší komentář

Je k veci. Tak se nehadej a bez spat! :-P

0/0
26.5.2010 19:05

almoqbil

Re: Nejlepší komentář

R^

0/0
26.5.2010 15:42

Yep

Re: Nejlepší komentář

Ono to spíš vypadá, že někteří účastníci diskuze jen čekaji, co kdo napíše, aby pak místo věcného příspěvku do diskuze někoho osobně napadli. Omluvám se tedy všem, kterým připadá, že jsem se chtěl dělat zajímavým publikací anglického texu bez překladu pro rejpaly.

0/0
26.5.2010 16:01

Majkl Najt

Re: Nejlepší komentář

Heh, neustupu imbecilum! :-)

0/0
26.5.2010 19:05

smileboy

Jojo

Turbulence, to jsou pekny mrchy... Asi 14 dni po tom, co u Brazilie spadla ta  A330ka. jsem letel z Argentiny, pro zmenu take z AF. Celou dobu, co jsme leteli kolem brazilskeho pobrezi jsme meli velmi silne turbulence, nastesti byli vsichni po celou dobu pripoutani, tak se nikomu nic nestalo. Ale pri pomysleni, ze 14 dni predtim tam spadlo letadlo, mi nebylo moc dobre po tele

0/0
26.5.2010 14:47

intago

letadlo není

jako sedět doma na fotelu. Hrozně moc ale vydrží. A CAT (clean air turbolence) je  mrcha. Za války se dostávaly americké bombardéry u Japonska do tryskového větru tak silného, že jejich rychlost vůči zemi byla nulová, Vlítnout do takového fuku je rána jak z děla

0/0
26.5.2010 14:34

BobTheSinc

Re: letadlo není

Tak to nemohli nikam doletet neee??? ;-D;-D

0/0
26.5.2010 17:23

MassaBob

Tak a ted opravdu

Novinarina place - Novinari Hajku styd se

1)Turbulence ruce nelamala, ale otresy letadla zpusobeny turbulenci mely za nasledek zraneni cestujicich v letadala

2) Zadne koncetiny, ale podle

http://www.cbc.ca/canada/montreal/story/2010/05/25/montreal-emergency-landing.html?ref=rss

Doslo k JEDNE zlome ruce cestujiciho + vymknutemu kotniku letusky

0/0
26.5.2010 14:31

inkognito79

Re: Tak a ted opravdu

jedna zlomená ruka, to kdybych věděl, tak si to ani nečtu ;-D

0/0
26.5.2010 14:44

Sasheenka

Re: Tak a ted opravdu

"The extent of other injuries are not immediately known" třeba má idnes lepší informace než cbc :)

0/0
26.5.2010 14:45

Scout_duck

Re: Tak a ted opravdu

No tak 1) to bych ještě bral, prostě původem je turbulene. 2) tak to už je trochu horší :)

0/0
26.5.2010 14:45

eQuido

Re: Tak a ted opravdu

Uááááá 8-o Když neumíš anglicky, tak používej Google Translator!

První věta odkazovaného článku začíná slovy "Ten people were injured..."

Dále v článku je pak "One flight attendant was treated for an ankle injury, while one passenger was treated for a broken arm, said ambulance officials. A second passenger, a pregnant woman, was suffering from abdominal pains. The extent of other injuries are not immediately known."

Čili - letuška má zraněný kotník, jeden pasažer zlomenou ruku, těhotnou převezli na vyšetření, protože si stěžovala na bolesti břicha. Rozsah dalších zranění tiskový mluvčí (zatím) nezná a proto se k nim nevyjadřuje.

Takže ten kdo se má stydět nejsou novináři, ale ty...

0/0
26.5.2010 15:12

MassaBob

Re: Tak a ted opravdu

Ted jsi me pobavil kaspare  ..Nevim na zaklade ceho hodnotis moji znalost anglictiny.. Pracuji v zahranici a anglictina je muj pracovni jazyk   Moje reakce byla na ZLOMENE KONCETINY a pritom byla zlomena jedna ruka .. o ostatnich se nevi - takze novinar predjima , to bylo cilem moji kritiky .. Mimochodem o ze tehotnou prevezli na vysetreni tam neni ani slovo

0/0
26.5.2010 15:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.