Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KLDR přerušila veškeré vztahy s Jižní Koreou a hrozí vojenskou silou

Severní Korea oznámila, že přerušuje vztahy se Soulem. Je to prý odveta za včera vyhlášené sankce proti Pchjongjangu. Už předtím KLDR prohlásila, že jakékoli ohrožení jejích výsostných vod bude znamenat tvrdou vojenskou odpověď. Podle nepotvrzených zpráv je milionová armáda KLDR v bojové pohotovosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zamete

Jestli...

už se těch 28 tisíc Američanů opevňuje u Pusanu? ;-) Podle mě se USA v připadném konfliktu nebudou až tak angažovat, spíš budou jako záloha a výpomoc, pro případ, že by se něco potento. Spíš bych rád věděl, co si o tom myslí Čína. To ticho se mě nechce moc líbit.

0/0
26.5.2010 11:29

Kalenka

vypadá to že idnes opět neunesl pravdu o souvislostech

Japonci chtějí zavřít americkou základnu na Okinavě. U moci je nově v Japonsku Demokratická strana a ta to měla jako bod u voleb.

 Naráz ale po potopení lodičky se základna rušit nebude a Clintonová v Japonsku něco vykřikuje o ochraně Japonska. Ano přátelé opět se vrtí psem.

Užijte si ty žvásty o Kimovi, ovce.

0/0
26.5.2010 10:15

Lobo se (z)vrací

Re: vypadá to že idnes opět neunesl pravdu o souvislostech

Napadlo tě někdy, jestli jsi náhodou jenom nesežrala propagandu z druhé strany?

0/0
26.5.2010 10:24

Leto_Atreides

Mírumilovná KLDR, tedy milovaný vůdce (oficiální titul)...

...ti jistě pošlou děkovný telegram, vlku. S pozdravem ovce.

0/0
26.5.2010 15:30

Kočka kolotočka

...

Aniž bych se chtěl stavět na něčí stranu, chci se zeptat - má zde ještě někdo jiný pocit, že jsou články o KLDR docela tendenční..? Co přesně znamená pojem "stalinistická říše"..? To je nějaký oficiální termín..? Spíš pěkná blbost, ale použitá prakticky v každém článku.. O polemice, že snad v KLDR je komunismus, o tom už ani nemluvím, to dokáže zplodit jedině blb.. Rv

0/0
26.5.2010 10:10

Hurdiska_Husklejt

Re: ...

http://www.ksm.cz/historie/60-let-uspesneho-budovani-socialismu-v-kldr.html      Ano z tohoto zdroje je potřeba čerpat všechny informace soudruhu.:-P;-)

0/0
26.5.2010 10:46

Hairy_ass

Re: ...

Stalinismus je běžně užívaný termín, možná byste si měla doplnit vzdělání. Dá se tak označit období SSSR od 1929 - 53, Čína za vlády Maa a právě KLDR. Vzhledem k tomu, že všude na světě měl komunismus vždy podobu diktatury, tak to sedí i ke KLDR.

0/0
26.5.2010 12:00

Leto_Atreides

V Číně se tomu říká maoismus

Mao se se Stalinem příliš v láce neměl (a s Chuščovem už vůbec ne). Ale jinak máš pravdu.

0/0
26.5.2010 15:31

pes Muki

Re: ...

Nevis, kdo byl Stalin? To byl pry naky gruzinec

0/0
27.5.2010 2:46

pm22

Re: ...

Hele, bez radeji rodit a nenechavej to na muslimkach.

0/0
27.5.2010 3:42

Warhead_bia :P

noo

tak konecne vim proc zacal stoupat dolar ;-D

0/0
26.5.2010 8:37

Krysařik

No já tedy nevím..

Ale tolik obrázků a samé chřestění zbraní. Tedy naopak těch údajně dobrých - jižních Korejců.:-/

0/0
26.5.2010 4:43

jeste asocialnejsi grupa

Re: No já tedy nevím..

ze by to bylo treba tim, ze severni korea ma k nezavislym reporterum opravdu "vrely" vztah, a fotografovani vojenskych objektu se tam povazuje za horsi zlocin, nez kanibalismus ? ono by treba mohlo take vyjit najevo, ze severni korea sice mozna ma milion lidi v armade, ale z toho milionu pul miliou umira na hladomor a druha polovina ma vyzbroj hodnou konce druhe svetove valky ...

0/0
26.5.2010 7:06

Naked and petrified

Re: No já tedy nevím..

Zkus jit nafotit cinske jednotky v Tibetu, zivy se vrat a pak nam jeste neco povykladej.

0/0
26.5.2010 10:04

Dr.Download

...

Dle mého tam vypuká hladomor(ten je tam vlastně už dlouho), ale Kim vždy chrastí zbraněmi, aby mu dali najíst. A teď toho chce jen víc.

0/0
26.5.2010 1:00

mirekzelen

amíci se

už těší že budou natáčet další díly seriálu z polní nemocnice RADAR už má nový dréz-no jestli jste to sledovali tak válka je samá sranda!!

0/0
25.5.2010 23:03

skodpa

Re: amíci se

Nikdo se na válku netěší tak proč zrovna Amíci?

0/0
25.5.2010 23:34

biggles

Re: amíci se

Vy jste dyslektik? Chápání textu vám zjevně dělá velké problémy...  ;-D ;-D ;-D

0/0
25.5.2010 23:51

JiHik

Re: amíci se

Někoho třeba MASH vůbec nelízl .. :-)

0/0
25.5.2010 23:53

SantaKlaun3

Re: amíci se

Například mě.:-)

0/0
26.5.2010 9:43

pes Muki

Re: amíci se

Jako levicak mas dlouhe vedeni. MASH je minen jako kritika US Army, jeji nenapadne zesmesnovani a okolo zverstev komunistu se tam chodi velice opatrne, dokonce se ukazuje, jakou maji starost o ranene americany a vraci je spet do pece americkych lekaru. Snazi se tu komunistickou stranu zlidstit. Je to sikovne natocene, ale je videt, ze ten clovek, co to dirigoval je byvaly clen komunisticke strany. Je to dobre natoceno,  Chodival jsem se na to divat, kdyz to nataceli a je to zajimave co kulisy dokazou, ze to vypadalo jako v Korei.

0/0
26.5.2010 1:16

kos ti krade písničky za 14.90,-

svoboda je svinstvo

za všechny války může mýtus o svobodě.X

0/0
25.5.2010 21:44

Englishman

Re: svoboda je svinstvo

Máš recht. Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevědomost je síla.  :-P

0/0
25.5.2010 22:11

kos ti krade písničky za 14.90,-

Re: svoboda je svinstvo

moudré;-D

0/0
25.5.2010 23:37

dantencl

Re: svoboda je svinstvo

Orwell

0/0
25.5.2010 23:57

Leto_Atreides

Big Kim is watching you

Bohužel, pro Severokorejce každodenní realita.

:-/

0/0
25.5.2010 23:47

Homer.Simpson

Re: svoboda je svinstvo

U vás doma je pořádek. U vás se nic nesmí!;-D;-D

0/0
25.5.2010 22:18

kalif

Re: svoboda je svinstvo

Dneska byl na Z1 dokument prave o KLDR. Ti lide maji Kima za Boha, on uplne ridi jejich zivoty a slibuje jim lepsi zitrky a oni tomu proste veri, vubec nevidi, ze trpi ...

Ovsem nas mily Zapad ma za Boha treba penize ... tezke si vybrat 8-o

0/0
25.5.2010 22:43

pes Muki

Re: svoboda je svinstvo

Lide taky meli Stalina za boha a umirali s vykrikem"Za Stalina" Ve volbach mu davali 99 procent hlasu. No a prisel Chruscev a Stalina i s jeho procenty vynesli s mausolea.

0/0
25.5.2010 22:52

dan..

Re: svoboda je svinstvo

Výběr není tak složitý, co je lepší? Bída nebo dostatek? Peníze nebo nic? Volnost nebo klec?

0/0
25.5.2010 23:07

kos ti krade písničky za 14.90,-

Re: svoboda je svinstvo

to je dost povrchní a zjednodušující.

0/0
25.5.2010 23:36

Leto_Atreides

Go go. KLDR čeká

A jestli se vrátíš po pár letech z gulagu tak napiš knížku o tom, který aspekt budování komunismu se ti líbil nejvíc. To jistě nebude povrchní a zjednodušující publikace.

0/0
25.5.2010 23:49

pes Muki

Re: svoboda je svinstvo

Ano tvuj prispevek byl povrchni

0/0
26.5.2010 1:23

pes Muki

Re: svoboda je svinstvo

No vidis, kdyby te soudce zbavil svobody, tak to pro tebe bude odmena a pro jineho zase trest. To zalezi na pristupu

0/0
26.5.2010 1:18

tenisák lokeťák

stačí je nechat vyhladovět

jenže by to zase odprdli nevinní, jako vždyckyRv

0/0
25.5.2010 21:27

kalif

Re: stačí je nechat vyhladovět

... to zaprve, a zadruhe, KLDR vlastni jadernou zbran (a asi ne jednu; dokonce nedavno vypustili druzici atd ...)

0/0
25.5.2010 22:44

jeste asocialnejsi grupa

Re: stačí je nechat vyhladovět

tu svoji jadernou zbran muzou tak maximalne odvezt na nakladaku na hranice ... protoze cokoliv jineho jim hodne rychle spadne zpatky na hlavu.

0/0
26.5.2010 7:09

Leto_Atreides

Jen ať to ten idiot Kim zmáčkne.

Do týdne mu z gulagu jménem KLDR udělají Jihokorejci a Amíci kůlničku na dříví... Ale kdepak. To ten bolševickej trubec neudělá; jen dupe nožičkou, aby si vymohl další a další ústupky. Je fajn, že i "lidová" Čína se v poslední době od Pchjongjangu štítivě odtahuje; v případném konfliktu by sever už znovu určitě vojensky nepodpořila. Kéž by už "drahý vůdce" konečně natáhnul bačkory. Mírné naděje upírám k jeho synáčkovi - údajně studoval na Západě... horší než tatínek jistě nebude; jen aby si dokázal ochočit generály, až příjde fotrova poslední hodinka - a pak místo hromadění atomovek raději nakrmil svůj lid.

0/0
25.5.2010 21:18

Englishman

Re: Jen ať to ten idiot Kim zmáčkne.

Co se Kima III. týče, jsi evidentně optimista.

0/0
25.5.2010 21:20

Ogrelord

Re: Jen ať to ten idiot Kim zmáčkne.

na nikoho z týhle mafiánský famílie bych nesázel. Navíc většina diktátorů studovala na preztižních školách, včetně Kima...jediné řešení je bohužel konečný konflikt, který tuto vládnoucí dynastii zničí...

0/0
25.5.2010 21:23

Leto_Atreides

Kim II. studoval vojenskou školu v NDR

Kim III. údajně plynně ovládá několik světových jazyků a navštěvoval prestižní lyceum ve Švýcarsku. Snad to na něj krucipísek alerspoň trošku zapůsobilo - je ještě mladej, tzn. IMHO přístupnej vnějším vlivům... No, za pár měsíců nebo let uvidíme. Kim II. nebude žít věčně.

0/0
25.5.2010 21:59

Antoninus

Re: Jen ať to ten idiot Kim zmáčkne.

Čína je sice odmítavá ale myslím že by KLDR vojensky podpořila pokud by hrozilo obsazení severní korei. Pro čínu je stravitelnější momentální KLDR než silnější demokratická Korea. Pro čínu by to navíc znamenalo ztrátu vlivu.

0/0
25.5.2010 21:24

Leto_Atreides

Jo. Ale do střetu s Američany se Čína zatáhnout nenechá

Nikdo nemá zájem na dlouhém konfliktu; když už válku tak blitzkrieg, uřezat kebule pár vysoce postaveným komančům a dosadit za ně v koordinaci s Čínou jiné, trochu osvícenější. USA mají dost starostí v Iráku a Afghanistánu. Navíc ani Jihokorejci po znovusjednocení poloostrova neprahnou - KLDR je zoufale chudá; Soul by to stálo řádově víc než splynutí NSR a NDR před 20ti lety.

0/0
25.5.2010 21:34

Antoninus

Re: Jo. Ale do střetu s Američany se Čína zatáhnout nenechá

Z hlediska západu to je pravda ale je tu ještě jeden aspekt a to že v okamžiku větších válečných akcí ze strany KLDR by najednou ona důležitost útoku vrostla s každým mrtvým vojákem. Pro USA bylo před druhou světovou taky k ničemu útočit na Japonce ale po potopení jádra pacifické flotily válka s japonci nabrala poněkud jiný obraz to samé by se stalo v případě střetů s KLDR, ekonomické zájmy by mohly jít stranou.

0/0
25.5.2010 22:57

Leto_Atreides

Armáda KLDR je sice obrovská...

...a slušně vycvičená, ale má mizernou, zoufale zastaralou výzbroj a výstroj. Žádné větší ztráty by americké ani korejské ARMÁDĚ neudělali, ale můžou dost snadno ohrozit jihokorejské CIVISTY. Mají plno chemického a asi i biologického svinstva, časem asi i zminiaturizují jaderné hlavice a do Soulu to mají pár kilometrů. USA se bojí spíše reakce světové veřejnosti na minimálně tisíce mrtvých a zraněných občanů té normálnější části Koreje.

0/0
25.5.2010 23:29

unbreakable..debater

Re: Jen ať to ten idiot Kim zmáčkne.

To se pleteš. Současná KLDR je Číně k ničemu. Nic tam není, nic tam neroste a nic nevyrábí. Jenom je musejí živit. Pokud by se o ně Američané a Jihokorejci postarali na své triko, Čína by ani necekla. Naopak by uvítali nové odbytiště.

0/0
25.5.2010 21:46

Leto_Atreides

Čína je ráda za každý trh, ale bez dohody s ní by bylo...

...vojenské angažmá Amíků v KLDR velmi riskantní. Jak jsem psal níže, Čína potřebuje určité nárazníkové pásmo mezi americkými základnami a svou hranicí, ale - a to je důležité - stabilní nárazníkové pásmo. Severokorejský režim žije už dlouho z podstaty, má obrovský vnitřní deficit. Pokud bude Čína rozumná, bude tlačit na zásadní (zejména ekonomické) změny - takový "spojenec" jako dnešní KLDR je jí opravdu spíš na obtíž.

0/0
25.5.2010 21:55

unbreakable..debater

Re: Čína je ráda za každý trh, ale bez dohody s ní by bylo...

A proč by se měla Čína bát USA? 8-o Tyhle dvě země do války nepůjdou snad za žádných okolností.

0/0
25.5.2010 22:25

Antoninus

Re: Čína je ráda za každý trh, ale bez dohody s ní by bylo...

Tomu zase až tak nevěřte, dnes Čína má ekonomický růst a sanží se tak mermomocí USA předhonit a ekonomicky oslabit ale co myslíte že se stane pokud Čínský ekonomický zázrak skončí? Myslíte že budou stále tak přátelští? Dnes potřebují Americké a Evropské trhy pro své výrobky pokud by však obchod ať už z jakéhokliv důvodu začal váznout mohly by nastat velké problémy.

Taky si povšimněte obrovský rozmach Čínské armády pro myslíte že armádu tak mohutně posilují? Čína s USA stále soupeří a z dlouhdobého hlediska z toho mohou vyvstanout ještě velké problémy.

0/0
25.5.2010 23:04

Leto_Atreides

Pro Čínu bude mnohem snažší ukousnout si na zdroje bohaté...

...leč liduprázdné Sibiře. Spojené síly USA, Japonsko, Jižní Koreu a Taiwan ještě dlouho ČLR neporazí, ale (ve srovnání se sovětskými časy) ekonomicky oslabené, demografickou krizí zmítané Rusko, to je jiná. Divím se, že Rusové ještě brojí proti nějakému radaru ve střední Evropě, když jim hoří koudel u zadku podél dlouhé předlouhé čínské hranice. Na Sibiři je plno ropy, zemního plynu, uhlí... surovin, které hladová čínská ekonomika nutně potřebuje k růstu a dosud je musí draze kupovat.

0/0
25.5.2010 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.