Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V kokpitu letadla s Kaczynským byl do poslední chvíle velitel vzdušných sil

V pilotní kabině letadla, které se s polským prezidentem Lechem Kaczynským zřítilo u Smolenska, byl do poslední chvíle velitel polských leteckých sil Andrzej Blasik. Kromě posádky a Blasika byl v kokpitu ještě jeden člověk, ale jeho totožnost je stále neznámá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

regulator

zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

 a  sam usedl za rizeni.

0/0
30.5.2010 11:07

Si0 po zákazu

Re: zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

Myslím, že jediné právo velet tam měl kapitán letadla.

0/0
31.5.2010 15:29

hopson

Re: zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

Vždyť kapitán a pilot byli vojáci. Voják poslouchá nadřízené i kdyby měl umřít. Takhle funguje každá armáda do prčic. Vojenský pilot dostal rozkaz přistát i kdyby čert na koze jezdil. Nad čím mudrujete?

0/0
1.6.2010 10:17

Si0 po zákazu

Re: zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

V letadle velí pouze kapitán letadla. Jakýkoliv pokus to změnit je na úrovni trestného činu. Ten kapitán by byl povinen oznámit pokus o ovlivňování na ŘLP a dát to do všech hlášení a zápisů. Vrchní velitel by pak akorát jel.

0/0
1.6.2010 10:35

hopson

Re: zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

Byls u PVO? Nebo alespoň na vojně? Vojenský pilot především poslouchá a pak teprve přemýšlí. To co píšeš funguje u civilů. Kapitán letadla versus majitel. Civilní majitel letadla nemůže civilního kapitána nutit k hazardu. Jediné co může voják udělat, je vyžádat si rozkaz v písemné podobě u radiové konverzaci se provádí tzv. potvrzení příjmu zprávy. Pak voják splní rozkaz a pokud to přežije, může si následně stěžovat u nadřízeného toho, jenž rozkaz vydal. Toliko velmi zjednodušeně z vojenských řádů.

Přestaňte mezi vojáky tahat civilní pravidla. Kapitán poslechl, nepřežil a proto dostal in memoriam metál.

0/0
1.6.2010 11:26

bar budo

Re: zavelel pilotum : Vztyk, odchod !!!

... ona je tu taky otázka, kdo letadlo při přistání opravdu řídil ...

0/0
1.6.2010 11:41

pepa978

Mimochodem,

už jen čekám, až takhle podobně zařve pantáta tunel Klaus, kterého ješitnost a egocentrismus k podobné havárii přímo vede. Je mi ale dopředu líto jeho doprovodu, který za jeho zhovadilé nápady bude zřejmě platit ;-( Mimochodem, pamatuju si, kdy Klausisko prohlásilo, že je mu Kačák blízkým přítelem se kterým sdílejí mnoho. A já dodávám, nejen myšlenek ;-D[>-]EUR^

0/0
29.5.2010 12:38

medvidek88

Re: Mimochodem,

Jsi debil. !!

0/0
30.5.2010 0:15

kníže

Re: Mimochodem,

Klaus častuje svůj doprovod v letadle při turbulencích průpovídkama, že není pro státníka nic lepšího, než skončit smrtí ve výkonu své funkce například při havárii letadla.  Jednoduše by byl oslavován, oplakáván, trochu jako hrdina a to by se mu líbilo..... :)

Jinak, podle mě, ty stromy, jak to ukazuje infografika, nemají v přistávací dráze co dělat, byť je to vojenské letiště.

0/0
30.5.2010 1:44

Cikánek

Re: Mimochodem,

Jinak se cítíš duševně zdráv ?

0/0
30.5.2010 9:44

Irish Stout

Re: Mimochodem,

... ty musíš mít v hlavince pěknej sajrajt.

0/0
30.5.2010 16:16

Muf Puf

Re: Mimochodem,

Ubožáku!

0/0
31.5.2010 9:14

pepa978

Není to sabotáž, přesto jsou známy pochybnosti

Je téměř jisté,že kdyby za stejných podmínek letěl Putin, tak by mu vstříc vzlétl doprovod, mající radar umožňující let v mlze za nulové viditelnosti a tento doprovod by dovedl Putinův stroj na přistání - křídlo na křídle. :-) Rusové prostě nechtěli, aby tam ten den Kačák a jeho doprovod přistáli. Nechtěli startovat letku, krz otravné poláky. To je celé. Letová hodina Migu29 je kolem 100 000 Kč takže by to byl zbytečně drahý špás. Rus je tam nezval ;-) Takže chyba stejně zůstává na pilotovi - potažmo tom,kdo mu dal rozkaz přistát za špatných podmínek.

0/0
29.5.2010 12:35

pepa978

Re: Není to sabotáž, přesto jsou známy pochybnosti

Měli odprdět směr Minsk a pak dvě hodiny pěkně v Gazíku :-)

0/0
29.5.2010 12:36

Joseph Hallenbeck

Re: Není to sabotáž, přesto jsou známy pochybnosti

Letová hodina Migu-29 je 100 000 kč? Prosím odkaz na zdroj, neboť tolik stojí letová hodina Migu -21... Mig-29 by měl být dražší cca 4x....

0/0
31.5.2010 14:25

medabzuk

tohle trosicku nahrava moji teorii,

ze cim vys postavenej jantar, tim vetsi kopyto ;-)

0/0
29.5.2010 0:03

Tantanka

Že by hlas

Bóží?

0/0
28.5.2010 23:15

notebook.r51

Re: Že by hlas

Aha - to je možná důvod, proč to pořád nepublikujou.

Vůbec bych se nedivil, kdyby brali v závěrečné fázi jméno boží nadarmo a vzduchem létala slova oč méně katolická, o to typičtější pro podobné situace.

0/0
29.5.2010 13:12

tzn

Velitel v kokpitu narizoval,

jak se ma letadlo pilotovat, aby polsky orel dobre pristal....

0/0
28.5.2010 18:55

mildapr

Vyšetřovací komise

pořád jenom pěkně mlží. Patrně proto, aby zesnulému prezidentovi a těm ostatním mrtvým zachovali alespoň nějaké dekorum. Ale protože předpokládám, že polští papaláši jsou úplně stejní jako naši, lze si pravou příčinu havárie snadno domyslet.

0/0
28.5.2010 15:16

Ondra Schiller

Re: Vyšetřovací komise

A co má říkat ta vyšetřovací komise? Moloděc? Zlikvidoval téměř celý generální štáb armády, ztráty na civilech nepodstatné. Za to patří nejvyšší státní vyznamenání prvního stupně, pokud se ovšem nejedná o generální štáb vlastní armády. Až si to Poláci uvědomí, nechci slyšet co pak na to řeknou. Zatím ještě je to pro ně národní hrdina. Oni mají poněkud delší vedení, tak hrdina státu leží tam kde leží mezi králi. Kam ho zahrabou potom až začnou myslet nevím. Možná že oni myslet nezačnou protože nemají na to geny, tak tam bude ležet pořád.

0/0
28.5.2010 16:49

Městečko strašení

No kdo tam asi tak byl

Když s tím dělají takové tajnosti? Budou muset kopat a pohřbívat jinde?

0/0
27.5.2010 20:57

FoDa

Hmm..

A za další týden se dozvíme, že v kabině byl i ET nebo vetřelec... ;-D

Už dost dlouhá doba po havárii, jsou záznamy komunikace s věží, černé skříňky, (pravda, jedna se čirou náhodou nešťastně poškodila natolik, že z ní nešlo už nic získat), proběhlo podrbné zkoumání vraku a místa nehody a zatím žádný rozumný a smysluplný závěr, jen zmatené, prapodivné a protichůdné informace.

0/0
27.5.2010 15:34

Fikus 1

Prostě je donutili přistát

Asi tam pan velitel neseděl proto aby to otočili....

0/0
27.5.2010 13:01

Ernesto Che Guevara

zanedbali

BOZP .....

0/0
27.5.2010 11:17

mosulský machredz

oo

na Novinkách píšou, že seděl dokonce za kniplem - boeninga už prej kdysi pilotoval no a tak převzal řízení :-P

0/0
26.5.2010 21:20

Cocotus___Interruptus

Re: oo

Ano, pilotovani Boeingu je idealni kvalifikaci pro rizeni Tu-154 ;-D

0/0
27.5.2010 10:57

notebook.r51

Re: oo

jj, přesednout si z Tatry111 do Volva je snadné, obráceně to každý nezvládá.

Jako rozdíl mezi Zlínem a Cessnou. My měli éra jen pro piloty, tam i pro lidi. Barevné vyznačení provozních režimů jako příklad, aby si člověk nemusel pamatovat, kolik že otáček či tlaku v přípustech tam má mít při...

Nedávno jsem byl donucen převézt pár km přes město auto, v jakém jsem asi 20 let neseděl. To bylo překvapení najednou bez posilovačů...

0/0
29.5.2010 13:06

regulator

od zacatku bylo jasne ze na pilota tlacili...........

nechapu to vecne utajovani.

0/0
26.5.2010 21:06

pteryx

černobílé vidění

Zlí Rusové, hodní Poláci, atd., atd, atd. Rozumoví "pravičáci", citoví "levičáci". Kdoví jak to bylo, třeba ti piloti taky chtěli ty svoje nadřízené za každou cenu dopravit do Katyně, aby splnili svoji "vlasteneckou povinnost". Národní hrdost má i stinné stránky. Svět není až tak černobílý, že?

0/0
26.5.2010 18:48

jordan23

Rozkaz ze shora

Jistě že to měl nařízené a neměl navýběr. Chudák pilot R^

Nevím proč to furt řešíte.

0/0
26.5.2010 9:57

patrona

Re: Rozkaz ze shora

I kdyby to nemel primo narizene, tak mu bylo silne naznaceno, co ma delat. Ale to nemeni nic na veci...

0/0
26.5.2010 17:35

pteryx

Re: Rozkaz ze shora

Člověk má vždycky na výběr. Je lepší být propuštěn, než se zabít.

0/0
26.5.2010 18:49

Fikus 1

Re: Rozkaz ze shora

Bych tě chtěl vidět v té situaci. Nejvíc je mi líto té posádky a samozřejmě těch nevinných, kteří s tímto tragickým nařízením neměli nic společného.

0/0
27.5.2010 13:03

Si0 po zákazu

Re: Rozkaz ze shora

Já bych se v té situaci viděl naprosto jasně. dal bych přednost vlastnímu krku, přistál bych jinde a pak bych ještě ten incident (že na mne vyvíjeli nátlak) dal do všech hlášení.

0/0
31.5.2010 15:34

difuzer

jen esli v tom kokpitu

 nebyl nakonec ňákej ruskej záškodník.

0/0
26.5.2010 0:07

velky bratr

Bordel v poctu obeti

Jojo, porad neni jasne, zda jich bylo 95 celkem, 95+prezident a nebo neco pres stovku a tech 95+ byla ta elita. Nejak nam novinari selhavaji, asi chyba v matrixu...

0/0
25.5.2010 18:39

notebook.r51

Re: Bordel v poctu obeti

Četl jsi někdy Hlavu XXII ?

0/0
26.5.2010 6:16

Popin Corado

Re: Bordel v poctu obeti

jj Catch-22 od Josepha Hellera  =>> "vojenská blbost"

0/0
26.5.2010 7:59

Si0 po zákazu

Je to úplně jasné.

Hlavní chybu udělal pilot, že ty papaláše z kokpitu jednoduše nevyrazil.

0/0
25.5.2010 16:13

AK-47

Re: Je to úplně jasné.

To si děláš srandu, ne? Dokážeš si představit, jak vyhazuje svého vrchního šéfa? Ta guma prostě tlačila na chudáka kapitána, aby porušil bezpečnost a přistál, aby stihli ceremoniál. Zavání mi to tím, že těm papalášům nešlo ani tak o uctění památky tisíců mrtvých, ale o to, aby tam byli vidět.

0/0
25.5.2010 16:38

notebook.r51

Re: Je to úplně jasné.

Mj proto bylo výhodné, když vládní letku nelétali vojáci, nýbrž vnitro.

Na ty si kdejakej zelenej plukovník nebude vyskakovat, odkázali by ho viz výše.

(A je příznačné, že u nás armádní útvar, který činnost převzal, má trojnásobek úředníků, než měl jeho předchůdce u MV.)

0/0
26.5.2010 5:48

xxxMirek

Re: Je to úplně jasné.

Na palubě letadla je "vrchním šéfem" kapitán a pokud není nemá tam co dělat.

Pupíkům se nakonec splnilo jejich přání "být v televizi" i když si to pravděpodobně představovali jinak.

To na co měl kapitán letadla vteřiny bude početná komise vyšetřovat léta a závěr bude vina pilota i když je to v tomto případě až ten poslední viník. 

0/0
26.5.2010 18:35

Si0 po zákazu

Re: Je to úplně jasné.

Já si to představit dovedu. Přeruším přibližovací manévr, vyzvu všechny nepovolané, aby opustili kokpit a pokud to neudělají, vyhlásím stav nouze podle mezinárodních letových předpisů. Tady totiž přestává vaškerá legrace.

0/0
31.5.2010 15:37

MefistofelHome

Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

Nikde v mediich jsem necetl vyjadreni toho vyhozeneho pilota po odmitnuti pristani v Gruzii, nebo kde to vlastne bylo. Bylo by docela zajimave, co by nam k tomu povedel nekdo, kdo si to zkusil na vlastni kuzi, a mel ten kus stesticka prezit Kaczynskeho "pristavaci navigacni system".

0/0
25.5.2010 15:50

avoris

Re: Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

Jo, taky jsem si rikala, ze by to bylo zajimavy. Nehlede na to, ze nekde se pise, ze ho potom vyhodili, jinde zase, ze si to potom prezident rozmyslel... Ale moc se nedivim , ze se do toho chlapovi nechce :-/

0/0
26.5.2010 0:47

tučňák na útěku

Re: Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

Vyjádřil se. V tom smyslu, že nevěří, ž by se posádka nechala ovlivnit cizími.

0/0
26.5.2010 5:56

captain cook

Re: Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

to zni jako promysleny diplomaticky vyrok, kde se da cist mezi radky

0/0
26.5.2010 6:23

tučňák na útěku

Re: Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

To zní jako výrok z jeho vlastní zkušenosti, kdy se za něj jeho nadřízní po odmítnutí přistát v Tbilisi rozhodně postavili.

0/0
26.5.2010 6:46

MefistofelHome

Re: Vite co mi v tom chybi od sameho pocatku?

;-D R^To mas teda pravdu. Klidne by to mohlo znamenat, ze si po tom incidentu Kazcynski dupnul, aby mu zajistili posadku, ktera ho bude poslouchat na slovo. Kapitan se nenechal ovlivnit, jelikoz se o nicem nerozhodl. Cekal co mu naridi ten ci onen chytrolin.

R^

0/0
26.5.2010 6:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.