- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ted ještě jak to bude s penězi, doufám, že také 50.50, protože nejen chlebem živ je člověk...
církev u nás zakázat kostely předělat na byty a nabídnout je multikulti, pod podmínkou, že budou pravidelně zvonit
Církev má bohaté zkušenosti s působením v podzemí, soudruhu.
A konec s nimi . A mohou podnikat , žebrat nebo jinak vydělávat.
Spíš mne zaráží jak rychle se dohodli a Vlkovi to trvalo tolik let.
Už jsem slyšel, že je arogantní a sebestředný a že jedná(l) jen s pol. špičkami.
..muj nazor je takovy ze kdyz si cirkev narokuje tolik objektu ze jsou jejich tak jim je vratte at si je nechaji ale at pak neskemraji o pripspevky na opravu a to ze jim stejne odvadim neco ze sve mzdy uz me sere pekne dlouho
Katedrálu nikdo nikam neodnese,ani ji nelze prodat komukoli.Mezi majetkem soukromým a státním je rozdíl a to hlavně ve vztahu k majetku.Úředníci kteří se starají o majetek,tak jen rámci svých přesně určených povinností a nemají k němu žádný vztah,není jejich.Zatímco církev má k majetku zcela jiný - osobní vztah a podle toho se o něj stará.
Tady šlo ale o to, že se církev domáhala něčeho, co jí nikdy nepatřilo . . . . . a jak že to zní ono přikázání ? . . . . Nepokradeš ? . . . . . . . . a teď vážně - sídlem firmy zvané církev je Vatikán. . . . .Takže majitelem svatovítské katedrály by měla být zahraniční firma ? to je ten osobní vztah k majetku, který máte na mysli?
Katedrála sv. Víta by měla být veřejnoprávní institucí, to je stav, který ze současného práva nejvíce odpovídá postavení, jaké měla katedrála vůči státu, resp. panovníkovi, který stát ztělesňoval.
Jiná věc je ta, že současné veřejnoprávní instituce si zkrze své figurky berou jako rukojmí politické strany, to by asi dobré nebylo.
No vidíte.. A přeci ještě před a těsně po válce byl církevní majetek soukromoprávního charakteru. A stát se do katedrály nemíchal.
Tak co? Tím myslím - co ta chamtivost?
Dnes už je to jedno.. Jsme stejně úplně někde jinde. Jen se mi zdá úsměvné, že kvůli právním kličkám je Církev už od 18. století systematicky oklešťovaná v oblasti projevů víry. Víc a víc. Nakonec ani nevim, co na to Bůh.. Jestli je rád, nebo nerad.
je zajímavý i tím, že prakticky nelze určit vlastníka stavby v době jejího vzniku, neboť ve středověkém chápání byl kostel v
podstatě vlastníkem sebe sama, neboť byl brán jako poněkud specifická právnická osoba. Církev
katedrálu pouze spravovala prostřednictvím kapituly,
ale nebyla jejím vlastníkem. Jejím vlastníkem však v žádném případě
nebyl ani panovník či stát.
Jestli se nepletu, platným a jasným vlastníkem byla "svatovítska" kapitula (neznám přesný název). Tato církevní "organizace" existuje i nyni. Její prací bylo starat se nejen o katedrálu, ale i o majetky k ní náležící. Komuniste jednoho dne bez jakehokoli soudu proste nechali v registrech nemovitosti udaj o vlastnikovi prepsat. Tedy vlastnika urcit lze, jen se nechce. Na druhou stranu chapu, ze katedrala je i významným symbolem pražského hradu a české státnosti. A její stavba (zvláště dostavba) často vycházela i ze "světských" pohnutek.
zahájila Jednota pro dostavění chrámu
sv. Víta opravu původní části a dostavbu katedrály v novogotickém slohu.
V roce 1929
byl chrám slavnostně vysvěcen. Ještě v pozdějších letech byl upravován
interiér katedrály.
Jo, případ katedrály je symptomatický.. Např.: Aktivita v 19. století sice znamenala tendenci k dostavbě chrámu a jeho záchranu, ale zároveň nenahraditelně poničila mnoho z umění pozdější historie a podle některých názorů citelně zhoršila akustiku.
Chrám byl za jeho počátků symbolem sepjetí církve a státu, dnešní tendence jsou v sekularizaci přesně opačné.
Společná správa je teda krok správným směrem. Nejde pouze o katedrálu, nejde pouze o sekulární státní pomníček. Poměry se změnily, je třeba se tomu přizpůsobit.
No, já myslím, že bychom se mohli dohodnout tak, že církev bude vybírat vstupné a stát bude platit provoz a údržbu.