Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odpůrci turniketů si slepili papírovou imitaci a ukázali, proč do metra nepatří

Jak by fungovaly, respektive nefungovaly turnikety v pražském metru? To se rozhodly před stanicemi metra demonstrativně předvádět čtyři pražské organizace. S papírovou imitací turniketů si ráno stoupla skupina lidí před vchod do metra na Andělu. S sebou měli i petiční archy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Turnikety v metru ne

to dá rozum i zkušenosti

0/0
23.7.2010 10:50

2mmmm_2

NE !!!!

Bude to jen zdržovat ;-€Rv

0/0
22.7.2010 21:38

Logic

Amsterdam...

Stejny zpusob "odbaveni cestujicich" do metra se pouziva i v holandskem Amsterdamu, ale kdyz jsem si to sam vyzkousel, prvni co me napadlo byla prazska mhd a nemoznost odbavit spickove navaly cestujicich bez tlacenice, nervozity a v horsim pripade i zranenim z blbosti. V Amsterdamu totiz jezdi metrem tak tretina lidi co u nas (zbytek jede na kole) a zdaleka nejsou spoje tak narvane ani ve spicce, jako u nas....ja jsem teda proti, protoze ti co neplati tam nejak stejne projdou.... Leda ze by DP dal na kazdy vychod v kazde stanici jeste dozorciho, coz by v tu chvili mohli asi jit delat dale jen revizori, kteri by prestali byt v takovem poctu potreba, a to by asi o moc lepe financne nevyslo, ba naopak pri poctu zastavek...a to se bavime stale jen o metru :-)

0/0
22.7.2010 21:31

Kristinapoko

Vsude jinde

 po svete to funguje jen u nas je to nemozne, klasika...;-D

0/0
27.5.2010 14:41

dodo-dodo

Re: Vsude jinde

vsude jinde po svete jezdi klimatizovana MHD a to i v zemich s daleko vetsi letni teplotou, ale u nas to nejde, ze pry se stale oteviraji dvere;-D

0/0
22.7.2010 16:11

BobSawyer

Zase jedno vlamování do otevřených dveří,

nebo vlastně turniketů. Samozřejmě, že i vedle úzkých turniketů bude průjezd pro kočárky a vozíčkáře, tek jako je to všude, kde se v metru turnikety používají. Vůbec jsem si nevšiml, že by v Paříži, Londýně, Madridu nebo Stockolmu byl u turniketů nějaký problém. (Ale asi to tam dělají špatně. Naši aktivisté by jim měli přijet ukázat, jak mají turnikety vypadat, aby s nimi potíže byly.) ;-)

0/0
25.5.2010 12:35

vokroj

Jde také o peníze,

s turnikety by se mělo s úsporami začít ...

0/0
24.5.2010 20:45

Hlíína

Bud a nebo

Bud budou turnikety, nebo se musi zvysit kontroly. Protoze zakony CR z valne casti strani lumpum (cerni pasazeri) na ukor tech "slusnych", je zamezeni vstupu turniketem dobra cesta. Zpomalovani pruchodu je nesmysl, viz Tokyo kde jdou milionly lidi denne turnikety a jde to bez problemu.

0/0
24.5.2010 18:32

JoeMax

Re: Bud a nebo

Před měsícem jsem byl v New Yorku, turnikety mi absolutně nevadily, ba naopak. A je jich tam tolik a odbavení je natolik rychlé, že ani v ranní špičce nevznikaly u stanic nijak závratné fronty cestujících.

0/0
25.5.2010 11:55

Logic

Re: Bud a nebo

Taky je ale potreba vzit v potaz, ze tam jsou turnikety temer u peronu, vlaky tam jezdi dvakrat vetsi, a zastavky na kazdych 500 metrech pomalu....krome toho v NYC ranni spicka zacina az nekdy v 9hod, coz u nas vsichni uz busi do klavesnic v praci :-)

0/0
22.7.2010 21:34

r-man

Sklo?

To neni dobrej material na turnikety. Uz vidim particky ozralejch anglicanu, jak to rozkopou. Nebo i nasinci, hovada se jiste najdou. Proc by to nemohlo bejt plechovy, jako treba v te Parizi?

0/0
24.5.2010 10:51

pletiplot

Re: Sklo?

Protože průhledný turniket lépe působí na psychiku a nevytváží pocit uvěznění. Zatímco v pařížském městě máte pocit jak v Ocelovém městě od Vernea.

0/0
27.7.2010 22:21

3_130_202_135

Už se těším,

až půjdou demonstrovat odpůrci umělého oplodnění

0/0
22.5.2010 17:16

Hall9009

Turnikety jsou nutné

Je potřeba aby každý občan měl registrovanou přepravní kartu, není žádoucí aby si lidé jezdili jak a kam chtěli, aniž by se nedal dohledat jejich pohyb po městě. Stát přeci musí své občany hlídat, aby něco neprovedli ...

0/0
22.5.2010 13:07

pinguone

..papirova to nic neni ,dvakrat soupnes a je po ni...

...usij sobe kozenou ,tu ti chlapci prozenou...:-P

0/0
21.5.2010 22:34

m+a+t+y

jsem PRO turnikety

Muzete mi nekdo predstavit metropoli,kde by turnikety nebyly?Jsou temer vsude a to i v metropolich,kde jsou lide zvykli za jizdu metrem platit,co pak v ceske metropoli,kde lide za jizdu zvykli platit nejsou?Tam je to jen prinosem pro obe strany,lide nepotkaji v MHD neprizpusobive a DPP na tom tolik neprodela,v okoli znam dost lidi jezdicich nacerno,no jakby ne,vzdyt jsme v Cesku,tak si to uvedomte,pokud tady nejsou na neco paky (coz by turnikety byly) tak se to vetsina bude snazit obejit!!

0/0
21.5.2010 20:58

Fl@sh.Rel@aded

Souhlasim

Pořád tady zmiňujete, že v Paříži a Londýně turnikety fungují. Ano, fungují ! Jenže nezapomínejte, že třeba ve Vídni, Budapešti, Amsterdamu, Berlíně a v Římě turnikety nejsou a nijak to neřeší ( v Berlíně si nejsem jistej ale nebývali tam ). Nevim proč je Praha chce. Byl jsem v Paříži a ty turnikety jsou fakt nepřijemný. Vážně se mě stejskalo po tom našem zlatém metru v Praze. Stejně když chcete, tak ty turnikety přeskočíte a nikdo to neřeší. V té Paříži to bylo naprosto normální, že to tam šmelili co se dalo. Nevim, Pražské metro je dost malé a proto na různých zastávkách přehnaně po ránu přetížené a ještě se cpát u turniketů. Navíc samo o sobě není pro turnikety podle mého postaveno. Takže já jsem proti nim. Rv:-)

0/0
21.5.2010 16:35

TigerM

Re: Souhlasim

tak to vas chci videt, jak preskocite 170cm, nebo jak je preskakujete v Londyne...

0/0
21.5.2010 17:04

Fl@sh.Rel@aded

Re: Souhlasim

No zrovna mě by to problém nedělalo při mé výšce 194 cm a když hraju závodně basket ! Ale dobrý, to necháme být. Já hlavně komentoval Paříž, o Londýnu jsem ohledně šmeliny nemluvil. Pač jsem tam nebyl. Ale jak už jsem řikal, v Paříži to dělal nejeden "puberťák" !

0/0
21.5.2010 18:00

m+a+t+y

Re: Souhlasim

Na kazdy stanici je dozor,ktery uvidi jak turniket preskakujes.

0/0
21.5.2010 21:03

Deleter

Re: Souhlasim

Leda prd.

0/0
24.5.2010 11:07

Moxtrox

Re: Souhlasim

A ja mam 210 cm a skacu do vysky, ale preskakovat 170 cm vysoky turniket bez odpovidajici dopadu bych nechtel. Asi mate na mysli ho prelezt, ale to uz neni zalezitostpar vterin a je to minimalne podezrele chovani.

0/0
1.7.2010 20:59

pletiplot

Re: Souhlasim

V Paříži jsou jiné turnikety.

0/0
27.7.2010 22:23

NANANANANA

Re: Souhlasim

Špatné informace nebo prostý klam. V Římě pochopitelně jsou v metru turnikety.

0/0
21.5.2010 22:25

Neonym

Re: Souhlasim

Já teda v Paříži nikoho přeskakovat neviděl... A navíc za turnikety byla kontrola, která na vše dohlížela... A také jsem neviděl nikoho, komu by to dělalo problémy... Bych řekl, že problémy v čechách bude dělat spíš to, že se potom musí platit[>-]EU

0/0
23.5.2010 17:37

Deleter

Re: Souhlasim

No já jsem pár lidí přeskakovat viděl a za turnikety nikde v Paříži žádná kontrola nebyla, jenom v jednom tunelu přestupní stanice byli revizoři, ale ti kontrolovali lístky a na turnikety neviděli. Není nic jednoduššího, než udělat namátkové kontroly revizorů tak, že neunikne ani myš. A ušetří se 3,5 mld.

0/0
24.5.2010 11:08

Oldis_rab

tady to je presne to misto kde se ma setrit

nekdo potrebuje vydelat, nebo spis nejakej politik nekomu neco dluzi a nebo napak neco dostane kdyz vymysli nesmyslnej tendr na nesmyslnou vec za nesmyslne penize.

0/0
21.5.2010 15:47

m+a+t+y

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Jsem obycejny obcan a myslim,ze do budoucna to bude ziskove,v mem okoli je hodne lidi jezdicich nacerno a kdyby se revizori presunuly do tramvaji,tak by cernych pasazeru urcite ubylo.

0/0
21.5.2010 21:11

peavey

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Dokud bude v Praze fungovat nhd (nahodna hromadna doprava), tak budu taky platit jen nahodne, me nikdo nevrati usly zisk zpusobeny neschopnosti dodrzovat jizdni rad, resp. neschopnosti napsat takovy rad, ktery pocita s dopravni situaci, podle ktereho by ridici stihali jezdit

0/0
22.5.2010 11:16

Clancy Wiggum

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Není to trošku pokrytectví? Nelíbí s mi vaše služby, proto (přesto) je budu vyžívat, jen vám z ně nebudu platit.

0/0
23.5.2010 1:45

peavey

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Neprekrucujte, co jsem rekl...jednak za ne platim neprimo - na danich a jednak primo - nahodne si koupim jizdenku...rekneme, ze tehdy, kdyz se podari autobusu/tramvaji prijet vcas. Ja totiz platim za sluzbu, ktrera me dopravi z mista A do mista B v konkretnim case. A kdyz je ten cas soustavne opomijen, tak se mi logicky nechce preplacet. No, uz abych mel zas pojizdny auto.

0/0
23.5.2010 7:41

Clancy Wiggum

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Čili, jinými slovy totéž.

0/0
23.5.2010 15:17

tx999

Re: tady to je presne to misto kde se ma setrit

Uplne nesouhlasim, MHD vyuzivam denne a zde jsou me zkusenosti.

Metro: vetsinou (vyjma pripadu nejakych sebevrahu, za ktere ale nelze vinit DP) naprosto bez problemu a presne.

Vlaky: ve vice nez 90 % presne, kdyz uz zpozdeni tak vetsinou max. do 5 minut.

Tram: vcelku jezdi hodne presne, doba jizdy vetsinou tak opet max. o 5 minut delsi nez dle JR, a to predevsim z duvodu, ze ridici nedokazou v mistech, kde neni tramvajovy pas oddelen od vozovky a vedle koleji je jen zhruba dvoumetrovy pruh, jet (stat) natolik pri kraji vozovky, aby nezasahovali do jizdni drahy tramvaje. Vyjimku tvori situace, kdy napriklad spadne trolej..

Bus: Z logiky veci nejmene spolehlive nicmene i zde je videt vcelku velky pokrok - ruzne vyhrazene pruhy, preference na krizovatkach apod. JR tezko muze zohlednovat vsechny mozne dopravni situace. Ale kdyz si napriklad zadate na netu vyhledat urcite spojeni ve spicce a mimo ni, tak tam urcite casove diference jsou. Otazka je, nakolik to odpovida skutecnosti.

0/0
23.5.2010 15:23

l.g

Tak nevím

Dvoumilionová Paříž má v metru turnikety snad odjakživa a nikomu to nevadí ani to nikoho nezdržuje. A to navíc v Paříži metro nahrazuje i naše tramvaje.

Pořízení turniketů je docela drahé, ale pokud se díky jim vybere na jízdném o 20% víc, tak se ta investice vrátí velmi rychle. Takže ani toto mi nepřijde tak dramatické, abych kvůli tomu demonstroal. Co vlastně za tím je? Že by se někdo bránil představě, že nebude moci jezdit načerno?

0/0
21.5.2010 15:18

ppelc

Re: Tak nevím

Jenze v parizi maj na to dimenzovane stanice - a i tak je to dost neprijemny tim púrolejzat. Nedokazu si predstavit, jak to bude vypadat po zavedeni turniketu treba na takovy Dejvicky....

0/0
21.5.2010 15:22

r-man

Re: Tak nevím

Keci, nic nemaji dimenzovane. Co jsem tam byl, tak byla vetsina chodeb minimalne o polovinu uzsi a nizsi. V centru jsem si pripadal, jako kdyz prolejzam kanalama. Tady to bude uplne bez problemu. Az na to sklo, to neni dobrej napad.

0/0
24.5.2010 10:50

pletiplot

Re: Tak nevím

Brání se tomu, že DP bude mít stoprocentní informace o pohybu každého konkrétního cestujícího s přesností na stanice metra. Velký bratr tě sleduje.

0/0
27.7.2010 22:26

qsilence

Revizory!!!

Revizoři jsou daleko levnější variantou. Jednak to nechce žádný velký investice do začátku, jako je nákup turniketů a hlavně si každý revizor sám na sebe celkem spolehlivě vydělá. No a když bude zkušenost lidí taková, že pokuty za černou jízdu se už opravdu přestávají vyplácet, tak si třeba i tu šalinkartu koupí. Výhoda tohoto systému je, že postihne všechny dopravní prostředky bez rozdílu. Ne jenom metro a zaměstná to fůru lidí.

0/0
21.5.2010 14:50

surfer27

Re: Revizory!!!

hmm...to ale nesmi potkat me..pac na me nevydela nic;-D

0/0
21.5.2010 15:39

u.boat

Re: Revizory!!!

Naopak - turnikety koupíš jednou revizor bere stálý plat každý měsíc. A nemá 100% úspěšnost - jinak by na černo nejezdil nikdo. Pořád se to vyplácí - mne kontrolují tak 1x za rok - asi jsem blbej že si tu jízdenku kupuju, no...

0/0
22.5.2010 11:21

Slaine55

Zadarmo se jezdit nemá...

... a obzvlášť do toho nemá co kecat sdružení "Pražský spratek"! Protihlukové bariéry nikoli, ale smrad z aut, co jedou 50 bez efektu jiného, to jo. Otázka ale je jinde. Opravdu za tolik? Co to přinese? Nevyplatí se spíš revizoři?

0/0
21.5.2010 13:29

Honza-A

Vy se ptáte co mi vadí ?!?!?!

... především skutečnost, že vyhodit 3,5 miliardy korun za turnikety v této době považuji za luxus, který si právě v této době opravdu nemůžeme dovolit. Nehledě na skutečnost, že  nejsou peníze ani na důležitější věci (okruh, apod.). Dále mi vadí, že tuhle opět cíleně předraženou zakázku zaplatíme (v Praze) z našich daní, potažmo v důsledku významného navýšení ceny jízdenek, ke kterému samozřejmě v důsledku instalace turniketů dojde... Myšlence, že se miliardy snad vrátí v podobě navýšeného objemu zakoupeného jízdného (protože skoro všichni černí pasažéři si okamžitě budou kupovat jízdenku) nemůže věřit ani Dopravní podnik. Tak to mi vadí.

0/0
21.5.2010 12:18

TigerM

Re: Vy se ptáte co mi vadí ?!?!?!

jo, stim bych souhlasil, predevsim s tim, ze na to neni vhodna doba...

0/0
21.5.2010 17:06

hlnocd5

No to jsou zase blaboly

Turniket jiste pujde pouzit i na normalni listek takze kdo chce muze pouzivat listek a nemusi se bat, ze ho nekdo bude sledovat. Navic nechapu tu uchylnout starost o to, ze se nekdo bude mozna moci podivat, na jake zastavce metra jsem si stipnul tiket.

0/0
21.5.2010 10:34

Vrah je zahradník

Vlk v turniketu

http://www.youtube.com/watch?v=4PwjYCDIyA0

Sledujte od času  8:01 ;-DR^

0/0
21.5.2010 9:32

paskundilek

Re: Vlk v turniketu

režie Kotěnočkin,... výtvarník Rusakov...

0/0
21.5.2010 10:26

ordy

Turnikety

O co jde ? Ve Stockholmu nebo Londýně jsou turnikety umístěny a žádný zásadní problém jsem nezaznamenal. Otázka druhá je výše tendru. Vypadá to minimálně na použití titanu.

0/0
21.5.2010 9:13

slon75

Re: Turnikety

Žádné strachy, Hulínský a Pecina v Praze zatočí s korupcí, takže budou turnikety z tvrzeného plastu a cena se nejméně o 5% sníží.

0/0
22.5.2010 12:35

Vrah je zahradník

A to jste ještě neviděli

ty zabijácké turnikety v pařížském metru. Předpokládám, že to tam mají kvůli multikulturnímu obohacování.:-P

0/0
21.5.2010 8:50

grospic

proč se říká zlatá praha

když může stát hala za 4mld. 13mld. tak proč se pozastavovat nad turnikety za 3,5mld vždyt je to vlastně zadarmo

0/0
21.5.2010 8:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.