Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stanice metra se obléknou do nového. Dopravní podnik mění informační systém

Cedule, které mají v metru cestujícím usnadňovat orientaci, dostanou nový kabát. Zmizí například ta, která označuje jednotlivé koleje. Nahradí ji panel s vyznačenými konečnými stanicemi, velkými přestupními uzly a stanicí, ve které cestující právě stojí. V orientaci nově pomohou i podrobnější boční panely. Úprava jediné linky město vyjde na stovky tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavlik05

zoufalost na koleckach

odporna "inovace", nenapadita, studena, mnohem horis nez stavajici

prachy z eu apod. fakt to tady cely poblejt RvRvRv[>-]RvRvRv

0/0
14.5.2010 14:01

AntiMultiKulti

někde by neuškodilo líp označit vstupy do metra

0/0
13.5.2010 13:05

flopps

...

A to se mi líbí...zase jen další ukázka polototalitního a centralizovaného systému. Proč by proboha měla nějaká organizace jako EU, dávat peníze na takovou hloupost jako jsou cedule v metru. Ty původní nesloužily svému účelu? Kdy už tohle skončí...

0/0
13.5.2010 9:51

Chytracisko

To sou blbci to snad neni možný

Hlavák už zničili, ted je na řadě metro???

Přestupní stanice jsou na panelu mnohem hůře poznat (nějaká zelená čárka ZA názvem stanice, co to má bejt?)

Výstup E8 mi asi hodně řekne, a pohled na GPS VE stanici metra, kde není GPS signál, to muselo vymyslet nějaký mentálně retardovaný dítě!!!RvRvRv

0/0
13.5.2010 9:48

peavey

Re: To sou blbci to snad neni možný

trochu prehnana reakce na jednu nekvalitni fotku, nemyslite?

0/0
13.5.2010 11:29

individual

Re: To sou blbci to snad neni možný

No, ono to bude spíš tím, že článek není psán pro mentáIně retardované jedince, kteří ani nejsou schopni pochopit psaný text.

0/0
14.5.2010 9:50

paskundilek

WTF???

"Konkrétní výstup z metra si budou moci nastavit například do GPS navigací"

8-o8-o8-o

Z kolika satelitů ta navigace v metru asi chytne signál?

0/0
12.5.2010 15:05

m+a+t+y

Re: WTF???

Predpokladam,ze nejses odbornik na IT,ani ze bys jezdil denne metrem.

0/0
12.5.2010 23:26

paskundilek

Re: WTF???

Zdá se, že o určování polohy pomocí GPS signálu v podzemí toho víš víc - tak se pochlub ;-D

0/0
13.5.2010 9:39

Chytracisko

Re: WTF???

;-D;-DR^

0/0
13.5.2010 9:55

individual

Re: WTF???

Zkus se nad svým blábolem zamyslet, možná ti to dojde...

0/0
14.5.2010 9:51

paskundilek

Re: WTF???

Tak to mi to teda vysvětli!

0/0
14.5.2010 11:06

pjotrrrr

Fakt důležité

On byl letos dopravní podnik v zisku a Praha tam nemusela posílat 9miliard, takže to jsou dobře vyhozené peníze. Rv

0/0
12.5.2010 13:51

nejchytrejsi

na bibordech to je samy setreni a splaceni dluhu...

...realita zas nejak kulha:)

0/0
12.5.2010 13:09

Dynko

nic moc

vcera jsem koukal jak chleba z tasky, cozeto je za nove oznaceni...na tech cedulich maji oznaceni vychodu, ale vychody jako takove oznacit zapomneli (nebo jsem si toho nevsiml). nevidim duvod, proc by se melo za tezky prachy menit neco, na co jsou vsichni uz leta zvykli a co funguje

0/0
12.5.2010 12:12

l.g

Zbytečné?

No nevím. Nezapomeňte, že informační sstém v metru je starý 35 let. Tuším že jen jednou prodělal jakýsi redesign. Nikoliv ale koncepční změnu.

Dnes jsou trochu jiné požadavky. Zejména ze strany cizinců, kteří jsou obvykle z našeho systému dost mimo, protože není úplně obvyklý. Vývoj prostě pokročil.

Druhá věc je, jestli právě nyní je ta správná doba vyhazovat za takovou věc prachy.

Ale ta správná doba nejspíš nebude nikdy, takže je to asi jedno.

0/0
12.5.2010 11:55

NindžaŠmoldas

Re: Zbytečné?

ono spíš jde o to, že informační hodnota především pro cizince zůstává naprosto stejná z toho, co jsem viděl na fotkách jde jen o jiný font  a barvy....plus označení východu..které se mi jediné líbí..což se ale dalo řešit mnohem jednodušeji a levněji....to zas někdo potřeboval nechat vydělat známého...

0/0
12.5.2010 14:08

m+a+t+y

Re: Zbytečné?

Me to pripada byt uplne stejne jak je to dnes,akorat misto zlute je cerny podklad a exity jsou na oranzovem podklade,nevidim duvod nahrazovat slovo EXIT E+cisloRv

0/0
12.5.2010 23:30

Léčitel pitomců

Zbytečně vyhozené peníze

To se zase nějaký kamarádíček městského zastupitele, který si narychlo zřídil firmu na cedule, pěkně nakapsuje penězi nás všech. ;-€Rv

0/0
12.5.2010 11:44

InstinkTT

Hodiny

Nechápu DP proč už dávno nedá při vstupu do stanice hodiny, které by signalizovaly čas odjezdu metra do obou směrů. Člověk pak neví, jetli má na schodech jít, stát nebo běžet. A to zejména ve večerních hodinách, kdy to jezdí co 10min. 8-o

0/0
12.5.2010 11:40

InstinkTT

Re: Hodiny

A mezitím utrácí za cedule, které slouží naprosto výtečně. Ty nové mají jen jiný kabát, ale významově jsou totožné. Rv

0/0
12.5.2010 11:41

brkowycz

Re: Hodiny

Vidíte, to mě vůbec nenapadlo a máte úplnou pravdu. Vždycky když jdu večer do metra, dívám se dolů, kolik jde lidí. Když se jich najednou vyrojí hodně na schodech a jdou nahoru, běžím dolů, protože právě přijelo "nějaké metro". Vždy doufám že je to aspoň můj směr, ale šanci mám 50% / 50%. Místo zbytečných nových cedulí bych přesně uvítal vámi navrhovanou změnu. R^R^R^!!

0/0
12.5.2010 12:02

sluni-sluni

to aby se na openkrad nezapomnělo,

tak se mele pro změnu o něčem jiném - ale - pro cestující do devatenácti let bude čipová karta Opencard nahrazující klasickou papírovou tramvajenku povinností. 12. června je totiž poslední den, kdy bude papírový kupon pro žáky a juniory v prodeji. „Od 13. června koupí žáci základních a středních škol časové předplatní jízdenky pouze v elektronické podobě,“ vysvětluje Metru mluvčí projektu Martin Opatrný

prostě  a jednoduše napsáno - protlačíme to ať to stojí co to stojí Rv

0/0
12.5.2010 11:35

Dynko

Re: to aby se na openkrad nezapomnělo,

a? jaky je rozdil mezi papirovou permici a elektronickou? jen z principielniho odporu k opencard bys rad zachoval ty papirove, predpokladam...jinak rozumny duvod nemas

0/0
12.5.2010 12:14

sluni-sluni

Re: to aby se na openkrad nezapomnělo,

jde o to, kolik "to" stálo - a kdyby to bylo za slušnou cenu - tak v tom problém nevidím, jenže se na to nabalilo spousta prasátek, a takže aby se "snížila" opticky ta cena - bude muset mít nařízením OC snad i pes.... jo a papírový kupón byl fakt lepší - a žádnou frontu člověk vystát nemusel (tenhle argument je směšný), protože i nyní člověk musí jít k validátoru, takže je fakt jedno jestli jde k okýnku nebo k automatu, a karta do knihovny byla už dávno zavedená....je to prostě jen další plast pro sběratele plastových karet - nic vícRv a tunel

0/0
12.5.2010 12:45

ppelc

Re: to aby se na openkrad nezapomnělo,

Na papirovou kouknu a vidim, do kdy mi plati. Kdykoli kdekoli.

0/0
12.5.2010 17:27

Irulán

Nerozumím

Nerozumím tomu, proč se musí měnit něco, co dlouhou dobu bez problémů funguje. Mám pocit, že zase někdo potřebuje úplatek a tak vymyslí "změnu pro změnu samotnou", aby vykázal činnost a naplnil si kapsičku.

Předpokládám, že se rovnou zdraží jízdné.

V dohledné době se otevře trasa "D", cedule se opět předělají a další peníze poputují do kapsiček. Rv

0/0
12.5.2010 11:27

Paullow

Re: Nerozumím

Halt komunální volby se blíží, tak snaha napakovat se co nejvíc sílí...

0/0
12.5.2010 11:28

Irulán

Re: Nerozumím

Něco ve smyslu:

"Možná mě odtlačí od koryta jiný vepř, musím si honem nacpat rypák"?

;-D

0/0
12.5.2010 11:35

Bejvoč

Není co dodat.

ODS s Bémem a spol. prostě musí z radnice pryč!!!

0/0
12.5.2010 9:48

/Roman35

Úplně by stačilo zviditelnit stanici ve kterém

se nacházím. A pokud nějakou změnu, tak až bude zprovozněna trasa D. Pak se budou stejně měnit skoro všechny cedule.

0/0
12.5.2010 9:42

Chytracisko

Re: Úplně by stačilo zviditelnit stanici ve kterém

R^R^R^

0/0
13.5.2010 9:50

Brouk Pytlík654

nemáme peníze, chtělo by to zdražit jízdné

Tak takhle vypadá šetření ve stylu DPP. Všechno rozhází za nesmysly a pak přijdou zase s nataženou rukou.

.

Dejte peníze, my nic nemáme!

.

Přitom jsou to jen penězovody kamarádíčkům. Koše se nakoupí od překupníka za dvojnásobek ceny a ještě se jimi zatarasí celé nástupiště, vizuální styl se koupí od spřátelené minireklamky, která má v portfoliu pár drobností a žádný orientační systém nikdy nedělala, tím méně pro mhd!

0/0
12.5.2010 9:37

hryhryhry

Re: nemáme peníze, chtělo by to zdražit jízdné

přesně tak, rozhazují peníze, aby mohli dostat provize, nejdřív zruší odpadkové koše, kvůli teroristům a pak tam dají pětkrát větší...na velké nálože...

Všude v metru je zažraná desetiletí nemytá špína(v rozích a krajích), mramory a žuly zničené, že se snad už ani vyčistit nedají. Spřátelené "firmy" zajišťují úklid... Dokud to dělali zaměstnanci, bylo čisto

0/0
12.5.2010 9:46

touring

Jinak

bych zavedl ten system se seznamem stanic pro dany smer "na vysku" - povesit to ta nakej sloup u koleje, byt treba to bude do oblouku - na tech nahore je to pro kratkozrakeho cestujiciho spatny a i pro ostatni je to pohodlnejsi, kdyz je to ve vysce oci.

Nahoru bych umistil ciste jenom smer (+ jako dodatek treba ty prestupni stanice), ale hlavne velikym pismem at je to videt poradne pres cely nastupiste. Takhle jak je to na ty fotce to stejne neni skoro vubec videt, to tam muzou rovnou nechat to, co tam je ted.

0/0
12.5.2010 9:29

touring

Novy informacni system

ANO (pokud bude lepsi) - mit ho vymyslen, s jasnou logikou a predstavou, vizi do budoucna - ale menit to az podle potreby, jak budou stare cedule zastaravat! Menit to jenom pro to, aby se menil je proste vyhazovani penez (resp. spis presun do spratelenych kapes) !!

0/0
12.5.2010 9:21

keldas

ak je dat blize

Co tak dat tabule dritve aby mel clovek moznost se na ni podivat uz kdyz jede po eskalatoru. Nejsem z Prahy a jediny navod jak se dovim na kterou strabnu mm nastoupit sou prave cedule. Ty jsou vsak umisteny uprostřed peronu a nez sobehnu k ni tak mi metro ujede. Ale davat takove časkty za jednu tabuli - asi maji hodne´penez. Ale nechapu stale zvysovani jizdneho kdyz utracet umi. Nu hold česky řízená firma .... a polostátní ....

0/0
12.5.2010 9:11

Brundi

Re: ak je dat blize

Podrobna tabule primo pod eskalatory neni imho zamerne, by se lide nezastavovali primo pod eskalatory a neblokovali provoz. Kdyz si pro podrobne informace dojdou az doprostred nastupiste, pripadne k podrobnym cedulim nad kolejisti, tak se dav ponekud rozptyli.

Pokud jsem to spravne pochopila, tak doted byla na zacatku nastupiste pod eskalatory jen cedule s konecnymi stanicemi, ted tam bude to zjednodusene schema i s prestupy. To je dobre.

Vyhrady mam ke graficke podobe ceduli - svetla na tmavem je hur citelna nez tmava na svetlem.

Druha (zasadnejsi) vyhrada je k ekonomicnosti a nacasovani preznaceni. Proc to delame prave ted, kdyz je recese, je potreba v MHD dulezitejsich investic a hlavne az za tri roky prodlouzi metro, tak se to bude cele predelavat.

0/0
12.5.2010 10:03

Mareš

Ano odolné izraelské košerkoše,kus za bémovských 87 tis Kč

podobné americké stály polovinu, české by stály desetinu. Ale my jsme si holt připlatli za značku.:-P

0/0
12.5.2010 9:09

fan12

...

však to jsou skoro stejný cedule jako byly před těma žlutejma

0/0
12.5.2010 9:01

Lafinta

aha

takže další kšeft pro kamarády a kamarádíčky. ;-€

Jako třeba ty úžasné odpadkové koše, do kterých můžete odložit i bombu :-P

0/0
12.5.2010 8:43

Babeta1

Hodiny nad eskalátory

Současné značení metra mi připadá dostatečně přehledné. Jako cizinec se taky vždycky vyptávám a pak když se konečně dozvím cestu, tak si všimnu, že mě tam nějaká cedule posílá.

Pokud chce vedení DP něco zlepšovat, tak navrhuji umístit nad eskalátory hodiny s odpočtem, kdy přijedou další 2 vlaky v obou směrech. Viděla jsem to například ve Stockholmském metru a přišlo mi to velmi užitečné. Člověk se mohl rozhodnout, jestli přidá do kroku v případě dlouhé prodlevy mezi soupravami nebo v klidu dojde na nástupiště.

0/0
12.5.2010 8:41

jural

Re: Hodiny nad eskalátory

S tema hodinama je to dost dobry napad. To uz jsem si tisickrat rikal, k cemu jsou dobre hodiny na zacatku perony, ktere ukazuji cas, kdy jel predchozi vlak. Pokud clovek nezna intervaly, tak je to udaj pro cestujiciho naprosto k nicemu.

0/0
12.5.2010 8:55

Babeta1

Re: Hodiny nad eskalátory

Ty jsou snad jen pro strojvedoucí, stejně jako ta obrazovka, která snímá zadní část peronu.

0/0
12.5.2010 9:13

vaclavj1

Re: Hodiny nad eskalátory

aby je pak nezalovaly hromady lidi, kteri se rozhodnou jeste na eskalatorech dobihat vlak (ktery ma stejne zpozdeni) a padnou na usta

0/0
12.5.2010 10:01

/Roman35

Re: Hodiny nad eskalátory

Zpoždění je v metru bývá minimální, je to jediná veřejná doprava v ČR která má vteřinový jízdní řád.

0/0
12.5.2010 10:02

Jablkon

Re: Hodiny nad eskalátory

po eskalátorech je chodit zakázáno. ale jinak bych to taky velmi ocenil, protože po nich sám spěchám ("schody" jsou přeci od slova "chodit" ;-)) a vyloženě nenávidím lidi, kteří stojí přes celou jejich šířku

0/0
12.5.2010 11:04

Chytracisko

Re: Hodiny nad eskalátory

chodit je po eskalátorech samozřejmě POVOLENO, doporučuje se chodit vpravo, POKUD je tam volno.

se probuď';-D;-D;-D

0/0
13.5.2010 9:53

Muroň

Zas pražáci

Koho to zajímá, že mají v Praze v metru nové cedule?

0/0
12.5.2010 8:39

zorro007

Re: Zas pražáci

Ty cedule nejsou pro Pražáky, ti se v metru vyznají i bez cedulí :-P

0/0
12.5.2010 8:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.