Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyměňte politiky, vyzývá po Langerové i Kubišová nebo Geislerová

Iniciativa Vyměňte politiky, která apeluje na voliče, aby do parlamentu poslali malé nebo úplně nové strany, se znovu rozrostla. Po Anetě Langerové či Danu Bártovi ji začala podporovat i zpěvačka Marta Kubišová, herečka Aňa Geislerová nebo spisovatel Jiří Stránský. Každý z nich natočil video, ve kterém voličům vysvětluje, že mají šanci něco změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libynn

Mně přesvedčí jen naši hokejisti!!

[>-]R^

0/0
20.5.2010 8:05

kremsa

Tyto iniciativy akorát posílí Paroubka a komunisty

Přívrženci levice se těmito iniciativami nalákat nedají, ti budou i přesto volit ČSSD+KSČM. Nalákat se dají pouze přívrženci středu a pravice. Takže značná část hlasů středových a pravicových voličů propadne, protože se jejich favorité nedostanou přes 5%. A i v případě, že se některá z těchto nových malých stran dostane přes 5%, bude mít velmi málo poslanců vzhledem k našemu volebnímu systému preferujícímu velké strany a diskriminujícímu malé strany (v roce 2006 měla SZ 6,5% hlasů a přesto získala pouze 6 mandátů). Takže výsledkem všech těchto iniciativ bude pouze oslabení středu a pravice a posílení ČSSD a KSČM. Pan Paroubek má z těchto iniciativ určitě obrovskou radost, možná je dokonce i sám podporuje anebo i organizuje. Tudy cesta nevede.

0/0
12.5.2010 6:56

Břetislav Černík

Re: Tyto iniciativy akorát posílí Paroubka a komunisty

Zase ty manipulativní lži pořád dokola a dokola. Takhle přesně fungoval komunistický režim. Jeho prioritou bylo přesvědčit lidi, že nemohou nic změnit. A fungovalo jim to velmi dobře. V tomto trendu ODS+ČSSD pokračují 20 let dále.

Demokracie funguje pouze tehdy, pokud volí lidé svobodně a nenechají sebou manipulovat polopravdami.

0/0
19.5.2010 1:55

Monty M.

Re: Tyto iniciativy akorát posílí Paroubka a komunisty

R^

0/0
20.5.2010 4:18

bar budo

Re: Tyto iniciativy akorát posílí Paroubka a komunisty

... poněkud nám podsouváte lež, že demokracie a parlamentarismus jedno jsou ...

0/0
20.5.2010 7:27

haes

kohovolit.eu

kohovolit.eu konečně počítá i s neparlamentními stranami!

Mně to vyšlo takhle: Svobodní 72%, LIB 19%, KONS 19%, ODS 16%, ČPS 5%, TOP09 -5%, SZ -12%, KSČM -12%, KDU-ČSL -26%, KH -30%, M -30%, ČSSD -44%.

0/0
12.5.2010 5:24

yry

Hladová prasata

Fšech lidí v příspěvku uvedených si nesmírně vážím. Paní Kubišové a paní Geislerové obzvlášť a víckrát.

Byl jsem zemědělec a vím to. Někdo už to někde na nevodu napsal do kvádru.

Mladá a hladová prasata žerou až třikrát víc a rychleji.

Bohužel, největší osobnosti (i když papalášského typu) jsou v čelech největších stran. Bohužel, ani Český slota není u mně pro volbu odpovídající osobností. Jak si mám vybrat ocásek místo hlavy ? (U prasete mám rád oboje.)

Koho mám tedy volit ?

0/0
11.5.2010 23:48

Marťan

Vyměňte politiky? Ale za co?

0/0
11.5.2010 23:06

Tazwoman

No tak

přeci volte nové a malé strany ,ať může vyhrát ods ;-D

0/0
11.5.2010 21:25

Oerteplur

Je všeobecně známo

že umělci se v ČR měli nejlépe za komunistů. V té době ani nestávkovali.

0/0
11.5.2010 18:16

Urb-inspirace vítězná

Politici a tihle umělci jsou si fifty. Za dvacet let jen

neúspěchy. Copak písničky, ty stejně pouští jen z let do roku 89 a jak spustí něco současného, tak si lidi ztlumí zvuk a počkají až to vytí hyen přejde, ale s politiky to je horší. Ty jejich výtvory z parlamentu platí a není se před tím paskvilem kam schovat.

0/0
11.5.2010 16:11

jeen

Klid!

Jyrka to dá do richtigu.

;-(

0/0
11.5.2010 16:34

Denule

Politika je o ekonomice státu

a když ze zeptáte herců, proč šli na konzervatoř, nejčastěji odpoví - nebyla tam matematika. A teď vám tito matematici doporučují, kdo bude rozhodovat o ekonomice. Kozel zahradníkem! 

0/0
11.5.2010 15:36

jorbl

Re: Politika je o ekonomice státu

Jo, a koho doporucuji? A jak hodnotite dosavadni hospodareni statu?

0/0
11.5.2010 15:40

Denule

Re: Politika je o ekonomice státu

doporučují někoho, kdo se politikou na vysoké úrovni nezabýval a tudíž o ní nic neví. A to není dobré doporučení. 

O hospodaření státu si myslím, že jsme za 20 let od téměř krachu ušli velkou cestu plnou kompromisů, mohlo být lépe i hůř.  

0/0
11.5.2010 16:14

jorbl

Re: Politika je o ekonomice státu

Jak vite, ze se ji nikdo nezabyval, a ze o ni (tudiz) nic nevi?

A k vagnimu vyjadreni o hospodareni se tezko nejak vyjadrit. Zato statni dluh CR hovori dost jasne.

0/0
11.5.2010 16:40

Tom30

Ještěže Landa se k tomu nevyjadřuje

Vemte si takovýho typickýho tupce - Daníka Landů - on má tu moc (bohužel) také ovlivňovat veřejné mínění a taky to několikrát udělal. On je takový zářný příklad - ve svém oboru je jaksi jedinečný, ale pokud to kdy zkusil s politickými názory, byl z toho opravdu průšvih. Tim chci jenom naznačit, že umělci a jejich názory na politiku a na politiky nevycházejí z jasně rozmyšleného pohledu na skutečnou situaci, ale jen z jejich pocitů. A pocity umělce jsou ze samé podstaty jejich živobytí vždy dost přehnané...

0/0
11.5.2010 15:28

Tom30

Re: Ještěže Landa se k tomu nevyjadřuje

tim nechci vytvářet dogma, je to jen můj pocit a pokud váš ne, máte na to právo :-)

0/0
11.5.2010 15:30

Tom30

Umělcí = osobnosti?

Umělci jako osobnosti ve svém oboru, to beru a bez diskuze. Ale nechápu, co mají obory herectví, zpěv, tanec atd. společného s politikou? Jaké výhody z toho plynou a jaká odbornost je vede k tomu, aby tihle labilové už ze samé podstaty měli právo a drzost ovlivňovat veřejné mínění?

0/0
11.5.2010 15:08

dam.esin.ohu

Re: Umělcí = osobnosti?

Oni mohou ovlivnovat verejne mineni stejne jako kdokoliv jiny (treba Vy).

0/0
11.5.2010 15:14

Tom30

Re: Umělcí = osobnosti?

Jo rozumím. Ale zrovna moje názory bych nikomu nepřál :)

0/0
11.5.2010 15:18

General Custer IV.

Re: Umělcí = osobnosti?

A já můžu říct svůj názor ta ně. Nevim proč bych měl brát vážně někoho, jehož jedinou kvalifikací je pěkný hlas.

0/0
11.5.2010 15:25

Denule

Re: Umělcí = osobnosti?

Právě že ne, ovlivňují ho výrazně víc. Nevšimla jsem si, že by u mých dveří stál chlápek s kamerou a ptal se, co si myslím o velkých a malých stranách. A pokud vyvěsím video na Youtube, tak si možná pár pomatenců pustí, a možná taky ne. Zatímco když něco řekne třeba Langerová (nebo kdokoli z této sady), tak je to na titulku jak v Blesku (tam bych to ještě pochopila) tak i v seriozních novinách. Proč? Protože když hezky zpívá tak rozumí i politice?

0/0
11.5.2010 15:29

Kavka

Re: Umělcí = osobnosti?

ty jsi docela legrační. Od té doby, co je tady demokracie snad může svůj názor projevit každý jak chce:-)

0/0
11.5.2010 15:17

Tom30

Re: Umělcí = osobnosti?

Tohle je ale, obávám se, zneužívání mediální pozice a hlavně je v tom nebezpečí, že si jejich názory může někdo vzít vážně, i když jsou sebedemagogičtější. To máte jak s Facebookem - taky tam dochází k davovým psychózám, což umělcí způsobit dokážou a velmi lehce. Nehledě na to, že stádo Čechů bude vždycky inklinovat k anarchii a oprotunismu...

0/0
11.5.2010 15:21

Tom30

Re: Umělcí = osobnosti?

oportunismu

0/0
11.5.2010 15:29

axax

Problém je

že ti staří už mají nakradeno. Noví si teprve budou muset nakrást. Co je lepší, je pak otázka ...

0/0
11.5.2010 14:58

1+1=?

Re: Problém je

S jídlem roste chuť

0/0
11.5.2010 22:20

bukovski

Hmm...

další na černou listinu, co si po vítězných volbách už nezazpívá. Vážená paní Kubišová, to jste se ještě za tu dobu nenaučila držet krok. Koukněte na Brožovou, M. Davida, Krampola atd. Takhle se to dělá! ;-)

0/0
11.5.2010 14:41

Menetekel

Re: Hmm...

a Helenku Vondráčkovou. Taková šikovná holka ;-)

0/0
11.5.2010 14:43

Ardan

Re: Hmm...

A zlatého Káju. Ten by přežil i Tatary.:-)

0/0
11.5.2010 14:46

Menetekel

Re: Hmm...

mistr je apolitický charakter. Naučil by se tatarsky a valil by dál ;-D

0/0
11.5.2010 14:48

bar budo

Pomatenci nechápou ...

... pricipy zastupitelské demokracie ...

0/0
11.5.2010 14:35

Menetekel

Re: Pomatenci nechápou ...

poslední kandidát s nejvíce hlasy bude navrhovat prvního předsedu s nejméně hlasy ;-DR^

0/0
11.5.2010 14:37

--Judith--

Na tohle čekám od dob opoziční smlouvy.

Že se národ probere. KOnečně!

0/0
11.5.2010 14:33

Menetekel

Vyměnte Kocába za Kubišovou

a místo etnik budeme chránit faunu ! ;-DR^

0/0
11.5.2010 14:25

gotrek07

Výměna nepomůže

To neni žádný řešení, naopak, tydle lidi co tam sedí už maj svý doma. A dát tam komplet úplně novou sestavu by akorát zaručilo to, že by se začlo zase pořádně krást. A kdo tomu nevěří, tak je jen snílkem o tom jak to chodí s čestností v politice:-D

0/0
11.5.2010 14:18

Si0 po zákazu

Re: Výměna nepomůže

Na konec kandidátek se dávají lidi, kteří v těch machnacích neumějí moc chodit, jinak by se promachinovali nahoru.

0/0
11.5.2010 14:21

Menetekel

Re: Výměna nepomůže

Lídři stran navíc nějaké hlasy beztak dostanou a v systému pluralitní demokracie je v podstatě jedno, jak moc jich posbírají. Důležité je, že ti poslední z kandidátky je navrhnou na předsedy. Podobné je to i v komunálních volbách.[>-]R^

0/0
11.5.2010 14:36

Si0 po zákazu

Re: Výměna nepomůže

Záleží na tom, co je to za strany. U těch velkých se počet zavedených poslanců sníží, i to je dobré. U menších stran se do PS nemusí dostat ani jejich předsedové.

0/0
11.5.2010 14:38

Menetekel

Re: Výměna nepomůže

je to podobné, jako když můžete kandidovat na starostu z 5.místa a ostatní se fce vzdají. A tady jde především o velké strany, nemýlím li se.;-)

0/0
11.5.2010 14:45

--Judith--

Re: Výměna nepomůže

Takže vlastně nabízíte nic nedělat a nechat to tak jak to je?

0/0
11.5.2010 14:26

Menetekel

Re: Výměna nepomůže

volit neplatně = jistota že nikdo nedostane peníze za váš hlas.;-)

0/0
11.5.2010 14:38

--Judith--

Re: Výměna nepomůže

Takže v parlamentu nebude ani noha?

0/0
11.5.2010 14:46

Menetekel

Re: Výměna nepomůže

i bude bude, ale komunisti a jejich budou mít míň peněz z voleb ;-D

0/0
11.5.2010 14:49

--Judith--

Re: Výměna nepomůže

Když nikdo nedostane hlas, tak tam nikdo nebude!

0/0
11.5.2010 15:11

Oerteplur

Re: Výměna nepomůže

byli by tam v každém případě komunisté a KDU. Jejich voliči půjdou stranu volit, i kdyby nemohli na nohy.

0/0
11.5.2010 18:18

gogol_jl

Hlas strane pod tzv 5% ma smysl,

 zvlaste pokud  by nekdo k volbam jinak nesel.. Viz:

Volební zákon - 247/1995 Sb. §85 Příspěvek na úhradu volebních nákladů Politické straně, politickému hnutí nebo koalici, která ve volbách získala nejméně 1,5 procenta z celkového počtu platných hlasů, bude za každý odevzdaný hlas ze státního rozpočtu uhrazeno 100 Kč.

424/1991 Sb  § 20 Stálý příspěvek činí ročně 6 000 000 Kč pro stranu a hnutí, které získaly v posledních volbách do Poslanecké sněmovny 3 % hlasů. Za každých dalších i započatých 0,1 % hlasů obdrží strana a hnutí ročně 200 000 Kč. Obdrží-li strana a hnutí více než 5 % hlasů, příspěvek se dále nezvyšuje.

Vyberte si z malych stran, ti 20ti leti dinosauri z toho maji slusny strach. (viz take rozhovor Deda Vseveda Klause)

[>-]

0/0
11.5.2010 14:17

Denule

Re: Hlas strane pod tzv 5% ma smysl,

Takže jediný smysl je ten, že malá strana dostane prachy, aniž by cokoliv udělala. ;-DTak to teda radši velkou stranu, ta má alespoň možnost něco ovlivnit.

PS. Pokud oslavujete placení lidem za nic, nechcete mě zaměstnat?  

0/0
11.5.2010 14:25

Si0 po zákazu

Re: Hlas strane pod tzv 5% ma smysl,

Ne. Strana dostane peníze na další politickou práci, aby se snižilo její znevýhodnění oproti zavedeným a bohatým stranám. Já s tím souhlasím.

0/0
11.5.2010 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.