Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústecký most zachránil voják wehrmachtu, potvrdili až nyní historici

Josef Patz nebyl učebnicový hrdina. A už vůbec ne z pohledu antifašistů. Nacistům v začátcích války aktivně pomáhal. "Úředníček" ale měl rád Ústí a po kapitulaci nechtěl zbytečnou demolici dnešního Benešova mostu. O tom, že právě on odstranil výbušniny německé armády těsně před explozí, se nesmělo psát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirekzelen

nechcete

postavit hitlerovi pomník ?vlezdopr......!disidenti tleskají jací byli náckové odvážní hrdinové!kolik je těm historikům let 20?

0/0
10.5.2010 23:42

H8USuckers Reloaded

Re: nechcete

jsi duševní mrzák?? dle tvého příspěvku i morální.... :-P

0/0
11.5.2010 9:30

vransen

Historická pravda

Myslím, že je v zájmu věci, aby se publikovala celá historická pavda. Jen tak se dá ta doba nějak objektivně zhodnotit a snad zabránit opakování. Ani americká armáda není hrdá na My Lay, přesto se nebojí tímhle tématem zabývat.

0/0
10.5.2010 21:32

Qíteček - nikoli alpský

Re: Historická pravda

R^R^R^

0/0
10.5.2010 23:49

rene1879

Co si mladí o válce budou myslet?

Letos jsou noviny plné článků o zlých zbabělých a krvelačných Češích a hrdinných a spravedlivých Němcích. Kdo to vlastně vyrazil do Evropy loupit a vraždit? Pokud kňučí, že je po válce zničená a vyloupená Evropa tloukla, je jim třeba připomenout slova klasika: "měli jste sedět na pr*eli doma". Mohlo být hůř. O pár set let dříve by takový loupeživý národ na svoje výboje těžce doplatil - pravděpodobně vyvražděním. Takhle jim jen Rusové osouložili všechny ženské nad patnáct let. a pokazili jim tu vychvalovanou rasovou čistotu...

0/0
10.5.2010 21:20

vransen

Re: Co si mladí o válce budou myslet?

No nedej bože, aby si mysleli, že válka není černobílá...

0/0
10.5.2010 21:22

Nomad

Re: Co si mladí o válce budou myslet?

V podstate vetsina cechu byla za valky zbabela. To uz nelze zmenit.

0/0
10.5.2010 22:11

mirekzelen

Re: Co si mladí o válce budou myslet?

to myslýš tvoji prababičku a praděda?

0/0
10.5.2010 23:46

H8USuckers Reloaded

Re: Co si mladí o válce budou myslet?

co by si měli myslet, že se ve válce dějou prasárny na obou stranách??? že svět není černobílý??? že slušní lidé, ale taky svině a sadisti  žijí všude??? [>-]

0/0
11.5.2010 9:32

agoj1

Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

Nevděční Češi však dělali problémy a Němce odsouvali, či dokonce přímo vyháněli, Nakonec si mladí budou myslet, že drzí Češi napadli Němce a ti je potom posílali zdarma na rekreaci do  Osvětimi, Majdanku,.........:-(

0/0
10.5.2010 18:15

Tazwoman

Re: Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

Velmi trefně jste zhodnotil obsahy některých článků ,které jsme si mohli přečíst v poslední době. Taky čekám,kdy je začneme vyznamenávat a odškodňovat ;-)

0/0
10.5.2010 19:34

obambiodřekykunene

Re: Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

R^jsme dva

0/0
10.5.2010 19:41

Nomad

Re: Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

Ta pravda nekdy boli, co?

0/0
10.5.2010 22:12

toufee

Re: Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

výstižné, souhlasímR^

0/0
10.5.2010 21:05

vransen

Re: Hitler nám chtěl jen pomoci, posílal hodné SSmany.

Berte to tak, že u nás žilo skutečně hodně Němců, kteří se na území Sudet cítili doma. Že to soužití nikdy moc nefungovalo, je věc druhá. Jejich odsun byl asi v pořádku, ty okolnosti mohly být z dnešního pohledu humánější. Ale z dnešního pohledu se to kecá.

Jenom dodávám, že drtivá většina Evropanů jsou celkem normální lidé, kteří o válku nestojí. Pořádně to vždycky rozjde partičla frustrovaných blbečků, až to přeroste v masakr. Jedno, jestli to byl kdysi Wehrmacht, nebo nedávno Jugoši.

0/0
10.5.2010 21:27

chataricek

Celá EU

je to, co se nepodařilo Hitlerovi s tanky ...

0/0
10.5.2010 17:25

Tramp_007

Re: Celá EU

Proč se neléčíte?

0/0
10.5.2010 18:14

Cynyc

Re: Celá EU

Léčí. Tím, že svoje duševní zvratky posílá do diskusí na idnes.

0/0
10.5.2010 18:39

FandaFlinta

Naši historici

0/0
10.5.2010 16:22

FandaFlinta

Re: Naši historici

ve věku 25-30 let, z toho nejméně 2 jsou očití svědci.

0/0
10.5.2010 16:23

toufee

Re: Naši historici

R^;-D

0/0
10.5.2010 16:29

venoch

hledim

Valka byla svinstvo, Nemci udelali strasnou vec, to vime vsichni, ale kupodivu se posledni dobou zacinaji objevovat clanky, ktere jsou vice objektivni, jak nase stare zplostele cernobile videni sveta. Jsem rad, ze se divame zpetne i na nase chyby, dokazem uznat, ze i Nemec mohl udelat dobrou vec, ze i u nas byly lidi zrudy a ze my sami nejsme svati a vrazdili jsme take, delali pogromy a podobne. Po dlouhych letech mam pocit, ze nase historie nas prece jen neco nauci a ze nas narod ma prece jen nejakou budoucnost. 

0/0
10.5.2010 15:07

toufee

Re: hledim

neudělali strašnou věc.....dělali strašné věci a to je velký rozdíl.....zajeď si např. zde a pak mudruj http://www.auschwitz.org.pl/

0/0
10.5.2010 15:46

toufee

Re: hledim

jedno jediné krematorium spálilo za den více neviných dětí, žen ( i těhotných )  a starců  ( napřed zavražděných ) než zahynulo němců při všech pogromech i s odsunem dohromady.  V  Birkenau  jelo 6  krematorii  naplno a nestíhali  tak pálili lidi na hromadách v lesíku......nelze tu dávát jakékoli rovnítko

0/0
10.5.2010 15:57

4x zakazaný exorcista

Re: hledim

Jen přítel a bejvětší kamarád Josif Vissarionovič Stalin nechal vyvraždit více lidí než všechny vaše krematori,a to jsou fakt geniální argumenty.

0/0
10.5.2010 16:04

toufee

Re: hledim

co sem pleteš stalina.......to je jiná kapitola...otevři na jeho téma diskusi

0/0
10.5.2010 16:10

4x zakazaný exorcista

Re: hledim

Já si nezačal , je to stejně relevantní tahat do diskuze k německému poštákovy , kterého češi málem zabili , když bránil svůj most před svým barákem fabriku na financování války v birkenou, které jen rozvedla starý křestanský zvyk do průmyslových rozměru.

Apropo ten německej pošták bydlel v sousedním baraku.

0/0
10.5.2010 16:28

toufee

Re: hledim

přečti si na co jsem reagoval....a vzpamatuj se

0/0
10.5.2010 16:44

dietni.suchar

Re: hledim

nějak ti to splývá, češi ho zbili až po nějakém čase.němci nám zplundrovali celou republiku a já se mám snad zbláznit, že jeden most nám nechali?beztak ho nezachraňoval pro nás.ale budiž, holt bych ho za činnost ve freikorpsu nezastřelil 3x, ale jen 2x ;-)

0/0
10.5.2010 17:02

Kladýnko

Tak ještě jednou

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se můj příspěvek objevil v diskusi, ale já se ještě jednou přesto pokusím: Napsal jsem jenom že seriál na zdejším německém serveru "O hodných Němcích a zlích Češích" pokračuje a že tak dlouho budeme přepisovat výsledky WW2 až jednou přijde den... Kde jsem porušil jaký kodex diskutéra?

0/0
10.5.2010 14:55

toufee

Re: Tak ještě jednou

je to strašné ale máš pravdu

0/0
10.5.2010 15:42

4x zakazaný exorcista

Re: Tak ještě jednou

Cenzor je chudak, to nemá cenu komentovat, ale rozdělování lidí na hodné a zlé podle národnosti je stejně tak blbé. Ústí a celé sudety byl od nepaměti prostor, kde se mluvilo stejně česky jako německy a většina z německého obyvatelstva to tu považovala za svůj domov. Odsun němců byl největší chybou Československa po válce. Pokud bychom si tak geniálně neodsunuli 3miliony spoluobčanů tak by tu v 48 rozhodně nevyghráli komouši a nahradit pracovité němce s vztahem ke svému městu nemakajícími flakači z východního slovenska (všichni víme o kom je řeč) s naprosto geniální devastační schopností může fakt jen hlava otevřená.

0/0
10.5.2010 16:00

nibor

Re: Tak ještě jednou

No, v NDR byl také socík, ačkoliv tam jaksi žilo Němců několikrát více než v Sudetech.

0/0
10.5.2010 16:05

4x zakazaný exorcista

Re: Tak ještě jednou

Já nepsal, že by to nebyl socík, jen , že by v 48 komunisti nevyhrali volby. Ruskou armadou okupovane NDR a nás nelze srovnávat,

0/0
10.5.2010 16:15

AugustusTiberius

Re: Tak ještě jednou

no to je fakt...komousi by asi nevyhrali...nicmene my asi nepochopime plne tu dobu...malokdo si tesne po valce (po tom vsem)dokazal predstavit dalsi spoluziti s nemci :-/

0/0
10.5.2010 16:30

nibor

Re: Tak ještě jednou

Bylo to všechno  o sférách vlivu. Komoušové nedostali většinu hlasů ani u nás, ale kdybyměly být nějaké komplikace, tak Gottwaldovi helfne s radostí sovětská armáda tak jak o 20 let později. V Polsku či Maďarsku by taky komanči normálně nevyhráli, ale holt se jednalo o sovětskou sféru vlivu.

Ale taky se mi zdá, že poválečnou realitu vidíš zkresleně dnešním pohledem. Tehdy se Češi a Němci nevnímali jako nějací spoluobčané, jedni chtěli Heim ins Reuich, druzí je tam tedy ochotně poslali. Pro Čechy bylo tehdy největším nepřítelem Německo na základě hodně čerstvé zkušenosti.  

0/0
10.5.2010 16:50

FandaFlinta

Re: Tak ještě jednou

si pleteš písmena - i když taky se píše Chile.

0/0
10.5.2010 16:17

Cynyc

Re: Tak ještě jednou

Já myskím, že jste kodex neporušil - být hlupákem Vám opravdu nemohou zakázat :-P

0/0
10.5.2010 18:41

Kladýnko

Re: Tak ještě jednou

Raději nemysli proboha. Aby tě ta inteligence nezabila...;-)

0/0
10.5.2010 21:18

H8USuckers Reloaded

Re: Tak ještě jednou

ty se tím evidentně řídíš.... ;-)

0/0
11.5.2010 9:34

Naked and petrified

stloukli...?

Co mu stloukli, bedynku, soudek...? Pametni ceduli?

Nebo ho zbancili, jinymi slovy ho Ztloukli?

0/0
10.5.2010 14:40

egi

Re: stloukli...?

"Své teplé úřední místečko mu sebrala válka ..."

Asi zasedl válce její teplé místečko, tak se vztekla a zase mu ho sebrala.

.

Inu - článek zajímavý, jenom kdyby dneska žurnálistu nedělal kdejaký pologramot :-/

0/0
10.5.2010 14:54

promocomp

dost sila,

nektere prispevky zde, muj nazor je, ze o te dobe at si kazdy mysli co chce, je to  diskuze o historii, kterou kdyz nekdo neprozil, nemuze pochopit, proste nikdo z vas nemuze rici, jak by se zachoval v te dobe, proto i agresivni odsouzeni neni na miste, ale urcite se muzete vyjadrovat k dobe dnesni, muzete lidi nechat se "zahrabat do hnoje" a klidanko nechat likvidovat svou rodinu, ovsem za predpokladu, ze se dostanete do situace, jako byli lide tehdy, ale myslim, ze od te doby takova nenastala, zkuste tedy naprimit svou zdravou agresivitu smerem k modrym ptakum a oranzovym demonum, to je doba, kdy za vas budou mluvit ciny, jen pozor na to, aby vas za spatne rozhodnuti nekdo za 65let nevlacel hanlive tiskem a treba nerikal, ze jste byl karakter, udelal jste jen o jedno svinstvo mene... 

0/0
10.5.2010 14:39

Klotilda

Hlasy na prodej

Důvody proč se lidi přihlásili k české nebo německé národnosti byly různé.Mluvíme doma česky nebo německy?A jak s babičkou,tetami a šéf v práci je Čech nebo Němec?Co je výhodnější?Němci mohli zůstat doma,pak ale museli do války.Češi popadli pár věcí a byli vyhnáni do vnitrozemí,kde je mnohdy brali jako Němce,chudé bezdomovce.Pak zas opačně Češi domů,Němci někam bůhvíkam,jako příživníci,ožebračení válečnými reparacemi,podezřelí přivandrovalci,příliš čeští.A stejně jako němečtí horlivci udávali matky ,že mluví s dětmi česky, tak čeští vlastenci pilně donášeli na matky mluvící s dětmi německy.Ústečtí domorodci zachránili most,zdymadla,obživu v továrnách...Nemyslím,že mysleli na říše a státy,na české nebo německé národní zájmy.Nikdo si tehdy jistě nedokázal představit co bude.Koho by napadlo,že se z té rány kraj  sedmdesát let nevzpamatuje,že se zde bude jen drancovat a dělat kariéra jinde.

0/0
10.5.2010 14:28

Kalenka

V Izraeli postaví pomník Rudé armádě,

jako vděk za to že ukončila holocaust. http://www.sme.sk/c/5367305/izrael-postavi-pamatnik-bojovnikom-cervenej-armady.html

0/0
10.5.2010 14:25

Naked and petrified

Re: V Izraeli postaví pomník Rudé armádě,

Mozna proto, ze Izrael je Rusu plny? A zbytek - ti opravdovi Zide - s nimi holt nema onu historickoou zkusenost jako my?

0/0
10.5.2010 14:40

Essad Bey

Re: V Izraeli postaví pomník Rudé armádě,

Myslíte tím spíše, že Rusové nedodávali materiál arabským armádám, které útočily na Izrael a necvičili arabské vojáky, nebo spíš že "opravdový Žid" neví, z jakého jazyka pochází slovo pogrom? :-)

0/0
10.5.2010 15:42

Černoušek Bubu

Re: V Izraeli postaví pomník Rudé armádě,

Pogrom je samozřejmě ze slovanského pagromiť. Je to z toho důvodu, protože pouze zde, na západu Ruska (předtím východu Polska) v prostředí Slovanů a Litevců mohli Aškenázové 400 žít v míru, po vyhnání, případně vyvraždění ve zbytku Evropy. Pogromy byly zpočátku pouze kozáckou " zábavou", později byly iniciovány fanaticky antisemitským carem a jeho okolím. K tomu vyzbrojování - v osudovém období pro existenci Izraele  - v květnu až červenci 1948, byla odhodlaná, ale téměř bezbranná (bez dostatku zbraní) izraelská armáda, která v bojích přišla téměř o všechny zbraně, bleskově dozbrojena a vycvičena (letci) komunistickým Československem na Stalinův příkaz. Vzhledem k charakteru tehdejších předních izraelských činitelů - Aškenazů a realitě kibuců, Stalin předpokládal u Izraele směřování ke komunismu. Tehdejší Arabové byli spíš na pozicích až "nacismu". Později se vše překotilo.

0/0
10.5.2010 18:51

136N

Zajímavé :

 Náhle se před ním zjevil esesman s namířenou pistolí.Musel to být ale hodný SSman prot že : ....jednotky německé skupiny armád "Střed však Ústí potřebovali .

Zdejší ocelový most byl v celém úseku od Děčína až po LItoměřice jedinným spojovcím prostředkem přes Labe . Táhly tudy nekonečné kolony . V rozbombardovaných ústeckých ulicích se množili zácpy. ....Mimochodem : 17. 4.45.     po obědě dvě stovky bombardérů bombardovali 16 minut Ústí . Byl zasažen žel .uzel pod Větruší , seřaďovací nádraží ,žel . most přes Labe ,tel . ústředna. opakování téměř ve stejnou dobu 19.4.45.Bombardování 240letouny trvalo 25 min.

0/0
10.5.2010 14:16

danny45

Čtěte správně...

Snažil se, jako řada obyčejných lidí (tehdy i pár desetiletí později, jak podotýkám já) zajistit si pohodlné živobytí ...... ! !

0/0
10.5.2010 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.