Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LÍDŘI PŘED KAMEROU: Nepotřebujeme další bloky Temelína, říká Liška

Zachovali jsme si čistý štít v politice, zdůrazňuje Ondřej Liška, předseda Strany zelených, která se bude snažit udržet ve Sněmovně. Jeden ze základních bodů programu se nemění: "Nepotřebujeme další bloky Temelína," řekl Liška v rozhovoru pro iDNES.cz s tím, že až polovinu budoucí spotřeby energie je možné vykrýt z úspor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dýzl

Žlutá země.

Trochu jsem cestoval po naší vlastí a kam oko dohlédne, žluté lány řepky kde se pěstuje nafta.

Tak Lišku tedy určitě volit nebudu. Raději budu o něco méně jezdit abych tu jejich zelenou naftu nepotřeboval.

0/0
13.5.2010 11:15

smild@

My zase nepotřebujeme Lišku.

0/0
12.5.2010 13:45

habásko

Ach ty zelené ideály !

Pan Liška toho ví trošku o zelených ideálech ale už méně o technice, natož o technice přenosových soustav. Solární elektrárna je bezvadná věc, ale pouze pokud svítí sluníčko a pokud s jejím výkonem-nevýkonem a efektivitou se potýkám sám a neobtěžuji s ním někoho druhého -třeba veřejnou síť a erár se žádostmi o dotace.

0/0
12.5.2010 12:40

habásko

Výroba proudu podle Zelených

No jo, Liška, ten už potřebuje k ocásku jen ebonitovou tyč a bude proudu ;-D

0/0
12.5.2010 12:13

flasa

Re: Výroba proudu podle Zelených

souhlasím....ten člověk je úplně mimo:-), o energetice ví kulový....

0/0
12.5.2010 13:44

Hairy_ass

jaderná energetika

Nevím jak chtějí nahradit různé uhelné a další elektrárny nějakými biopalivy, slunečními nebo větrnými elektrárnami? Jediné řešení je jaderná energetika, navíc už dnes existují postupy, jak využít i vyhořelé palivo. Za padesát let možná přijde jaderná fůze, ale do té doby je jádro nejlepší. Výroba solární energie je strašně neefektivní.

0/0
12.5.2010 11:50

Deleter

Slyšel jsem pana Lišku v rozhlase,

kde tvrdil, že biopaliva jsou nesmysl, což prý Zelení říkali vždy, že jediná čistá energie je fotovoltaika. Milý pane Liško, zkusil jste si někdy hlídat síť, když vám po kraji posetém solárními panely táhnou mraky? Asi ne.

0/0
12.5.2010 10:01

kuttna

Re: Slyšel jsem pana Lišku v rozhlase,

Mylete hlavou a ne novinama. Na tyhle strašáky jen tak lehce nenaletím.

0/0
12.5.2010 10:40

habásko

Re: Slyšel jsem pana Lišku v rozhlase,

Pan Liška toho ví trošku o zelených ideálech ale už méně o technice, natož o technice přenosových soustav. Solární elektrárna je bezvadná věc, ale pouze pokud svítí sluníčko a pokud s jejím výkonem-nevýkonem a efektivitou se potýkám sám a neobtěžuji s ním někoho druhého -třeba veřejnou síť a erár se žádostmi o dotace.

0/0
12.5.2010 12:40

Geeker

Re: Slyšel jsem pana Lišku v rozhlase,

Kdyby jenom o přenosové soustavě. On ani neví, že na výrobu solárních panelů je potřeba tak obrovské množtví vody a nebezpečných látek, že ta "zelená energie" není vůbec zelená.

0/0
19.5.2010 7:18

eemon

Nepotřebujeme Zelené.

Myslím,že to,co u nás předvedli Zelení za dobu vládnutí,všem stačí.Lidé totiž nejsou hloupí.Už dávno nemyjí auta v potoce,přestávají topit uhlím,protože jim vadí smrad,třídí odpad,protože vědí,že je to správné,na to přišli sami bez Zelených,dostávají totiž rozum.Takové nesmysly,jako větrníky na horách,sluneční panely na polích,hybridní auta,úsporné žárovky,škodí přírodě víc než přinesou.:-)

0/0
12.5.2010 9:59

kuttna

Re: Nepotřebujeme Zelené.

Je to trochu paradox, že jsou to právě zelení, kteří prosazují moderní technologie, zatímco jejich oponenti pořád preferují parní stroje (u elektráren to platí doslovně).

0/0
12.5.2010 10:43

eemon

Re: Nepotřebujeme Zelené.

Máte pravdu,ale ne za každou cenu,příkladem jsou úsporky,myslíte,že když mám ve sklepě 100w žárovku,kterou rozsvítím na tři minuty,(nedám si tam 40W,protože bych nic v tak velké místnosti neviděl),vezmu si pivo a zhasnu,že při úsporce ušetřím??

0/0
12.5.2010 11:03

yry

Ekoteroristi

Nepotřebujeme ekoteroristy ve vedení společnosti. Dnes na ČT1 v Živém srdci Evropy televizní ekolog před národem zdegradoval želvu bahení na OBOJŽIVELNÍKA. Ryby, obojživelníci, plazi,... Když ekoteroristi neznají ani biologii...Zacenzor planetu palmovým, řepkovým, aj. olejem na místo pralesů nebo rýže a pšenice; nefunkčními, nesmyslnými, nebezpečnými a zastaralými větrníky a slunečními panely, které se stávají větší ekologickou zátěží než jádro a uhlí. Uhlí, ropa, zemní plyn jednou dojdou, jádro se bude "fůzovat". Jaderné elektrárny je třeba rozšířit a dál vědecky bádat nad komerčním využitím jaderné fůze. To je budoucnost.

A vůbec, ekoteroristi, čumíte na sopku, jak se znečisťuje planeta ?

0/0
11.5.2010 22:13

nestačimsedivit

Re: Ekoteroristi

R^R^R^!

0/0
11.5.2010 23:30

yry

Re: Ekoteroristi

Dík !

0/0
11.5.2010 23:50

nattte

Re: Ekoteroristi

Plácáš z hladu!

1.) Moderátor tebou jmenovaneho poradu neni ekolog: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vladimír_Kořen

2.) Zminujes se o "fuzi" jadra... Kdyby jsme mohli ziskavat energii (termo)nurklearni fuzi, tak bysme byli celkem za vodou, ale to neumime a pravdepodobne nikdy nebudeme. V jadernych enektrarnach se vyuziva nuklearni reakce, ktera ma podstatne mensi vyuzitelnost energie oproti potencionalni termonuklearni fuzi.

3.) Pokud si myslis, ze bez dostavby dalsich bloku Temelinu nebudou dale nuklearni procesy dal skoumany, tak to jsi na omylu... Nebo se snad obavas, ze bez dalsich bloku zavrou CERN?!

3.) Ekolog neni clovek, ktery se snazi zabranit znecisteni planety, ale zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem - tj. chteji zabranit neprirozenym a nadbytecnym zdrojum znecisteni. Tebou uvadena sopka je prirozena vic nez dost. Navic mnozstvi znecisteni sopkami je jen kapka v mori oproti sume znecisteni zpusobene lidskou cinnosti.

0/0
12.5.2010 7:07

yry

Re: Ekoteroristi

Kořen o ekologii mluví (i znělka na závěr) nejčastěji z vás. Naštěstí.

Degradace želvy bahení na obojživelníka z plaza vám nevadí ? Pak jste pologramoti.

Jadernou fůzi pořád ještě neumíme, ale ještě nedávno jsme neuměli jádro ani štěpit. Můj spolužák a kamarád ze základky studoval jádro po celém světě a je na JETE asi programátor, nebo co. Rozhodně mu věřím víc, než spolku, v jehož zájmu se místo pralesů, rýže, pšenice pěstuje palma, řepka, atp. olejná a draze ničí motoristům auta. Staví se zastaralé a nebezpečné větrníky,  nereciklovatelná a drahá (pro odběratele, ne mafiánské výrobce)  fotovoltaika. Lháři, kteří opisují "vědecké" články z bulváru, vynechávají záměrně jim nehodící se informace, pro Ostravsko, Čínu a Indii neudělají nic. Ekoterorista je člověk, který za "něčí" velké peníze často zbytečně otravuje ostatní lidi.

0/0
12.5.2010 13:12

nattte

Re: Ekoteroristi

Nejsem volic Zelenych a existuji ekoteroristi, ale Zeleny to nejsou.... Navic tvoje argumenty jsou hloupe...

0/0
12.5.2010 7:11

yry

Re: Ekoteroristi

Hloupé pro Vás být, pochopitelně, můžou. Jsou ale moje. Vy jste žádný můj názor nevyvrátil. Krátký Váš výstřik nic nevyřešil. 

0/0
12.5.2010 13:17

kuttna

Re: Ekoteroristi

Vy teda máte v hlavě zmatek. Uklidněte se a doplňte si vědomosti.

0/0
12.5.2010 10:44

yry

Re: Ekoteroristi

Vědomostí mám dost. Jen je nečerpám z bulváru, ze zapomenuté desetinné čárky, z magorů, kteří se za pár let budou přivazovat k lesům větrníků a fotovoltaickým pláním, protože nepůjdou správně recyklovat.

0/0
12.5.2010 13:23

milansm

Re: Ekoteroristi

Víte o tom, že větrná energie cenu elektřiny zlevňuje (metastudie z BRD, Dánska, Belgie za rok 2009), a že má nejrychlejší energetickou návratnost - na dobrých místech během několika měsíců? Víte jaká je energetická návratnost jaderné elektrárny? 25%, čili asi 10 let. Zamýšlel jste se nad tím, proč občané Německa podporují jádro pouze ve 4%? Myslíte si, že jsou špatně informovaní, manipulovaní nebo úplně hloupí? Proč přijali zákon stanovující harmonogram odstavování JE? Proč na prakticky 1/4 plochy Německa existují lokální a regionální inicitivy usilující o 100% zásobování obnovitelnými zdroji? Chtějí toho dosáhnout v rozmezí let 2015-2030. Tou dobou u nás budeme čekat na fúzi a pomlout všechno smysluplné. Podle komise Bundestagu nebude fúze schopna do konce století převzít podstatnou část energetického zásobování. Hrne před sebou třicetiletou lhůtu již nejméně 40 let. S názory, které znějí v české společnosti se staneme fosilně jaderným trogodytem Evropy.

Milan Smrž, www.eurosolar.cz

0/0
31.5.2010 12:06

antizeleny

:o(

Nemám extra mínění o jedincích v ODS. ČSSD o většině. Zelení nemají v politice a veřejném životě vůbec co dělat. Ať se to týká  marihuany nebo ekoterorismu.  Docela mě překvapila paní Šiklová. Ji ale omlouvá věk.  :-P

0/0
11.5.2010 20:26

kuttna

Re: :o(

Někdo má rád zloděje, někdo zelené. Proti gustu...

0/0
12.5.2010 10:46

Ranov

"Zelení by zdanili i nezdravé potraviny"

Hmmmm, tak to bychom asi zanedlouho žrali akorát tak mořské řasy......Ptám se, co udělali zelení za celou dobu, kterou byli v PS, například pro lidi s ostravska, kde je nejhorší smrad v evropě?NIC....Jen vymýšleli nesmysly, jako preference slunečních elektráren, na které všichni doplácíme:-/!!

0/0
11.5.2010 19:35

kuttna

Re: "Zelení by zdanili i nezdravé potraviny"

Prostudujte si činnost zelených ve vládě. Podařilo se jim plnit svůj program daleko nejvíc ze všech stran. Pro mne je důležité i to, že nebyli přímo zapojeni snad do žádného z velkých rozkrádání státního rozpočtu.

0/0
12.5.2010 10:49

Tomaseq

Temelín

Potřebujeme rozšířit jadernou elektrárnu. Proč? Proto abychom nespalovali tolik úhlí, které během několika desítek let dojde. Také proto abychom nebourali vesnice a města pod kterými se nacházejí uhelná ložiska. Stávající ložiska by měla zůstat pro budoucí generace, kde bude možné vyšší využití uhlí (vyšší účinnost spalování).

0/0
11.5.2010 18:45

Ranov

Re: Temelín

Moje řeč!!Liška (a všichni zelenáči) jsou totálně mimo mísu a volby je uklidí na smetiště dějin....doufám;-).Mi stačil program, který vymyslel Bursík(zelená úsporám)...Byl tak strašlivě složitý a nepřístupný, že se sotva rozjel.Na co zelení sáhli, to se ve sr@čky proměnilo!!

0/0
11.5.2010 19:22

combak1893

nepotřebujeme zelené

! ;-O

Snad se to už za 14 dnů vyplní, a bude od nich pokoj! R^

0/0
11.5.2010 14:47

Ranov

Re: nepotřebujeme zelené

R^R^R^R^

0/0
11.5.2010 19:18

antizeleny

Re: nepotřebujeme zelené

R^

0/0
11.5.2010 20:26

tondaqakin

Uplatky prime a neprime

Kolik penez proteklo dotacemi na radoby obnovitelne zdroje ?

Nejen ze statniho rozpoctu z penez spotrebitelu elektriny, plynu...

Pokud se nepostavi dalsi 2 bloky Temelina, coz je perspektiva 5-8 let a nasledne vyuzivani 50 let, pak se dostaneme do energeticke zavislosti na fosilnich zdrojich, zplundrujeme si Severni Cechy a navic budeme platit za dovoz plynu a ropy z Ruska a Stredniho vychodu.

Kde je jakakoliv koncepce Lisko???!!!!

0/0
11.5.2010 14:43

killy

Liška je už totálně mimo, že ?

Nechtělo by to už lékaře ?

0/0
11.5.2010 14:42

tondaqakin

Victor Cleaner by byl lepsi.

0/0
11.5.2010 14:44

noorange

Tihle zelení mě vždy rozesmějou. Nechtějí elektřinu,

chtějí však supertechnologie, které jsou momořádně drahé, doma má Lišák zajisté vše na tlačítko....hybridní auta, která kladou nesmírné nároky na výzkum a...a...a... Nevolte to, melou nesmysly, které např. Afriku ženou do ekologických pastí...

0/0
11.5.2010 14:23

čuk2gek

radši bys dotace na výzkum přelil do 13.důchodu

oranžgutáne?

Zelení dělají medvědí službu všem ostatním zlobovaným partajím.

0/0
11.5.2010 14:32

Menetekel

Nepotřebujeme "odborníky" jako je Liška

narozdíl od elektřiny R^

0/0
11.5.2010 14:12

difuzer

partaj zvaná "Zelení",

 by měla být souzena  na nějaký paragraf,  jako zločinné spolčení proti státu, vlastizrada, velezrada  a pod. Zároveň  s nimi  ODS,  která  je  pro své udržení  podraznickým  způsobem  moci,  přizvala do vlády.

0/0
11.5.2010 14:08

čuk2gek

??? jaksi jsem nepojal jádro tvé myšlénky

krom prvoplánového vykřikování nesmyslů.

Nebo´ s cálnul pokutu  za topení PET flaškama?

0/0
11.5.2010 14:26

sir Humprey 002

asi by potřeboval třít ocas ebonitem

0/0
11.5.2010 13:44

tondaqakin

Tim ebonitem by potrebovali pres ocas.

:-)

0/0
11.5.2010 14:39

majkl1

Re: asi by potřeboval třít ocas ebonitem

To se musíte opičit? Viz příspěvek ob jeden níže?:-)

0/0
11.5.2010 15:14

petyo

Re: asi by potřeboval třít ocas ebonitem

Možná by ses mohl kouknout i trochu dál a zjistíš, žes byl tak pátý nebo šestý, opičáku.:-);-)

0/0
11.5.2010 15:27

majkl1

Re: asi by potřeboval třít ocas ebonitem

Mea culpa. Přiznám se, že jsem se podíval jen o stránku zpět. Tedy beru vše zpátky, odvolávám co jsem odvolal a slibuji to, co jsem slíbil. ;-D

P.S.

Jak jsi přišel na mou přezdívku? Tu jsem dostal díky své volací značce, jejíž písmena jsem si zvolil dle orangutána z Ústecké zoo. Jednak mi byl sympatický, protože mi je podobný a pak s ním bývá někdy docela zajímavější diskuse než tyto tu či na předvolebních mítincích.;-D;-D

0/0
11.5.2010 15:56

Franta 1

Věřme,že od nich bude klid.

Zelení "brčálové" jsou dost svérázní,Temelín rozšířit nechtějí,uhelné elektrárny nechtějí a snaží se nám zakázat i ty cukrdlata pro děti. Podle nich by bylo nejlepší žít v jeskyni,živit se kořínkama a různejma bobulema.Nechápu,jak se snaží podporovat významné osobnosti,zda finančně,nebo vyzdvihovat jejich zásluhy a nemluvit o tom co pokazili.

0/0
11.5.2010 13:23

rundlik

Re: Věřme,že od nich bude klid.

Trochu svérázní jsou,to máte pravdu.Zákaz topení pevnými palivy je nesmysl,/všude není drahý plyn/,závislost na ruském zemním plynu je je strategická nezodpovědnost,topení elektřinou nebo ohřev TUV je finančně neutažitelný.Tak napište řešení,jak krýt nárust spotřeby elektr.energie.Všichni jste zde chytří,ale řešení nemáte ani jeden.[>-]

0/0
11.5.2010 13:29

petyo

Re: Věřme,že od nich bude klid.

No s tím plynem to myslíš vážně? Pokud vím tak Zelení chtěli budovat elektrárny na zemní plyn. Což vedle toho, že je to opět drahé a opět neefektivní, tak to naopak posiluje naší závislost na Rusku.

0/0
11.5.2010 13:44

majkl1

Re: Věřme,že od nich bude klid.

Myslím že je nabíledni. Máme (zatím a ještě) pouze 2 domácí suroviny - uhlí a jádro.

Tak můžeme jen čekat a doufat, že nám vydrží do zvládnutí jaderné fůze.

0/0
11.5.2010 13:52

čuk2gek

máš recht, jedna švestka=1 jádro

a pálení humusu s 30% síry nám vydrží, dokud bude vápenec. A toho je v Koněpruských jeskyních dost.

0/0
11.5.2010 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.