Diskuze

Ministerstvo podpoří angličtinu ve školkách. Ve škole je to slabší

Učit se angličtinu už od tří let? Sporný trend, který někteří pedagogové či logopedové nedoporučují, se teď rozhodlo podpořit ministerstvo školství. Fandí mu totiž Evropská komise. Kvůli tomu, že školní výuka nenavazuje na tu ve školkách, se ale rodiče žáků musí často spolehnout na drahé soukromé kurzy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

honzajaka

12. 5. 2010 23:48
proč

se tu kvůli angličtině pořád vedou takové diskuse, prostě my Češi jsme až na výjimky na jazyky tupí, tak proč to hrotit? Učme se raději matematiku, fyziku, biologii, techniku. Jazyky nejsou potřeba

0 0
možnosti

Helen_Prag

7. 5. 2010 20:18
školy

To by museli do škol sehnat nějaké angličtináře.

0 0
možnosti
J

justyna

6. 5. 2010 21:52
Počet žáků v hodinách výuky cizích jazyků

Hlavní problém nedostatečných znalostí je velký počet žáků ve třídě. Jestliže se má naučit 20 - 24 dětí slovíčka, fráze, mluvnické struktury a jazykové dovednosti ve třech hodinách výuky týdně, musely by tyto bytosti být mimořádně snaživými anděly, kteří by se doma pravidelně a svědomitě připravovali. A učitelé by museli být kouzelníci s nadpřirozenými schopnostmi, velmi pevnými nervy, neutuchajícím nadšením a ochotou denně si připravovat spousty materiálu, který by pak ve třídě s těmito připravenými anděly mohli použít. Pokud je mi známo, učitelé sysifovskou dřinu stále nevzdávají. Chyba je asi někde jinde.

0 0
možnosti
T

tonycze

5. 5. 2010 16:29
Platy učitelů

Každá ZŠ, SŠ nabízí hodně hodin ANJ, NEJ, ale učí je neaprobovaní učitelé, kteří ani nevystudovali VŠ nebo vystudovali třeba strojařinu, výtvarku, hudebku,...Když učitele dobře nezapllatíte a nevytvoříte mu kvalitní pracovní podmínky, tak tu budeme mít samé maturanty z ANJ a NEJ, kteří se v cizině vůbec nedomluví.

0 0
možnosti
L

Lafinta

5. 5. 2010 12:25
jazyky ano

Je to určitě dobré, ale problém je s návazností na základní škole. Pokud se rodič sám nebude venovat  dalšímu vzdělávání dítěte  (musí najít dobrý kurz pro dítě, nebo mu platit učitele), tak je to k ničemu.

Dcera takhle od mala používá francouzštinu; ve škole se jí neučí, takže celá léta chodí soukromě na hodiny FJ. Výslovnost má jako rodilý Francouz!  

0 0
možnosti
WW

sluni-sluni

5. 5. 2010 12:00
dítě pořádně česky neumí+adept na logopedii,

ale umí si zpívat v AJ.... není to úžasné?... ony se ty logopedické vady docela v AJ ztratí, viďme? to je fakt hlavička kdo tohle vymyslelRv

0 0
možnosti
HF

Klotilda

5. 5. 2010 12:58
Re: dítě pořádně česky neumí+adept na logopedii,

Ješte nedosáhne na zvonek ale už má logopedické vady v několika jazycích,heč ;-).

0 0
možnosti
BL

b.vodka

5. 5. 2010 11:14
ROZHODNĚ ANO, angličtina patří ke základnímu vzdělání

Já se také učím anglicky od školky a musím říct, že angličtina mi vždycky šla s porovnáním s ostatními lépe a přirozenější. ANglicky jsem se učila jen ve škole a naučila jsem se tak, že se dorozumím perfektně. Odstěhovala jsem se nedávno do Anglie, kde jsem byla poprvé v anglicky mluvící zemi a musím říct, že jsem neměla nejměnší problém. České - STÁTNÍ - školy mě naučily anglicky tak, že jim musím poděkovat!

Musím Vám dát za pravdu, že některý spolužáci, kteří se mnou angličtinu

studovali s e do dnešního dne anglicky nedorozumí. Jde to o to jaký máte k jazykům přistup, jestli máte logické myšlení apod. Ne všichni mají stejnou motivaci a talent.

Já osobně dávám ANO angličtině ve školkách, mě to od malička bavilo a i pomohlo k tomu, abych dnes anglicky mluvila.

K některým Vasím argumentum s němčinou: jakmile se naučíte jeden jazyk, ten druhý je pro vas snažší. A angličtina je jazyk jednoduchý. Angličtina patří dnes k základnímu vzdělání a je málo! Čím víc jazyků umíte, tím lépe.

0 0
možnosti
VB

vitaboch

5. 5. 2010 11:02
čím dřív, tím líp

Věřte mi, začít co nejdřív se vyplatí. Já jsem začal s angličtinou tuším v pěti letech (poslední rok školky), tehdy ta devadesátiminutovka jednou týdně stála kolem tisícovky na půl roku. A byla to snad nejlepší investice, co do mě rodiče udělali. Je fakt, že ta učitelka byla dobrá, měla k tomu jiný přístup, než na státních školách, dělala si vlastní učebnice a pracovní sešity. Poskytlo mi to rozhodující náskok vůči spolužákům, který byl znát až do maturity.

Na základní škole (s "rozšířenou výukou jazyků") začínala angličtina až ve třetí třídě (teď začíná na té samé škole už v první). Bohužel jsme měli učitelku, která byla sice lidsky fajn, ale nebylo to to, co jsem si od toho sliboval. Navíc jsme snad třikrát s angličtinou začínali od začátku (podle toho, jaké byly učebnice). Měl jsem pocit, že jsem se tam nic pořádného nenaučil, i když konfrontace s anglofonním prostředím byla vždy ucházející.

Na střední škole jsme my z této ZŠ byli nejlepší (podle úvodního rozřazovacího testu)

0 0
možnosti
VB

vitaboch

5. 5. 2010 11:06
Re: čím dřív, tím líp

Měli jsme dva roky tu samou učitelku, co na ZŠ (zrovna jako na potvoru se rozhodla také přejít na jiný ústav :-D ). Výuka mi přišla naprosto stejná, jen s jinou řadou učebnic (místo blbých Projectů stejně blbé Headwaye).

Brutální to začalo být v posledních dvou letech. Přišla výměna za učitelku, co učila angličtinu i v USA (v rámci nějakého výměnného programu). Přišla se zjištěním, že jsme sice fajn, chytří a snaživí, ale zanedbaní. Z každé hodiny jsme odcházeli se čtyřma popsanýma stranama A4kového sešitu a papírem se 150 slovíčky, které s náma prostřednictvím i různých her (ale především zkoušení) opakovala neustále do kola. Maturitní témata nám vykládala takovým stylem, jako by to prostě byla třeba (u geografických) hodina zeměpisu v anglicky mluvících zemích. Můžu říct, že za ty dva roky se naše slovní zásoba asi ztrojnásobila, ale tím, že mluvila vesměs jen anglicky, tak jsme si zvykli na výuku v angličtině, pohotovost a vůbec schopnost reagovat. A fakt nás hodně naučila :-)

0 0
možnosti
JH

Kopakopa

5. 5. 2010 10:57
Čím větší "pedagogický" nesmysl,

tím spíše jej "geniální" MŠMT ČR s odkazem na "doporučení EU" zavede...

0 0
možnosti
A

AntiMultiKulti

5. 5. 2010 10:56
zbytečný

ve škole (jakýkoliv) se prakticky nic nenaučí, dokud nebudou sami chtít

0 0
možnosti