Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro D do Písnice se začíná projektovat, stavba začne za tři roky

Nová trasa metra D má být vyprojektována v roce 2013 a město má mít také všechna povolení ke stavbě. Tak alespoň hovoří harmonogram příprav, který schválilo představenstvo Dopravního podniku. Příprava výstavby se nyní vlekla kvůli napadnutému výsledku výběrového řízení na projektanta trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlada_fronta

Trasování metra D Pankrác-Hl.Nádraží je politická ničemnost

Původní zamýšlená trasa D byla (Písnice-Krč-)Pankrác-Vršovice-Olšana-Chmelnice-Libeň(-Prosek)

---

Mimo obsloužení jižních sídlišť metrem mělo být další úlohou trasy D vytvoření kapacitního propojení na ose P9-P3-P10-P4, kterou dnes obsluhuje nekonečně dlouhá a přetížená linka busu 136.

---

Na politickou objednávku, bez odborných dopravních studií, se začala před před několika lety trasa D měnit tak, aby od Pankráce kopírovala trasu C a končila v centru. Krycím důvodem je údajná generální oprava Nuselského mostu. Jedná se o absolutní nesmysl, první svého druhu v historii pražského metra.

0/0
5.5.2010 8:32

Rickr

Re: Trasování metra D Pankrác-Hl.Nádraží je politická ničemnost

Omyl, druhý nesmysl. Prvním je nesmyslné zatočení C na Prosek s přiblížením k B (metro si vlastně spádově konkuruje a při tom C vynechává obrovské sídlištní celky Bohnic, Čimic a Kobylis). A vlastně vzhledem k časové posloupnosti to bude nesmysl třetí, protože druhý se už staví - nesmyslná "chalupoida" na A do Motola, kdy si metro třikrát kříží vlastní napaječ - tramvaje, dále chybí smysluplná možnost záchytného parkování a v neposlední řadě se kroucením stává neatraktivním pro plánovanou obsluhu letiště.

0/0
5.5.2010 13:38

mlada_fronta

Re: Trasování metra D Pankrác-Hl.Nádraží je politická ničemnost

Mate pravdu. Tento durchumfal si ale dovoluji oznacit za doposud nejhorsi. Aby ve meste, ktere ma 3 linky, byla dalsi vedena tak, ze kopiruje polovinou sve delky jiz existujici linku v pricne vzdalenosti stovek metru, to je opravdu nebetycna hovadina. Takove planovani si v Evrope mohou dovolit jen tri mesta: Londyn, Moskva a Pariz (s ohledem na hustotu jiz existujici site podzemni drahy).

0/0
5.5.2010 19:03

naif1

Metro - výtahy

Jasně - chápu ve Vídni jim to trvalo dlouho,ale postupně vybavili i stávající stanice. tady se člověk dočte,že byla zrekonstruována stanice metra a ani zmínka o výtahu.

Jasně,v Praze jsou stanice hlubší a v projektu se s výtahy nepočítalo - pouze jsme se chlubili,jak máme nejdelší schody - až v poslední době jsem slyšel diskusi vozíčkářů,maminek s kočárky,že raději objíždějí to tramvají...já taky - mám závrate..

0/0
4.5.2010 22:05

HodnejSpartan

nové stanice

Myslím, že stanic metra je až až... Nevidím důvod, proč stavět další, jsou to vyhozené peníze. Rv

0/0
4.5.2010 18:53

naif1

Výtahy v Metru

Moc by mě zajímalo,jestli se vůbec uvažuje o vybudování výtahů nejen v nových,ale i stávajících stanicích metra,jak mají např. ve Vídni,kde za 20 let co tam jezdím,vybavili téměř všechny stávající stanice výtahy. Nové je již mají automaticky v projektu,i když jde třeba jen o "pár" schodů. Jsme v EU a státe zaostáváme.

0/0
4.5.2010 17:54

Filemon Trdlo

Re: Výtahy v Metru

Dovolím si reagovat. Zkuste si všimnout, že výtahy v řadě stávajících "starých" stanicích již byly vybudovány. Je potřeba si uvědomit, že dodatečně budovat někde něco, s čím se původně nepočítalo, nemusí být úplně snadné nebo třeba ani technicky možné. Finanční otázku snad ani nemusím zmiňovat.

0/0
4.5.2010 20:37

tx999

Re: Výtahy v Metru

Vsechny nove stanice uz v projektu s vytahy pocitaji. Problem je u tech starsich, kde se bezbarierove upravy delaji postupne. Jenze treba ve stanicich v centru to neni uplne nejjednodussi - stanice jsou hluboko a vytah neni kam rozume umistit. Napr. na Narodni Tride by se mel vytah vybudovat na opacnem konci nastupiste, nez jsou eskalatory. Ale kdyz ma stanice eskalatory na obou stranach, tak asi opravdu neni moc prostoru pro dodatecne budovani vytahu.

0/0
4.5.2010 22:19

Tomaseq

Nesmysly

To jsou nesmysly. Vyhozené peníze. Na nové autobusy nejsou peníze a plánujete takové megalománské stavby...  Rv

0/0
4.5.2010 17:26

pinguone

..ja to vedel ,ze Vietnamci jsou pilni hosi...

;-D

0/0
4.5.2010 16:43

Bejvoč

Lehké metro

To by mně zajímalo, která kebule (nebo koleno) vymyslela projekt lehkého metra. To nikomu nevadí, že to nebude moct jezdit na ostatních trasách. Zase přijde povodeň nebo něco podobného, bude třeba improvizovat, ale to bohužel nepůjde, protože o tom rozhodl nějaký "inteligent" ;-€

0/0
4.5.2010 15:16

Clar

Re: Lehké metro

Spíš bych řekl, že rozhodují prachy a ne inteligent...

0/0
4.5.2010 16:06

wenous

mate tam chybu

Metro D nikdy nemelo jet na namesti republiky. To metro jwe prece smerovany z hlavaku na kbely. Opravte si tu chybu na namesti republiky prece nebude. Hlavni nadrazi je posledni a stanice bude nekde vedle VSE - jak by se pak chtelo metro dostat na namesti republiky? To metro pak prece bude pokracovat na ohradu Vysocanskou a Kbely.

0/0
4.5.2010 15:11

Petr1234

Re: mate tam chybu

chybu tam máš ty, to metro má skutečně jít na náměstí republiky, původná návrh s ohradou už neplatí

0/0
4.5.2010 16:09

Clar

???

Účastník, který byl ze soutěže vyřazen mimo jiné i proto, že nabídl nejnižší cenu... 8-o8-o8-o

0/0
4.5.2010 13:17

Don Carlos von Vakzal

Re: ???

To je přece logické, čím nižší cena, tím méně peněz bokem. Ne nadarmo se Bémovi přezdívá "pan 2%" . A pokud to tato nejlevnější firma vzdala, tak jedině proto, že ta, která to měla vyhrát, si tuto zakázku u té levnější objednala - obvyklý postup.

0/0
4.5.2010 14:27

Clar

Re: ???

JJ, mě spíš udivilo, jak to novinář napíše jako naprostou samozřejmost... :-/

0/0
4.5.2010 16:06

denny2006

Re: ???

chápej to tak,že ta cena byla sice nejnižší,ale v reálu by za tuto cenu nebylo možné "D" postavit.

0/0
4.5.2010 22:42

J i ř í

Za tři roky začnou stavět?

To už v posledních 30 letech zaznělo asi desetkrát.

0/0
4.5.2010 13:13

trasa G brněnského metra

Hmmm ...

A co Brno?;-)

0/0
4.5.2010 12:57

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

Džonova VéééVééé hlídka sděluje

ale no tak..............

0/0
4.5.2010 12:59

sluni-sluni

Re: Hmmm ...

rychlodráha byla v Brně plánovaná už v 80. letech, a měla směřovat  do Kuřimi... potom z toho sešlo, protože spousta podniků byla "zprivatizována", nastalo propouštění, a tedy pominul důvod proč lidem usnadnit cestování za prací.... když už vlastně žádné velké firmy tímto směrem nebyly... pomineme-li tedy tu káznici v Kuřimi... ;-)

0/0
4.5.2010 13:06

I Hate Blue Scum

To by mě zajímalo kolik musí dát konsorcium firem

stavějící metro na úplatcích modrým představitelům Prahy.

0/0
4.5.2010 12:46

Atheist10

Re: To by mě zajímalo kolik musí dát konsorcium firem

Koeficient uplatku je uplne stejny jako pro oranzove pazgraty. Stejne tak pro rude a dalsi... :-/

0/0
4.5.2010 13:03

Bejvoč

Re: To by mě zajímalo kolik musí dát konsorcium firem

Úplatek za to, aby v Praze jezdila tramvaj designu Porsche byl 100 melounů. Mimochodem tato tramvaj je nejhorší  v historii Prahy, a to ať se týká konstrukce, provozu, tak i designu.

0/0
4.5.2010 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.