Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Věci veřejné čelí podezření, že vzaly od sponzorů miliony v hotovosti

Strana Radka Johna udělala podle sponzorských smluv stejnou chybu, která stála kariéru šéfa Sněmovny Vlčka. Má na dokladech uvedeno, že přijala miliony od sponzorů v hotovosti, což zákon zakazuje. Věci veřejné se brání, že šlo jen o písařskou chybu a že žádný zákon neporušily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iso

Problémový a proto nevolitelný.

Už jenom pro to, že jsou vyvolení jako "bezzubí"/neškodní  do parlamentu na divadelní hru (ve snaze pokračovat) DEMOKRACIE. Rv

0/0
3.5.2010 17:58

malama99

oranžový bulvár idnes

:-D bulvár idnes se zase předvedl. Za tento nadpis by se nemusel stydět ani Blesk!

Hned v zápětá je v článku nadpis vyvrácen :-)

A pan Babák si místo na kandidátce samozřejhmě nekoupil. Pořadí lídrů na kandidátkách vzešly z přímé volby, tudíž jak si je zvolili voliči. Zase idnes mlží...

0/0
29.4.2010 0:15

vítek z prčice

a co jste čekali?

A co jste od VV a p. johna čekali? Zázrak? Tragikomedie je, když zloděj volá "chyťte zloděje". Tak je zkusme chytit. Všechny. Rv

0/0
28.4.2010 20:24

zrezivela Ajfelofka

Re: a co jste čekali?

voe, tak si neco o tom zjisti, jenom ze sebe delas 100dukata :-)

0/0
28.4.2010 20:44

JJajaja

Jak je někdo může preferovat..........?

...a nejen kvůli této skutečnosti.

0/0
28.4.2010 20:23

ELAPHURUS

Co má společného

pan Vlček a pan John - papírový pytlík.....V čem se liší ? Pan Vlček odstoupil

0/0
28.4.2010 18:07

ELAPHURUS

Re: Co má společného

.....třeba z voleb 2010

0/0
28.4.2010 18:07

Pantau21

Re: Co má společného

zase pseudokauza....uz se nevi cim konkurenci pospinit....

http://www.veciverejne.cz/veci-verejne/clanky/vv-reaguji-na-zkreslene-informace-v-mediich-o-svem-ucetnictvi.html

0/0
28.4.2010 18:17

narath

To je toho

To mají zlodějíčci z lihového domu dovolenou, že už se dělá "kauza" i z účetní chyby, která nic neovlivnila ?

0/0
28.4.2010 17:50

vítek z prčice

Re: To je toho

"Lihový dům" ? To neznám. Je to u tebe doma? Pozor na mládež do 18, ať nemáš nepříjemnosti !

0/0
28.4.2010 20:26

čuk2gek

a tomuhle spolku amatérú někdo vjeří?

Pardon vjěří, totiž ehm jaksi jásitejkoncnespomínámjakvovnotedyprosímpochoptesmejenomlidi.

Normálně to člověk přejde rukymávnutím. Proč ale platit na  další populisty? Jeden Prďoulekˇstačí

0/0
28.4.2010 14:38

Medvedref

Re: a tomuhle spolku amatérú někdo vjeří?

At y radíš koho volit?

0/0
28.4.2010 15:16

adlin

Inovace

Nova strategie? Ze penize se budou prat verejne?No jen tak dal,hosi. Chudak ucetni.:-)

0/0
28.4.2010 14:35

meteleskublesku

PROČ

je pod článkem odkaz na video z jiné kauzy?

Že by snaha IDNES o skandalizaci VV za každou cenu?  

0/0
28.4.2010 14:05

Olda70

Re: PROČ

Bingo :-)

0/0
28.4.2010 14:10

lepidlo999

Re: PROČ

Kdyby se o to IDNES snažila, tak tenhle článek neupadne do skladiště "zprávy" hned hodinu po uveřejnění ale zůstane minimálně odkaz na titulní straně. Takže klídek.

0/0
28.4.2010 14:23

meteleskublesku

Re: PROČ

já jsem v klídku ;-) ale například i změna názvu titulku článku v průběhu dne o lecčems svědčí...

0/0
28.4.2010 14:40

Olda70

Přiznám se

že jsem opakovaně vystavil fakturu, která měla v kolonce "Způsob platby" text "v hotovosti" místo "převodem" a naopak. Při kontrole se soustředím na jiné atributy dokumentu. Všimla si toho až účetní, když nenašla příslušnou hotovostní/bezhotovostní platbu k dokladu. Podle mého je klíčové jak platba  ve skutečnosti proběhla a chyba ve smlouvě je pouze formální chyba.

0/0
28.4.2010 14:02

IARK

Re: Přiznám se

Ano, zjistila to UCETNI a tedy neslo o fakturu, ale o SMLOUVU, stale jsem od zacatku teto diskuze nedostal svoji odpoved na to, proc ucetni a vsichni VVckari se muzou pretrhnout s vymyslenim blbosti.

0/0
28.4.2010 14:06

Jack B

Re: Přiznám se

Tak hlavně, že jsi tady abys nám to "správně vysvětlil";-D

0/0
28.4.2010 14:07

IARK

Re: Přiznám se

Dekuji za projeveni uznani, stejne me ale mrzi, ze z vas to oduvodneni nedostanu :-/

0/0
28.4.2010 14:10

Jack B

Re: Přiznám se

Jaké odůvodnění?

0/0
28.4.2010 14:12

IARK

Re: Přiznám se

820 prispevku mych to tu ukazuje, hodne zkracene - Proc ucetni.

0/0
28.4.2010 14:15

Jack B

Re: Přiznám se

Já nevím, problematice účetnictví nerozumím a pro VV nepracuji, takže netuším, jak to tam maj zařízený. Kdo tedy pochybil podle tebe?

0/0
28.4.2010 14:18

IARK

Re: Přiznám se

podle mne? Ucetni, pravnik a leader, s tim, ze zodpovednost by mel nest pravnik s tim, ze on ma kontrolovat smlouvy k podpisu a co v nich je. Navic, kdyz ucetni bezne smlouvy nedelaji a pokud po ni neco takoveho chteli, opet to mel ten pravnik zkontrolovat a ne pri prvni prilezitosti se slovy "vzdyt o nic nejde, vse bylo v poradku" a "jde o drobnou chybycku" ji hazet prez palubu. Kdyby se za ni postavil, nereknu ani popel, ale tohle neni hledani vinika, tohle je URCOVANI vinika

0/0
28.4.2010 14:24

Jack B

Re: Přiznám se

Tuším, že VV mají nějakou zelenou linku, nechceš tam zavolat, abys jim to vysvětlil? Možná by pak nakopali do zadku právníka a ne účetní.

0/0
28.4.2010 14:32

IARK

Re: Přiznám se

tohle je na volicich, zdali chteji do vedeni takovouto stranu, ktera na to neni schopna prijit sama (nebo ji spis nedochazi, ze to neni dobra vizitka) Podle mne stejne jako zlocinec by nemel mluvit bez pravnika, jinak si muze uskodit, tak by John nemel mluvit bez politika. Protoze zatim jediny novy vitr je "amaterstvi"

0/0
28.4.2010 14:38

Jack B

Re: Přiznám se

Tak to tedy nech na voličích.

0/0
28.4.2010 14:40

IARK

Re: Přiznám se

Ano, ale stejne se neubranim tomuto dotazu u lidi, kteri tu tvrdi, ze se NIC nestalo a smele ho polozim, jeste nikdo mi poradne ze zastancu nedokazal odpovedet, nebo spis uznat, ze to nebylo nic "svateho"

0/0
28.4.2010 14:42

lepidlo999

Re: Přiznám se

Otázka zní jinak: KDO je zodpovědný za hospodaření organizace (jakékoliv) a podepisování smluv? Jednoznačně - její statutární orgán. Když budete podepisovat smlouvu v řádech milionů, také si to nebudete číst? 8-o

0/0
28.4.2010 14:27

IARK

Re: Přiznám se

podle mne? Ucetni, pravnik a leader, s tim, ze zodpovednost by mel nest pravnik s tim, ze on ma kontrolovat smlouvy k podpisu a co v nich je. Navic, kdyz ucetni bezne smlouvy nedelaji a pokud po ni neco takoveho chteli, opet to mel ten pravnik zkontrolovat a ne pri prvni prilezitosti se slovy "vzdyt o nic nejde, vse bylo v poradku" a "jde o drobnou chybycku" ji hazet prez palubu. Kdyby se za ni postavil, nereknu ani popel, ale tohle neni hledani vinika, tohle je URCOVANI vinika

0/0
28.4.2010 14:35

lepidlo999

Re: Přiznám se

Proč? Protože se vedení VV nehodí přiznat laxnost při podpisu smluv v řádech milionů. Syndrom obětního beránka, neznáte? Hodíme to na někoho a tím se očistíme. :-P

0/0
28.4.2010 14:21

Olda70

Re: Přiznám se

Já jí tu naopak obhajuju, pro mě to je vcelu pochopitelná chyba a nevyhazoval bych jí. jen kvůli tomu Taky bych byl proti sobě, proptože moje účetí chyby nedělá (aspoň doufám) a naopak mě na ně upozorňuje :-)

0/0
28.4.2010 14:13

IARK

Re: Přiznám se

To mi povidej, timhle prave jen ukazujou, jak jsou neschopny jako celek. :-/ (nerikam, ze jsou, jen to ukazujou)

0/0
28.4.2010 14:43

Irish Stout

Propustí účetní, protože doktor práv Bárta

"přehlédl větičku"... Spíš by měl pan Bárta vrátit diplom, protože je zřejmě právník na baterky. Zbývá doufat, že nikoli ze z Plzně.

0/0
28.4.2010 13:56

Olda70

IARK

Vy víte jak to ve VV chodí, kdo má co na starosti a jaké má pravomoce? Já ne a proto se mi sice zdá vyhození účetní drsné, ale pokud to je její zodpovědnost, tak patrně oprávněné. Rozhodně si nemyslím, že manager v jakékoliv firmě by měl být zodpovědný za konkrétní provedení (způsob) platby.

0/0
28.4.2010 13:50

IARK

Re: IARK

Uz jsem to psal nekolikrat 1) neznam firmu, kde by UCETNI sestavovala smlouvy, pokud tuto funkci tedy zastavala, je to kocourkov, a mel to po ni nekdo kontrolovat 2) jaktoze pravnik, ktery ma kontrolovat smlouvy rika "prece nebudu cist kazdou smlouvu" sorry, ale u smlouvy za 6 mega si jako pravnik overim, jak probiha platba, kdyz jedna z moznosti je nezakona ;-) 3) kdyz podepisuji smlouvu za 5 mega, tak zbezne (i ze stejneho duvodu co predtim) zkontroluju co podepisuji, kor jestli vim, ze jsem v politice novacek. Takze ne, nevim jak to u nich chodi, ale vim jak to chodi vsude jinde, tudis jsou dve moznosti, bud udelali nevinou obet za vinu nekoho jineho a nebo v tom maji totalni bordel, oboji je pro mne dobrej duvod k nevoleni teto strany, kdyz vidim co maji problemu a to jeste nejsou ani ve vlade (podobne jako s tim bilbordem)

0/0
28.4.2010 14:00

Olda70

Re: IARK

Chápu to tak, že na sponzorské smlovy mají formuláře a člověk podvědomě kontroluje pouze to co je vyplněno, nekontroluje zda je formulář správně. Ano, ten kdo podepisuje smlouvu by si jí měl zkontrolovat celou, to nezpochybňuji. Chybu udělal, ale podle mého názoru ne nijak zásadní.

K účetní. Řekněme, že účetní není zodpovědná za přípravu smlouvy, není to opravdu běžné. Ale smlouva představuje něco jako daňový doklad a účetní jej musela spárovat s bezhotovostní platbou - tam si podle mě toho měla všimnout. Pokud si nechá účetní platit v hotovosti doklady s bezhotovostním způsobem platby a naopak, tak vede špatně účetnictví. Nicméně i její chyba se mi zdá pochopitelná, prostě všichni automaticky, že je ta smlouva napsaná na formuláři pro bezhotovostní platbu a nijak to neřešili.

0/0
28.4.2010 14:09

IARK

Re: IARK

Prave, proto mi nejde do hlavi to, ze pokud tu vsichni VVckari tvrdi, ze "o nic nejde" proc vyhazuji ucetni se slovy, ze je to malickost a ze preci nebudou cist kazdou smlouvu, s timto vyjadreni ze sebe delaji nejenom blbce (za URCENI vinika, misto nalezeni), ale delaji ze sebe dokonce neschopne blbce. Takze stale nechapu ty obhajce teto strany, kteri v tomto nevidi vubec nic divnyho :-/

0/0
28.4.2010 14:14

Olda70

Re: IARK

Jak píšu jinde - já bych za to účetní nevyhazoval. Ale myslím že to je věcí každého subjektu koho propoustí. Kdyby ta účetní byla jinak dokonalá, tak by se jí zcela jistě nezbavovaly - to by byly přece samy proti sobě.

0/0
28.4.2010 14:20

lepidlo999

Re: IARK

Stále vám nedochází základní věc - vina za hloupost vedení VV je svalována na někoho zcela jiného, naprosto nepodstatného.

A TO je přesně, co dělají dosavadní vrcholní politici - když se jim prokáže pochybení, hodí to na někoho jiného. Dle mého názoru, si VV pod sebou zbytečně podřezává větev.

0/0
28.4.2010 14:31

IARK

Re: IARK

Presne, na jedne strane se ohanej necim "vic" a na druhe timhle, kdyby to bylo v jine strane, bylo by to "normalni", ale u tyhle je to spis vysmech.

0/0
28.4.2010 14:40

Jaro10

Radku, to chce bony a klid!

Z hlediska vyššího principu mravního tě volit nebudu! Dávám přednost knížetipánu, protože má zámek, plnou prkenici, chlastá pivo, má přes sedmdesát, kouří dýmku a všude dokáže usnout, to je borec! Tak si já představuji správného politika!!!:-)

0/0
28.4.2010 13:40

ajsek

nepamatuje si,

jestli přebral 5,9 mega v hotovosti nebo ne - fakt tomu věříte...:-/ 

0/0
28.4.2010 13:19

IARK

Re: nepamatuje si,

njn. uplne verim na "zazracne nalezeny vypis platby" ;-D 

0/0
28.4.2010 13:29

Olda70

Re: nepamatuje si,

Myslím že kdyby zfalšovali výpis z banky, tak to je jejich konec. Ale jestli máte důvodné podezření že takto učinili, podejte trestné oznámeni.

0/0
28.4.2010 13:55

IARK

Re: nepamatuje si,

Proc bych podaval trestni oznameni, kdyz ted kvuli tomu budou proverovany? 8-o

0/0
28.4.2010 14:01

Olda70

Re: nepamatuje si,

Protože jste naznačil, že ten výpis zfalšovali. Důkazy přepokládám nemáte, takže bych jako čestné chování viděl buď tu nešířit pomluvy nebo to řešit (např. tresním oznámením)

0/0
28.4.2010 14:16

IARK

Re: nepamatuje si,

Ale ja tu pomluvy nesirim, jen rikam, ze jim moc neverim a ze si pockam na to jak dopadne vysetrovani z "podezreni", ze vzali penize v hotovosti. Nevim co je na tom za pomluvu, jen mi je divny, ze nevi zdali je 5 mega prijmuto hotove ci ne, kdyz na hotovy by je nekdo upozornil, ze je to nezakony ;-) a po delsi dobe "tedy je vypis" (pokud jsem pochopil spravne nebyl ani jejich, ale banky) ;-D

0/0
28.4.2010 14:20

Olda70

Re: nepamatuje si,

Mate pravdu, nepomlouvate a omlouvam se. Jsem si tu Vasi ironii s "to jim tak urcite verim" vysvetlil v tom duchu, jak to pouzivam ja, tj, ze se jedna to neco neuveritelneho, nesmyslneho.

Taky si pockam jak to dopadne.

0/0
28.4.2010 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.