Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přistáli ve Smolensku a varovali Kaczynského: mlha houstne každou minutu

Posádku letadla polského prezidenta Kaczynského před přistáním ve Smolensku nevarovala jen kontrolní věž letiště. Na houstnoucí mlhu piloty upozornila i posádka letadla Jak-40, ve kterém do Katyně cestovali polští novináři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

Za pád polského letadla v Rusku může Topolánek a ODS.

Oprava: Místo Topolánka pište už Nečas.

Holt kam vítr, tam plášť.

0/0
25.4.2010 0:29

Si0 po zákazu

Já myslel, že u vojenských zařízení jsou ztráty plánovány

Tak nevím, co pořád řeší. Leda by překročili nějakou normu.

0/0
23.4.2010 19:49

nesmrtelnej

to jsou snad vsechna letadla ne???

Polská vládní letadla jsou vybavena několika rádiovými stanicemi, díky

kterým mohou komunikovat jak se zemí, tak s ostatními letadly.

0/0
23.4.2010 19:19

pučmidrát

Re: to jsou snad vsechna letadla ne???

No nebývá to zvykem, aby dopravní letadla byla vybavena několika rádiostanicemi, max. náhradí modul ovládaný jedním terminálem.I když možná vládní navigátor měl náhradní RDST.Většinou letadlo nekomunikuje se zemí na frekvenci pozemních služeb (letecké pásmo pro RDST je další věc). Např. při časové tísni(termín slotu) se požadavek tankování paliva se zajišťuje přes věž. Rádiotelekom. předpisy zakazají i nějaké "vykecávání" mezi letadly za letu.

0/0
23.4.2010 19:57

Qíteček na hrob cenzora

???

A neměli už náhodou zveřejnit obsah černých skříněk?

0/0
23.4.2010 18:31

vodnicivcechach

Re: ???

toho se nedockasRv

0/0
23.4.2010 18:43

petyo

Re: ???

Proč by měli?

0/0
23.4.2010 18:50

petyo

Podle posledních..

...zpráv nebylo letiště uzavřeno. ŘLP se dotazovalo přímo v Moskvě jestli má letiště uzavřít když má přiletět polská delegace do Katyně a z Moskvy jim řekli ať nechají letiště otevřené a jenom pilotovi doporučí přistát jinde. Z toho si pilot mohl odvodit, že podmínky na přistání nejsou tak špatné jak ve skutečnosti byly a zvláště když hodinu před nimi tam přistálo jiné letadlo.

0/0
23.4.2010 17:42

semafor

Re: Podle posledních..

Ovšem tento článek Tvé tvrzení staví "na hlavu"!

0/0
23.4.2010 18:17

petyo

Re: Podle posledních..

A poslední 2 odstavce jsi četl? Asi ne co?

0/0
23.4.2010 18:49

ladaxxt

mě by docela zajímalo..

proč se u čerstvého vraku letadla střílelo, jak je slyšet na jednom z prvních videí..

0/0
23.4.2010 15:24

vodnicivcechach

Re: mě by docela zajímalo..

a polstina je tam slyset:-/

0/0
23.4.2010 15:26

Pepíček Vyskoč

Re: mě by docela zajímalo..

A nemohly to být v ohni vybuchující náboje?

0/0
23.4.2010 16:26

tučňák v exilu

Re: mě by docela zajímalo..

Ony i elektrolytické kondíky (velké) dokážou dát slušnou šlupku...

0/0
23.4.2010 17:09

vodnicivcechach

Re: mě by docela zajímalo..

tam se urco nestrilelo

0/0
23.4.2010 18:25

strycek-Joe s.r.o.

Katastrofu by měla vyšetřovat politicky nepodjatá komise

Současná polská garnitura není důvěryhodná, obsah skříňěk tutlá a snaží se neustále svalit vinu na ruskou stranu s tím, že s letištěm ucukla.

0/0
23.4.2010 15:05

vodnicivcechach

Re: Katastrofu by měla vyšetřovat politicky nepodjatá komise

;-Dsrry,tragedie strasna,ale ty jsi me rozchechtal;-D

0/0
23.4.2010 15:23

semafor

Re: Katastrofu by měla vyšetřovat politicky nepodjatá komise

Kdo vlastní tyto skřínky? Poláci?:-P

0/0
23.4.2010 18:18

masoreti

mlha, že by se dala krájet.

kdo jel mlze jak mlíko, pochopí, že i rychlost 30 km/h je moc i v místech, které znám a za normálních podmínek tam jezdím 110. jako kdybych byl najednou slepý. teď si představím, jak do toho vletí letadlo rychlostí 350 km/h... no nepochopím, co je to napadlo jít dolů za takových podmínek.

0/0
23.4.2010 14:50

vodnicivcechach

Re: mlha, že by se dala krájet.

letel pres 500kilo,ne 130.ma navigacni pristroje,neco fatalniho tam selhalo:-/peoste nevedel o rokli,jinak na drahu miril celkem presne

0/0
23.4.2010 14:52

pučmidrát

Re: mlha, že by se dala krájet.

No pane kolego, být 40 metrů mimo osu dráhy není moc přesné! Navíc jsou na krajích dráhy "odražeče" které vidí na přehledovém radaru. Holt už nebyl čas....!

0/0
23.4.2010 14:59

vodnicivcechach

Re: mlha, že by se dala krájet.

ja vim,jo je to relativni,nicmene : na me to pusobi dojmem,ze chtel pryc,nechtel tam sedat,a byl nucen narychlo menit nazor.pze rozflaknout se sto metru od drahy je fakt pech

0/0
23.4.2010 15:25

semafor

Re: mlha, že by se dala krájet.

Tyto přístroje mu byly asi prd platné. Letiště nebylo vybavené "standartně", jako bývají jiná civilní letiště!!

0/0
23.4.2010 18:20

vodnicivcechach

Re: mlha, že by se dala krájet.

hmmm,no tak to jo:-/

0/0
23.4.2010 18:24

Martin Soušek

Re: mlha, že by se dala krájet.

V letadlo se dá letět jen podle přístrojů, vůbec nemusíš koukat ven.

.

Proto je toto srovnání nesmyslné.

.

Ty přístroje asi neukazovaly jak měly...

0/0
23.4.2010 14:56

pučmidrát

Re: mlha, že by se dala krájet.

Ha,ha, tak si to pane Souček někdy vyzkoušejte přistávat a koukat jen do přístrojů.Na přistání je autopilot vypnut, a knipl je pěkně v "teplých".Ani na letadlové lodě nepřistávají Amíci na "autopilota".A to mají éra vybavená nejmodernější avyonikou!

0/0
23.4.2010 15:21

qsilence

Re: mlha, že by se dala krájet.

Nebylo podle čeho přistávat. Na letišti chybělo zařízení pro přesné přiblížení. To dělá klidně autopilot. Pilot může převzít řízení až pár desítek metrů nad dráhou. Ale to ji už musí vidět. 500 km/h tam nikdo neletěl. Letěli +- 300km/h. Udávaná rychlost je v uzlech. 180 uzlů je cca 300km/h. Což by odpovídalo. Tohle je rychlost, na které se letadlo přibližuje k dráze. Kdyby letěli 500km/h, tak by jim upadly vztlakový klapky a podvozek by se jim zase zaklopil, ale tak, že by už nešel vyklopit...

0/0
23.4.2010 15:28

vodnicivcechach

Re: mlha, že by se dala krájet.

nevychechtavej se lidem,kazdej nelita.a uz vbec ne s takovou krafou velkou!ze se pristava do teplych nikdo prece nevyvraci,ale takhle to slehnout je podivne:-/bud vubec nevedel kde je,cemuz neverim,anebo fakt nezvladli tu rokli

0/0
23.4.2010 15:29

Menetekel

Re: mlha, že by se dala krájet.

já měl vždy za to, že přistává automatika.8-o

0/0
23.4.2010 14:58

qsilence

Re: mlha, že by se dala krájet.

To se dá, ale letadlo i letiště musí být vybaveno odpovídajícím způsobem...

0/0
23.4.2010 15:35

semafor

Re: mlha, že by se dala krájet.

Chlapci, jedná se o vojenské letiště!

0/0
23.4.2010 18:21

vodnicivcechach

Re: mlha, že by se dala krájet.

tam se seda do teplejch

0/0
23.4.2010 18:26

Martin Soušek

auto videa z havárie zabit

A tu historku o autorovi video

http://www.youtube.com/watch?v=frgKTW3jm_Y znáte? Na videu jsou přeživší

postříleni a ten kdo to natočil byl poté zavražděn v nemocnici. Ruské

úřady říkají: shoda okolností ;-D;-D;-D

0/0
23.4.2010 14:46

Martin Soušek

Re: auto videa z havárie zabit

více viz http://jos.pl/niewyjasnione-strzaly

0/0
23.4.2010 14:48

Menetekel

Re: auto videa z havárie zabit

a není to hoax nebo fake ? 8-o

0/0
23.4.2010 14:57

molekulární veverka

...

Co pořád řeší? Čekal jsem, že po pohřbu už bude klid...

0/0
23.4.2010 14:33

dewils

Re: ...

mě tahle tragedie mrzela, bylo mi jich líto, ale čeho je moc........

0/0
23.4.2010 14:39

vodnicivcechach

Re: ...

to jsi cekal veverko moc

0/0
23.4.2010 14:41

julo

Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

plno poľských novinárov? A to nám Poliaci hovoria až teraz? Že Rusi taktne mlčali, to ich šľachtí ale prečo o tom poľské médiá nepísali? Veď tam boli.:-)

0/0
23.4.2010 14:32

vodnicivcechach

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

uz jeli busem do katyne:-P

0/0
23.4.2010 14:33

julo

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

Leda že by tak.

0/0
23.4.2010 14:35

Menetekel

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

v tom amatérském videu po havárii je kromě výstřelů slyšet i polština.

0/0
23.4.2010 14:44

vodnicivcechach

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

a zaver z toho?

0/0
23.4.2010 14:51

Menetekel

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

že ten, kdo to natáčel byl zřejmě Polák, který se tam vzal asi z prvního letadla. Výstřely z ruských pistolí měly zřejmě odehnat slídící hyeny...

0/0
23.4.2010 15:00

petyo

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

Už to první video točili polští novináři. Jenomže on zprvu vůbec nevěděli, že se jedná o polské letadlo. To divení se, že to je polské letadlo je slyšet i na videu.

0/0
23.4.2010 17:38

(db)

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

V TVP nebo TVN už nevím kde, byl rozhovor s nějakým polským reportérem nebo kameramanem a z jeho slov vyplývalo že tu nehodu i viděli, nebo spíš slyšeli.

0/0
23.4.2010 14:47

tučňák v exilu

Re: Takže hodinu pred katastrofou bolo na letisku

Oni to nehovoria až teraz, to jen ty neumíš číst, že hodinu před nimi přistálo letadlo s novináři bylo známo už dost dlouho :-P

0/0
23.4.2010 15:59

spidermann

Po boji každý generál.

Podle mě někdo pilota nutil k přistání.Kdyby nebyl poslušným vojákem,ale civilním pilotem,neposlech l by.To je ten vojenský dril.

0/0
23.4.2010 14:27

vodnicivcechach

Re: Po boji každý generál.

ja myslim,ze ani vojensky neposlechne,pokud by ohrozil ůetadlo!pak to odskace,ale zachrani je.jenze tohle muselo byt husty,pze se koukni,kolik tech gum tam bylo:-/

0/0
23.4.2010 14:31

vodnicivcechach

Re: Po boji každý generál.

americky vojensky dopravni pilot,resp.pilot letectva us army by neposlechl pro zmenu nikoho;-)

0/0
23.4.2010 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.