Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chomutov si najal špatného exekutora, na městě teď vymáhá osm milionů

Vedení chomutovské radnice přiznává, že angažování exekutora Jana Parasky byla chyba. Paraska, který od loňského února zabavoval notorickým neplatičům sociální dávky, si totiž u města nárokuje za své služby 8 milionů korun, které ale Chomutov odmítá uhradit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

racional

až....

se někdo pochlapí, potom bude exekutorů a dalších příživníků o něco méně....příklady táhnou...

0/0
21.4.2010 1:36

rohatey

No co k tomuhle řící

zkrátka právní humus proti kterému je celé osazenstvo Leopoldova spolek ctihodných občanů.

Bohužel nemravnost, lež, přetvářka to je zákaldní předpoklad pro výkon tohohle řemesla. Každý pořádný právník přeci musí umět bez sebemenšího hnutí brvou vysvětlit právně - vědecky,  že obviněný je vinen a zasluhuje trest smrti a když někdo zaplatí tak musí být schopen stejně přesvědčivě právně - vědecky vysvětlit že stejný obviněný je zcela nevinen a že musí být okamžitě propuštěn. :-/

0/0
20.4.2010 19:25

martin077

.

Paní Řápkové to je ale jedno. Účel byl splněn - pozornost od jiných problémů byla odvedena a navíc dokázala vytřískat i nějaký ten politický kapitál. Některým občanům totiž stačí, když se udělá bububu na "nepřizpůsobivé ". Že to udělá víc škody než užitku? Že to nakonec bude prodělečné? No a co! Hlavně, že se jde tvrdě na socky a tak ji budeme volit!

0/0
20.4.2010 17:42

Sýr Hlúpej

dejte milion za najemneho vraha

nechte jeho mrtvolu zakopat nekde na smetisti a o jeden xindl na zemi bude mene.

0/0
20.4.2010 17:23

Valec1

Podařená radnice se zasnoubila

s vykutáleným exekutorem, ale ze sňatku nakonec nešťastně sešlo... Dojemný příběh.

Daň za tvrďáckou image "pravicové" paní primátorky Řápkové teď nakonec zaplatí daňoví poplatníci; snad si to budou alespoň do voleb pamatovat.

0/0
20.4.2010 16:46

from

alespoň vidí, jak exekutoři (vyděrači) pracují,

za nehoráznou odměnu vydírají ty nejchudší a doslova tak zneužívají jeich situace a všechno to posvětil stát zákonem  z pera ODS.

0/0
20.4.2010 15:43

ODSakEda

Re: alespoň vidí, jak exekutoři (vyděrači) pracují,

Nemáte pravdu, čilio mýlíte se z neznalosti jak se věci mají, nebo jen z nenávisti  schválně pouze lžete účelově?...

Totož Jiří POSPÍŠIL, ministr

spravedlnosti /ODS/, právěže připravil - Novelu exekučního řádu, na otupení pravomocí a nekontrolovatelnost exekutorů! To předchozí vlády již s panem špidlou a později Grossem, naopak posílili pravomoci exekutorů na bezbřehou úroven, kdy exekuovaný majetek nemusel být přiměření pohledávce,a za dluh za telefon i jen 600kč staré babce exekuovali rovnou celý dům!!!... , na čež poukazoval právě Pospíšil /ODS/! :-)R^

0/0
20.4.2010 16:56

Danice

Re: alespoň vidí, jak exekutoři (vyděrači) pracují,

Ano, byl to Jiří Pospíšil, který napravoval !!!! R^

0/0
20.4.2010 17:20

watchdog

Re: alespoň vidí, jak exekutoři (vyděrači) pracují,

Napravil?

0/0
20.4.2010 19:18

Vážný

Takto ne

Obávám se, že takto paušálně to sotva půjde. Bude třeba zjistit zda v každém jednotlivém případě bylo možno exekuci zastavit, jenže k tomu si zase musí Chomutov najmout rozumného advokáta.

Ale jednání exekutora bylo extrémně účelové a příslušného soudu zase naprosto pozitivisticky přiblblé (prostě poslat úřadu-klientovi v pátek do datové schránky dopis - je vůbec otázka zda takto mohlo být doručeno mezi dvěma subjekty v obč. řízení) a dal jim 3 kal. dny na složení zálohy - což je v případě samosprávy nesmyslný termín...

Nemělo by mu to u vyšších instancí projít. Navíc ani zde nelzemít neúměrně vysoký zisk. On už jednou Ústavní soud rozhodl, že po přijetí kauzy je nevymožení riziko podnikání exekutorů, ale oni si to prolobovali přímo do zákona. Potíž je v tom, že se zřejmě Chomutov jako součást státní moci nemůže sám dostat k ÚS.

Nicméně Řápkové to tak trochu přeju.

0/0
20.4.2010 15:22

R.E.

Re: Takto ne

Jenom doplním nepřesnosti. Doručit přes DS může klidně dojít. Exekutor je orgán veřejné moci, takže může posílat dokumenty přes DS komukoliv, kdo má aktivovanou DS. Pokud se úřad přihlásil do DS v pátek, tak došlo k doručení.

Co se týče toho zisku, tak tam je potíž v tom, že exekutor nemůže mít riziko nevymožení dluhu pouze na svém triku. Exekutor totiž MUSÍ přijmout všechny exekuce, které mu kdokoliv přinese (pokud tedy není vyloučen z důvodu zaujatosti, atd.) Možná by to šlo ošetřit nějakou smlouvou (pokud se s ním domluvím), že pokud bude po mě, jako oprávněnému, bude chtít zaplatit tzv. bezvýslednost, tak obratem je mohu po exekutorovi vymáhat zpátky.

0/0
20.4.2010 15:36

Tregold

Spíš jsou prostě blbové

Jakého špatného exekutora? Jsou ti úředníci dementi nebo neumějí číst zákon? Ono totiž podat návrh na exekuci je jednoduché ale pokud dlužník nemá peníze nebo exekuce se zastaví, náklady hradí ten kdo exekuci podal, to je naprosto jasné. Jsou na to paušály a exekutor nemusí ani hnout prstem. Chomutov se vymlouvá na neznalost zákona naprosto stejně jako ti nepřizpůsobiví dlužníci, teď se ukázalo, že jsou asi tak na stejné mentální úrovni.

0/0
20.4.2010 15:06

66-Fuck-Fascism

"špatného"

Jak špatného?

Nevymáhal snad maximum? Nepostupuje snad proti městu v souladu se zákonem?

===

Přijdemi to, jako když jsem platil daně za živnost... nedoplatek na sociálním a zdravotním musím zaplatit do 8 dnů, ale to že mi stát dluží desítky tisíc se již přes rok odkládá různými usneseními....

Když máte platit státu nebo městu, tak hned. Když má za své hříchy platit město nebo stát... tak jste "špatní".

0/0
20.4.2010 15:00

zakladna2

Chomutov si najal špatného exekutora

Ten Chomutov je ale blbej. Možná by si měl zaměstnat nějakého právníka a nebo rovnou Primátora s s ekonomickým a právním vzděláním, třeba ze s Plzně.:-P

0/0
20.4.2010 14:44

Tregold

Re: Chomutov si najal špatného exekutora

Že mně to hned neťuklo - takhle dopadá město, které vedou lidé s právnickým vzdělání s Plzně.R^

0/0
20.4.2010 15:09

celim

Už by se mělo s exekutory něco udělat!

Faktem je, že jsou zapotřebí, protože na některé lidi takový bič platí a věřitelům to může pomoci, avšak na druhou stranu by tu měla býtně jaká omezení. Taková, aby si exekutoři nemohli vybírat jen ty případy na kterých zbohatnou, jejich sazby by také měly mít nějakou smysluplnou výši a ne aby to byla taková bonanza!Měla by být taková omezení, aby nešli zabavovat majetek do baráku, kde je sice dlužník hlášený, ale třeba tam již řadu let nežije. Aby do takového domu mohli jít jen tehdy, kdy by existovalo důvodné podezření, že dlužník majetek na někoho fikaně přepsal! Prostě by to chtělo pořádný zákon, který by zajistil zodpovědné jednání mnohdy těžce arogantních exekutorů.

0/0
20.4.2010 14:24

ODSakEda

Re: Už by se mělo s exekutory něco udělat!

Ale dělá se, ale to trvá a v PS nejsou jen konstruktivní zástupci :-(

Totiž Jiří POSPÍŠIL, ministr spravedlnosti /ODS/, právěže připravil - Novelu exekučního řádu, na otupení pravomocí a nekontrolovatelnost exekutorů! To předchozí vlády již s panem špidlou a později Grossem, naopak posílili pravomoci exekutorů na bezbřehou úroven, kdy exekuovaný majetek nemusel být přiměření pohledávce,a za dluh za telefon i jen 600kč staré babce exekuovali rovnou celý dům!!!... , na čež poukazoval právě Pospíšil /ODS/! :-) Jenže Pospíšil je nyní jen něci jako stínový ministr, máme přece úřednickou nestrannou vládu!... (hlavně phlavně Pecina je nestranický jak sfiňa...) Můžete "poděkovat" příteli marťanů...Rv

0/0
20.4.2010 17:01

zdenekbobek

Komentářů mnoho

Komentářů mnoho, slov celé závěje a přitom na tuhle situaci stačí pár starých dobrých českých přísloví. Například:

Vrána k vráně sedá. Nebo: Kdo s čím zachází, tím také schází.

0/0
20.4.2010 14:11

grospic

Re: Komentářů mnoho

no maucta teto Kateřino;-D

0/0
20.4.2010 14:21

zdenekbobek

Re: Komentářů mnoho

;-D;-D;-D!!V

0/0
20.4.2010 14:27

HammerLang

:D

http://www.youtube.com/watch?v=SwIPW_NXKPw&feature=player_embedded

0/0
20.4.2010 13:56

Pikolik

Re: :D

Hmm a jaké to celé video mělo smysl? Mezi bílejma taky najdeš spoustu podobných...

0/0
20.4.2010 14:31

Pikolik

Tak to je dobré

Jak se říká. Kdo jinému jámu kopá sám do ní padá;-D

0/0
20.4.2010 13:52

zakladna2

Re: Tak to je dobré

Nepadá. Dostane z toho půlku a ještě reklamu.Do jámy spadnou ovce,co to zaplatí.:-P

0/0
20.4.2010 14:46

doktor.fekete

Exekutorská holota

Nejhnusnější povolání - exekutor.Je to ta nejhnusnější pakáž, jakou jsem kdy poznal.Ne že by mi bylo líto cikánů, které ta exekutorská verbež  v Chomutově oloupila o sociální dávky. To tedy ne, ani omylem. Tvrdím totiž  od samého začátku, že tyto loupeže, které nařídila podvodná magistra jsou protizákonné. A navíc za aktivní pomoci policie ČR.A když nyní Chomutov tomu vydřiduchovi dluží 8 milionů, tak ať to Řápková zaplatí ze svého a zároveň pozná, jak chutná exekutorská  moc o kterou se tak dlouho opírala.

0/0
20.4.2010 13:47

12mmmm12

Chomutov si nikoho najmout nemohl,

to mohl udělat jen konkrétní člověk, pročpak se nepíše kdo ;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 13:34

zakladna2

Re: Chomutov si nikoho najmout nemohl,

I kdyby se vědělo kdo, tak se to svede na zastupitelstvo a je to.:-P

0/0
20.4.2010 13:39

12mmmm12

Re: Chomutov si nikoho najmout nemohl,

Je mi to jasný, byla to spíš řečnická otázka. Nejspíš v tom má prsty ta rychlostudentka ;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 13:57

cantare

Re: Chomutov si nikoho najmout nemohl,

Chomutov si ho najal, protože Chomutov je samostatný právní subjekt, podobně jako každá jiná právnická osoba, ty plzeňský absolvente :-P

0/0
20.4.2010 14:04

pedr64

Re: Chomutov si nikoho najmout nemohl,

ale i za ten právní subjekt někdo jedná, někdo rozhoduje a někdo ty smlouvy podepsal

0/0
20.4.2010 14:55

cantare

Re: Chomutov si nikoho najmout nemohl,

za ten právní subjekt jedná a podepisuje smlouvy ten, koho tím ten právní subjekt pověří, případně jehož pověření je dáno nějak jinak (např. stanoveno zákonem). a když zákon stanoví, že určité smlouvu za město podepisuje starosta, tak ale zase obsah té smlouvy určí někdo jiný, např. zastupitelstvo, a starosta to jen symbolicky podškrtne.

0/0
20.4.2010 16:45

Ahmad Žalud

....ten pán si ty peníze zcela jistě zaslouží....

....jelikož přináší společnosti velký užitek a přidanou hodnotu,kam se na něj hrabe nějaký akademik co vymyslel nějaký ten lék na rakovinu apod. ;-DR^

0/0
20.4.2010 13:31

Martin Jirousek

S ohledem

na morální profil paní Řápkové bych se nedivil, že je s tím exekutorem domluvená, že si těch 8 mega rozdělí fifty-fifty. Je to přece členka ODS.

0/0
20.4.2010 13:28

halagajda

Re: S ohledem

R^

0/0
20.4.2010 13:49

Ivan Langer

MGR Řápková " Dluhy se neplatí "

;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 13:28

qwe111

dobry kseft

kolik casu na tom ten exekutor stravil, ze za to chce 8 000 000? Docela dobre honorovana prace, jen co je pravda, normalni clovek s prumernou mzdou na to dela 30 let...

0/0
20.4.2010 13:27

Ivan Langer

Re: dobry kseft

nektery i 60

0/0
20.4.2010 13:29

CortaCircuito

Re: dobry kseft

Jojo ... náklady na provoz pro jistotu úplně vynecháme. Když v obchodě zaplatíte 354 Kč tak to samozřejmě vše zůstane pokladní v kapse. Opravdu uvažujete takhle zkratkovitě?

0/0
20.4.2010 13:33

qwe111

Re: dobry kseft

muzete mi vysvetlit, jake ma exekutor naklady provoz?????

Prosil bych konkretni mesicni naklady na provoz exekutora, zadne obecne kecy...

0/0
20.4.2010 13:38

CortaCircuito

Re: dobry kseft

Předně nezapomínejte, že odměna za exekuci je jednorázová a náklady jsou stálé.

- nájem nebo pořízení prostor (pro cca 5-6 zaměstnanců, spisovny, jednačka a sklady), vybavení, auta + hlídání skladů + elektro, topení a voda...

- zaměstnanci cca 45 000 měsíčně / osoba u vysokoškolského personálu koncipienti, čekatelé), cca 30 000 měsíčně u obslužného personálu (vykonavatelé, sekretářky)

- poštovné, běžné provozní náklady na náplně a papír, pojištění

(A to nedělám v oboru) Mám pokračovat?

0/0
20.4.2010 13:53

qwe111

Re: dobry kseft

vazeny, 8 milionu staci na platy pro stredni firmu o cca 100! zamestnancich na 2 mesice... Proto by me zajimalo, kolik casu zabral exekutorum tento konkretni pripad.

Dale za 8 milionu muzete koupit vetsi rodiny domek a prestavet ho na kancelare, nebo si nejake kancelarske prostory pro tech vasich 5-6 zamestnancu pronajmout na 10 let a to v PRAZE (kolik to muze delat v chomutove?)

Proste a jednoduse 8000000 je castka mimo realitu a se skutecnymi naklady to nema naprosto nic spolecneho. Jedna se o zlodejnu, kterou (bohuzel) zrejme nase zakony v soucasne dobe umoznuji...

0/0
20.4.2010 14:08

CortaCircuito

Re: dobry kseft

1) Není to jedna exekuce, ale několik desítek exekucí. 8 000 000 nedostanete jen tak z každé skupiny exekucí. Jak chcete posuzovat realitu, když ani nevíte kolik práce za tím je a co vše úřad obnáší?

2) Poměr příjmy vs. náklady má smysl pouze v nějakém rozumném časovém horizontu - nejlépe rok. Teprve pak reálně uvidíte jaký je poměr příjmů a nákladů.

.

Některé exekuce jsou dobré jiné špatné - a úřad musí fungovat a vykonávat činnost pořád. Takže pokud takový úřad dostane řekněme za celý rok 12 000 000 tak to je ubohý milion na měsíc. Což je měsíčně: při 8 zaměstnancích (320 000), skladu (20 000), 3 autech (75 000), 50 000 nájmu (prostory), 50 000 poštovného, běžné kancelářské náklady (telefony, papír, tisk) 50 000, ostraha 30 000, archivy ... od toho zbytku ještě DPH a jsme někde okolo 250 000 před daní z příjmu a soc/nem. A to jsem vycházel z hodně dobrého roku, a nevyčetl ještě všechny náklady.

0/0
20.4.2010 14:43

BrumlajiciCmelak

Re: dobry kseft

Áno pane Osvícený, máte pravdu. CHudák exekutor potřebuje k výkonu svého povolání 8 aut, 6 operačních sálů a 10 kanceláří, takže těch 8mil. je vlastně dotovaná cena pro město, páč mu, chudákovi, nekryje ani náklady.

Je to vlastně takový samaritánR^

0/0
20.4.2010 13:40

halagajda

Re: dobry kseft

hahaaaa, vy jste vtipnyyy;-D

0/0
20.4.2010 13:50

pavel.61

..............

At ziji nasi bratri a sestry;-Da at se maji dobre.;-D

0/0
20.4.2010 13:25

Ivan Langer

ted pomuze uz jenom

MGR Rapkova ;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 13:23

xls

Turbodiplom

Holt kdyby Řápková nevystudovala stylem "turbodiplom" z Plzeňských práv, byla by schopná si tu smlouvu přečíst a jako právník vyhodnotit její důsledky. Takhle smolík-pacholík.

0/0
20.4.2010 13:20

cenzorisko

p.Řápková

budu u Vád dělat exekutora  slibuji 7 mega mi bude stačit;-D

0/0
20.4.2010 13:20

Ivan Langer

Re: p.Řápková

mne i 6 a pul ... a maly diplom zes Plzne

0/0
20.4.2010 13:24

cenzorisko

Re: p.Řápková

kurňa ,takové konkurenty co jdou pod cenu nemám rád;-D

0/0
20.4.2010 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.