Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do mateřinek by mohly začít chodit už dvouleté děti, schválila vláda

Rodiče dvouletých dětí by měli dostat možnost zapsat své dítě do mateřské školy. Návrh ministryně školství Miroslavy Kopicové schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanuman

Dvouleté děti do MŠ?

O takovém návrhu mohli rozhodnout pouze lidé, kteří vůbec o tak malé děti nepečovali. Dnes, když je v každé třídě MŠ až 20 dětí, není možnost se o tak malé děti starat. Uvědomují si vůbec navrhovatelé, že děti ve 2 letech se ještě samy nenajedí, potřebují plenky. Jak o ně mohou učitelky pečovat? Dříve v jeslích pečovaly absolventky zdravotních škol a měli k ruce ještě pomocnice. Dnes, když jsou finanční prostředky na školství stále snižovány, není možné zvýšit počet personálu v MŠ. Je to neuskutečnostelný návrh a nikdy bych tak malé dítě do MŠ, kde jsou děti od 3 do 6 let nesvěřila.

0/0
26.4.2010 13:12

jitkamš

docházka dvouletých dětí do mat. škol

Jsem 35 let učitelka mateřské školy a váš článek mě ohromil. Dvouleté dětí dřív navštěvovaly jesle a tam se o ně straraly zdravotní sestry. Ty je přebalovaly . krmily a leckdy ještě tyto děti pily z lahve s cumlem. Nedovedu si představit při plném počtu dětí ve třídě 25 ještě tyto děti dvouleté a ve smíšené třídě dětí 3-6letých. Navíc si mat. školy tvoří na svoje podmínky i školní vzdělávací program a jak by tam zařadily  vzdělávání dvouletých dětí je mi záhadou.  Mateřská dovolená by měla být nejméně do tří let dítěte, aby se o dítě do tří let mohla starat matka. Proč by měly matky odcházet od dvouletých dětí do práce, když od např. pětiletých nemohou, jelikož pro ně není místo v mat. školách. Uvedu příklad. Moje dcera žije v Brně-Bystrci a má dceru, které budou v květnu 3 roky. V červnu čeká další dítě a chtěla dát dceru od září do mat. školy. Samozřejmě, že místo není, přihlášených do této mš bylo 95 dětí a vzali jen 33, což celé 2/3 dětí se nedostalo do mš. Tato situce se neřeší.

0/0
23.4.2010 14:05

chenile

to me vcera dostalo...

pipka:   dvoulete deti by mohli do skolek, jesli je nedostatek.........

reporterka: a budou mit skolky na tento prisun novych deti kapacitu???

pipka: pocitame s tim ze pribudou nove skolky

;-D;-D;-D

Proc to delat lehce kdyz to jde slozite

0/0
20.4.2010 10:07

anžto

Re: to me vcera dostalo...

já nevím no - není nějaký rozdíl třeba v kvalifikaci učitelek v jeslích a školce?

0/0
20.4.2010 10:14

epl

Re: to me vcera dostalo...

Jesle jsou zařazeny v síti zdravotnických zařízení a pracují tam dětské sestry. Nemělo by ale být příliš složité rozšířit příslušně vzdělání učitelk mŠ. Větší problém vidím v počtu míst ve školkách - když dnes nestačí těm 3-6letým, jak mají stačit i pro dbuleté?

0/0
25.4.2010 16:10

HrubesaMares

typicka vladni reakce

jednu pitomost (rychlostni materskou) se snazi vyresit jinou pitomosti. A pritom pricina zustava nedotcena :-(

0/0
20.4.2010 10:04

anžto

kapacita

pokud vím tak kapacita státních školek nestačí, to aby si zažádaly matky o místo ve školce pro své dítě už v momentě kdy jim vyjde pozitivní těhotenský test;-D 

0/0
20.4.2010 9:20

Zuzava

Jen houšť a větší kapky...

... a co takhle odložit děti do nějakého zařízení hned po porodu? Já nemám slov.

0/0
20.4.2010 8:58

anžto

Re: Jen houšť a větší kapky...

já nevím jestli jste pochopila, že se jedná o nepovinnou věc - nikdo vás nenutí dávat do školky své dvouleté dítě jestli máte pocit, že to pro něj není dobrý. Každé dítě je jiné - některé nemusí být pořád s matkou - taky jsme s bratrem chodili do jeslí a  žádné trauma si sebou nenesem:-P

0/0
20.4.2010 9:23

jedna

Re: Jen houšť a větší kapky...

jenže ono nejde často bohužel o věc výběru a nějaký pocit, ale nutnosti pod sociálním tlakem, neutáhneš nájemné, přijdeš o bydlení, nezaplatíš půjčky co sis vzal abyste vůbec bydlet mohli, skončíš pod mostem děti ti macech stát strčí do děcáku nebo k adopci, a už je neuvidíš, taková je realita dneška ;-O

0/0
20.4.2010 9:51

_m-

Re: Jen houšť a větší kapky...

To je jiná věc. V takové situaci ti mateřinka nebo jesle mohou spíš pomoci, než uškodit.

0/0
20.4.2010 10:02

anžto

Re: Jen houšť a větší kapky...

o tomto jsem nemluvila....a ano z finančních důvodů je jednoznačně lepší, když matka půjde co nejdřív pracovat - ovšem jsou i tací co finance řešit nemusí

0/0
20.4.2010 10:09

_m-

Re: Jen houšť a větší kapky...

Přesně - starší chodil do jeslí od 22 měsíců a adaptoval se během prvních 5 minut. Mladší šel až do školky , ve 3 a 1/2 roce a zvykal si snad 2 měsíce.....

0/0
20.4.2010 10:04

jedna

bodejť by ne

po listopadu 89 jsme jako tupci rušili mateřské školy a jesle v domění, že teď přijde ten pravý blahobyt, taťkové budou mít platy jak na západě a maminy budou moci s děckem zůstat doma půl života, jenže skutečnost je taková, že je tu armáda nezaměstnaných, taťkové, pokud nejsou poslanci nemají někdy ani ten tolikrát citovaný průměrný plat a maminy by nejraději běžely do práce hned z porodního sálu aby nepřišly o místo, protože rodina z jednoho platu a hubené mateřské nevyžije, některé páry proto raději nechtějí mít děti vůbec, komouše jsme kritizovaly že nutí maminy chodit do práce a chudinky děti cpou do jeslí, dneska voláme státe vrať nám jesle, je to komedie a my hlupáci, ale co jsme si vycinkali, to máme

0/0
20.4.2010 8:57

sluni-sluni

Re: bodejť by ne

hned po 89 začali určití modří lidé vykřikovat jak by socík zrůdný, že oni umožní ženským se starat o děti, protože maličké tříleté děti prostě tu matku potřebují, a realita? - zvolení "rychlostní" rodičovské, mateřská se každý rok mění - jednou byla modrými zvýšena pro ty bohatší a následný rok snížena kvůli ekonomické situaci státu, a když teda z matka zvolí čtyřletý rodičák a dovolí si nahlas poznamenat, že ty peníze nic moc - tak ji ostatní lidi kamenují, že je to darmožroutka, která užírá ze systému....

0/0
20.4.2010 9:16

anžto

Re: bodejť by ne

tak tak

0/0
20.4.2010 9:24

aji

Spíš větší podporu matek na rodičovské

Na jednu stranu je školka od 2 let dobré řešení tam, kde jiné řešení není - třeba u matky samoživitelky bez babiček. Na druhou stranu jsou děti ve 2 letech na školku hodně malinké. Pokud jdou do školky, tak se většinou jedná o děti, kterým chybí do 3 let nějaký ten měsíc a rodiče už plánují jít do práce. Malé děti by měly být spíš s maminkami a spíš bych uvítala větší podporu maminek, aby mohly zůstat doma do 4 let věku dítěte.  Vrácení rodičovského příspěvku na 7600 na 4 roky - dětem školka maminku nenahradí. Okolo mě je hodně maminek, které by se ještě rok rády staraly o své dítě samy, ale nemůžou z finančních důvodů.

0/0
20.4.2010 8:50

anžto

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

to podle mě není zdravé - aby ty děcka byly tak dlouho s matkou, nemluvě o té matce - té už z toho taky musí hrabat - a návrat do pracovního procesu se každým rokem ztěžuje. Já znám naopak matky, které se už návratu do práce nemohou dočkat.

0/0
20.4.2010 9:26

Mekina

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

Není zdravé aby děcka byly dlouho s matkou?? Co to je za nesmysl? Dítě by mělo být s matkou minimálně do 5 let věku. A né aby bylo strčeno do školky od 2 let. To je katastrofa pro společnost. Nikdo mu ve školce nikdy nedá takovou péči jako rodina. Dítěti stačí nastoupit do školky jako předškolák . Pro matky to není jednoduché, být s dětmi doma ale je to jejich investice do života jejich dítěte. A to i za cenu, že nebudou těch pár let žít v přepychu. A sakra vím o čem mluvím- sama jsem byla doma 7 let . Návrat nebyl jednoduchý ale povedl se.

0/0
20.4.2010 10:02

_m-

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

Píšu totéž co nahoře - každé dítě je jiné. Některé kolektiv nutně potřebuje, jiný potřebuje spíš tu péči. Mám dva syny a  - stejně jako ve všem ostatním, tak i v tomhle - byli naprosto rozdílní. Starší šel v necelých 2 letech do jeslí, protože jsme z okna viděli na jeselskou zahradu a on visel na parapetu a chtěl "za dětičkama". Mladší  měl problém i s nástupem do školky, přesto, že nastupoval jako starší a velmi pozvolna. Takže představa :" Dítě by mělo být s matkou minimálně do 5 let věku." je stejně nesmyslná, jako to povinné strkání do jeslí ve 2 letech.

0/0
20.4.2010 10:08

anžto

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

ale to povinné není -tak nechápu co se tady ty uzkostlivé matky tak rozčilují - nikdo je nenutí to takto dělat:-)

0/0
20.4.2010 10:13

opal_k

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

..konečně někdo.. Má dcera ve 23 měsících pravila "jdu s dětma na svačinku" a než jsem ji dohonila, zamotala se mezi prcky a už se v jeslích zouvala... Jenomže ty jesle už jsou deset let zrušené...Takže pokud je někde ve školce volno a dítě tam chce, proč ne..

0/0
26.4.2010 14:20

anžto

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

já s tím nesouhlasím - určitě jsou děti co se bojí cizích lidí atp. ale troufám si říct, že to není většina. Mám osobní zkušenost s jeslema a hrozně mě to tam bavilo. Kdybych do pěti byla doma s mámou tak jsem možná labilní asociál citově fixovaný na matku:-P 

0/0
20.4.2010 10:11

borovec

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

mě ani neštvěte,já byla doma na jeden plat s manželem a 3 dětmi  bez mateřské 9 let a děti jsme uživily.Jenže vy jste dnes moc nároční.V 18 chce každý auto nebo dvě,přetáhla bych vás nejraději klackem přes brslenky.Skromnost se jaksi po revoluci vytratila.Jsem zvědavá,proč budete zvonit klíčema  příště.;-D;-D;-D

0/0
22.4.2010 10:50

_m-

Re: Spíš větší podporu matek na rodičovské

Přes co?????????

;-D;-DR^

0/0
26.4.2010 13:50

kasikv

Tak jako ostatní se ptám

a kam ty děti dáš milá vládo? Jsem si nevšiml, že by Úřad vlády otevíral velkokapacitní školky ve všech větších městech. Není vona ta Kopicová učitelka? To by hodně vysvětlovalo.

0/0
20.4.2010 8:16

sluni-sluni

Re: Tak jako ostatní se ptám

Úřad vlády se stará o sociálně slabé a podobné případy, proto máme úžasného pana Kocába, ty jako pracující nikoho nezajímáš, kdybys vypadal jako velikonoční vajíčko, bydlel v oblasti kde není práce a  založil sis občanské sdružení - tak by ti ´řad vlády nasypal na tvoje granty pěknou hromádku penízků

0/0
20.4.2010 10:15

mh.ringo

Me to pripada

ze ti, co o tomhle rozhoduji, v zivote nevideli dvoulete dite

0/0
20.4.2010 7:48

StarejHafan

Já nějak nechápu

Proč to řeší takhle komplikovaně, když by prostě stačilo mít víc školek a víc jeslí. V čem bude ta výhoda, že dvouleté dítě bude chodit do školky místo do jeslí, když ho tam stejně nevezmou z kapacitních důvodů?

0/0
20.4.2010 7:41

imma

není pro ně místo

Ano, je to hezké a jistě by to bylo užitečné, ale většina školek ve velkých městech nemá místo ani pro děti tříleté. U nás se například pro příští rok nedostaly do školky děti, kterým bude v březnu 5.

0/0
20.4.2010 7:23

mimi28

v celku dobrý nápad

Mě se to zdá konečně jako alspoň něco trochu užitečného z těch všech příšerností co si na MŠMT vymýšlí. Proč takovou věc neumožnit alspoň legislativně pokud někde školky kapacitně dostačují.

0/0
20.4.2010 7:12

three times banned star

Krásná multikulti ilustrace

0/0
20.4.2010 3:26

barbu do

A ve třech dostanou papíry na motorku ...

0/0
19.4.2010 20:50

munkiki

Re: A ve třech dostanou papíry na motorku ...

A učitelky v MŠ na hlavu !;-D

0/0
19.4.2010 20:56

anžto

Re: A ve třech dostanou papíry na motorku ...

;-D

0/0
20.4.2010 10:13

Si0 po zákazu

Re: A ve třech dostanou papíry na motorku ...

... a zbrojní pas.

0/0
19.4.2010 21:23

martinamichaela

Kapacita

Velice důležitá je otázka kapacit ve školkách. Syna mi zapsali do školky ve chvíli, kdy jsem na přihlášku uvedla datum svého nástupu do zaměstnání. A to jsem syna dala do školky ve čtyřech letech. Takže toto je velice hezké, ale jak to chtějí udělat když ve školkách nejsou místa pro starší děti.....:-/

0/0
19.4.2010 20:10

Si0 po zákazu

Re: Kapacita

A teď si ještě představte, že časem budou muset řešit otázku kapacit ve starobincích (pomsta dětí za jesle a mateřské školky).

0/0
19.4.2010 20:46

pepa.jelito

Re: Kapacita

Ano, presne tak, soucasna situace je takova, ze pro deti od 3 let je skolka nedostupna, prednost maji predskolaci, kteri obsadi veskerou kapacitu. Cela ta saskarna ma jen pred volbami vzbudit dojem, ze se stat stara o rodiny s detmi. Ale opak je pravdou, za svoje dane opravdu nedostaneme mista ve skolach a skolkach pro svoje deti, natoz jednou starobni duchod. No, nakonec proc by nase deti meli chodit do skoly, kdyz jista etnika ji taky nepotrebuji a multikultura je tolik prospesna. Hlavne aby bylo na socialni davky.

0/0
19.4.2010 23:30

munkiki

Re: Kapacita

Na tom něco je .  R^!

0/0
19.4.2010 23:51

slichtaj

Re: Kapacita

a to např k nám na zápis se tahne ještě mraky lidí co se nedostali do školky ve své obci a naše ředitelka klidně řekne, že nebude vybírat dle bydliště, ale dle věku dítěte... RvRv ...prý by to byla diskriminace

0/0
20.4.2010 5:59

Já, Claudius

Neměly by jít děti do školky

rovnou z porodnice?

0/0
19.4.2010 20:00

Si0 po zákazu

Jak se bude zacházet s maminkami,

které odmítnou dávat své budulínky na studený kolektivní odchov, odmítnou se zařadit do pracovního procesu a budou tvrdohlavě trvat na tom, že s nimi zůstanou doma a vychovají si je samy?

0/0
19.4.2010 19:11

[eT]

Re: Jak se bude zacházet s maminkami,

děti zavřít, rodiče popravit.

0/0
19.4.2010 19:51

Jerry Fletcher

Předcházet tomu musí nikoliv dvě, ale tři věci

a to 3. Vytvoření odpovídajícího právního a ekonomického prostředí pro zakládání nových předškolních zařízení, ať už obcemi či soukromými subjekty. V opačném případě se jedná jen o naplnění hesla "slibem nezarmoutíš".

0/0
19.4.2010 18:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.