Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebe je bezpečné, věří aerolinky a volají po obnovení letů

Některé evropské letecké společnosti, například německá Lufthansa a nizozemská KLM, uskutečnily zkušební lety v evropském vzdušném prostoru, který je uzavřen kvůli vulkanickému mračnu z Islandu. Zkušební letouny testy absolvovaly bez poškození. Aerolinky proto věří v alespoň částečné obnovení letů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qazwsxedc

Neplaste

"začalo ve čtvrtek a potrvá nejméně do nedělního odpoledne."

  Hmmm....jo a ve stredu exploduje sopka

0/0
19.4.2010 8:52

Drago5

vždyť jde jen o prachy.

Když padaly letadla Comet (společnosti BOAC).tak taky po urychleném vyšetřování tvrdila společnost,že letadla jsou bezpečná a že vše je kvůli počasí.Hned následující let šel k zemi. Furt bečí, o kolik přicházejí,co tam mají za pseudomanagery,že si v době rozkvětu nevytvořili rezervy?!

0/0
19.4.2010 7:12

j.zahrada

Jasný, nebe je čisté..

Jen do první katastrofy. Lidi jsou nepoučitelní.

0/0
18.4.2010 21:38

qazwsxedc

Re: Jasný, nebe je čisté..

Jak nepoucitelni?  Rozumis tomu ze zakaz vydal nejaky obtloustly urednik co ma kompetence a honi si stestim u toho ze muze byt ve svetle ramp?  A ze tento zakaz byl udelen na zaklade pocitacove simulace???  Jestlize ta slavna organizace zakazuje , tak by mela prinest dukazy, protoze jinak je celkem neduveryhodna.

Ja ti na pocitaci udelam grafiku podle ktere by treba nemely jezdit vlaky, protoze se koleje priurcite teplote zahrivaji natolik ze to za jistych okolnosti muze vest i k fatalni nehode... "dej mi pravomoc a ja zakazu jezdit vlakum pri teplote prevysujici dejme tomu 25 stupnu"  Nikdo nechce podcenovat risk ale kdyz tlusty dement urednik vesti z koule a ignoruje fakt ze letadla prolitla celou oblasti a nikde ani zrnko prachu na letadle zatimco na pc screen cerne mracna plne kamenu a uhli a mrtvych hrabosu polnich islandsky se bavici o pocasi, pak je asi neco zle.

0/0
19.4.2010 8:58

Mareš

Popel ze sopky se dostal až nad Irák

http://www.sme.sk/c/5334518/pad-helikoptery-v-iraku-neprezil-americky-vojak.html

0/0
18.4.2010 20:52

mosulský machredz

oo

to by mě zajímalo, jak na ty testovací lety vybírají piloty a jaké je vlastně složení posádky - jestli je to dobrovolné a pilot není direktivně určen, tak je to v pořádku - v opačném případě by mohl být pilot ve stresu a nevěděl, do čeho letí a co vlastně riskuje - já osobně bych se teda do vzduchu moc nehrnul ........

0/0
18.4.2010 19:49

gambleralkac

Saskarna

je to cely saskarna, stejne jako nebezpeci pouziti mobilu na palube nebo hrozba praseci chripky. Mediim se to ale dobre prodava, a nekterym organizacim to prinasi zisky.

0/0
18.4.2010 12:34

barbu do

Re: Saskarna

... s tím mobiem v letadle to byla jeden čas pravda ...

... bylo to nebezpečné ...

... ale pro síť operátora ...

... mobil z letadla se konektoval k více buňkám, než bylo očekáváno a síť kolabovala ...

... a jediné, co zabralo, bylo nakukat blbounům, že spadnou ...

0/0
18.4.2010 12:42

zlutykreslo

Re: Saskarna

To je nesmysl, protože v 99,9% případů není na palubě za letu signál...

0/0
18.4.2010 23:12

Quick

jasně že se dá létat ale každé letadlo letí jen jednou!

Zajímavé!před pár dny nám tu servírujete článek jak měla finská stihačka po průletu mrakem popela vážné problémy a dneska to najednou jde.

no jo cestovky a aerolinky nechtěj krachnout tak se píšou různé články...

ale až spadne prvních pár letadel tak zas otočíte!

0/0
18.4.2010 12:34

Pedrosan

Re: jasně že se dá létat ale každé letadlo letí jen jednou!

Je-li sopečný prach dostatečně rozptýlený , žádné nebezpečí nehrozí . Při vyšší koncentraci se mohou vysoce abrazivním prachem nejdříve poškodit motory .

Jinak si myslím , že nebezpečí je příliš nafouknuté kvůli tomu , že neumíme přesně změřit reálnou bezpečnou koncentraci prachu . Nikdo si taky zatím nechce vzít na triko problémy , které jsou teoreticky možné .

0/0
18.4.2010 14:16

karelsantora

.

http://www.radarvirtuel.com/

0/0
18.4.2010 12:08

spiq

Re: .

R^R^ neco takovyho jsem hledal

0/0
18.4.2010 12:21

prolhani.novinari

Takže nakonec všichni nezemřeme hlady?

:-)

0/0
18.4.2010 10:18

frantasenkyr

ČSA -vyzkoušet

do  BOINGU na dálkové ovládání nacpat naše ctěné NÁRODNÍ SHROMÁŽDĚNÍ a několikrát prolétnout EVROPU.I my dovedeme truchlit.

0/0
18.4.2010 10:15

hejlik

Re: ČSA -vyzkoušet

R^

0/0
18.4.2010 11:32

Lobo - poslední Czarnian

Re: ČSA -vyzkoušet

Nebylo by jistější poslat je na inspekci přímo na místo? Myslím tím nad kráter Eyjafjally:-P

0/0
18.4.2010 12:01

fel_low

Re: ČSA -vyzkoušet

1) Výrobce, jehož stroj chcete použít, se jmenuje Boeing.

2) Národní shromáždění bylo zákonodárným sborem Československa v letech 1918-1939 a 1948-1969. Z jeho poslanců je dnes naživu už jen poměrně málo starců, mezi jinými např. soudruh Jičínský.

Jak poznámka 1, tak poznámka 2 by vám měly ozřejmit technickou neuskutečnitelnost vašeho návrhu. 

0/0
18.4.2010 18:46

dewils

.

Ja viděl letět holuba, tak to bude asi ok

0/0
18.4.2010 10:01

sámvelkýmao

Re: .

od vašeho nosu na koberec?..................jo,tak to bude ok.......................

0/0
18.4.2010 12:02

Qíteček na hrob cenzora

Ten článek na technetu...

...je takovej nemastnej, na ctv maj lepší o tom obroušeným letadle z 82...

http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=209%20382%2054508/0005

A tady je ten díl z leteckejch katastrof (en)

http://www.youtube.com/watch?v=DWDU8XRQ_GY

0/0
18.4.2010 9:36

spiq

Re: Ten článek na technetu...

jojo, to byl krutej dil... a ten pohled, co se naskytl pilotum, neco neuveritelneho... ti ale asi proletali primo tim hustym mrakem par set kilometru od sopky, tzn v nasem pripade nekde kolem islandu

0/0
18.4.2010 12:24

tučňák v exilu

v roce 1989

si taky mysleli, že už je nad Aljaškou bezpečno... A první letadlo, co tam zase normálně letělo vlétlo v noci do oblaku popílku z nové erupce Mt. Redoubt.

0/0
18.4.2010 9:32

bubacik_3

Re: v roce 1989

?

0/0
18.4.2010 9:36

tučňák v exilu

Re: v roce 1989

Boeing 747 od KLM. Stalo se v podstatě to samé, co Speedbirdu 9 v roce 1982 nad Indonésií - letadlo vletělo do mraku popílku, začaly jiskřičky, všechny čtyři motory utrpěly flameout, po výletu z mraku dost svinstva nalepeného do motorů opadalo tak se povedlo motory nahodit a dát nouzák v Anchorage.

0/0
18.4.2010 9:41

tučňák v exilu

Re: v roce 1989

Jinak první zaregistrovaný případ byl 747 na trase Londýn - Perth v roce 1982, Qíteček nahoře dává odkaz. Ten dokuent do poručuji shlédnout.

0/0
18.4.2010 9:42

tučňák v exilu

Re: v roce 1989

http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867

0/0
18.4.2010 9:41

bubacik_3

Re: v roce 1989

 .. mne zarazila logika prispevku. proste ted bude zase bezpecno az do nejblizsiho vybuchu nejake sopky. pak to mozna nekdo schyta, pak bude zase bezpecno atd ...

 za odkazy diky !R^

0/0
18.4.2010 9:49

tučňák v exilu

Re: v roce 1989

Na té Aljašce šlo o to, že byla po erupci Mt. Redoubt uzavřena část vzdušného prostoru, a když už si všichni mylslei, že je to v poho, tak hned první letadlo, co tam letělo na pravidelné lince mělo problém, protože mezitím sopka zase zintenzivnila činnost.

Takže to, že pár teystovacích letů proběhne bez problémů ještě nemusí vůbec nic znamenat.

0/0
18.4.2010 9:54

bralamas

létat se dá

jj takhle nejka zacina vetsina dilu serialu Letecke katastrofy :)

0/0
18.4.2010 9:27

tabithaH

Re: létat se dá

Nejlepší seriál co bude mít pokračování -pravděpodobně .

0/0
18.4.2010 9:29

kontrolor.pravdy

a KLM testuje Boeing 777-306ER (B77W)

0/0
18.4.2010 9:14

kontrolor.pravdy

Cessna

Cesna tam dělá kličky jak výšivky :-)

0/0
18.4.2010 9:09

Maara

Re: Cessna

no jo, hezky se tam mota ;-)

0/0
18.4.2010 9:24

a111

.

Nevíte prosím někdo web adresu radaru kde by byly vidět i vrtule? Třeba radar http://www.flightradar24.com/ neuvádí ATRka...

0/0
18.4.2010 9:08

Muf Puf

Re: .

http://www.radar-virtuel.com/

0/0
18.4.2010 9:17

xxx!

Re: .

Web přetížený solidně ;-D

0/0
18.4.2010 11:31

fel_low

Re: .

Vpodstatě neexistující... ;-D

0/0
18.4.2010 18:49

karelsantora

Re: .

http://www.radarvirtuel.com/ ;-)R^

0/0
18.4.2010 12:07

obecní slouha z Klacíkova

a nic nového

meteo.rlp.cz/vaac.png

0/0
18.4.2010 9:03

falm

Jo, jo...

zataženo, občas trakaře, že?

Brzy se to bude objevovat jako součást předpovědi počasí.

0/0
18.4.2010 8:56

hovnival

Re: Jo, jo...

v predpovidani pocasi se vyznam, vim tedy, ze to je uplne jinak, nez ty uvadis.

0/0
18.4.2010 8:59

hovnival

@@

nevim, co to v novinach pisou. ted jsem dorazil letadlem z anglie do prahy. normalne to letelo, zadny prach videt nebyl.

0/0
18.4.2010 8:55

Muf Puf

Re: @@

Nevím, odku a kam si letěl, ale PRG má už druhý den zrušený přílety i odlety!:-/

0/0
18.4.2010 9:11

Brainwashington

Re: @@

Jó, a kačera máš jeśtě ve vzduchu ! ;-D Rv

0/0
18.4.2010 9:14

zapvit

aktualni let nad evropou

Momentálně je jedno letadlo nad Evropou a provádí testovací let, Pohybuje se kolem Frankfurtu http://www.radarvirtuel.com/

0/0
18.4.2010 8:53

Tokamak

Re: aktualni let nad evropou

Nebude to spíše vyhlídkový let? Vždyť tohle se na testování není schopné dostat dostatečně daleko.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cessna172-CatalinaTakeOff.JPG

0/0
18.4.2010 9:10

obecní slouha z Klacíkova

Re: aktualni let nad evropou

né fakt se točí v kruzích a kličkách

0/0
18.4.2010 9:16

Radka Pošta

je fakt

že Němci testují jak diví. Na radaru mi to ale ukazuje že lítají cesnama. Zrovna teď jedna vzlétla nad Frankfurtem. Manžel uvízl v Bordeaux tak sleduji s dětma letecký provoz na www.radarvirtuel.com a dneska už se bohužel téměř nelítá. Navíc francoužští železničáři stávkují, takže situace je šílená. Vlaky jsou plně obsazené až do konce příštího týdne. Je to opravdu děsná situace.

0/0
18.4.2010 8:41

obecní slouha z Klacíkova

Re: je fakt

Flight Number : DEEFZ

0/0
18.4.2010 8:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.