- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nemůžu za tím najít žádnou konspiraci. Asi to nakonec fakt bude kvůli bezpečnosti.
To je poprvé, co letadla přestala létat kvůli poplašné zprávě. Kam se hrabou ti maníci, co občas volají telefonem, že na letišti je bomba. Dnes byla nad ČR vyjímečně jasná obloha. Tzv. "sopečný mrak" se dávno rozptýlil v atmosféře, protože Island je tisíce kilometrů daleko. Na to by přišel i malej Jarda, zatímco vědátoři s IQ tykve přijdou na svou klasickou chybu v desetinné čárce až napřesrok. Hlavně, že jim to všichni žereme. Čus bus autobus.
Precti si to jeste zedvakrat, treba zaberes i ty.
Nedávno o tom byla zmínka v seriálu Letecké katastrofy. To éro mělo hned na tom prvním kotouči lopatek, co je vidět zepředu mezi lopatkami jakoby kameny toho slepeného prachu. Po rozebrání motoru měly lopatky turbíny obroušené náběžné hrany i konce. Nevím, jestli to byla kaše, ale je fakt, že to brousilo pěkně.
Právě že to nebylo na prvním kotouči, ale a hluboko v motoru - ten svinčík se roztavil a tam se pak přilípnul...
Cituji sjednoho z vulkanologu o ucinku sopecneho prachu na tryskove motory: "The most serious effect is caused by ash melting in the hot section of the engine and then fusing into a glass-like coating on components further back in the engine, causing loss of thrust and possible engine failure,"
Sopecny prach taje v horke casti leteckeho motoru, tim vytvorena skelna slitina pokryje soucastky dale vzadu v motoru s vysledkem snizeni jeho vykonu a pripadne s jeho uplnym vyrazeni z provozu.
Letadlo Qantasu, ktere pri jedne prilezitosti proletelo sopecnym oblakem, melo pry po pristani v kazdem motoru kolem 80kilo sopecneho prachu a pisku.
O zadne kasovite hmote nemluvili.
Na kaši by akorát autor tohoto bezesporu silně obohacujícího článku.
to vyzkoušet musí..a stíhačka je asi to "nejlepší" na tento úkol, těžko zjistí jaké koncentrace toho popela těm motorům mužou uškodit a jaké už ne..navíc při nejhorším se pilot může katapultovat. A nemyslím si, že by to zkoušeli nad nějakým obydleným územím...ted to aspon rozeberou a zjistí co dál..sice sem v životě neletěl ale myslím, že je to asi potřeba to takhle zkoušet...navíc sice se má přechodně změnit proudění, ale v průběhu příštího týdne se čeká znovu SZ proudění..čili nic moc
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/ online přenos od sopky
Ten kdyby te slysel-)))toje davno ozkousene-)a mmch-katapult je 1z nejhorsiho co pilot prozije.jeto nebezpecne,muze zmrzacit tak,ze dolital.nic moc hele.pokud se vystreli ty kasi,tak se navic udusi
systém sání vzduchu kašovitou hmotou.