Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Rusové posbírali trosky letounu. Skládají střípky tragédie

Ve Smolensku pokračuje vyšetřování pádu polského vládního letounu, při kterém zemřelo skoro sto lidí včetně prezidenta Kaczynského. Vyšetřovatelé posbírali na místě tragédie všechny části vraku a přemístili je na odlehlou část letiště, kde je podrobí další analýze. Z trosek je jasné, že nehodu nikdo nemohl přežít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roba21

Vyšetřování v Rusku

To se toho určitě dozvíme... :-P rusákům se nedá věřit ani nos mezi očima.

0/0
16.4.2010 22:32

biggles

Re: Vyšetřování v Rusku

Nemusíte se spoléhat na ruské vyšetřovatele - součástí vyšetřovacího týmu je 10 polských specialistů. (naštěstí leteckých odborníků, ne novinářů)...

0/0
16.4.2010 22:41

sikampret

Re: Vyšetřování v Rusku

No.......mně to připadá tak,že jediným navigačním přístrojem na palubě

letadla byl kompas na zálesáckém noži některého z pasažérů...

první pilot byl ožralej,druhej tam vůbec nebyl a letadlo řídil kačer

Donald...

Lež,lež a zase lež - nebo že by Muhammad Allí ?

0/0
16.4.2010 22:45

Jaromír Josef Vít

Re: Vyšetřování v Rusku

Ano, to byl ten 97., kterého našli po havárii a Poláci tvrdili, že tam nikdo navíc nebyl.

0/0
16.4.2010 22:48

sikampret

Re: Vyšetřování v Rusku

R^R^R^

0/0
16.4.2010 23:17

Hall9009

Kdepak ..

Dokud nebude zcela jasné, že na havárii nemá podíl rozkaz některého z papalášů v letadle, není důvod držet nějaký smutek.

0/0
16.4.2010 22:02

1000101110100101

...

Zajímalo by mne, jestli jim rusáci jen zmanipulovali signál GPS, nebo něco více. Těžko lze předpokládat, že by je přímo špatně navigovali, to by se asi dalo dokázat, spíš se jen postarali o to, aby letadlo nemělo správné údaje a pak koukali, jestli to bude stačit. Stačilo.

.

Nikdy nevěřit Rusovi. Základ nutný k přežití.

0/0
16.4.2010 20:53

petepek

Re: ...

vašnosto, no todle, todle mi přecejen nedělaj. Dyť se ani vůbec neznáme. A já, nynějc, abych se bábě Dymáčkovej, celej hanbou červenej, vomlouval.  (Největší drbně z Neveklova a dalekýho vokolí). Tvrdila vo vás, že ste postiženej, úplně a momentálně. Že prej vás jako kojence strhla při hraní kočka i s ubrusem s vysokýho stolu, na betonovou podlahu, hlavičkou napřed. A vod tý doby, prej ste takle, a je to tak hrozný, že vás před lidma radši schovávají. Nemám takový babský řeči rád, tak jsem jak je vidět, neuváženě, babu seřval.  Jenomže. Měla recht.

0/0
16.4.2010 21:03

pučmidrát

Re: ...

Se divím, že jsi se s tím číslem dožil tak vysokého věku (min. šesti let když už umíš psát). Knoflík  od GPS mají Amíci, a celé roky naschvál rozostřovali přesnost. Nikdy nevěřit Američanům. Zabili mi strýčka v dělnické kolonyii když v r.1945 bombardovali Škodovku!A to měl zrovna po noční, a nestačil dospat šichtu!

0/0
16.4.2010 21:58

grimosa

Re: ...

ty máš dost :-)

0/0
16.4.2010 23:02

vmvanjan

Re: ...

Ta textace mi moc nesedi, ale jinak je to 100-ni pravda!!

0/0
17.4.2010 7:20

Brainwashington

Nešlo o pŕistání ale jen další okruh nad letištém!

Výška byla špatná! Proć?? Výškoměry!!

0/0
16.4.2010 20:28

grimosa

Re: Nešlo o pŕistání ale jen další okruh nad letištém!

podle ceho usuzujete??? Na zaberech vraku je videt, ze ma vztlaky na min 30 stupnu a podvozek venku, vzhledem k tomu, ze havaroval v ose drahy slo temer jiste o pristavaci manevr. Nikdy letadla nevyckavaji pred pristanim na finale drahy. Myslim, ze polaci a rusove, kteri to vysetruji, tomu rozumi o trosku vic jako vy.

0/0
16.4.2010 20:39

Brainwashington

Re: Nešlo o pŕistání ale jen další okruh nad letištém!

A, co sebevražda? Tu taky vylučujete?

0/0
16.4.2010 21:26

Dr_Ban

Re: Nešlo o pŕistání ale jen další okruh nad letištém!

Proč výškoměry, když tu prý před několika dny přistával s polským premiérem.

0/0
16.4.2010 21:51

biggles

Re: Nešlo o pŕistání ale jen další okruh nad letištém!

Byl to pokus o přistání - podvozek a klapky byly vysunuty...

0/0
16.4.2010 22:53

Menetekel

Vypadá to na osvědčený závěr vyšetřování

s přihlédnutím k faktu, že mrtví svědci nemluví Rv

0/0
16.4.2010 19:43

grimosa

Re: Vypadá to na osvědčený závěr vyšetřování

popravde, ono tech moznosti moc neni. Viditelnost mizerna a pokud vim, tak dle cernych skrinek systemy letadla fungovaly bez problemu.

0/0
16.4.2010 20:41

Oldis_rab

jj politici

ti jsou znami tim jak vnimaji realitu a jak sou schopni se s ni vyporadat :-D, pokud s epolitici zacnou michat do rizeni letadel tak neni divu ze letadla padaji.

0/0
16.4.2010 19:42

FoDa

Hmm...

už se ty střípky sbírají docela dlouho a dost podivným způsobem... Pravda jedna černá skříňka (možná ta klíčová) byla jak na potvoru při pádu letadla poškozena a bude tedy nepoužitelná. Před plánovaným monstrózním pohřbem se to vůbec nehodí, ale jestli je opravdu realita toto, je to síla:

Polský premiér a další část oficiální a domluvené delegace letěli do Smolenska už ve čtvrtek, v klidu a s časovou rezervou.  Sobotní let polského prezidenta & spol, kteří tam původně vůbec neměli být, byla narychlo zorganizovaná trucakce.  S rizikem, že pokud nakonec nestihnou předem přesně naplánovaný ceremoniál s první (čtvrteční ) částí delegace a poletí zbytečně, bylo by to přinejmenším směšné a trapné. Takže bylo třeba to stihnout a dostavit se za každou cenu. A dopadlo to bohužel jak dopadlo :-(

0/0
16.4.2010 19:37

ondra.novacisko.cz

IDnes má opět špatné informace

Pravdivou a nezávislou analýzu najdete zde:

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5460739341125857778

0/0
16.4.2010 19:14

ondra.novacisko.cz

Re: IDnes má opět špatné informace

a tady je česky psaný článek vycházející se s výše uvedeného

http://petrharazim.blog.idnes.cz/c/133786/Analyza-poslednich-chvil-letu-TU-154.html

(všechno je jinak!)

0/0
16.4.2010 19:16

Menetekel

Re: IDnes má opět špatné informace

podle toho to vypadá že to nasmažil přímo do kopce a bez obletů 8-o

0/0
16.4.2010 19:18

VlastaH

Re: IDnes má opět špatné informace

Vždycky žasnu, jak profesionálové sestavují svoje zprávy. Třeba tady:

http://www.flickr.com/photos/adolfux/4512353632/sizes/o/

Úžasná infografika, ale havárii zakreslili před jiné letiště ve Smolensku!  Každý trouba by se podíval na leteckou mapu, a zjistil by, že v těch místech je chatová osada a že by ty fotky a zprávy z místa neštěstí vypadaly jinak. Ale oni si někde přečtou, že to padlo 200m od letiště, tak to zakreslej a je to. Pak se divte, že se vynořuje tolik fám.

 V pondělí po pohřbu má vyšetřovací komise zveřejnit předběžnou zprávu a přepisy komunikace z černých skříněk. Snad se všechny ty hovadiny uvedou na pravou míru.

0/0
16.4.2010 20:29

ondra.novacisko.cz

Re: IDnes má opět špatné informace

Ta grafika je špatně celá. To letadlo podle všeho dopadlo hlavou dolů, nebo pod velkým úhlem. Podle informací nahoře mělo jedno křídlo ulomené, proto se začalo točit kolem své osy (v ten okamžik totiž to druhé křídlo nadnáší víc než to ulomené)

0/0
16.4.2010 20:55

VlastaH

Re: IDnes má opět špatné informace

To už mě tak neštve, protože to jsou podrobnosti, které se dají zjistit až vyšetřováním. Ale oni zmatlali i to, co si dokáže ověřit každý jouda, který má přístup k internetu.

0/0
16.4.2010 21:31

Menetekel

Stejně by mě pro úplnost zajímalo

zda byla provedena dechová zkouška obsluhy naváděcí věže a s jakým výsledkem...

0/0
16.4.2010 19:10

pučmidrát

Re: Stejně by mě pro úplnost zajímalo

Sice jistě pár zpřízněných duší oslovíš  když tady prudíš proti rusákům, alekdy i kdyby byly dispečeři pod obraz, tak si o svém osudu rozhodli piloti sami!

0/0
16.4.2010 19:35

Rurik

Re: Stejně by mě pro úplnost zajímalo

R^

0/0
16.4.2010 19:39

Menetekel

Re: Stejně by mě pro úplnost zajímalo

v tom máte možná pravdu ale nevypadá to že by to zavinila jen jedna okolnost. BTW: je mi srdečně jedno jestli to byli Rusi nebo Američani, vadí mi jen ta spousta protichůdných informací takovou dobu po havárii...

0/0
16.4.2010 19:41

m. l.

Re: Stejně by mě pro úplnost zajímalo

Po každé mimořádce která se veřejně diskutuje se objeví fůry protichůdných informací, takže zrovna tohle by mě nijak neznepokojovalo.

0/0
16.4.2010 20:13

ivoš

Re: Stejně by mě pro úplnost zajímalo

Jakou "dobu"? Vyšetřování může klidně trvat měsíce. Aspoň se jako laik koukni na seriál o leteckých katastrofách. Za týden nikdo nic nevyřeší.

0/0
16.4.2010 20:40

blp

Chudak pilot..

"Polští vyšetřovatelé slíbili, že zveřejní nahrávky z kokpitu, které se zachovaly díky černé skříňce, zatím ale záznam sami zkoumají."

Spis ho vhodne sestrihavaj, aby si to pilot chudak vyzral :-/

0/0
16.4.2010 19:06

E.M.K

Kde je asi chyba?

Již jsem přečetl hodně článků o této tragédii, ale odborných informací je minimum. Ale k věci - toto vojenské letiště bylo s největší pravděpodobností vybaveno pouze ARK - t.j. automatický radiokompas - to znamená  pasivními radiopřívody na vzdálenosti cca  1 km a 4 km, protože nepředpokládám podle terénu, že by tam byla lomená sestupová osa a tři přívody.  Obdobou ARK jsou v civilním létání majáky NDB, taktéž pasivní. Jsou to systémy notně zastaralé, ale stále používané. Ukazují pasivně jen směr, nikoliv výšku, případně sestupovou osu.  Dost možná tam byl i systém RSBN / radiový systém blízké navigace/ , ale to jsou jen spekulace. Faktem zůstává, že posádka naprosto ignorovala výšku na terénem, a všechny letadla, které smějí létat za IFR / t.j. ztížené povětrnostní podmínky/ jsou vždy vybavena radiovýškoměrem, který měří skutečnou okamžitou výšku nad terénem.

0/0
16.4.2010 19:00

E.M.K

Re: Kde je asi chyba?

Navíc na radiovýškoměru lze nastavit takzvanou nebezpečnou výšku, kdy opticky i akusticky pilotům signalizuje, že jsou nízko nad zemí.  Dále mi uniká spolupráce  přistávacího lokátoru a posádky. Protože letovodi na přistávacím lokátoru vidí uplně přesně výšku letounu, vzdálenost od prahu dráhy a také  případně boční vyosení od prahu dráhy, a na základě toho dávají posádce pokyny ke korekci letu na sestupové ose. Ano, dvacet let jsem létal na  MIg 21 a Mig 23, čili byl jsem na to v kabině uplně sám, a i za těch největších sraček podobých těm, co byly ve Smolensku, mě vždy letovodi z přistávacího lokátoru dokázali  navést uplně přesně na dráhu a na přistání.  Takže nám pořád někdo něco tají ..... přijde mi, že ve Smolensku letovodi na přistávacím lokátoru vůbec nefungovali, a nebo byli totálně ožralí, Jinak si to neumím vysvětlit.  Zatím mluví stále jen o korespondenci s věží. Jak to, že tam chybí zcela korespondence s přistávacím lokátorem ???  Ten je na přistání nejpodstatnější! !  

0/0
16.4.2010 19:03

Menetekel

Re: Kde je asi chyba?

mám na to stejný názor a pozoruhodné zážitky s ruskými piloty, kteří i na Ruzyni dokázali přistát bez obletu přímo z kursu za potlesku ruských cestujících. Z úst jim vycházel typický odér samohonky... PS: psal se rok 2000

0/0
16.4.2010 19:14

packa1

Re: Kde je asi chyba?

Tak tys byl v kabine s piíloty?

A tedu jak si pil vodku s Gagarinem ve Vostoku ;-D

0/0
16.4.2010 20:15

ondra.novacisko.cz

Re: Kde je asi chyba?

Nikdo je neviděl, protože letadlo bylo pod úrovní terénu (pod kopcem). Věž tedy opravdu nevěděla, kde jsou. Možná je ztratili z radaru dřív, než ve skutečnosti havarovali.

0/0
16.4.2010 19:27

pučmidrát

Re: Kde je asi chyba?

No třeba sedali ze směru který není vybaven radarem!

0/0
16.4.2010 19:42

packa1

Re: Kde je asi chyba?

Lokator byl ozralej?

Neplkej kazis vzduch ;-DRv

0/0
16.4.2010 20:13

ivoš

Re: Kde je asi chyba?

Vysmíváš se zbytečně, nerozumíš leteckému slangu.

0/0
16.4.2010 20:44

grimosa

Re: Kde je asi chyba?

pristavaci lokator asi vubec nebyl. Pro navadeni se dnes pouziva system ILS a samozrejme pristavani jak jste popsal na 2 majaky. Pristavani na 2 majaky se bezne pouziva i dnes na spouste letistich po celem svete. Samozrejme jsou urcena minima kdy lze takove pristani provest. Podle dostupnych informaci ve smolensku jsou pouze ty 2 majaky. Spravnou vysku pri tomto zpusobu pristani si musi hlidat piloti. Tj. pri preletu majaku musi mit danou vysku. Pokud dispeceri letiste uzavreli, tak nejspis viditelnost byla mensi nez tech 1000m nutnych pro tento zpusob priblizeni.

0/0
16.4.2010 20:57

pučmidrát

Re: Kde je asi chyba?

No, nevím kolik  jsi toho na těch rourách nalétal, ale vždy jsem žil v představě že ARK (automatický rádiokompas) je palubní zařízení u kterého si nastavím příslušnou frekvenci "nesměrového rádiomajáku" NDB.Tedy když mi to jednou přestalo fungovat, tak mi řekli mechanici že se mi dostala do krytu antény ARK voda, která zamrzla, a vyrazilo to úsekové jističe!Anténa byla na spodku trupu éra, a ne v domečku na 7. příp. 1. kilometru!:-/

0/0
16.4.2010 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.