Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci znechucení skandály kněží opouštějí katolickou církev po tisících

Věřící na katolickém jihu Německa houfně opouštějí řady církve kvůli skandálu kolem zneužívání dětí katolickým klérem. Jenom v březnu ztratily dvě diecéze na jihozápadě Německa více než 5000 členů. Vatikán mezitím ve snaze čelit "mediální kampani" vrší jeden nešťastný výrok za druhým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bernard_Gui

Advokati z Manhattanu si zas namastej kapsy

je krize, vyvoleni nemaj ikde zdimat money , tak to zkousej na katoliky

Ja byl taky obtezovanej a chci prachy od statu. Ucitel Vopicka me malem urval ucho,nasledkem cehoz jsem ve stavu posttraumatickeho syndromu tc. v remisi.

At ministr skolstvi poda DEMISI.;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 1:02

Petrsafra

chudáci děti-oběti

teď je zase zneužívají pro své sobectví. advokáti pro své dolary- toť velký byznys. novinářům se taky hodí senzacička, taky pro peníze. psaní o domácím násilí nenese zisky... a psát pravdu je tak nepohodlné.

0/0
18.4.2010 16:35

blondie76

Re: chudáci děti-oběti

Mluvil jste s některou z těch obětí? Já myslím, že jim ta medializace nevadí, že jsou naopak rádi, že se o tomhle konečně mluví nahlas, snad to zabrání špatnému postupu církve u případných nových kauz

0/0
18.4.2010 19:41

Petrsafra

Re: chudáci děti-oběti

a vy jste z někým takovým mluvila?   kéž by to zabránilo špatnému přístupu nás všech při zneužívání v rodinách, což je asi 70% všech těchto zločinů. kéž by to zabránilo lhostejnosti médií v takovýchto případech, kdy z toho nekynou žádné zisky. v téhle kampani nejde primárně o oběti.

0/0
19.4.2010 10:03

Petrsafra

to je

 nenávisti v lidských srdcích.

0/0
18.4.2010 16:18

Forrrest

Re: to je

Ano, a zaslouženéR^

0/0
19.4.2010 3:21

Petrsafra

Re: to je

 není spravedlivé nenávidět.

0/0
19.4.2010 10:06

Petrsafra

Re: to je

každý nese odpovědnost za své srdce. když se někdo chová hnusně, tak za to nese odpovědnost hlavně on sám, i když si to sám nepřizná a bude se snažit to svést na někoho jiného.

0/0
19.4.2010 10:09

Petrsafra

Re: to je

ten, kdo nenávidí, trápí nejvíc sám sebe. protože musí se sebou být stále.

0/0
19.4.2010 10:10

Forrrest

Re: to je

Ach jo, tolik rádoby chytrých mouder. Ty tam snad máš nějaký srandokaps, ze kterého to opisuješ, ne?;-D;-D

Samozřejmě, že JE spravedlivé nenávidět zlé lidi. Naopak, není spravedlivé být pokrytcem (což je pro vás křesťany dosti typické). Tolerance zla (netečnost) je zlem sama o sobě.

0/0
19.4.2010 13:23

Petrsafra

Re: to je

není spravedlivé nenávidět zlé lidi. netečnost ke zlu je zlá stejně jako slepá nenávist a nadutá samolibost.

0/0
19.4.2010 22:01

Forrrest

Re: to je

Když není spravedlivé (SPRÁVNÉ) zlé lidi nenávidět, jaký postoj k nim tedy zaujmout, pane křesťan? Např. k Hitlerovi, Stalinovi a spol. Jsem strašně zvědavý, co z tebe vypadne:-)

0/0
19.4.2010 22:32

Bernard_Gui

Re: to je

z tebe pade jen nenavist ''pane zide'', abych kontroval v Tvem stylu. Mas hlavu docela vymytou popbulvarem

0/0
20.4.2010 0:57

Eremos

Re: to je

Vaše otázka je velmi zajímavá a neměla by zůstat bez odpovědi. Nemám žel dostatek času, abych Vám nabídl lépe promyšlenou odpověď, nebo alespoň pokus o odpověď, ale můžu nabídnout pár podnětů, které by nakonec k uspokojivé odpovědi mohly vést.

Klíčem k rozlousknutí "oříšku" – ke správné úvaze, která pak může vést ke správné odpovědi je dobře rozlišit význam pojmů: nenávist a pocit hněvu (který může být spravedlivý nebo nespravedlivý) jsou dvě rozdílné věci. Domnívám se, že člověk může pociťovat hněv a přitom v sobě nechovat nenávist. Ale hněv může v nenávist přerůst, pokud to člověk svou vůlí dovolí, pokud to chce. Hněv vzniká spontánně, je to pocit člověka, když vidí křivdu a zlo. Ale jen lidská vůle rozhoduje, zda přeroste v nenávist. Nenávist problém neřeší – je dalším článkem v řetězu zla, ubližuje oběma stranám – nenávidící i nenáviděné. Ideologie, které staví např. na tzv. třídní nenávisti, již z tohoto principu nemohou žádné "lepší zítřky" společnosti přinést.

0/0
20.4.2010 1:09

Eremos

Re: to je

Strašné zločiny na lidech, kterých se Hitler a Stalin dopustili, nutně vyvolává hněv a mnoho dalších pocitů – hrůzy, bolesti, lítosti, smutku. Jenom člověk bez citu "bezcitný" by je nepocítil. Toto vše má směřovat k tomu, aby tyto pocity člověkem pohly, a aby do té míry, jak je to v jeho silách a možnostech, těmto zlům zabránil. Nenávist z tohoto pohledu nenese dobré ovoce – byla by aktem pomsty, ne spravedlnosti.

V té nejobtížněji pochopitelné rovině pak je tvrzení, že existuje jen jedna možnost, jak zastavit zlo – neopětovat ho. Jinak se jedná o řetěz, který by nikde nekončil. Někdo říká, že je to slabost, někdo to považuje za projev zralosti a statečnosti. A zase je rozdíl mezi opětováním zla a tedy působením nového zla a mezi snahou novému zlu zabránit. Odpověď opravdu není jednoduchá...

0/0
20.4.2010 1:29

Eremos

Re: to je

Ježíš ve smrtelné agónii na kříži odpouští svým katům – a umírá beze stopy nenávisti, kdyby tomu tak nebylo, nebyl by tím, kdo zlomil moc zla. Myslím si, že to v tom okamžiku bylo velké hrdinství. O to větší, že opravdu bylo v jeho moci sestoupit z kříže, posadit se na pozemský trůn... a vládnout národům "železným prutem". Ve skutečnosti by však potom zůstal sám a poražený.

Pokud by ale existoval jen tento svět a tento život a "nic už nad námi nebylo", tedy žádné velikonoční ráno, žádný prázdný hrob, byli bychom všichni jen a jen poražení. I ON. A bylo by jedno, jestli se hněváme, nenávidíme, vysmíváme se sobě navzájem. Láska by neměla smysl ani trvání. Byla by jen trocha hormonů vyplavených do krve zvířete, které si omylem kdysi začalo říkat člověk a ve skutečnosti to byla jen trochu vylepšená opice.

0/0
20.4.2010 2:15

libynn

Re: to je

Myslím, že nenávist je nenaplněný hněv. Asi souvisí s neschopností, uspokojivě vyřešit příkoří.

0/0
20.4.2010 1:42

proLogos

Re: to je

Já si myslím, že je třeba nesnášet špatnost - činy (tedy být dobrý). Těžko nenávidět člověka, dokud se ještě může změnit - tedy žije. Jsem přesvědčen, že každý člověk je předurčen k tomu být dobrý.

Hitlera ani Stalina nemůžu nenávidět - i když už mají za sebou Soud a svoje konání na Zemi uzavřeli. Jejich život má být především ponaučením pro lidstvo - nikoho nepustit do podobné fáze.

Nenávist je hnus, plodí zase jen nenávist. Zlo se odsuzuje samo o sobě.

0/0
26.4.2010 11:29

Petrsafra

Re: to je

proto, tady píšu,a jsem v tom marasmu anonymního netu, protože nechci být netečný ke zlu.

0/0
19.4.2010 22:03

Bernard_Gui

Re: to je

forrest je ateisticky

psychous,je to ztrata casu se s nim bavit.

0/0
20.4.2010 0:52

Petrsafra

Re: to je

dík

0/0
20.4.2010 11:56

Rurik

To nebyli zadni krestani, tohle je krestan

http://www.youtube.com/watch?v=fw506sDy3AwVR^

0/0
18.4.2010 16:12

bbybonek

To: EREMOS

k čemu věřící potřebuje církev?

0/0
18.4.2010 11:04

Petrsafra

Re: To: EREMOS

společenství věřících je církev. :-)

0/0
18.4.2010 15:46

Forrrest

Re: To: EREMOS

Neodpověděl jsi na otázku. K čemu věřící potřebuje hromadu podobně zblblých lidí (plus byrokratické šašky, kteří jim ty mozky vymývají - a kteří na nich díky tomu rýžují těžké prachy)?

0/0
19.4.2010 3:26

Bernard_Gui

Re: To: EREMOS

to mluvis o tech advokatech co rejzujou prachy na cirkvi pod malichernymi zaminkami

;-DRv

0/0
20.4.2010 0:54

New65c02

Divím se, že se divíte.

Podstatu fungování katolické církve a její skutečné pravé poslání už dávno názorně ukázal Louis CK zde:

.

http://www.youtube.com/watch?v=-HvQ8gmF_b4

.

R^:-P:-P:-P

0/0
18.4.2010 10:45

Petrsafra

Re: Divím se, že se divíte.

vyplazovat jazyk a posmívat se ti jde

0/0
18.4.2010 15:47

Forrrest

Re: Divím se, že se divíte.

To skutečnost (jednání církve) dělá tyto vtipy vtipnými:-)

0/0
19.4.2010 3:25

duhastrecht

To je jen správné:

Člověk, který je ochoten vzdát se víry v Boha kvůli pár článkům v atheistických novinách nikdy žádný skutečný věřící nebyl a jeho nepřítomnost v Církvi bude tomuto spolku jen a jen prospěšná.

P:S: Nedávno jsem četl Eusebia, lidé se nevzdávali víry ani pod pohrůžkou nepředstavitelně kruté smrti...jaký to rozdíl oproti nynějším (některým) "věřícím", běžte se bodnout, vy "spravdeliví křesťani"...

0/0
17.4.2010 14:45

Forrrest

Re: To je jen správné:

Tomu, o čem mluvíš, se říká "náboženský fanatismus". V dnešní době přežívá víceméně jen v těch nejzaostalejších částech světa - v Africe a islámských zemích.

0/0
17.4.2010 15:30

Eremos

Re: To je jen správné:

Zatímco dnes je v Evropě moderní bezpáteřní oportunismus – kam vítr tam plášť, kdo dá větší úplatek ... ten jede.

A lidmi, kteří mají svou hrdost a čest se pohrdá. Jsou denunciování jako fanatici.

Jeden náš vysoký vojenský představitel – jméno si už nepamatuji – v televizi řekl, že "národ, který si neváží hrdinství, nebude mít své hrdiny, až je bude potřebovat".

Je to v podstatě národ shrbených patolízalů ještě před tím, než je někdo silou podrobí. Vzhledem k tomu, že ve Vídeňských školách je již nyní téměř 50% žáků z islámských rodin, budete mít zřejmě již brzy možnost osvědčit, svoji odolnost proti islamizaci Evropy.

0/0
17.4.2010 16:08

Forrrest

Re: To je jen správné:

Nějak nechápu návaznost na můj příspěvek;-D Ona se snad bezpáteřnost s náb. fanatismem vylučuje;-D;-D To nám tedy skvěle předvádí (a v minulosti předváděla) např. katolická církev:-)

A vzhledem k tomu, jak si papež rozumí s islámskými duchovními, a obecně - vzhledem k tomu, na čem všem se křesťané a muslimové shodnou (a naopak se rozcházejí s normálními lidmi)... bych toto téma, být tebou, nijak podrobněji nerozebíral!;-)

0/0
17.4.2010 16:40

Eremos

Re: To je jen správné:

Rozdíl mezi fanatikem, normálním člověkem a řekněme "bezpáteřníkem" bych viděl asi takto:

Fanatik trvá na svém názoru, i když je prokazatelně iracionální a má na jeho život destruktivní vliv ... (fanatikem může být třeba i satanista).

Rozumný člověk má vyzrálý, prokazatelně racionální a život obohacující názory (není myšleno ve smyslu konzumně obohacující). Sem bych zařadil osobnost kardinála Špidlíka, Wojtylu, Ratzingera – pro jejich teologicko-filozofické životní dílo. My ostatní smrtelníci z jejich díla čerpáme :-).

Bezpáteřník je člověk, který prokazatelně racionálně a život ekonomicky (myšleno konzumně) obohacujícím způsobem mění své názory. Praktické příklady nebudu uvádět.

0/0
17.4.2010 17:43

Eremos

Re: To je jen správné:

Doufám, že nepatříte ani do první, ani do třetí skupiny.

A pokud si na fundovaném, racionálním a verifikovaném základě obhájíte svoje postoje – tedy budete patřit do druhé skupiny, budu respektovat Váš názor, i kdybych s ním z jiných fundovaných, racionálních a verifikovatelných důvodů nesouhlasil.

Pokud se budete vysmívat, budu Vás považovat za představitele jiné skupiny, která zde uvedena není.

0/0
17.4.2010 17:46

Forrrest

Re: To je jen správné:

"prokazatelně racionální a život obohacující názory Sem bych zařadil osobnost kardinála Špidlíka, Wojtylu, Ratzingera"

Snažíš se mě pobavit? Co je racionálního na té vaší křesťanské ideologii??8-o Je to snůška nesmyslů, lží, protikladů a nemorálností: skepticsannotatedbible.com

0/0
19.4.2010 22:47

Eremos

Re: To je jen správné:

No, tím kdo zde opravdu pobavil čtenáře jste Vy sám dokonce do té míry, že to už někteří vzdali a já se k nim brzy připojím.

Podařila se Vám skutečná perlička: racionální a život obohacující názory kardinála Špidlíka, Wojtylu, Ratzingera prokazatelně vycházely z křesťanství – tedy jak uvádíte – z ideologie, která je snůškou nesmyslů, lží, protikladů a nemorálností... Co je tedy racionálního na Vašem tvrzení?

0/0
20.4.2010 11:07

Petrsafra

Re: To je jen správné:

lépe potkat medvědici zbavenou mláďat,než hlupáka s jeho hloupostí.

0/0
20.4.2010 11:42

Eremos

Tehdy Izrael zrovna bombardoval Palestinu

... a občas se při tom stane, že umírají děti ... Pravda, nejde o zneužívání dětí, a tak tento příspěvek možná trochu "mlží", jak někdo hned namítne ... Ale chtěl bych bránit i tyto děti. Také mají právo na důstojný život a někdo jim ho násilím vzal. Ten někdo má hodně peněz a velký globální vliv ... Ale ... soud potvrdil trest muži za protižidovské verše na záchodcích ...

http://www.novinky.cz/krimi/197647-soud-potvrdil-trest-muzi-za-protizidovske-verse-na-zachodcich.html

Králík chtěl podle svých slov udělat dojem na arabskou dívku, s kterou do podniku chodil oblečený v tričku s nápisem Mosad... a zapomněl, že jsou to borci, kteří mají pod kontrolou i záchodky brněnských čajoven...

0/0
16.4.2010 16:57

Veska

Re: Tehdy Izrael zrovna bombardoval Palestinu

A viděl jsi někdy videa, jak Palestnci nahrávají mrtvé? Počkají si po náletu, nepustí se zde televizi a až po nějakých 20ti minutách se na postižené místo mohou dostat novináři.

0/0
17.4.2010 16:15

Eremos

Re: Tehdy Izrael zrovna bombardoval Palestinu

Viděl jsem "humanitární bombardování" a z videí na iDnes např. toto:

http://zpravy.idnes.cz/unikle-video-ukazalo-vrazedny-utok-americkeho-vrtulniku-na-iracke-civilisty-18z-/zahranicni.asp?c=A100406_082238_zahranicni_stf

Text článku: Rozhovor mezi vojáky pokračuje: "To vypadá, jako by se v dodávce něco pohnulo. Vypadá to jako dítě." Vojáci na zemi potvrdí, že jsou mezi oběťmi dvě děti, a souhlasí, aby byly odvezeny do nemocnice. "No je to jejich chyba, že berou děti do války," ozve se posléze z vysílačky...

Viděl jsem Rachel Corriovou, jak zahynula pod izraelským buldozerem.

Ve válkách umírají děti ... je otázkou, zda po té ulici, kde střílel vrtulník, vedla válečná frontová linie ... Nehájím Palestince, nehájím jejich činy ... hájím jejich děti, proti válečným zločincům, kteří je zabíjejí ve třetím tisíciletí na ulici za bílého dne! Ty děti za to nemohou.

0/0
17.4.2010 17:17

kevorkian

Ach ti Němci

Na jedné straně jim ta jejich poslušnost a disciplinovanost přináší určité výhody - jsou velmi efektivní ve všem co dělají. Ale na druhou stranu jsou Němci strašně lehko manipulativní. Co jim řekne autorita - to je svatá pravda. Momentálně jsou tou autoritou média. Němec si přečte tři články a bez špetky kritického myšlení začne vystupovat z církve, kde bylo 10 generací jeho předků... není divu že tak rychle skočili na špek Hitlerovi, pak zas Komunardum, a teď zas Multikultůrám...

.

Troufám si tvrdit, že my jsme přece jen kritičtějšího ducha. Atheistu bych asi jen tak snadno nepřesvědčil aby vstoupil do církve a věřící zas nevystoupí hned, jakmile se v médiích objeví kampaň. (tedy aspoň v mém prostředí se lidé ptají: "proč zrovna teď? proč se kauzy z roku 1960 nevytáhly za dob Jana Pavla II  ??  Atd...")

0/0
16.4.2010 15:47

Eremos

Re: Ach ti Němci

Možná se třeba jedná i osobní mstu těch, kteří byly církevním trestem propuštěni z duchovního stavu. Alespoň případu Murphy se to týká – viz citace zprávy:

Rekonstrukce pedofilního případu Murphy, kterou rozšířil americký deník New York Times, je „nepřesná, diletantská a zakládá se na lžích“, tvrdí O.Thomas Brundage, bývalý předseda církevního soudu v diecézi Milwaukee v letech 1995-2003, který osobně řešil tristní případ kněze Murphyho. Otec Brundage na stránkách webového věstníku Anchorage usvědčuje americký deník, že podal absolutně nepřiléhavou a neprofesionální rekonstrukci celé záležitosti, založenou mimo jiné na lžích bývalého biskupa Remberta Weaklenda, který je listem vydáván za věrohodného žalobce bývalého kardinála Ratzingera, ale který byl sám nucen roku 2002 opustit úřad diecézního biskupa v Milwaukee po té, co sám veřejně přiznal, že měl homosexuální poměr se seminaristou, kterému zaplatil 450 tisíc dolarů z diecézní pokladny za jeho mlčení.

0/0
16.4.2010 16:23

Eremos

Re: Ach ti Němci

Bývalý biskup Milwaukee, Weakland, přitom nikdy nebyl americkými médii kritizován. Zřejmě proto, že patřil k vůdčím osobnostem pokoncilního progresistického hnutí v církvi, zasazoval se o takzvaná práva homosexuálů, zrušení celibátu, svěcení žen a neustále kritizoval kard. Ratzingera za jeho teologické postoje. Bývalý církevní soudce z Milwaukee O.Brundage píše, že Mons. Weaklend lže, když tvrdí pro deník New York Times, že z Vatikánu přišel pokyn zastavit církevní proces proti knězi Murphymu, který měl vést k jeho propuštění z duchovenského stavu. Opak je pravdou. Proces proti Murphymu pokračoval, ale byl přerušen Murphyho smrtí.

0/0
16.4.2010 16:24

Forrrest

Re: Ach ti Němci

Je to spíš naopak - absence kritického myšlení a slepá důvěra v autoritu (navzdory těm nechutnostem) je drží v církvi. Naštěstí se to začíná zlepšovat - s dnešními možnostmi výměny informací a názorů... je to oblbování lidí těžší a těžší;-DR^

0/0
16.4.2010 16:28

kevorkian

Re: Ach ti Němci

To by možná platilo, kdyby do té církve hromadně vstupovali, třeba po nějakém článku po zázraku nebo tak něco. Ale když jste pokřtěný, celý život jste členem nějakého společenství a pak vystoupíte na základě velmi pochybných indicií - tak to musí být člověk snadno manipulovatelný...

0/0
16.4.2010 16:47

Eremos

Re: Ach ti Němci

Pokud je mi známo, tak Němci vystupují z církve především z ekonomických důvodů, aby nemuseli platit církevní daně. Je zde silný ekonomický motiv. A protože jejich praktický život už v mnoha případech nemá s církví nic společného, nepotřebují velkou "mediální masáž" k tomuto kroku. V jednom protestantském sboru před nedávnem řešili otázku, zda jej může vést neveřící pastor – on sám to o sobě veřejně prohlašuje, že je nevěřící. A došli k závěru že ano, že jim to nevadí a že je to otázka k diskusi. Faktem je, že pokud by lidé, kteří vystoupí z církve, chtěli mít po té církevní pohřeb, nebude to možné – a to nikoliv z ekonomických důvodů.

0/0
16.4.2010 17:20

Elektronické pyžamo

Re: Ach ti Němci

prosímvás v kterém protestantském sboru řešili nevěřícího pastora? Zajímalo by mě to, děkuji.

0/0
17.4.2010 0:36

Eremos

Re: Ach ti Němci

Jmenuje se Klaas Hendrikse, je farářem holandské protestantské farnosti v Zierikzee a hlásá z kazatelny, že Bůh neexistuje. A to už dlouho. Napsal o tom také knihu: „Víra v Boha, který neexistuje“. Protestantská církev rokovala, zda může zůstat farářem, když popírá Boha, nebo ne, a dospěla k závěru, že může: Musíme připustit takový názor: je to součást teologické diskuse.

0/0
17.4.2010 1:39

captain cook

Re: Ach ti Němci

z toho plyne zaver, ze ruzne protestantske cirkve jsou vse zahrnujici, tolerantnejsi vuci bliznimu svemu a a tim blizsi uceni Jezise Krista, nez konzervativni a do sebe soustredeni katolici.

0/0
17.4.2010 5:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.