- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
spíše to vypadá, že by snad bylo lépe o ní pomlčet. Z hovoru v kabině a zaznamenaných technických dat musí být nyní už naprosto jasné, v čem spočíval problém. Naléhání na pilota, aby přistál i za nepříznivých okolností se nabízí jako velmi pravděpodobné. Přiznají to oficiální místa, nebo přijdou s nějakým neutrálním obecným "vysvětlením"?
Jako vždy to odskáče ten, kdo se už nemůže bránit. Kapitán letadla. Přecenil své schopnosti a neuposlechl příkazy pozemního personálu
Ukázalo se, že dispečeři lhali o čtyřech pokusech o přistání a že neuměli ani anglicky. Co se dozvíme příště? Že se jim ztratila protiletadlová střela?
Kdoví jak to tam bylo. http://www.youtube.com/watch?v=ZofR4YmsuHg
"Původní informace zněla tak, že se piloti na smolenském vojenském letišti Severnyj pokoušeli čtyřikrát přistát a při posledním pokusu že křídlem zavadili o vysílací věž. Nejnovější zprávy hovoří o tom, že letadlo šlo na přistání jen jednou. Informují o tom polská média s odkazem na záznam z černých skříněk, které byly v rozesetých troskách nalezeny. „Pokus to byl jen jeden a právě hned při něm došlo k havárii,“ cituje polský server Fakt.pl vojenského prokurátora plukovníka Zbigniew Rzepu.
„Piloti věděli, že katastrofa je nevyhnutelná,“ informoval s tím, že o tom, jestli o blížící se havárii věděli také pasažéři letadla, nebude nic sdělovat. „Poslední vteřiny záznamu těsně před havárií byly velice dramatické,“ řekl bez bližšího upřesnění Rzepa."
Samotnou mě udivilo, kolik lidí mně při rozhovoru přiznalo, že aby získali nestranné informace, tak vyhledali internetové vydání ruského deníku PRAVDA a udivila je jeho serioznost a nestranost.
eště tu placatku, ať si to bílý pod námi pořádně, škyt, prokouknu.....
no to je mi votázka. No to proto, že jsou to ti Rusáci......
s pietou pohřbeni, potom ovšem by nejen Rusko, ale i celý svět měl požadovat překontrolování technického stavu polských letadel. Co dovede letadlo v plné rychlosti s natankovaným palivem jsme viděli v New Yorku 11. září. Oficiální cenzurovaný tisk nám zatajil, že tohle už byl v krátké době třetí případ selhání tohoto vládního letounu. V roce 2008 v Ulánbátaru a v roce 2009, selhání stroje přímo ve Varšavě. Jak se říká o tom džbánu, se kterým se chodí pro vodu, až se ucho utrhne.
ani bych se nedivil, kdyby na tom letišti byli všichni jak zákon káže...
Všechny ty okolnosti kolem přistání polského letadla s delegací jsou skutečně dost divné. 1) Vládní speciál se dozví o nemožnosti přistát až u samého letiště, 2) na ranveji nejsou reflektory, podle kterých se dá přistát snad kdekoliv (v rámci VZS jsme je rozváželi za snížené viditelnosti kolem přistávací plochy) 3) navigátoři nemluví anglicky 4) Všude na světě je přece běžné, že vládní speciály mají nejvyšší prioritu a posádka letadla je informována o různých okolnostech týkajících se letu už po startu. 5) letadlo bylo nedávno vybaveno nejnověším navigačním systémem a špičkovými komunikačními prostředky.
Ty jsi pil tu vodku?
Jeste hodinu pred polaky byla mlha velmi slaba, pristalo jine letadlo, situace se zhorsila behen jejich letu. Navigatori nemuseli hovorit anglicky pokud o to vyslovne kapitan nezazadal, ve Francii navigatori take mluvi francouzsky pokud nemusi atd. Kapitan tam nemel z bezpecnostich duvodu pristavat, to je zakladni vec....
... budou muset na letišti zašlapat všechny krtiny ...