Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Obyvatel Smolensku natočil prezidentský letoun těsně po pádu

Obyvatel ruského Smolensku, kde se v sobotu zřítilo letadlo s polským prezidentem Lechem Kaczynským, umístil na web video, které zachycuje místo havárie jen pár vteřin po pádu stroje. Podle ruských expertů mohl polský pilot nehodě zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MiSo92

.

Hm, asi bych první zavolal záchranné složky a pak se snažil oživovat.

Ale ono to video bude asi důležitější než životy...

0/0
15.4.2010 18:34

petyo

Re: .

Ty jsi celkem naivní.

0/0
16.4.2010 0:29

Irish Stout

Originální amatérský záznam má 1:23 min

tento, zde zveřejněný pouze 30 sekund. Na originálu se ke konci ozývá střelba. Zvláštní.

0/0
15.4.2010 3:05

vbruno

Vyskomer?

Já doteď nechápu jak se může stát že je letadlo 1 km od letiště o tolik níž pod ideální dráhou sestupu. Podle těch obrázků byl totálně mimo. To nemá výškoměr?? Doteď jsem žil v tom že pilot umí přistát jen pomocí přístrojů, že to je nebezpečnější je jasné, ale nečekal bych prostě že bude tak nízko.

0/0
14.4.2010 23:13

pučmidrát

Podle čeho přistávali....??

Co však nikde krom spekulací ofic nezaznělo, na základě jakého rádionavigačního zařízení se pokoušelo letadlo přistát??!. Když byla nulová viditelnost země! ILS na tomto letišti neni!Tak že co: NDB,VOR, DMA, za spolupráce s GPS???

0/0
14.4.2010 22:00

phenomenon

Re: Podle čeho přistávali....??

na zaklade sonaru, odborniku R^

0/0
14.4.2010 22:47

modra_skrkavka

Re: Podle čeho přistávali....??

Tak to jsi mi toho moc nevysvětlil!!!

0/0
15.4.2010 17:17

mihl

Re: Podle čeho přistávali....??

já si myslím, že se špatně koukali z okna.

0/0
14.4.2010 23:53

sirkeci

Idiot s kamerou

Rád bych vidět toho idiota, který běží na místo havárie a místo aby se snažil zjistit, jestli někdo nepřežil a nepotřebuje pomoc, vezme do ruky kameru a začne točit. Tyhle lidi jsou opovrženíhodné zrůdičky Rv

0/0
14.4.2010 21:32

pučmidrát

Re: Idiot s kamerou

Podle toho "malého" ohně tam byl dost pozdě,a nebo nebyl v místě největšího požáru.I když asi dříve než záchranáři

0/0
14.4.2010 21:54

biggles

Re: Idiot s kamerou

Měl mobil, ne kameru a poté co doběhl na místo přestal točit ty chytráku. Jsi zřejmě poměrně dost tupé stvoření...

0/0
16.4.2010 0:19

mard

Nějak se ty ruské informace stále mění.

Nejdřív prý že pilot byl mimo dráhu a že (mlze!!!) viděli že stroj zavadil levým křídlem o stromy, nyní tvrdí že pravým křídlem. Nejdřív že prý to třikrát zkusil a pak při čtvrtém pokusu to nevyšlo, nyní že k nehodě došlo hned při prvním pokusu. Co dělaly stromy v těsné blízkosti dráhy - už nejméně 15 let to předpisy zakazují. Obsluha TWR asi neuměla anglicky, kapitán musel s nimi komunikovat rusky. Zkrátka, informace z ruské strany mi připadají silně nedůvěryhodné a mnoho z nich bylo vyvráceno jako lživých.

0/0
14.4.2010 21:27

pučmidrát

Re: Nějak se ty ruské informace stále mění.

To co presentoval bulvár a co ofic.mluvčí je další věc. Žádny předpis neupravuje zákaz překážek (tedy i stromů) před prahem dráhy. Neřeším zde stavbu nových letišť!  Když je překážka v ose dráhy, tak se posunuje práh dráhy, aby se bod vyrovnání posunul. Ty stromy a antena NDB byli ve vzdálenosti 1.5-1km od dráhy. A ve výšce 8 m. se tak daleko od dráhy nepřibližuje. Rovněž tak dispečer ruského vojenského letiště nemusí umět americky. Vojenský let.NATO tam přistával na výjimku!

0/0
14.4.2010 21:50

Fire_alarms

kde sou mrtvoly?

Nevidim nikde mrtvoly, pritom letadlo se rozpadlo.... ?

0/0
14.4.2010 18:36

sirkeci

Re: kde sou mrtvoly?

To video je z místa, kde letadlo poprvé zavadilo o stromy a ty jej očesaly o podvozek, možná křídla. Trup letadla ale dopadl o několik stovek metrů dál, poblíž letiště. Proto je tento lesík prakticky prázný, protože záchranky, hasiči apod. se nejdřív vrhly k trupu.

0/0
14.4.2010 22:05

sirkeci

Re: kde sou mrtvoly?

http://www.pluska.sk/images/gallery/zahranicie/europa/2010/04/pad-lietadla-draha15.jpg

0/0
14.4.2010 22:07

Raffan.

to je srotu co

takovy Boing by se vyparil a nebylo by co vysetrovat. :-/

0/0
14.4.2010 17:07

Yanky-HK

Forsáž

Autor článku zapoměl dodat, že u tohoto typu letadla při foráži spadnou štíty na minimum. Rv

0/0
14.4.2010 16:05

anncz

Re: Forsáž

Uz meli vysunuty pristavaci hak, a tak nemohli zrusit stity, protoze by do nich vrazily pridavne nadrze co se odhazuji pred vypustenim brzdiciho padaku.

0/0
14.4.2010 19:06

kluvi

Re: Forsáž

Ale keby napumpovali do motoru pri TEJ forsaáži vakuum vysokotlakou vakuovou pumpou, tak ten pretlak vákua mohol lietadlo nadvihnúť. Ale museli by to vakuum čerpať pomaly aby sa nedrazili s ISS.

;-)

0/0
14.4.2010 22:51

acetylator

Re: Forsáž

Takove mnozstvi vakua by urcite motory roztrhlo a pak by doslo ke znecisteni okolniho vzduchu a prostredi vysoce toxickym vakuem. Clovece, nejdriv myslim, pak pisu, ne? ;-)

0/0
21.4.2010 23:33

truthspeaker

neodvádějte pozornost!

Způsob nárazu je úplně nezajmavý. Chceme slyšet neupravených posledních 15 minut zvukového záznamu z pilotní kabiny !!

0/0
14.4.2010 16:03

Vins

Re: neodvádějte pozornost!

Jo a já bych taky prosil popcorn s colou. !!

0/0
14.4.2010 23:49

PaGun

Mlha

I podle amaterského videa byla viditelnost opravda malá, podle mě pod 400m. Neměli se vůbec pokoušet přistát... můj názor Rv

0/0
14.4.2010 15:57

spidermann

ta reklama je nechutná.

Rv

0/0
14.4.2010 15:46

Premda 68

Re: ta reklama je nechutná.

Byznys se neptá...

0/0
14.4.2010 15:50

karel62

Opravdu "kvalitní" informace.

Zasvěcené psaní o forsáži jistě nadchne každého odborníka. Možná, že ruské speciáli ji opravdu "mají". Panu autorovi je zřejmě jedno zda píše o knedlících, nebo letadlech. Hlavně psát a informovat. Jen tak dál.

0/0
14.4.2010 14:28

anawarr

Re: Opravdu "kvalitní" informace.

ty jsi nikdy neslyšel o tuningu? poláci si tupounleva upravili na nadzvukovou střelu. jen se divám, že nepřistávali, jako s harrierem

0/0
14.4.2010 14:40

vsw

Re: Opravdu "kvalitní" informace.

Dulezite je, aby to gradovalo!! Dneska forsaz, zitra uz to budou nadsvetelne motory. A mozna nebyl kapitan v dobe pristani ani v kabine, ehm, na mustku.

0/0
14.4.2010 15:00

Fire_alarms

Mustky....

I kdyby byl na mustku, jelikoz ve vesmirnych korabech se zasadne nepouzivaji pasy, tak kapitani a spol. vzdy litaji po mustku jak hadrove panenky :)

0/0
14.4.2010 18:38

RAT

Re: Opravdu "kvalitní" informace.

se koukni na obrazky, podle nich tak pristavali.

0/0
15.4.2010 0:04

Hanyz01

Bylo to nutné?

Nacpat i před takovéhle video reklamu na zloděje z Cofidisu? Kdepak máme blicí smajlík?

0/0
14.4.2010 13:50

Premda 68

Re: Bylo to nutné?

Byznys se neptá...

0/0
14.4.2010 14:21

Huffnaggelův duch

Re: Bylo to nutné?

R^;-€

0/0
14.4.2010 21:47

error401

pilot zapnul forsáž???

jste normální?? a ještě tvrdit že to řekl nějakej expert? opradu nejdůvěryhodnější zpravodajský portál...

p.s. proč ten jouda toho nenatočil víc? a proč nešel blíž?

0/0
14.4.2010 13:45

Centurion

Re: pilot zapnul forsáž???

Jo, když jsem se dočetl ke slovu "forsáž", spadl jsem ze židle a div jsem si nechtěl ublížit. Navrhuji ruskému odborníkovi, aby si TU-154 obhlédl zblízka...

0/0
14.4.2010 14:00

moog

forsáž

nechápu, proč se tady řada "odborníků" rozčiluje. Každej laik přece  pochopí, že tou "plnou forsáží" bylo myšleno, že tomu pilot dal "plnej knedlik". Odborníky, kteří jsou schopni hodiny diskutovat nad technickýmio detaily, a předčí inženýry v rozboru černých skříněk, bych odkázal na nějaký magazín o letectví, kde se ve svých názorech můžete trumfovat.

0/0
14.4.2010 13:41

error401

Re: forsáž

no jistěééé. kdyby napsali "přihodil pořádně pod kotel" tak to taky všichni pochopíme a bude to na stejné úrovni...

0/0
14.4.2010 13:46

Fire_alarms

Re: forsáž

ja nevedel, ze TU-154 ma pohon na drevo....

0/0
14.4.2010 18:39

biggles

Re: forsáž

Ono by mělo daleko vyšší přínos, kdyby autoři článku využili služeb překladatele, nebo člověka, který má alespoň nějaké minimální povědomí o terminologii užívané v letectví.

Troufám si tvrdit že např. předklad podkladů pro včerejší článek, dělal člověk, který snad ani neuměl rusky.

0/0
14.4.2010 13:59

rychloslimejs

Re: forsáž

no, ono je v článku uvedeno, že zapnul forsáž. A forsáž je prostě terminus technicus a proto to tam být nemá. A to mě prostě vede k tomu, že buď je překladatel analfabet, nebo ten "expert" není expert a pak má jeho výpověď nulovou vypovídací hodnotu. Jako už se spekuluje o tom, že někdo odnesl naváděcí zařízení, které tam bylo tři dny předtím, když přistával Tusk. Jenže ono tam asi žádné nebylo, protože prostě pilot přistával za odlišných podmínek.

P.S.: To by pak příště mohli taky napsat, že sešlápnul plynový pedál až na podlahu, že. 

0/0
14.4.2010 14:04

kluvi

Re: forsáž

...a hneď potom zatiahol ručnú brzdu, dostal šmyk na zadné krídla a spravil hodiny. A keď zistil že cúva, tak spanikáril a vystúpil za jazdy. A neriadené lietadlo sa zrazilo s kamiónom v protismere a bolo to.

Uff, celý som sa pritom spotil

0/0
14.4.2010 22:55

exorcista 666

Re: forsáž

Možná to překvapí, ale dopravní letadla přistávají s motory skoro na plný knedlit tak nějak vždycky. Konkretně pro TU-154 to vypada nějak takto po přibližení pilot  točí na osu drahy, motory dá na 81% a vysune klapky na 28,stroj začne zpomalovat někam pod 300km/h, stroj diky vysunuti klapek, muze zacit stoupat, to se upravi primrovanim a příipadne se o 1-2% upravi nastavení motorů podle větr a tak. V touto rychlosti bychom ve spravné výšte měli dosáhnout FAF dedy bobu pro vstup do glisády. V nebo těsně za FAF dáme klapky na plno rychlost by měla být podle přistávací hmotnosti a případně se upraví přidáním nebo ubránim motorů , vládní letadlo, narvané lidmi na krátké trati s palivem na zpětný let = těžké letadlo => motory se spíše přidávají. Letadlo je v mírním záklonu, až do výšky cca 10m pak dáme plyn na volnoběh klesnáme na cca 6m dorovnáme a posadíme to na plochu, po doteku následuje revers, následně se i přední kolo dotkne dráhy, interceproty, brždění koly atd. Jednoduché ne?

0/0
14.4.2010 14:12

biggles

Re: forsáž

jj. - zajímavé bylo očité svědectví zveřejněné v den nehody - dva svědci, kteří ze dvou různých míst viděli pád stroje se shodovali v těchto bodech - velmi strmý úhel sestupu, (v jednom případě i tvrzení že příď letounu směřovala dolů), boční náklon - podle toho co se teď píše to vypadá, že letoun narazil do země v první fázi vrtáku z výkluzové zatáčky.

0/0
14.4.2010 14:33

vodnicivcechach

Re: forsáž

presne!!

0/0
14.4.2010 15:49

anncz

Re: forsáž

Svedci u padu letadel je to nejhorsi mozne svedectvi. Pulka z nich vidi explozi, druha ji slysi, dalsi vidi jak se stroj "zritil" a nakonec se zjisti, ze nic z toho neni pravda.

0/0
14.4.2010 19:09

REMET

Re: forsáž

To tam rovnou teda muzou napsat: "Pilot podradil na trojku vyrazil vzhuru" :-)

0/0
14.4.2010 14:40

Václav Dobrák

Tak je to pravda , dle obskurních teorií

pilot byl černý vdovec co to neuměl a povedlo se mu trefit zem až na počtvrté..jo je to prý bída , už nemají tu kvalitu pilotů co trefili dvojčata

0/0
14.4.2010 13:26

czmario

Vazena redakce,

vite, co je to forsaz? Pridavne spalovani, pouzivane u bojovych stihacek, dopravni letouny tuto moznost nemaji, nekrmte prosim narod nesmysly... Ano, asi dostasnu ban, uz mam 9 smazanych prispevku, ale toto proste prekousnout neslo...Rv

0/0
14.4.2010 13:26

czmario

Re: Vazena redakce,

Motory Kuznecov, jimiz TU 154 disponuje, tuto moznost opravdu nemaji... Stacilo napsat "plny vykon" a nedelat z lidi tupce...

0/0
14.4.2010 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.