Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mládež si na internetu vybíjí zlost na důchodcích. Hrozí válka generací?

Parodie na úvodní věty německého seriálu Kobra 11 posloužila na internetové síti Facebook jako odrazový můstek záplavě nevraživých komentářů, videí a historek o důchodcích. Podle některých sociologů to může být předznamenání budoucí války generací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kolumbo

Ti starší

mají proti mladým zbraň hromadného ničení. Nevyrábět je! Jinak - takový důchodce  musí být akční a rychlý. Nemá dost sil, kořist musí získat jediným rasantním útokem - jako lvice gazelu. Madá studentka, nezíská - li slevněnou kedlubnu či light jogurt  v kauflandu, může  cestou na přednášku obrazit ještě Tesco a Albert. Důchodce, neuspěje-li, zůstane hladem.

0/0
20.7.2010 22:11

modra_kravka

Re: Ti starší

Už toho večer tolik neber, rozděl se s kámošema!

0/0
20.7.2010 22:16

Niká!

copak se ve světě nic neděje nic zajímavého

 že noviny musí v každém druhém článku rozebírat, co se děje na facebooku? Ti, kdo na něm jsou, o existenci všech těchto skupin vědí (a z velké části se do nich přidali z recese, protože jim název přišel vtipný anebo proto, že se do ní přidali všichni jejich kamarádi), takže diskutující v jednotlivých skupinách nejsou reprezentativním vzorkem naprosto ničeho. Ostatní si nad takovýmito "zprávami" můžou akorát tak zanadávat na mládež (konečně mají důvod). Co takhle začít psát o skutečných problémech a přestat používat facebook jako sociologický průzkum k jakémukoli tématu? Nepřijde mi to příliš seriózní.

0/0
1.5.2010 15:01

j.lo

fb

Je moc smutny, kolik skupin na FB broji proti duchodcum. Uvedomuji si vubec, ze je to stejne jako by nadavali svym prarodicum ? Zaujal me vycet existujicich skupin na iSenior.cz - http://www.isenior.cz/clanky/internet/157_drsny-kviz-natahni-backory/ .  Ach jo.

0/0
29.4.2010 20:40

Niká!

Re: fb

rozhodně to není stejné jako nadávat prarodičům. Vlastní babičku máme rádi, ale paní, která nás sjede v autobuse za to, že sedíme na její oblíbené sedačce (ačkoli je kolem několik dalších volných míst), na tu si zanadáváme...

0/0
1.5.2010 15:04

c-e-r-t

nenávist plodí nenávist

K tomuto článku si vypůjčím myšlenku z jiné diskuse a tím se přiznávám k plagiátorství :-). Z lidí mladých, sobeckých, agresivních, nevychovaných a plných nenávisti se stávají lidé staří zlí, sobečtí, agresivní, nevychovaní a plní nenávisti. Tak prostě to je. Nenávist plodí nenávist a klip Zelenky, Mádla a Issové může bohužel pro tyto mladé i staré fungovat jako spouštěč k mezigenerační válce určitých skupin obyvatelstva napříč generacemi. A nezapomeňme, jak se my dnes chováme ke svým rodičům a prarodičům, budou se jednou naše děti chovat k nám. Kde jinde by to odkoukaly. Takže když už nás k pěknému chování ke starým lidem nevedou ušlechtilejší pohnutky, buďme sobečtí a zajistěme si klidné stáří vzorovou péčí o naše starší spoluobčany.:-)

0/0
26.4.2010 17:57

medvěd brtník

co tu čtu : co starý do blbec , a co mladý to grázl

jsou tu většinou  bláboly mladých hloupých a neschopných jedinců na jedné straně a  uražených a popudlivých starých lidí na straně druhé.   Inteligentní a cílevědomí mladí lidé  nemají potřebu   hloupě napadat generaci svých rodičů prostě proto že vyrostli v  rodinách starších ale rozumných a inteligentních lidí , kteří je seznámili se skutečnými životními hodnotami a pomohli jim postavit se sebevědomě do života. A ti starší - jejich inteligentní a sebevědomí rodiče či prarodiče  jsou na své děti hrdí a nemají důvodu je považovat za hlupáky a neschopné.  To o čem se bavíme je lidská hloupost , primitivismus a neschopnost které se přenášejí z generace starých blbců na  mladé  neúspěšné a frustrované blbce . Problém je ,  že inteligentní a schopná menšina občanů musí neustále vést boj  s primitivní , neschopnou a tím  frustrovanou většinou ,kterou musí navíc uplácet různými sociálními dávkami  aby udržela sociální smír a lůza nerozvrátila celou společnost. .   

0/0
26.4.2010 12:42

prenda

ZATLAČTE..

Zatlačte na babičky a děděčky aby nevolil komouše!!!!!Jinak už jim nikdy s ničim nepomůžete a nebudete je navštěvovat. JE TO VAŠE BUDOUCNOST!!!A ONI VÁM JI MOHOU ZKAZIT.

0/0
26.4.2010 10:36

Bery

Re: ZATLAČTE..

Omyl.... budoucnost je takova, jakou si ji udelas. ;-)

0/0
20.7.2010 22:39

corpusdelicti

Nadpis příspěvku

ja tuhle skupinu na FB vidim jako recesi. pokud si tam nekdo vyliva srdicko, nadava a schovava se za anonymitu internetu, je to jeho problem, ale doporucuji bohnice, kromeriz nebo opavu - dle mista bydliste. no a pokud z tehle skupiny dela zpravu dne a pise o ni clanky .. nezbyva mi nic jineho nez se temto "zpravodajum" od srdicka vysmat.

peace

0/0
26.4.2010 9:08

xtron2

a naopak

Vše se točí o tom, že mladí ... ale to naopak. Není ta vražednost stejná? Ani jedna generace neustoupí, proto bych to takhle jednostranně nezveličoval. Pokud si v poloprázdném autobuse stoupne před sedícího mladíka babka a schválně se kymácí o tyči, jen aby mohla druhé babce říct, jak ta dnešní mládež je hrozná .... nebo, že klidně přechází mimo přechody ... no mohl bych tu na stránku udělat výčet. realita není jen mladí proti důchodcům, ale i naopak.

0/0
26.4.2010 8:36

pepouš

JNen podporujte mezigenerační nenávist

Kvůli extrémním jedincům ze strany mlaďochů i důchodců.  jste pitomci, že to takto popisujete.

Přečtěte si Bílou nemoc od Čapka.

0/0
25.4.2010 20:21

vidocqcz

hm

Jednou jsem někde četl zajímavý komentář "Co jste vy, byli jsme i my. Co jsme my, budete jednou i vy." Od té doby důchodce tak nějak toleruju :-) Možná by na to "mládež" mohla myslet.

0/0
25.4.2010 17:05

cuak

vždy to tak není

Jsem taky 12 letý po přečtení tohoto článku se mi znechutilo to že hodně dětí v mém věku toto dělá.Jsem rád že se takhle nechovám.Každý je nějaký.Za to že jsou lidi staří je nemusíme odsuzovat.Je to smutné.:-(

0/0
25.4.2010 14:24

Bery

Re: vždy to tak není

R^

0/0
20.7.2010 22:41

lrklo

Sobecká generace, která nic nevytvořila a je zvyklá

jen brát.;-D;-D;-D

0/0
24.4.2010 14:46

xtron2

Re: Sobecká generace, která nic nevytvořila a je zvyklá

Tohle podepisuji. Rodiče jim strkají peníze, pak jim koupí auto v 18ti - přece by chudáčkové nechodili do střední pěšky, dostanou posléze byt po babičce nebo rodičích (Ti se přesunou někam do sklepa nebo v lepším případě do jiného bytu), následuje zaměstnání v firmě, kde tatínek šéfuje, tlačenka na různá místa a pak už jen děti, které neustále jsou u babičky, protože mladí si musí přece užívat. No a ve výsledku si pořídí děti 4 a brečí pak na sociálce, že to neutáhnou a chtějí přidat. Zvracel bych z toho. A pokud si myslíte, že tohle je absurdní, tak vězte, že 4 takovéto kvítka zaměstnáváme ve firmě, kde pracuji.

0/0
26.4.2010 8:40

utas

japonsky model :)

Predpokladam ze to dopadne stejne jako v japonsku kde se cela spolecnost deli na dve casti na ty co pracuji a zbytek kteri maji dá se rict vyčlenen pomalejsi pruh

0/0
24.4.2010 9:56

wh1sp3r

Však ono se jim to vrátí :D

Haranti malý asi ještě nepobrali, že také jednou budou staří a všechno se jim to vrátí i s úrokama :)

0/0
23.4.2010 19:57

mukr

Re: Však ono se jim to vrátí :D

Myslim, ze chybi vice kontaktu mezi mladymi a starymi a to oboustrane.

Stari by nemeli predavat rozumy jenz jsou pase a tlacit do hlavy mladym nesmysly a snazit se rozkazovat a moralizovat.

Mladi by meli byt doma vedeni k 'ucte' ke stari ci alespon k toleranci tech starsich.

0/0
24.4.2010 20:45

Profesionalka

Re: Však ono se jim to vrátí :D

Někteří důchodci a starší lidé si za to mohou samy, že se k nim mladí chovají, tak jak by si představovali :-P Občas mě fascinuje drzost některých důchodců, já jsem starý, já jsem King. Nenechá vystoupit lidi z MHD, jen proto, že by mu někdo zabral místo a nastoupí rychleji než o dvě generace mladší, tak si říkám kde bude chyba :-P To stejné v supermarketu atd. Někteří starší se chovají jak malé rozmazlené děti, kterým každý musí padat k nohám, protože jsou starší Rv

0/0
25.4.2010 1:11

klobrch

Slušnost a etika se ztratily

V ČR se působením politiků (je jedno z jakých politických stran) a ekonomů nastavily takové mantinely, že se lidé nedůchodového věku  dívají na důchodce jako na obtížný vřed, který brání tomu, aby se měli lépe. Vládní politika v nich navíc utužuje vědomí, že důchodci berou důchod jenom zásluhou nás pracujích (jakoby oni předtím nepracovali). Ve státním měšci byla kolonka výběru na sociální pojištění a vyplácené důchody vždy v červených čísel. Až za Topolánkovi vlády najednou skočila do černých čísel a deficit je stále větší, takže se musí naladit struna vědomí národa na tón nenávisti proti starým a nemocným lidem. Vždyť pro společnost už nic nepřínáší, ale jenom od společnosti berou. Jinak si myslím, že dříve bude  válka sociální.

0/0
23.4.2010 12:48

roygbiv

Vážné, je to vážné

milí čtenáři. Nikterak bych to nezlehčovala. Ačkoliv sama bych se mohla přidat ke skupině "těch mladých", nepřidávám se ani k jedné.

Chyba je totiž na obou dvou stranách. A na obou stranách s tím lze jen těžko něco udělat.

Důchodci - Opravdu ne všichni jsou tak hrozní. Jakožto pracovní centra péče o zákazníky bývalého telecomu právě oni tvoří největší procento těch, se kterými přijdu do styku. Samozřejmě po mě něco potřebují, potřebují něco vysvětlit, tak jsou zdvořilí. Dokonce jedni z nejzdvořilejších, mládež se s nimi nemůže rovnat. Ovšem vysvětlovat technické věci leč milé, ale již senilní babičce jest opravdu kurzem asertivity. Na druhou stranu důchodci se kterými se běžně setkávám - v prostředcích hromadné dopravy to není nijak hrozné.

0/0
23.4.2010 11:53

Witas_2010

Nestačím se divit

Tak jsem letmo prohlédl tak 2 stránky příspěvků k tomuto tématu a nestačím se divit, jak zarážející a neuvěřitelně stupidní komentáře jsou někteří lidé schopni napsat.

Všichni bychom se k sobě měli chovat uctivě a zdvořile a není to o vykání jak jsem si tu někde přečetl, nebo o tom koho pustím nebo nepustím sednout. Souhlasím s tím, že je to o společnosti, ale co je to společnost? To jsou přece mladí a staří dohromady. Všichni jsme lidi. Když mě někdo nepustí sednou tak k tomu má osobní důvod a není to tím, že je to kmet nebo teenager. A když je někdo otravný tak je otravný od přírody a otravuje buď hudebním přehrávačem a nebo nekonečnou a hlasitou historkou o tom které potraviny jsou levnější.

Důležité je si uvědomit, že se všichni vychováváme navzájem. Nedá se to hodit jenom na rodiče, nebo na školu. Každý může vidět příklad v každém. Teenager uvidí jak se stařec k někomu zachová špatně a už se automaticky bude chovat ke starcům špatně. Zrovna tak to platí obráceně. To je ten problém

0/0
22.4.2010 19:29

lombar

Re: Nestačím se divit

Ale musíš uznat že bitky důchodců v obchoďácích o akce jsou k smíchu. Starci se bijou jako malé děti na písku o hračky 8-o

0/0
22.4.2010 19:35

pecuchet

Re: Nestačím se divit

kolik těch bitek jsi viděl, chytráku?

0/0
23.4.2010 14:06

lombar

Re: Nestačím se divit

Viděl jsem 3 a jednu slovní. Ale ikdyby to byla jen jedna je to mazec;-D;-D

0/0
24.4.2010 11:08

xtron2

Re: Nestačím se divit

Pracoval jsem v Tesco. Každý měsíc, jsme museli volat firmu, co spravovala hlavní automatické dveře, každý měsíc je důchodci před otevírací dobou zalehli a silou při prvním raním otevření ničili, že se to opravovalo stále. A to není jen tohle, je hrozné sledovat postarší občany, jak kupují 50 rohlíků, jen proto že jsou v akci za 0,50Kč nebo dokola kroužit hodiny obchoďákem a živit se na ochutnávacích akcích ... připadá to někomu normální, když madam ověšená zlatem vrací na pokladně věc, že měla být o 1,5Kč levnější a její nákup činí 1500,-Kč?

0/0
26.4.2010 8:45

Za pět minut dvanáct

Re: Nestačím se divit

a to jsi viděl(a) kde - i já chodím nakupovat a takováto scénka mi zůstala utajena...:-/

nepsali o tom náhodou na Facebooku?

0/0
24.4.2010 10:55

mukr

Re: Nestačím se divit

Normálně chodím nakupovat po 20:00, ponevadz nikde nikdo neni, ale jednou jsem potreboval shodou okolnosti neco koupit rano pri ceste do prace v Kauflandu (mezi Prosekem a Ladvim) a zrovna byla nejaka akce na banany a to byl srumec. Duchodci s vozikama do sebe stouchali, francousky hole pichnuty ve voziku a kazdej se cpal k bednam s banany. Ze me jen tak neco nedostane, tak tomuhle jsem se teda zasmal. Navic jeste druhy den vecer tam meli ty banany za tu samou cenu :-).

Jestli vam to stoji za to, zkuste si privstat a zajit se rano podivat pred nejaky supermarket kde prave zacina nejaka cenova akce a urcite se k nejake strkanici dostanete...

0/0
24.4.2010 20:55

vitka

Re: Nestačím se divit

Už jsem takové tlačenice důchodců u akcí nebo slevněného zboží viděla také. Jen bych k tomu ale podotkla,že dědoušci (a babičky) to většinou nekupují jen pro sebe. Vícero z nich to jde koupit "mladým" - ti přece chodí do práce a nemají na to čas. A pro koho?Pro vnoučky, kteří se k nim někdy neumí chovat slušně, natož z úctou.To je jedna skupina,druhá opravdu "vymetá" všechny možné akce (pokud jim zdraví dovolí),ale z důvodu finančního.Spočítejte si,co stojí základní poplatky a nemají to vždy jednoduché.Žijí-li v páru,není co řešit.Pokud partner zemře a táhne tuto zátěž jen jeden už to vypadá jinak.A teď hodnoťte!

0/0
26.4.2010 13:08

Bery

Re: Nestačím se divit

R^

0/0
20.7.2010 22:47

Profesionalka

Re: Nestačím se divit

Musím souhlasit s předchozím příspěvkem, já takovou bitku viděla v Tescu :-P

0/0
25.4.2010 1:15

datlik5

Re: Nestačím se divit

Tak to já teda už jednu bitku zažila na vlastní oči.Důchodci se začali prát v Normě ( obchod ) kvůli zlevněnému cukru a to takovým způsobem že na ně obsluha obchodu musela zavolat městskou policii.;-D

0/0
25.4.2010 18:20

wrak

Re: Nestačím se divit

Naprosto s Vámi souhlasím. Chtěl bych doplnit, že vše je o toleranci. Přece jen si musíme uvědomit, že tyto dvě 'generace' mají jiné životní hodnoty a tudíž názory.

Strach a láska. Dva největší protivníci. Kdy si jen společnost uvědomí, že s úsměvem na tváři jde všechno lépe a zvolí si cestu lásky?

0/0
24.4.2010 1:17

vůle

žádná legrace, je to myšleno vážně

0/0
22.4.2010 10:06

Mrkvak

Bohužel

Bohužel, ono je fakt, že se důchodci často chovají hůře než mládež. Nejhorší je situace ve městech (mám zkušenosti jen z Prahy) - když člověk pustí sednout těhotnou ženskou, ve většině případů poděkuje. Důchodce ne, ale to bych překousl - když se na vás pak daná osoba oboří, co si to dovolujete, že ještě není tak stará aby si potřebovala sednout, jde to už pěkně na nervy. Ale přesto nejsem člověk, co by se přidával do podobných skupin nebo řval "granát na důchodce" - zkrátka proto, že generalizovat je nesmysl.

P.S.: http://www.youtube.com/watch?v=fxYUeYcruzY

0/0
21.4.2010 19:17

kaksikymmenta

Re: Bohužel

Musím souhlasit. Připadá mi, jako by jejich chování bylo samozřejmostí. Taky znám případy z MHD. Na zastávce si babička nastoupí do článkového trolejbusu zadními dveřmi a přes kloub, který v obloucích docela hází, se trmácí dopředu za prázdnou sedačkou, i když je zadní článek vzadu prázdný. Na té točně se pak za jízdy drží madla, seč jí síly stačí a pak se každý jen diví. To je příklad z Plzně. Něco podobného jsem zažil v Pardubicích, kdy si dva staří manželé nastoupili do prázdného vozu MHD a hádali se, kdo si kam sedne. Po dvou minutách to řidič nevydržel a křičel, ať už si sednou, že musí jet. Důchodci se samozřejmě sesypali k zemi. A není to jen MHD, takových případů je bohužel víc...

0/0
22.4.2010 11:10

Za pět minut dvanáct

Re: Bohužel

Já zase občas vidím mladé páry, jak se k sobě chovají podobně hnusně-hádají se na veřejnosti o prkotiny apod., jak se k sobě budou chovat až oni budou důchodci:-/ by mně docela zajímalo...

0/0
24.4.2010 10:57

mildapr

No, mezi náma

myslím, že bez činnosti seniorů (ať už zaměstnaných nebo těch, kteří vyvíjejí aktivitu v rámci svých koníčků) by dnešní společnost u nás byla na hrnku. Protože oni dělají tak, jak jsou za celý život zvyklí a nevadí jim, že za to není balík, nebo že ta práce je otravná.

0/0
21.4.2010 18:25

The_Law

reseni

kdyz se mladezi nezamlouvaj duchodci , tak at si vydemonstrujou zruseni duchodu , duchodoveho veku pro svoji generaci aby taky tak nedopadli . . Jak jednoduhe .

0/0
21.4.2010 15:57

Za pět minut dvanáct

Re: reseni

R^

0/0
24.4.2010 10:52

cenzor103

každý jednou bude důchodcem

;-D

0/0
21.4.2010 14:44

agnostik1

Re: každý jednou bude důchodcem

!R^

0/0
24.4.2010 16:35

agnostik1

Re: každý jednou bude důchodcem

Chybně zmáčknuto, platí R^!

0/0
24.4.2010 16:36

vasapro

je fakt

ze nekteri duchodci maji pocit, ze je zde cely svet jen pro ne a chybi jim dostatek pokory, na druhou stranu se to same da rici i o mladezi, takze z meho pohledu cloveka stredniho veku si opravdyu tyto dve skupiny nemaji vubec co vycitat ;-D;-D;-)

0/0
21.4.2010 13:31

kap

no...

Zažila jsem situaci, kdy si jeden student v busu sednul na čtyřsedadlo pro invalidy. Seděl tam sám, dokud si nepřisedla starší ženská a spustila, že tam nemá co sedět, jaká je dnešní mládež nevychovaná a začala mu nadávat do spratků. Přitom tam byli ještě další 2 místa volný. Kluk byl slušnej, nevěděl co má říct, omlouval se, že ho bolej nohy... Do báby se pustila půlka autobusu.  Solidarita samozřejmě,ale na obou stranách!

0/0
21.4.2010 13:25

Bery

Re: no...

Hmm, ale ona ta pani mela vicemene pravdu. Kdyz napr. s autem zaparkujes na misto pro invalidy a invalidou nejsi, tak dostanes pokutu a nikoho nebude zajimat, ze jsou vedle jeste mista volna. Na toaletu take nikdo nechodi na misto pro vozickare, pokud jsou vedle i normalni WC pro pany a damy. V autobusech se takovato mista vyhrazuji obdobne a mela by byt obsazovana az jako posledni a uvolnena v pripade potreby, jenze se za jejich bezduvodne obsazeni neplati pokuta... a v tom je asi ten problem. ;-)

Pani to vsak take mela resit slusne...

0/0
20.7.2010 22:58

Jirka60

MLADÍ versus STAŘÍ

Dobrá zpráva pro mladou generaci : " ujišťuji vás, že budete také staří !!!"

jupíííííííí.........:-)

P.S. a ten čas uběhne setsakra rychle, nebute se stačit divit, jako já...;-(

0/0
21.4.2010 11:42

vitka

Re: MLADÍ versus STAŘÍ

Máte pravdu ve všem.Před 10 lety jsem říkala - ti staří,dnes říkám -my staří.

Tak, jak jsou někdy staří protivní,vy mladí budete pak taky.Jen si to neuvědomujete.A budete moralizovat,kritizovat,dělat vše to,co dnes se vám na straré generaci nelíbí.Je to koloběh,věřte.

0/0
26.4.2010 13:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.