Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigátoři Kaczynského letadlo varovali, potvrdily černé skříňky

Záznamy z černých skříněk letadla polského prezidenta jsou nepoškozené. Dokládají, že posádka dostala včas doporučení využít jiné letiště než smolenské, kde se stroj v mlze zřítil. Uvedl to místopředseda ruské vlády Sergej Ivanov. Polští vyšetřovatelé odmítají, že by pilota někdo k přistání nutil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petrolin3

Poslední zprávy.

V posledních zprávách z Polska se uvádí,že velitel byl perfektní pilot,uměl rusky a na stejném letišti přistával a odlétal úspěšně den předtím s premierem.Domnívám se,že takoví piloti to mají v hlavě srovnané a ví o všech risikách.Proč neletěl jinam můžeme jenom spekulovat,dokud se nenahrávají veškeré rozhovory a nejen v kabině.Rovněž vykládat,že kdyby měl jiné lehčí a silnější letadlo tak by to zvládl je na nic,protože věděl s čím letí a podle toho měl jednat.

0/0
13.4.2010 22:37

svetový exkrement

Papalas

Tak tohle byla asi chyba papalase. Natlak na pilota, ktery se bal nepristat, aby neprisel o praci (i celkem pochopitelne kdyz se podivame na stav trhu s pilotama). Akorat je skoda tech ostatnich kvuli jednomu co chtel zase jednou bejt prezident zemekoule.R^

0/0
13.4.2010 12:37

Bonelord

Jací navigátoři?

8-o Tušíte kdo je navigátor?

0/0
13.4.2010 11:45

Pecinna

Bylo by třeba vědět kdo....

 byl v tom letadle kapitánem a kdo tomu velel. Přistání za každou cenu? V tom počasí

 to bylo velké riziko a taky to tak dopadlo. Nemělo se rizkovat !!

 Už Komenský říkal : Všeliké toliké kvaltování pro ho--v--a-do ( zvíře) dobré jest.

0/0
13.4.2010 11:32

Celebrise

Zastaralé Tupolevy

Vsude pisi ze Tu-154 je spatne letadlo. Pritom konktretne to co spadlo bylo po velmi nakladne a celkove rekonstrukci vcetne novych motoru. Tu-154 pokud jsou radne udrzovane spolehlive stroje akorat maji na dnesni dobu jiz vyssi spotrebu.

Ve Smolensku to byla chyba pilota nic vic nic min..

0/0
13.4.2010 10:47

babacek

Černé skříňky

Raději bych věděl co říkal v tu chvíli pilot a zda vůbec ruštině rozuměl ?

0/0
13.4.2010 5:34

hany1

Musíme si počkat

alespoň 20 let ,. abychom se dozvěděli pravdu o nátlaku na piloty.

0/0
12.4.2010 23:47

babacek

Re: Musíme si počkat

Nebude to málo? Když archivy Stalinský zločinů jsou stále uzavřeny přestože Stalin skonal 5. března 1953 ?

0/0
13.4.2010 5:37

waydham

jo

Docela by mě zajímalo kdyby v tom letadle letěli naši politici jestli by se nějakej novinář odvážil napsat že jsme přišli o elitu národa .

0/0
12.4.2010 23:10

Elektronické pyžamo

Re: jo

;-D

0/0
12.4.2010 23:14

JSysel

Re: jo

Koho napadlo psát pořád o konci polské "elity"?Polsko prý "zase" přišlo o svou elitu, nebo své elity...Co to je za formulaci-pod pojmem národní elity si rozhodně představujeme spíše vědce,lékaře,učitele,sportovce,umělce, spisovatele atd.atd.-rozhodně spíše než důstojníky nebo velení důstojnického sboru, několik feldkurátů a pár papalášů a pupíků??!A to prosím bez urážky- -je to sice opět tragédie, ale nelze psát, že Polsko "zase ztratilo své elity".Duch Katyně vznášející se nad pomezím Polska a Rusi již 300 let si zase vybral svoji oběť:-(;-(

0/0
12.4.2010 23:31

babacek

Re: jo

Našim by se to stát nemohlo, pijí Red Bull a ten dává křídla. ;-)

0/0
13.4.2010 5:39

JSysel

Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

byl nalezen méně poškozen v nose letadla u posádky, kde je mistroval a komandoval..Chtěl vždy vše "podle plánu"tento malý "muž".Jeho choť byla v tu chvíli na svém místě "in the hulk of the plane"a proto byla zprvu neidentifikovatelná jako všichni ostatní ohořelí pasažéři speciálu..;-€Kdo polituje posádku a jejich rodiny?!!Museli přistávat bez ISL a s dohledností ani ne 400m.Tučko potřebuje vidět na 1000m....;-(8-o

0/0
12.4.2010 22:22

Krutá pravda od medvědice

Re: Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

R^

0/0
12.4.2010 22:24

Elektronické pyžamo

Re: Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

myslíš, že to tak bylo? Psali to někde? nebo si to jen myslíš..

0/0
12.4.2010 22:27

Krutá pravda od medvědice

Re: Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

To se bohužel asi nedozvíme. Ale dává to největší smysl.

0/0
12.4.2010 22:39

Elektronické pyžamo

Re: Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

asi jo, po těch jeho minulých příhodách RvRv

0/0
12.4.2010 23:14

Baround

Re: Ten, kdo piloty nutil (tak jako v Gruzii)

Krawina, pilot je zodpovědný za letadlo, i kdyby mu v kabině hopsali marťani.

0/0
12.4.2010 23:48

waydham

jo jo

Stejně  sou dobrý jako jejich dědové a tátové z NKVD a KGB -takhle rychle vyměnit ty černý skřínky.

0/0
12.4.2010 21:43

asako

Re: jo jo

Ty jsi dnes tak vtipný ...

0/0
12.4.2010 22:36

wolfskin001

Polští vyšetřovatelé a ruští vyšetřovatelé...

vyšetřují jednu nehodu a už teď se jejich verze začínají mírně rozcházet, teda pokud beru vážně text článku. Ruští připouštějí možný pokyn kapitánovi letadla a polští to vylučují.... To jsem zvědav jak tohle vyšetřování skončí. Ten pilot byl rozhodně pod tlakem. Jestli ne přímo, tak rozhodně v rovině pocitu vlastního selhání v očích svých nejvyšších představených na palubě. :-/

0/0
12.4.2010 21:37

barbu do

Varování předali ...

... a převzal ho někdo?

0/0
12.4.2010 21:08

CZ_Xcv

Re: Varování předali ...

asi fikce doručení .. Znáte to i od nás.

0/0
12.4.2010 21:12

pučmidrát

Re: Varování předali ...

Všechny údaje potřebné pro přiblížení a přistání obdrželi při vstupu do TMA. Samozřejmě je zopakovali. Dráhu v používání,  tlak, počasí a pod. Na závěr finále(již při vlastní navigaci) již nemusí posádka opakovat instrukce ŘLP.

0/0
12.4.2010 21:22

biggles

Re: Varování předali ...

Pilot se kvůlli krizi bál otevřít obálku s červeným pruhem?

0/0
12.4.2010 21:33

wolfskin001

Re: Varování předali ...

To ne, ale když to otevřel, tak zjistil, že to nemá poučení, takže to pak právník vykreje...;-)

0/0
12.4.2010 21:40

Elektronické pyžamo

Re: Varování předali ...

převzal, ale nepobral

0/0
12.4.2010 22:25

dino_na_idnes

Po bitvě...

:>> a v daném případě "je naprosto zjevné, že v takovém počasí měla posádka přeletět na záložní letiště". <<

To jistě ano, dnes je každému naprosto jasné (a nemusí být zrovna expert), že letadlo mělo radši přistát jinde, přecejen pro osazenstva letadla to sotva mohlo dopadnout hůře.

0/0
12.4.2010 19:43

kamasutra.novakova

Jen jestli to letadlo nebylo na dálkové ovládání :-)))

0/0
12.4.2010 19:37

hash55

Re: Jen jestli to letadlo nebylo na dálkové ovládání :-)))

Pokud ano, tak upřímě gratuluji tomu, kdo ho ovládal

0/0
12.4.2010 19:43

tučňák v exilu

Podle té animace z Gazety

je tohle asi první bod, kde došlo k nárazu do nějaké té antény, za tím jsou hned stromy, pak silnice a za silnicí dopadl vrak letadla:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=smolensk&sll=54.781101,32.048889&sspn=0.389657,1.075287&g=smolenska&ie=UTF8&hq=&hnear=Rusko,+Smolensk%C3%A1+oblast,+Smolensk&ll=54.825674,32.061238&spn=0.003041,0.008401&t=h&z=17

0/0
12.4.2010 19:23

vodnicivcechach

Re: Podle té animace z Gazety

jen jestli ty "anteny"nenadelaly tu pravou paseku! to rosti to fakt byt prece nemohlo

0/0
12.4.2010 19:48

tučňák v exilu

Re: Podle té animace z Gazety

Ono je rozdíl roští a opravdové stromy - vzrostlé stromy by tak blízko u letiště být neměly, ale... A každopádně to vypadá, že největší paseku nadělal náraz křídlem do země na konci těch stromů (pokud sis pustil to video co tu někdo poslal) - to jednak urazilo jedno křídlo a jednak poslalo letadlo do kotrmelců.

0/0
12.4.2010 19:52

vodnicivcechach

Re: Podle té animace z Gazety

jj,ja uz si to skladam do mozaiky.ero jedine v kotrmelcich,jinak nemohlo takhle skoncit!to letadlo se muselo proste otocit! a ja tvrdim,ze"jen"stromy by ho neotocily!!

0/0
12.4.2010 19:54

tučňák v exilu

Re: Podle té animace z Gazety

Jo, křídlo do země, jako u toho United 232 dole - ten taky šel do kotrmelců, ale v nižší rychlosti a z menší výšky, takže na ně neměl tolik prostoru.

0/0
12.4.2010 20:00

vodnicivcechach

Re: Podle té animace z Gazety

ac nerad,a vselijak to tady kroutim,a ptam se te,a poustim-tak TOHLE je fakt chyba pilota,on vazne nezvladl manevr,i kdyz si to 3x oblitl.neznal vysku,nevedel,co ma pod sebou.bohuzel,jako manevr,ciste manevr,byl spatnej:-/okolnosti je souhrn fatalit:-/strasna smula

0/0
12.4.2010 20:03

vodnicivcechach

Re: Podle té animace z Gazety

pze normal mignou kdecim o zem na bricho,a prezji vsichni.tohle?:-/

0/0
12.4.2010 20:04

tučňák v exilu

Re: Podle té animace z Gazety

Máš tam holuba :-)

0/0
12.4.2010 20:41

pučmidrát

Re: Podle té animace z Gazety

Nikdo nepředpokládá, že by se mohl někdo k letišti plížit v 8 metrech již 1.5 km od letiště. Podívej se na nějaká západní letiště (spíše letadlové lodě) na které se přistává. Těsně nad mrakodrapy.To jen k těm stromům.

0/0
12.4.2010 21:17

petepek

ať se vyšetří, co vyšetří,

 stejně naše  "žurnalistika " přímo nebo nepřímo bude rozhlašovat, že havárii  zavinili Rusové...... A najdou se prosťáčci, kteří to do posledního dechu, budou papouškovat.

0/0
12.4.2010 19:11

pučmidrát

Re: ať se vyšetří, co vyšetří,

R^

0/0
12.4.2010 19:19

pes Muki

Re: ať se vyšetří, co vyšetří,

A pri tom je jasne, ze to zavinili americane a zide, jako obvykle

0/0
12.4.2010 19:35

499

Re: ať se vyšetří, co vyšetří,

Přesně! Neboť podle mnohých mráz přichází z Kremlu....

0/0
12.4.2010 19:52

babacek

Re: ať se vyšetří, co vyšetří,

To ani nemusí ono vzhledem k jejich minulosti a nekalým praktikám to je dost pravděpodobné. Tím však netvrdím, že to je skutečně tak, jen mě zaráží alibismus ruské strany, že Poláci nejspíše nerozuměli ruštině.:-(

0/0
13.4.2010 5:46

Brainwashington

Vyšetřování skončo, zapomeńte!

:-(

0/0
12.4.2010 18:04

vodnicivcechach

Re: Vyšetřování skončo, zapomeńte!

ja ti nevim,takhle rozflakany letadlo v tak male vysce je teda fakt dost hrozny:-/

0/0
12.4.2010 19:02

tučňák v exilu

Re: Vyšetřování skončo, zapomeńte!

Hoj, tady je obrázek, jak dopadl při podobné nehodě (kterou ale dost lidí naštěstí přežilo - ale to bylo řízené nouzové přistání, ne šlehnutí naslepo do země) dokonce podobný letoun (DC-10) - letadlo bylo rozprsklý po celým letišti:

http://www.airdisaster.com/eyewitness/ual232fig5.jpg

0/0
12.4.2010 19:13

vodnicivcechach

Re: Vyšetřování skončo, zapomeńte!

koukam!motor jedna,motor dva...eeeh.jenze to mi prave nejde do hlavy:-/ze vsichni mrtvi,vis?:-/

0/0
12.4.2010 19:46

tučňák v exilu

Re: Vyšetřování skončo, zapomeńte!

Blbší terén, možná i vyšší rychlost, a nešlo o cílené nouzové přistání - ten United 232 měl obrovské štěstí, že měl na palubě instruktora od výrobce (čirou náhodou), co pilotům hodně účinně radil (jinak byli úplně v kelu, porucha na jednom motoru vedla k tomu, že kus motoru rozsekal hydrauliku směrovky a výškovek). Ale hlavně věděli kam letí a věděli, že se rozsekají, takže mohli zmenšit následky.

0/0
12.4.2010 19:58

vodnicivcechach

Re: Vyšetřování skončo, zapomeńte!

ja si vzdy myslel,teda nejsem prezidentska delegace;-),ze vojensky pilot leti na jistotu,a to i na jistotu nouzvou.tzn kdyz vidi,ze normalni pristani nepujde,ridkne takove hned a nikde 3x neoblitava.jenze jak pisu-to se asi nedela s vladni delegaci.je monzun,vichr,nevidi,nevi kde je a neni more,tak s tim bouchne,kam ho navedou hned napoprve,a to pak jaksi malokdy s podvozkem;-)jenze jeste nikoho nezabili!tak ja fakt nevim

0/0
12.4.2010 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.