Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč zemřel Kaczynski? Chyba pilota, mlha, nebo stav letiště

Co bylo příčinou pádu Tupolevu TU-154, ve kterém zahynul polský prezident? Vyšetřovatelům se už podařilo nalézt jeho tělo i dvě černé skříňky, které nyní odborníci analyzují. Snaží se zjistit, zda má na tragédii vinu chyba pilota, špatné počasí, nebo závada letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fhf

Let

Let do ruského Smolenska byl od samého začátku kamikadze let, pokud někdo prolistoval i jiné servery, dočetl by se, že Kaczyńsky na tuto tryznu nebyl oficiálně pozván, ale jen premiér Donald Tusk. Ale Kaczyńsky si sebral pár významných lidí, nacpal je do letadla a mazal na truc-výlet. Byl to člověk plný obrovské zaslepené nenávisti proti Rusům, proto se tam vypravil hlásat tuhle protiruskou nenávist agresivně do celého světa. Jinak všichni cestující v letadle byli „ozdobení“ visačkou s nápisem Katyň . V době přistávání resp. havárie zbývalo do začátku obřadu 40 minut. Kdyby odklonili let do 200 km vzdáleného Minsku, tak by obřad nestihli a nikdo by na ně nečekal, protože nebyli oficiálními hosty, takže si asi dovedete představit, jak moc chtěli přistát. Za jakou cenu, to jsme všichni viděli. Oficiální hosté tam byli již od čtvrtka. Takže není o čem mluvit.

0/0
17.4.2010 23:02

ppp

rozkaz

Pořád to platí, že rozkaz je nutné vykonat a teprve pak si můžete jít stěžovat?

0/0
16.4.2010 14:55

prolhani.novinari

Rozkaz zněl jasně

Pilot se pokusil splnit lehkovážně vydaný rozkaz, to je celé.

0/0
14.4.2010 18:13

vokroj

Re: Rozkaz zněl jasně

Kdo s čím zachází, s tím také schází

0/0
14.4.2010 19:51

VyMeTaky.2

Jen mne zaráží...

že dvě hodiny kroužili nad letištěm, aby se posléze pokusili 4x o přistání jen proto, aby stihli tryznu, když v pohodě mohli divertovat na min. dvě jiná, a dojet vozy. Čas na to měli.

0/0
13.4.2010 12:17

Eric_Best

Re: Jen mne zaráží...

Už s tím přestaňte! NEPOKUSILI SE 4x o PŘISTÁNÍ ! ! ! ! !

Tuhle pitomost jen média dokola papouškují a po nich diskutéři. Oni udělali 4 OBLETY, načež po tom čtvrtém šli teprve na PRVNÍ a JEDINÉ přistání, které se nepodařilo. Tzn., že předtím ani jednou nepřeletěli nad dráhou.

Tady: http://wyborcza.pl/1,105743,7760745,Piloci_zdecydowali__Ladujemy_.html

je pěkná simulace jak to asi proběhlo. Začalo to tím, že si 1km před prahem RWY26 (přibližení od východu) škrtli o cca 50m vysoký stožár NDB (nesměrový radiomaják, tzv. bližná), protože letěli níž než měli, to je muselo " rozhodit", následovaly vrcholky nejbližších stromů, nárazy zřejmě změnily i kurz (letadlo dopadlo mimo osu dráhy) a výsledek byl nevyhnutelný.

A mimochodem, toho času na dojetí ze záložních letišť asi až tak moc neměli (tak, aby dodrželi harmonogram). Moskva i Minsk jsou dost daleko (a ty silnice :-))

0/0
13.4.2010 15:39

expreso

Re: Jen mne zaráží...

Na té Gazetě jsou novináři taky ujeti. Spletli si letiště, nákres je správny, jen ty parametry jsou úplně mimo. Plocha 26 patří tomu druhému letišti a taktéž rozměry dráhy. Stožár má podle nich 20 metrů, pak si to vše musíš sám dát do patřičných souvislosti, nojo novináři.Rv

0/0
13.4.2010 15:53

Eric_Best

Re: Jen mne zaráží...

Výšku toho stožáru radiomajáku (NDB) nevím přesně, někde jsem viděl 50m, ale neručím za to, možná je 20m (obecně je v ~"desítkách metrů"). Ten článek jsem přelétl - kde si spletli letiště? V nějakém jiném článku z těch dalších na něž jsou tam odkazy?

To "naše" letiště je to severní (Severnyj, býv. vojenské) s délkou dráhy 2500m a šířkou cca 40m (v animaci je to OK). Dráha, na kterou přistávali, je RWY-26 ("východní konec"). To jižní je civilní, délka dráhy jen 1600m. To "26" není označení "plochy", ale azimut přistání v desítkách stupňů. Obě letiště mají dráhy se stejným azimutem, takže obě mají RWY-26 (opačný konec je RWY-08; =minus 18). Kdyby ty dráhy byly obě na jednom letišti (paralelní), byla by ta jižní RWY-26L, severní RWY-26R (opačné konce obráceně 08R, 08L). Na GoogleEarth ty popisy jsou vidět jen u toho civilního, naopak na http://maps.yandex.ru/ u toho "našeho", severního, jižní je tam v horším rozlišení (musí se v pravém horním rohu přepnout ze "Схема" na "С&#108

0/0
13.4.2010 21:30

Eric_Best

Re: Jen mne zaráží...

Sorry, nezobrazilo to správně azbuku, mělo tam být:

musí se v pravém horním rohu přepnout ze

"Schema" na

"Sputnik"

0/0
13.4.2010 21:36

expreso

Re: Jen mne zaráží...

Co se týče jak, tak to je vše již jasné. Zůstava pouze jediná otázka, proč sestoupil na tudlenctu výšku, jaký byl důvod. To, že chtěli přistát v takovém počasí, již je v podstatě jedno, zda příkaz "z hora", či ješitnost kapitána, ale pokud se podiváte na věk osádky, nejstarší 36 let,nejmladší 31 a nevím zda cca 3500 nalétaných hodin je dost na to aby mohl přistávat v takových situacích. http://zpravy.idnes.cz/cerny-pribeh-posadky-polskeho-letu-do-katyne-fnf-/zahranicni.asp?c=A100413_120634_zahranicni_aha

0/0
13.4.2010 16:08

Eric_Best

Re: Jen mne zaráží...

Kdoví, jestli ještě ohledně té nedostatečné výšky něco vyčtou z černých (=oranžových :-)) skříněk (špatné nastavení výškoměrů ?; QNH, QFE). Případně kdo nejvíc "radil" (pokud nám to prozradí), možná se chtěl kapitán jen "zavděčit". Je mi líto těch letušek.

Pokud jde o ten věk, myslím, že žádný neopravňuje přistávat za takových podmínek (dispečer ATC je na ně prokazatelně upozornil a

doporučil záložní let.) na letišti bez ILS, bez příslušné kategorie. Za těch konkr. podmínek, které tehdy byly, by imho muselo letiště splňovat min. "nějaký ekvivalent" civilní kategorie aspoň IIIa, možná jen II (CAT IIIa podle ICAO), což asi nesplňuje ani ve snu - nějaký funkcionář letiště se vyjádřil ve smyslu, že tam lze přistávat jen "vizuálně", při dohlednosti (RVR) minimálně 1km... Přistávali úplně naslepo, vyjde/nevyjde... nevyšlo. Při představě, že se řítím cca 300km/h a za oknem mlíko, brr

0/0
13.4.2010 22:16

JSysel

Ten, kdo je nutil (jako předtím i v Gruzii)

byl nalezen méně poškozen v nose letadla u posádky, kde je mistroval a komandoval..Chtěl vždy vše "podle plánu,"tento malý "muž".Jeho choť byla v tu chvíli na svém místě "in the hulk of the plane"a proto byla zprvu neidentifikovatelná jako všichni ostatní ohořelí pasažéři speciálu..;-€Kdo polituje posádku a jejich rodiny?!!Museli přistávat bez ISL a s dohledností ani ne 400m.Tučko potřebuje vidět na 1000m....;-(8-o

0/0
12.4.2010 22:36

expítrpaul

Stav letiště?

Na něj se pilot ani při 4. pokusu netrefil :-P

0/0
12.4.2010 8:53

Tom Hagen

Jednoznačná chyba pilota

Nemá poslouchat hloupé názory (natož se jimi řídit) někoho, kdo ví o létání houbeles.  RvRv

0/0
12.4.2010 8:39

Dr.Onufrakova

Lietadlo pristavalo na prvy raz

Pred nim pristal JAK-40 s novinarmi, po 2 pokusoch odklonili IL-76. V case, ked mal byt vo vyske 60 m, narazil na 8 m stromy 1200 m pred drahou.

http://avherald.com/h?article=429ec5fa&opt=0

0/0
12.4.2010 7:01

captain cook

Re: Lietadlo pristavalo na prvy raz

pokud se to potvrdi, pak by to vypadalo nejspis na chybu pilota, prip. pristroju. Co ale se zpravami, ze vedeni leteckeho provozu doporucilo pilotovi pristat na nahradnim letisti, tj. v Minsku?

0/0
12.4.2010 7:47

VyMeTaky.2

Re: Lietadlo pristavalo na prvy raz

Stačí drobná změna tlaku, a během několika minut máš mlhu jak mlíko. Nebo mlha přiteče odjinud. To, že před nimi šel na dráhu Jak, nic neznamená, navíc, pokud vím, Jak-40 má jinou přistávací rychlost, než Tu-154.

0/0
13.4.2010 12:20

eufrasio

Za koho teď Poláci truchlí ?

Z posledních zpráv je známo, že Rusové už mají k dispozici zvukové záznamy z černých skříněk. Mají, ale  o tom, co na nich je mlčí. Příkaz k přistání dal s největší pravděpodobností sám prezident, s menší pravděpodobností pak velitel letectva nebo armády. Poláci by si především měli uvědomit, že jejich president, pro kterého teď pláčí, je dost možná vrah několika desítek lidí, kteří s ním letěli na palubě. Otázkou je, za kolik desítek let se dozvíme pravdu, kterou teď bude nutné skrývat v archívech. Věřím, že mezi vojenskými piloty Polska je pohled na celou tragedii diametrálně odlišný, ale věřím i tomu, že i sami Poláci, po té až vyjdou z šoku, zauvažují a pochopí. Pokud,dal kdokoliv v letadle příkaz pilotovi, aby přistál za podmínek krajního rizika, pak to byl debil, a to i tehdy, kdyby to byl sám prezident Polska. Pokud se vám moje slova zdají silná, tak se nyní zkuste alespoň na chvíli vžít do situace, ve které jsou nyní rodiny pilotů, kteří stroj řídili.   

0/0
11.4.2010 20:30

opportunity

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

R^

0/0
11.4.2010 21:07

pepouš

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Naprostý souhlas. Hned jak se to stalo, napadlo mne, že "někdo" byl tak horlivý, že dal pokyn k přistání za každou cenu.  V diskusi někteří "rozumbradové" psali, že  rozkaz velitele se musí uposlechnout. Blbost!! Jsem-li pilotem letadla, kde letí několik desítek představitelů státu, je v zájmu státu chránit jejich životy. A to i za cenu degradace.  Vždyť nění válka. Jó ve válce, když letí velitel osobně řídit   důležitou operaci, může si dovolit riskovat, ale v míru je to hazard.

Snad několik desítek let to bude výstrahou pro opakování takového riskování.

0/0
11.4.2010 21:13

captain cook

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

pepousi, jak uz odepsal jiny na podobny prispevek drive, z tebe mluvi mliko na brade, modra knizka nebo naopak ti uz odesla pamet.

Hadal bych to prvni protoze kdybys byl kdy vojakem, nenapsal bys tady tuto silne utopickou uvahu.

Je znamo, ze rozkaz prezidenta neuposlechl jeden pilot jednou, podle vseho se spatnymi nasledky pro svou karieru. Mel tenkrat na palube jen civila vrchniho velitele sil s ornamentalni funkci. Proto take Kaczynski nemohl sam pilota propustit na miste, ale musel se spokojit s vyhruzkami, ze to "vezme na nejvyssi mista" - rozumej k nacelnikovi letectva.

Tenhle chudak mel na palube nejen stejne netrpeliveho ornamentalniho velitele, ale predevsim nacelnika letectva, jemuz podlehal a cely generalni stab. Rozkaz od nacelnika L nebo GS je pro vojaka neco uplne jineho nez rvani nevimjak vysoko postaveneho civila.

0/0
12.4.2010 3:55

Eric_Best

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Ten pilot se jmenoval kpt. Pietruczuk a byl za to vyznamenán.

Je to asi těžké v takové situaci odolat (piloti prý jsou k tomu cvičeni; "get-there-itis"), ale přesto - nejvyšším "velitelem" na palubě letadla je jeho kapitán a nikdo jiný - jen on je odpovědný (za vše).

0/0
12.4.2010 13:58

captain cook

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

nezapomen na rozdil mezi civilnim a vojenskym letectvem.

Kapitan je sice zodpovedny, ale pokud mu, jako vojenskemu pilotovi rve nacelnik letectva do ucha rozkazy (protoze nejspis zase jemu rve rozkazy prezident-nejvyssi velitel ozbrojenych sil) a ty rozkazy vyjadruji pochyby o jeho odvaze, pak se mu nemuzes divit, ze si mozna rekl "jeste jednou zkusim pristat, nez budu muset odklonit". Jako vojak z povolani byl vycvicen, ze plneni rozkazu je c.1 a pokud byl pri tom vsem obvinovan velenim GS nejen z nedostatku znalosti, ale predevsim odvahy, pak bych se vubec nedivil, ze se snazil splnit rozkaz az do posledni chvile.

0/0
13.4.2010 3:12

Eric_Best

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Souhlasím.

Jen ještě malé upřesnění - on ve skutečnosti přistával jen jednou(!), to předtím byly 3 oblety (bez přiblížení), nad dráhou neletěl ani jednou, při 1.pokusu o přistání na RWY26 (od východu) byl příliš nízko, 1km před prahem škrtnul o stožár NDB (bližná; ~50m vysoký), pak o nejbližší stromy (ty nárazy ho ještě vychýlily z kurzu) a začal se rozpadat.

0/0
13.4.2010 11:28

captain cook

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

pokr.

Nemel bys psat "Jsem-li pilotem letadla, kde letí několik desítek představitelů státu, je v zájmu státu chránit jejich životy. A to i za cenu degradace.... Jó ve válce, když letí velitel .... může si dovolit riskovat, ale v míru je to hazard." protoze pilotem nejsi a nemas ani sajna o tom, co je pro profesionalniho vojaka rozkaz od nejvyssiho nacelnika ...ani v dobe miru.

Povinnost pilota je dovest pasazery k cili bez uhony na zdravi, ale prvni povinnost vojaka je poslechnout rozkaz nacelnika. Asi take nechapes, ze vedle plneni rozkazu na tom "jela" pilotova osobni profesionalni reputace. Ackoliv se muzeme jen dohadovat, rozkaz mozna obsahoval zminku o profesionalite a odvaze(treba "jestli jsi po*eroutka, jdi od valu a nech to tem, kdo umi lip a neboji se"; pripadne vulgarneji). Je docela mozne, ze pilot byl prinucen pristanim za spatnych podminek dokazovat nacelnikovi svou profesionalni uroven.

0/0
12.4.2010 4:12

captain cook

videno z pozice polskeho prezidenta a hierarchie:

Take nechapes, ze zvlast tady, jako nikde jinde predtim, "jela" polskemu prezidentovi, GS a ostatnim funkcionarum na prijezdu podle programu narodni hrdost, znama polska noblesa a vzdorovitost vuci Rusum. Kdyz jde o Katyn a polsko-ruske vztahy na nejvyssi urovni, Polaci neznaji bratra, tim mene Rusa.

Proto take pomysleni na odklad pro ne tak dulezite ceremonie kvuli pristani nekde jinde a cestu zpet letadlem se zpozdenim az se mlha zvedne nebo jeste hure, trmaceni se autobusem do Katynu nejakych 5 hodin, nebyla prijatelna alternativa. Kdo zna Polaky ten chape, ze by za zadnych okolnosti nesmeli dat Rusum prilezitost posklebovat se pod fousy, ze polsky prezident nema zadneho vojenskeho pilota s potrebnou urovni a profesionalitou, aby zvladl pristani za obtiznych podminek. Tohle je neco, co polska narodni hrdost proste nemohla Rusum dovolit. Byli ochotni jit pres mrtvoly a neuvedomili si, ze diky sve narodni hrdosti take tak skonci.

0/0
12.4.2010 4:39

wolfskin001

Re: videno z pozice polskeho prezidenta a hierarchie:

Velice výmluvná analýza...Nabízí se to takhle vnímat, ale taky to mohlo být úplně jinak. Snad se dozvíme.

0/0
12.4.2010 12:09

Tomach

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Mozna by stalo za to zjistit kolik z tech "rozumbradu" ma zkusenosti s ozbrojenymi slozkami a kolik jich mas Ty. Vzhledem k tomu ze ja urcite zkusenosti mam tak tipuji ze Ty bud nemas zadne, nebo jsi uz hooooodne zapomnel jak na predpisy tak i na to jak to v techto slozkach chodi.

S druhou pulkou posledni vety se snad da souhlasit, neveri ze nekolik desitek let, ale rekneme ze par let to opravdu muze "uklidnit" par jdincu co by chteli pristavat vzdy a vsude za vsech okolnosti. Vzhledem k tomu ze to ale neni prvni podobna nehoda, tak bych na "desitky let" moc nesazel :-)

0/0
12.4.2010 5:58

captain cook

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Rusove a Cinani jsou znami tim, ze takhle riskuji, obcas s katastrofalnimi nasledky. Kdyz o tom vyjdou zpravy, obvykla reakce ctenaru je "nojo, dalsi potvrzeni symptomu nas mnogo".

Pokud ale mi je znamo, zadny stat, tedy ani Rusko nebo Cina by nevyslali jednim letadlem sveho prezidenta, sefy prezidentske administrace, komplet cele vedeni GS, duchovni sekci ozbrojenych sil, prominentni parlamentare a senatory!!!!! To je nejen nemyslitelne, ale v ruznych statech to je soucasti bezpecnostnich pravidel pro masovou prepravu VIPs.

0/0
12.4.2010 6:32

pepta

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

No, ani bych se moc nedivil, kdyby se uikázalo, že to přistání vzal nakonec na sebe nějaký borec z armády, aby mladému ukázal, jak se přistává :-(

0/0
11.4.2010 22:39

pipi02

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Pilot byl údajně před několika lety vyznamenán za to, že NEuposlechl rozkaz letět do válečné zóny s presidentem na palubě a tím ochránil jeho bezpečnost.

0/0
12.4.2010 7:38

captain cook

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

link by nebyl? Slo o rozkaz ceremonialniho velitele sil, ale pritom civila na palube nebo rozkaz vojenskeho nadrizeneho, napr. nacelnika letectva?

Kdyz jiny pilot neuposlechl prezidenta a odklonil letadlo z Tbilisi do Azerbajdzanu, prezident v roli nejvyssiho velitele polskych ozbrojenych sil nemel ani dost pravomoci, aby pilota propustil. Podle zprav pry prezident vyhrozoval, ze to pozene k "nejvyssim cinitelum".

0/0
12.4.2010 7:52

pipi02

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Nejsem informován přesně. Ale podle popisu se jedná o stejnou událost, kterou mám na mysli já. Tehdy měl být pilot vyznamenán a měl by to prý být ten, který pilotoval v sobotu.

0/0
12.4.2010 8:36

Eric_Best

Re: Za koho teď Poláci truchlí ?

Byl  vyznamenán, ale jednalo se o jiného pilota (kpt. Pietruczuk), ten sobotní se jmenoval Protasiuk.

0/0
12.4.2010 13:48

Aaron_Ramsey

ježiš co řeší..

jasný atentát od Rusáků....hned jak jsem si přečetl, že se to stalo v Rusku tak mi to bylo jasné....

0/0
11.4.2010 19:57

blue hustler

Re: ježiš co řeší..

telepatickz ovládli pilota aby stáhl knipl dolů

0/0
11.4.2010 20:07

Žába.kuňk.pao

Re: ježiš co řeší..

To je jasný jak facka. Putin si z dlouhé chvíle střílel z praku a náhodou sestřelil letadlo.

0/0
11.4.2010 20:22

milan79

Re: ježiš co řeší..

;-DR^

0/0
12.4.2010 8:29

captain cook

Re: ježiš co řeší..

mne je take hned jasne co si mam o tvem prispevku myslet hned, jak jsem si ho precetl...... ;-)

Ackoliv spinavou hru u Rusu nikdy nejde vyloucit, v danem pripade je jeji pravdepodobnost neskonale mensi, nez ze chybu udelal pilot pod silnym natlakem plnit rozkaz papalasu bez ohledu na podminky. Pilot tezko muze rici ne na rozkaz vychazejici z ust nacelnika GS nebo nacelnika letectva.

0/0
11.4.2010 20:25

pepouš

Re: ježiš co řeší..

Pilot v takovém případě má právo, povinnost se vzepřít  nesmyslnému a riskantnímu rozkazu!!!

0/0
11.4.2010 21:15

captain cook

Re: ježiš co řeší..

pepousi, utri si mliko na brade!

0/0
12.4.2010 4:16

Tomach

Re: ježiš co řeší..

Aaaaa... tak uz jsi mi i zaroven odpovedel na otazku kterou jsem ti daval v minulem prispevku. Takze pepous s armadou nema a ani nemel nikdy nic spolecneho. 

Ver zkusenym ze NEEXISTUJE povinnost vzeprit se ani riskantnimu a uz vubec ne nesmyslnemu rozkazu ;-D Naopak podobnym postupem muzes riskovat i zalar :-P

Kdyby jsi si k jakekoliv ozbrojene slozce byt jen cuchnul tak bys vedel moc dobre kolik nesmyslnych a riskantnich prikazu bys provadel ani by jsi necek.

Ale pobavil jsem se naramne...

0/0
12.4.2010 6:04

pepouš

Re: ježiš co řeší..

Rusové by něměli vůbec zájem na takové tragédii. Oni mají jiné starosti a hledají sblížení s Evropou a USA - po krůčkách.

0/0
11.4.2010 21:17

Žába.kuňk.pao

taky nevěřím na chybu pilota

byl to pilot vojenský, ne civilní. Přistání dostal rozkazem a rozkazy se musí plnit.

0/0
11.4.2010 19:06

captain cook

Re: taky nevěřím na chybu pilota

doufam, ze neco najdou na zvukovem zaznamu z kokpitu, ktery zaznamenava co se v kokpitu rikalo behem poslednich 30 minut letu. Jinak par lidi si tady potrebuje uvedomit, ze tohle byl, jak sam rikas, vojensky pilot a ne civil. Civilni pilot je panem svych rozhodnuti, vojensky pilot predevsim musi poslouchat rozkaz nadrizeneho a to bez ohledu, zda ma na palube i civily nebo treba houf zvere. Konkretne tady, jestli nacelnik GS nebo nacelnik letectva pilotovi naridili pristat ve Smolensku a neodklanet do Minsku, pak musel plnit rozkaz.

0/0
11.4.2010 20:21

Žába.kuňk.pao

Re: taky nevěřím na chybu pilota

Přesně tak... jenže se o tom jaksi nemluví.

0/0
11.4.2010 20:24

pučmidrát

Co je ruský ILS???

Co jsem vyguloval v AIPu, tak jsem na letišti Smolensk Nord našel pouze NDB.Jestli je tam ILS, tak to poznal sám pilot že má při přistání rozhozená břevna na budíku!

0/0
11.4.2010 19:04

Eric_Best

Re: Co je ruský ILS???

To letiště nemá ILS.

0/0
12.4.2010 3:05

12mmmm12

Nevěřím na chybu pilota,

dostal to nařízeno. Protože kdyby přistáli 200km vedle, tak by Katczynski mohl mít projev leda k uklízečkám. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2010 17:18

Si0 po zákazu

Re: Nevěřím na chybu pilota,

Třeba ne. Stačilo pár hodin počkat než se ranní mlha rozplyne a pak přeletět. Ceremoniál by se jen trochu posunul.

0/0
11.4.2010 18:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.