- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jo s tou jsem párkrát letěl (cestující), a vždy mě překvapoval výkon motoru, neznám letadlo té doby s tak obrovským přebytkem výkonu. Stím se dalo létat jako se stíhačkou ....skvělý, i když hlučný stroj.
Kousek od nás, u Jaroměře se před léty ruští orli s nákladním Tůčkem (134/154?) "prizemlilis" v českém poli na břicho. Zajímavé bylo, že vylezlá osádka byla bosa. Kolega je hostil kořalou, přistáli mu za stodolou. Jak říkal, asi to byl od nich frontový "majstrštik", nicméne se po přistání klepali jako ratlíci. A to je v Jaroměři a u Hradce letiště.
Nojo, ale jim horelo na palube. Meli vyskladany letadlo cigaretama az po strop. A chytlo jim to od varice. Moc na vyber nemeli. Aspon tak to snad nejak bylo.
Souhlasím s Grumblerem. Tu 154M byl v r.2008 po kompletní repasi, včetně avionyky.Měl za sebou hodinu letu, a navigační zásobu paliva na divertní letiště (musí se uvádět v let. plánu) a ještě min. na hodinu letu. Na 2 NDB se u nás létalo až do cca devadesátých let (snad kromě Prahy kde už byl ILS). Po světe se toto zařízení ještě dost používá, i když se postupně zavádi ILS nebo alespoň Lokalaiser pro jednu dráhu. Svádět to na výškoměr je blbost, při vstupu do oblasti si pilot nastavuje oblastní tlak vzduchu.Před odletem si bere "hodinové počasí" cílového letiště. Nehodu ani nemohlo ovlivnit ŘLP vojenského letiště (v případě správného udání dráhy v používání, síly větru, dohlednosti,spodku oblačnosti a tlaku vzduchu (QNH příp.QNE).Při navádění radarem za IFR ho tak max. vektoruje na první km. (NDB).Upravuje mu kurz a rychlost klesání.Pak už éro přistává vlastní navigací a záleží na pilotovi jestli uvidí dráhová světla a jak se rozhodne.Letiště používá 103 voj. letka s IL 76.
Misto QNE melo byt predpokladam QFE, jinak je to moc pekne popsano
tak si za to mohou sami. Neměli mu kecat do jeho práce.
...taky si to dokážu představit, kór když měl na palubě velitele letectva.
To dáte chlapy! Nebuďte měkký! Za co vás platím!
No pane jo... to jste sem snad ani neměl dávat, protože je to svatosvatá pravda (a neplatí to jen o letectví - kdejaký mladíček si osobuje právo rozhodovat o stovkách lidí, bez jakékoliv zkušenosti) a teď si polovina lidí rozmyslí, zda vůbec do těch "plechovek" nastoupí
Sobota, 10 kwietnia 2010
Wieczny odpoczynek racz
Im dać Panie...
Ještě bych si dovolil malou, subjektivně-osobní, poznámku k zamyšlení; dosavadní informace mluví o tom, že tam byli pouze dva členové posádky, tedy dva piloti.
Ale Tu-154 byla ve své době (koncem šedesátých let) mašina koncipovaná pro dva piloty, palubního inženýra, navigátora a radistu! Tedy pět základních členů posádky! Postupně lety, s modernizací, ubyl radista a pak možná asi i navigátor - ale že by létali, a dokonce u vládní letky, jenom ve dvou flígrech, bez palubního inženýra (zjednodušeně ten má na starosti motory, klapky, podvozek atd., to je různé), to je mi docela divné....? A že by vládní elita letěla bez jediné letušky? Nehledě na to, že to nemohl být prezidentský speciál, tam by se prostě tolik lidí nevešlo, protože tam jsou salóny, že. No, asi nějaký zpravodajský šum, časem se to snad dovíme.
jen dokazujete, že nejen civilnímu letectví vůbec nerozumíte.
Nejsem letecký odborník,ale z vlastní zkušenosti nabyté z letů daným typem stroje
TU 154 mu dávám za pravdu.To jen media a někteří moderatoři v TV (viz mladý Železný) se snaží prohlásit letadlo za poruchvé a nepoužitelné.Ano má vady,ale ty se týkají hlavně normy hlučnosti a vysokou spotřebu paliva.Netvrdím,že jsou bezzávadové,ale na tom jsou všechny typy svět.výrobců letadel stejně.Proto bych doporučil moderátorům a ostatním z medií.Komentujte to čemu rozumíte a jste o tom přesvědčeni,a nepouštějte do světa ničím nepodložené osobní názory!!!
Nejste vševědoucí a nemáte patent na rozum jako jediní.
Tu-154 má ovšem celkem špatný záznam. Většina nehod je sice dána na chybu pilota, ale na druhou stranu je možné, že design letadla těm chybám pomáhá, např. nepřehledností přístrojů nebo tak. Nebo je to v průměru nižší kvalitou pilotů, co s nimi po světě lítají?
se jednalo o hrubé porušení leteckých předpisům posádkou letadla.
Tak takto nějak bude vypadat oficiální prohlášení vyšetřovací komise... si myslím. Ale co na to "neznámý vojín", by řekl Karel Kryl?
Ruku na srdce-ti piloti nebyli sebevrazi a v první řadě nechtějí zbít sebe a ani nikoho jiného. Mašina byla úplně plná lidí, tzn., že při startu nebyla úplně plná paliva. Museli ho ale mít na dolet k cílovému letišti, 30 minut vyčkávání, odlet na záložní letiště a přistání na něm. Těžko vyčkávali nad letištěm a čekali na lepší počasí - pospíchali na ceremoniál; tři nezdařená přiblížení a motory na výkonu v malé výšce spolykaly paliva více než dost. Směřuji k tomu, čistě teoreticky zdůrazňuji, jestli na to čtvrté přiblížení nešli vlastně už z dalšího "donucení", a to, že by jim nestačilo palivo třeba do té Moskvy. Podotýkám, že je to jenom moje subjektivní fikce, když přemýšlí, co je k tomu v té mlze vedlo a proč na to šli i počtvrté. Ale to (pokud se to nedoví komise z nahrávky v kabině) se už my asi nedovíme...:-(
byl daleko horší než výkon pilota.... Jdu-li besedovat, dám si aspoň půlhodinovou přípravu, ne