Diskuze
Letecký publicista: Výkon pilota je s každým dalším pokusem přistát horší
Děkujeme za pochopení.
D.E.S.
154
jo s tou jsem párkrát letěl (cestující), a vždy mě překvapoval výkon motoru, neznám letadlo té doby s tak obrovským přebytkem výkonu. Stím se dalo létat jako se stíhačkou ....skvělý, i když hlučný stroj.
marmota
Kolegovi s túčkem přistáli za stodolou v poli
Kousek od nás, u Jaroměře se před léty ruští orli s nákladním Tůčkem (134/154?) "prizemlilis" v českém poli na břicho. Zajímavé bylo, že vylezlá osádka byla bosa. Kolega je hostil kořalou, přistáli mu za stodolou. Jak říkal, asi to byl od nich frontový "majstrštik", nicméne se po přistání klepali jako ratlíci. A to je v Jaroměři a u Hradce letiště.
tomash01
Re: Kolegovi s túčkem přistáli za stodolou v poli
Nojo, ale jim horelo na palube. Meli vyskladany letadlo cigaretama az po strop. A chytlo jim to od varice. Moc na vyber nemeli. Aspon tak to snad nejak bylo.
pučmidrát
Letecká katastrofa..
Souhlasím s Grumblerem. Tu 154M byl v r.2008 po kompletní repasi, včetně avionyky.Měl za sebou hodinu letu, a navigační zásobu paliva na divertní letiště (musí se uvádět v let. plánu) a ještě min. na hodinu letu. Na 2 NDB se u nás létalo až do cca devadesátých let (snad kromě Prahy kde už byl ILS). Po světe se toto zařízení ještě dost používá, i když se postupně zavádi ILS nebo alespoň Lokalaiser pro jednu dráhu. Svádět to na výškoměr je blbost, při vstupu do oblasti si pilot nastavuje oblastní tlak vzduchu.Před odletem si bere "hodinové počasí" cílového letiště. Nehodu ani nemohlo ovlivnit ŘLP vojenského letiště (v případě správného udání dráhy v používání, síly větru, dohlednosti,spodku oblačnosti a tlaku vzduchu (QNH příp.QNE).Při navádění radarem za IFR ho tak max. vektoruje na první km. (NDB).Upravuje mu kurz a rychlost klesání.Pak už éro přistává vlastní navigací a záleží na pilotovi jestli uvidí dráhová světla a jak se rozhodne.Letiště používá 103 voj. letka s IL 76.
jakub7
Re: Letecká katastrofa..
Misto QNE melo byt predpokladam QFE, jinak je to moc pekne popsano
Deliveres
Pokud pilota nutili přistát
tak si za to mohou sami. Neměli mu kecat do jeho práce.
pepa_praha
Re: Pokud pilota nutili přistát
...taky si to dokážu představit, kór když měl na palubě velitele letectva.
To dáte chlapy! Nebuďte měkký! Za co vás platím!
2012
grumbler
Re: třeba i tak
No pane jo... to jste sem snad ani neměl dávat, protože je to svatosvatá pravda (a neplatí to jen o letectví - kdejaký mladíček si osobuje právo rozhodovat o stovkách lidí, bez jakékoliv zkušenosti) a teď si polovina lidí rozmyslí, zda vůbec do těch "plechovek" nastoupí
oId fashioned Vince III..
...
Sobota, 10 kwietnia 2010
Wieczny odpoczynek racz
Im dać Panie...
grumbler
Nesrovnalosti v médiích
Ještě bych si dovolil malou, subjektivně-osobní, poznámku k zamyšlení; dosavadní informace mluví o tom, že tam byli pouze dva členové posádky, tedy dva piloti.
Ale Tu-154 byla ve své době (koncem šedesátých let) mašina koncipovaná pro dva piloty, palubního inženýra, navigátora a radistu! Tedy pět základních členů posádky! Postupně lety, s modernizací, ubyl radista a pak možná asi i navigátor - ale že by létali, a dokonce u vládní letky, jenom ve dvou flígrech, bez palubního inženýra (zjednodušeně ten má na starosti motory, klapky, podvozek atd., to je různé), to je mi docela divné....? A že by vládní elita letěla bez jediné letušky? Nehledě na to, že to nemohl být prezidentský speciál, tam by se prostě tolik lidí nevešlo, protože tam jsou salóny, že. No, asi nějaký zpravodajský šum, časem se to snad dovíme.
kusvola
Re: Nesrovnalosti v médiích
jen dokazujete, že nejen civilnímu letectví vůbec nerozumíte.
111111
Souhlas s panem Velkem.
Nejsem letecký odborník,ale z vlastní zkušenosti nabyté z letů daným typem stroje
TU 154 mu dávám za pravdu.To jen media a někteří moderatoři v TV (viz mladý Železný) se snaží prohlásit letadlo za poruchvé a nepoužitelné.Ano má vady,ale ty se týkají hlavně normy hlučnosti a vysokou spotřebu paliva.Netvrdím,že jsou bezzávadové,ale na tom jsou všechny typy svět.výrobců letadel stejně.Proto bych doporučil moderátorům a ostatním z medií.Komentujte to čemu rozumíte a jste o tom přesvědčeni,a nepouštějte do světa ničím nepodložené osobní názory!!!
Nejste vševědoucí a nemáte patent na rozum jako jediní.
tučňák v exilu
Re: Souhlas s panem Velkem.
Tu-154 má ovšem celkem špatný záznam. Většina nehod je sice dána na chybu pilota, ale na druhou stranu je možné, že design letadla těm chybám pomáhá, např. nepřehledností přístrojů nebo tak. Nebo je to v průměru nižší kvalitou pilotů, co s nimi po světě lítají?
kareel
podle všech informací
se jednalo o hrubé porušení leteckých předpisům posádkou letadla.
grumbler
Re: podle všech informací
Tak takto nějak bude vypadat oficiální prohlášení vyšetřovací komise... si myslím. Ale co na to "neznámý vojín", by řekl Karel Kryl?
Ruku na srdce-ti piloti nebyli sebevrazi a v první řadě nechtějí zbít sebe a ani nikoho jiného. Mašina byla úplně plná lidí, tzn., že při startu nebyla úplně plná paliva. Museli ho ale mít na dolet k cílovému letišti, 30 minut vyčkávání, odlet na záložní letiště a přistání na něm. Těžko vyčkávali nad letištěm a čekali na lepší počasí - pospíchali na ceremoniál; tři nezdařená přiblížení a motory na výkonu v malé výšce spolykaly paliva více než dost. Směřuji k tomu, čistě teoreticky zdůrazňuji, jestli na to čtvrté přiblížení nešli vlastně už z dalšího "donucení", a to, že by jim nestačilo palivo třeba do té Moskvy. Podotýkám, že je to jenom moje subjektivní fikce, když přemýšlí, co je k tomu v té mlze vedlo a proč na to šli i počtvrté. Ale to (pokud se to nedoví komise z nahrávky v kabině) se už my asi nedovíme...:-(
ELAPHURUS
Výkon leteckého publicisty on-line
byl daleko horší než výkon pilota.... Jdu-li besedovat, dám si aspoň půlhodinovou přípravu, ne
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy
Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...
Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní
Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...
Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu
Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...
Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem
Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!