Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitelé se učí poznat, že dítě po pár jointech není na šikmé ploše

Poradit si s šikanou či pomoct dítěti závislému na alkoholu - to má za cíl projekt zaměřený na prevenci rizikového chování na školách. Cílem je i to, aby se učitelé orientovali v různých trendech. "Abychom dětem třeba netvrdili, že se po pár kouřeních konopí dostanou na šikmou plochu," řekl Michal Miovský z I. lékařské fakulty Univerzity Karlovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

???

Kdepak je odbornice na drogy a jiné závislosti Brundi ?! Tak jsem se těšil na její oduševnělé příspěvky a ono nic.;-(

0/0
10.4.2010 6:58

Brundi

Re: ???

Jeee, promin, babacku, clovek ma taky jine povinnosti nez jen smazit a poucovat babacky!

Ale nastesti jsou tu jini pozorni diskutujici, kteri si tveho styskani vsimli a upozornili me mailem - timto dekuju, mam zachranene sobotni rano! ;-)

Tak ja si ten clanek teda prectu a vyplodim nejake moudro, jo? :-D

0/0
10.4.2010 8:31

Brundi

Re: ???

Babacku, tak te zklamu. Nemam k tomu moc co rict.

Myslenka je to chvalyhodna, ale trochu se obavam, ze se v ceskem skolstvi mine ucinkem. Bojim se,  ze to dopadne tak, ze na podobna skoleni pujde z kazde skoly vychovna poradkyne, rozumej dama v pred duchodovem veku, ktera je uz ponekud vzdalena nejenom drogove realite, ale detem vubec, protoze uci symbolicke 4 hodiny  tydne. S detmi se pak setka jenom tehdy, kdyz potrebuji razitko do prihlasky. Tech, kteri se s detmi setkavaji nejvice, tzn. tridnich ucitelu a ucitelu hlavnich predmetu, se nejspis tato snaha nedotkne vubec.

To tak. A ted mizim ven, coz mi bohuzel znemozni duchaplne a plodne reagovat na dalsi podnetnou diskuzi na toto nanejvys ozehave a aktualni tema. ;-D

0/0
10.4.2010 8:53

Fight

.

Tak jestli je po pár jointech holčička na ilustračním fotu, tak to už šikmou plochou i zavání. :D

0/0
9.4.2010 11:53

hovnival

@@

jo, pry neni na sikme plose. kazdy, kdo si pichne joint marihuany, je na sikme plose a drive nebo pozdeji se predavkuje a zemre. takovych lidi se povaluji na ulicich desitky. kradou a vrazdi jen proto, aby si mohli koupit marihuanu. spinave jehly se vsude povaluji a male deti se o ne pak skrabnou a dostanou infekcni choroby. to je situace v kazdem vetsim meste. dnes uz dokonce i na vesnici.

0/0
8.4.2010 15:54

Cynyc

Re: @@

;-D;-D;-D

0/0
8.4.2010 16:48

Novkid

Re: @@

Hovnivále, děláš čest své přezdívce ;-D;-D;-D.

Rada do budoucna, až budeš chtít příště šířit svá moudra, tak si o tom něco přečti. Myslím, že tebe by pomohl i čtyřlístek.

0/0
8.4.2010 17:33

Brundi

Re: @@

Hovnival je nahodou ukazkovy recesista. Me jeho prispevek maximalne pobavil! :-DD

0/0
10.4.2010 8:47

mance

Re: @@

Nevím, jestli je tohle komentář z recese. Pokud ne, nechápu, jak někdo tak neznalý věci si může dovolit kritizovat. Když o tom nic nevím, raději mlčím.

K něčemu ten příspěvěk ale dobrý byl, celý den se budu smát větě: "každy, kdo si píchne joint marihuany..."

0/0
9.4.2010 8:46

Brundi

Re: @@

R^ Ale ty nade mnou jsi dostal vazne dobre. ;-D

0/0
10.4.2010 8:56

H75

Citát "odborníka"

"Abychom dětem třeba netvrdili, že se po pár kouřeních konopí dostanou na šikmou plochu," řekl Michal Miovský z I. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. - ÚŽASNĚ VÝCHOVNÉ. Co takhle dětem tu marjánu rovnou rozdávat a učit kouřit? Lidstvo se zbláznilo.....to bude budoucnost. EU

0/0
8.4.2010 11:37

net.Xtreme vrací úder

Re: Citát "odborníka"

Jasně a řekni jim ,že po jedné cigaretě dostanou rakovinu plic:-) Když jim budeš lhát a ony na to přijdou, tak máš problém a závislé dítě.

0/0
8.4.2010 15:49

New65c02

Re: Citát "odborníka"

Kecy a bláboly.

0/0
8.4.2010 15:50

Sicilián

Re: Citát "odborníka"

má pravdu. pokud dítěti budeš tvrdit, že pervitin nebo koks je hrozný  a odporný a to dítě si poprvé šňupne, zjistí, že to tak vůbec není. naopak zjistí, že ten prásšek je naprosto neškodný a zvládá věci které normállně nedokáže. důležité je spíše mluvit o nebezpenosti a závislosti

0/0
8.4.2010 16:51

H75

Re: Citát "odborníka"

O tom žádná, ale já jsem psal o nebezpečném výroku autority, který se dá vyložit ve stylu: "Klidně kuřte marjánku (potažmo fetujte), je to naprosto neškodné a v pořádku." Teď řeknu nepopulární větu, ale je to tak (pracuji 11 let s mládeží) - s dětmi musíte jednat jinak než s dospělým, na rozumnou argumentaci zapomeňte. Dítě nemá potřebné životní zkušenosti, které jsou pro rozhodování nezbytné. O tom je totiž výchova, kdyby je mělo, žádnou výchovu bychom nepotřebovali. Proto je v pořádku tvrdší ruka, jinak rodič za pár let zapláče nad důsledky své tzv. "liberální" výchovy. !

0/0
8.4.2010 17:47

Cynyc

Re: Citát "odborníka"

A co tedy výchovné je? Lhát a tvrdit, že marihuana je horší než alkohol nebo dokonce stejná jako heroin?

0/0
8.4.2010 16:50

H75

Re: Citát "odborníka"

Výchovné je, říct a přesvědčit mládež, že kouřit marihuanu je špatné. Tečka.

0/0
8.4.2010 17:43

Hellmoon

legalizace?

nejdřív určení malého množství, teď popírat škodlivost......... Proč se to teda kurňa nezlegalizuje úplně? Jako v holansku. Alespoň by zmizely překupníci a jiná verbež, kdyby to prodával stát.

Ale podle mě je nesmysl upozorňovat dědi na to že po jednom jointovy nebude závislák. 

0/0
8.4.2010 10:55

New65c02

Drogy - sice jsem vyrůstal za socialismu,

kdy byl tento problém podstatně menší než je dnes, ale přece jen existoval - existovali např. vařiči pervitinu, čichači toluenu, apod...

.

Já svůj postoj vůči drogám vybudoval na základě dvou knih - českého překladu " My děti ze stanice ZOO" a Johnovy známé knihy "Memento" - obě tyto knihy na mě zanechaly natolik silný dojem, že jsem ztratil touhu jakékoliv drogy zloušet. Bylo mě cca. 13-14 když jsem to četl. Pak měl na mě taky docela drogy-znechucující zážitek i seriál ve kterém hrál narkomana Miroslav Vladyka. Na jméno toho seriálu si už bohužel teď nevzpomenu. Jistě je to dohledatelné na CSFD.

.

Dále zde významnou roli hrálo prostředí a působení rodičů - na jedné straně jsem navštěvoval několik kroužků (v té době hlavně pod hlavičkou Svazarmu, ale i ve škole - tenkrát to vedli dobrovolníci pod hlavičkou Pionýra).....takže jsem měl stále co dělat. A dále, rodiče ve mě vypěstovali názor, že drogy bere jen lůza, ubožáci, nejnižší kategorie lidí.... :-P

0/0
8.4.2010 10:45

koutlosh

Re: Drogy - sice jsem vyrůstal za socialismu,

A ejhle, ne vždy to platí :D Ale nejdůležitější je mít všech pět pohromadě ;)

0/0
8.4.2010 10:52

Cynyc

Re: Drogy - sice jsem vyrůstal za socialismu,

Jo, kulturní zázemí mám přibližně stejný. Proto mě tak šokovalo, když jsem zjistil, že jsou to z poloviny lži. A když někdo zjistí, že mu lhali o marihuaně, proč by měl věřit tomu, co mu řekli o heroinu?

0/0
8.4.2010 16:54

Warhead_bia :P

inu

demonizovat je netreba to je fakt, ale stejne jsem pro vetsi represe za drzeni a uzivani ;-)

0/0
8.4.2010 10:00

majnun

konecne se zacina prosazovat racionalni postoj

k mekkym drogam. Nic nemuze nadelat vetsi skodu nez tem detem lhat. Ucitele sami maji predsudky a mysli si, jak je jeden joint hrozny. Decka si zakouri a v zapeti zjisti, ze ucitel bud lze nebo o tom nevi nic.

My jsme kourili cely gympl, chodili jsme zkoureni na vyucovani. Sbirali jsme lysohlavky a delali dalsi podobne veci. Presto jsme vsichni do jednoho vystudovali vysokou skolu. Ja s cervenym diplomem, nekteri kamaradi zvladli dve vysoke skoly. Dnes jsou to uspesni pravnici, lekari, ekonomove, podnikatele.

Nic nenadela vetsi skodu nez lhat o drogach

0/0
8.4.2010 9:56

hany1

Babička mi vždycky říkala,

když budeš kouřit , budeš mít černé plíce a umřeš, Když budeš pít, budeš mít tvrdé játra a umřeš. Trauma jsem z toho neměla. Teď bych měla říkat dětem , když budeš kouřit trávu, nic se ti nestane! Není to postavené na hlavu?

0/0
8.4.2010 8:05

georgetown1

Re: Babička mi vždycky říkala,

Není, když budete dětem lhát, přestanou Vám věřit úplně. Takže když jim řeknete, že když si dají jointa, tak z nich budou závisláci a skončí jako fetky na hlaváku a oni si toho špeka dají a zjistí, že to tak není, že pořád jsou ti samí a normálně fungují, řeknou si, že jim lžete. A v tom případě asi lžete i o pervitinu a heroinu. A dají si heroin. A na tom hlaváku skončí...

Pedagog by měl znát pravdu a ne dokola opakované lži z médií a ze starých příruček psaných hloupými ignoranty.

0/0
8.4.2010 8:11

hany1

Re: Babička mi vždycky říkala,

Myslím si , že nejlepší prevence je ukázat Jiřího X Doležala.

0/0
8.4.2010 8:15

hany1

Re: Babička mi vždycky říkala,

Babička mluvila pravdu!

0/0
8.4.2010 8:16

koutlosh

Re: Babička mi vždycky říkala,

Souhlasím, znal jsem pár případů u nichž byl průběh podobný. Alkohol je svinstvo, ale pijí ho skoro všichni, včetně rodičů... hmmm, marihuana je taky svinstvo, z člověka se stane troska... zkusí, nestala se, tak ten pervitin... a ejhle, tady to platí, ale už je pozdě. Lhát je nesmysl, nikdy to nefungovalo a ani fungovat nebude.

0/0
8.4.2010 8:33

H75

Re: Babička mi vždycky říkala,

Že se po trávě blbne a hloupne při pravidelném užívání, je vědecky dokázáno. !

0/0
8.4.2010 11:38

from

at se na mě nikdo nezlobí, ale

děcko kouřící trávu, je pro mě jasný znamení, že je tu něco špatně. A tim, že mu budu povidat o tom, jak je to vlastně v pohodě a neškodný (páč takhle si to přeberou)ničemu nepomůžu.

0/0
8.4.2010 7:53

babacek

Konopí

Abychom dětem třeba netvrdili, že se po pár kouřeních konopí dostanou na šikmou plochu.Z devadesáti devíti procent závisí na žebříčku hodnot a sociálních konvencí. A podobně je to bohužel i s takzvanou zdravotní závadností. Je samozřejmé, že naše plíce nemají žádnou velkou radost z vdechovaného kouře. Kromě THC a dalších účinných látek vdechujeme totiž kvanta svinstva s nesporně karcinogenními účinky. Dehtem počínaje až po alkaloid což může narušit přirozený vývoj dětí.Ve srovnání se stavem, v jakém bychom měli organismus jakožto totální nekuřáci, vypadá tělo občasného kuřáka trávy jako severočeská uhelná pánev. Tráva škodí!

0/0
8.4.2010 7:35

koutlosh

Re: Konopí

Nepochybně! Přesto by pedagog neměl být pověrami ovlivněný dogmatik měl by se v problematice alespoň trochu orientovat, patří to k jeho pozici. Fakt že dnes marihuanu kouří i třináctileté děti je rozhodně špatný. Je to dáno dostupností. Dřív byl u těch náchylnějších prostě jen alkohol. Rozdíl mezi alkoholem a marihuanou je však jednoznačně v neprospěch alkoholu - je toxičtější, může poškodit zdraví mnohem snadněji (i ztrátou sebekontroly, která průběh intoxikace provází), způsobuje závislost. U marihuany lze brát v úvahu riziko "přestupní stanice" na jiné drogy. To však není dáno povahou drogy, nýbrž pocitem určitého "překročení hranice". Tento dojem se však s osvětou stírá, tzn. tento negativní efekt se oslabuje. 

0/0
8.4.2010 7:56

babacek

Re: Konopí

Jak alkohol tak drogy by měly být dětem nedostupné a kdo jim to dá měl by být exemplárně potrestán.

0/0
8.4.2010 8:03

koutlosh

Re: Konopí

Platí i o cigaretách, vím však, že mnozí majitelé trafik (potvrdil mi jeden z nich) žijí jen z toho, že po ránu nelegálně prodávají nezletilým na cestě do školy kusovky. A tak je to se vším, tyhle věci jsou tak dostupné, že exemplárně trestat viníky je takřka nemožné. Osvěta je nejlepší prevence.

0/0
8.4.2010 8:35

babacek

Re: Konopí

Ano platí jako nekuřák jsem však na ně naprosto zapomněl.

Ono také záleží kdo tu osvětu dělá.

0/0
8.4.2010 8:47

Deleter

Re: Konopí

Naprostej nekuřák, žijící v Ostavě, vypadá určitě hůř, než občasný kuřák ze Šumavy, a taky dřív umře, tak neplácej...

0/0
8.4.2010 9:16

babacek

Re: Konopí

Lidé nežijí jen v Ostravě, chachare.:-)

0/0
8.4.2010 9:21

Terrormachine

...

"Abychom dětem třeba netvrdili, že se po pár kouřeních konopí dostanou na šikmou plochu"

to by ma zaujimalo preco to nam este pred 5-10 rokmi vsetci zhodne tvrdili (samozrejme uz vtedy tomu nikto neveril)

0/0
7.4.2010 23:23

Žába.kuňk.pao

časy se mění - zhulená děcka

Za mého dětství bylo dítě pokládáno za zkažené a na šikmé ploše, pokud mělo americkou žvýkačku. Dneska děcka normálně fetují a chodí do školy zhulená, a nic se neděje. časy se fakt mění vééélmi rychle ;-D

0/0
7.4.2010 21:07

Funso

Re: časy se mění - zhulená děcka

Jeden z mých známých pravil toto - musíš hulit prvních pár dnů ve škole, pak tě učitele znají jako zkouřeného a ani to nepoznají. Dokonce se ho jednou ptali, když ráno nehulil, jestli něco nehulil před školou :D

0/0
7.4.2010 21:12

Tyratron

Re: časy se mění - zhulená děcka

A rodiče? Na co se ho ptali rodiče? Jestli má dost peněz na fet?

0/0
7.4.2010 21:17

Funso

Re: časy se mění - zhulená děcka

Spousta po víkendech pracuje, aby si mohli přes týden vyhulovat, jinak u většiny dnešních "teenagerů" jsou rodiče jen bezmocné automaty na peníze. Předpokládám, že rodičům to je těžce v háji, hlavně, když jim netahá svoje problémy domů.

0/0
7.4.2010 21:24

Tyratron

Re: časy se mění - zhulená děcka

A o tom to je! Ne o učitelích.

0/0
7.4.2010 21:27

Funso

Re: časy se mění - zhulená děcka

Takže v konečném důsledku je osvěta u studentů kontraproduktivní, to už jsem tu někde psal. Ale co chcete po rodičích, kteří jsou schopni žalovat učitele, který dá jejich dítěti facku, i když ho vyloženě provokuje. Ti budou řvát vždycky na všechno a když jejich děcko pojede v háčku tak je to vina učitelů, kteří mu neřekli kde se nedá heroin sehnat, kolik nestojí a kam si pro něho nezajít (btw.: dvojitá negace :D)

0/0
7.4.2010 21:32

Tyratron

Re: časy se mění - zhulená děcka

Kontraproduktivní asi ne. Cybí tady ale ten druhý, důležitější pól - výchova v rodině, příklad rodičů. Vím, že to zní jako moralizování, ale na svařování potřebujete papíry, na řízení auta potřebujete papíry. Na spoustu činností potřebujete osvědčení, jen na dělání fakanů ne...

0/0
7.4.2010 21:38

net.Xtreme vrací úder

Nejlepší prevencí

je objektivně děti informovat. BUď to pochopí, a pak nemusí začít si ani s cigaretami nebo alkohelem, nebo podlehnou tlaku okolí a není jich škoda.

0/0
7.4.2010 21:05

Tyratron

Re: Nejlepší prevencí

A co rodina???!!!

0/0
7.4.2010 21:08

net.Xtreme vrací úder

Re: Nejlepší prevencí

I rodina je může informovat.

0/0
7.4.2010 21:17

Tyratron

Re: Nejlepší prevencí

A informuje? Rodina by měla fungovat jako primární prevence! Učitelé toho moc nenadělají... Tato kampaň je pouze alibistická zástěrka společnosti, která si nedokáže přiznat, že rodina krachuje.

0/0
7.4.2010 21:20

Funso

Re: Nejlepší prevencí

Objektivně :DD Dokud jsem nezačal hulit, tak jsem si říkal, jó huliči jsou chudáci, ganja jezlo, a teď? Ganja 4ever. A hlavně, chytřejší se stejně rozhodnou podle sebe (jako třeba já), blbějším budou drogy v háji, dokud jim někdo nezačne říkat jaké je to zlo (zakázené ovoce nejlíp chutná) a taky know-how (že ganja se balí do brček, nebo bije do skel, šlukovek, peří a koks se šnupe, hérák se píchá do žíly). V rámci osvěty a prevence napáchají větší škody, než kldyby je nechali smrdět

0/0
7.4.2010 21:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.