Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Velikonocích zemřeli při nehodách čtyři lidé, nejméně od roku 1990

Letošní velikonoční svátky byly na silnicích nejklidnější za posledních dvacet let. Od soboty do pondělí zemřeli při nehodách čtyři lidé. Například loni to bylo patnáct lidí. Na bezpečnost provozu dohlíželo v terénu na tisíc policistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arnie_rimmer

po dlouhé době jsem viděl policajty u silnice

měřili v obci za horizontem, jak jinak ... :-)

ale nikoho nestavěli takže asi všichni jeli OK...nicméně o kilák dál ve městě jsem potkal prase najíždějící na auto před sebou a předjíždějící přes dvojitou - a toho samozřejmě neměl kdo zastavit...

ale to bylo kupodivu jedno z pouze dvou prasat co jsem o víkendu potkal...druhý byl pitomec který jel po dálnici furt v levém max. 125km/h a když ho někdo problikal aby uhnul tak se pak na něj na chvíli pověsil a taky mu blikal...když jsem to viděl ve zpěťáku tak jsem radši přidal aby byl co nejdál ode mně

0/0
6.4.2010 11:29

dedamraz

nezastavili me, skoda :-)

No ja jel v pondeli kolem jedny hlidky, dve luxusni kocicky, jedna blondynka, jedna tmavovlaska...bylo mi dost lito, ze me nezastavily, uz tam nekoho mely :-(

0/0
6.4.2010 10:59

pravdazvitezinadlzianenavisti

Je to zajímavé.

Zase tu někteří lidé nadávají na policii. Já však spatřuji problém jinde - v řidičích. Normální je totiž jezdit dle předpisů. Kdyby nebyli neohleduplní řidiči, tak dopravní policie nebude potřeba. Na jednu stranu nadáváte že policii u silnic nevidíte, na druhou stranu nadáváte že vás zastaví, zkontroluje lékárničku, nebo si dýchnete. Tak se rozhodněte, chcete aby vás policie stavěla nebo aby nechala řidiče jezdit bez kontrol? Nic "mezi" není.

0/0
6.4.2010 10:38

Menetekel

Re: Je to zajímavé.

problém je v tom, že podle předpisů se na našich komunikacích ani při nejlepší vůli jezdit nedá. Např. odbočujete vlevo a na přechod, který je těsně pod úrovní  křižovatky či kruhového objezdu vám vstoupí chodec. Zůstanete tedy stát přímo v křižovatce. To stejné platí o dopravním značení. Rozbitá silnice II.-III. třídy se značkou hrboly a omezením na 30km/h na úseku v délce 5km. Když cestujete na vzdálenost cca 100 km pokouší se o vás infarkt.

0/0
6.4.2010 10:45

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Je to zajímavé.

Tomuto rozumím, pokud se však jedná o takové přestupky, kterými je omezení na 30km/h na úseku 5km tak to policie nebude 100% postihovat. Co se týče přechodu tak to vyřešit lze - zastavíte a věřte tomu že Vás za to také policie nebude pokutovat. ;-)

0/0
6.4.2010 10:47

Menetekel

Re: Je to zajímavé.

a existuje snad někde seznam opatření která se dodržovat musí a která ne ? Tady přece nejde o pokutování...

0/0
6.4.2010 10:50

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Je to zajímavé.

To pak pláčete na špatném hrobě - kdo se stará o dopravní značení? Policie? Kdo dělá územní plány a plánuje přechody? Policie?

0/0
6.4.2010 10:51

Menetekel

Re: Je to zajímavé.

potom nechápu, jak může policie kontrolovat dodržování něčehoo, o čem sama podle kompetence neví jestli je to v pořádku. Například technický stav vozidla nebo způsobilost komunikace. Pokud si dám před dům přenosnou značku s omezením, kdo zjistí její původ ?8-o

0/0
6.4.2010 10:56

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Je to zajímavé.

Policie jen kontroluje dodržování něčeho, co tvoří jiní - zákonodárci, místní dopravní odbory apod.. Takové to už je. V kompetenci to mají a dělat to musí. Pokud bych nad něčím kroutil hlavou, tak je to spolupráce těchto orgánů tvořících tyto předpisy a normy se samotnou policií. Například takový zákon o policii nekonzultoval nikdo, nový TZ také ne. Pak to dopadá tak jak to dopadá - lidé nadávají, ale měli se koukat výš, k zákonodárcům, ti tvoří zákony. A jedna malá zkušenost z praxe: jsem u policie v činné službě skoro 20 let, za tuto dobu jsem se nesetkal s tím, že by si zákonodárce přizval policistu, aby zkonzultoval něco co tvoří. Pak se dle těch zákonu asi opravdu řídit nedá.

0/0
6.4.2010 11:03

Menetekel

Re: Je to zajímavé.

a kdo to tedy může změnit, pokud to nejsou přímo šéfové dopravek ? Policejní president  takovéto informace o komunikačním šumu evidentně vůbec nemá. Pokud se na to podíváte z naprosto absurdního hlediska, tak dobře zaplacený právník s pomocí soudního znalce dokáže využít těchto skutečností ve prospěch kohokoliv.

0/0
6.4.2010 11:18

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Je to zajímavé.

To absurdní dokonce ani není - to se stává a hodně často. Nechci jít "do vlastních", ale problém je v tom, kolik vydává sám policejní prezident tzv. "Závazných pokynů". V dnešní době jich je skoro 2000 a řiďte se jimi, to nejde, byla tu snaha aby jich bylo méně, ale to prošlo jen na krátkou chvíli. Sám má dost práce a na řešení toho informačního šumu mu nezbývá moc času. Když jsem byl na debatě s panem profesorem Šámalem (tvůrce nového TZ), tak mi ani nebyl schopný odpovědět na konkrétní dotazy. Neříkám že u policie problém není (on tam je a velký), ale chce se to dívat i jinam. Jinak samotní šéfové dopravek také nic nezmůžou, nemají takové postavení aby do něčeho mohli mluvit. To úředník na územním odboru udělá pravítkem na mapce dvě čárky, vyznačí přechod a ani na tom místě nikdy nebyl, pak se stává co píšete.

0/0
6.4.2010 11:25

Menetekel

Re: Je to zajímavé.

máte pravdu: úroveň platných zákonů je katastrofální a ty spousty vyjímek z nich nejenže kromě právníků ani nikdo nezná, natož aby byl schopen se podle nich někdo řídit či je dodržovat...Rv

0/0
6.4.2010 11:39

denny2006

Re: Je to zajímavé.

co se tyče přechodu,tak to vyřešit lze - zastavím,věřím,že mne policie nebude pokutovat,ale očekávám,že se do mne zezadu opře vozidlo jedoucí po kruhovém objezdu k vzdálenějšímu exitu.

0/0
6.4.2010 11:17

Menetekel

Příčinou úmrtí na silnicích jsou nehody

Prevencí by mělo být  zabránit příčině, ne důsledku. Počet mrtvých, narozdíl od počtu nehod nemá policie šanci nijak ovlivnit. Zahrnuje spoustu faktorů, od kvality a stáří automobilu počínaje až po šťastnou či nešťastnou náhodu. Proto by neměl počet usmrcených ve statistikách vůbec figurovat. Počet nehod nelze uvádět, protože je zkreslený díky benevolentnější povinnosti ohlášování nehody.

0/0
6.4.2010 10:17

tonny.p2

Re: Příčinou úmrtí na silnicích jsou nehody

Souhlas, pocet mrtvych zalezi taky na stesti a kvalite aut.

Priciny nehod jsou videt tady:

Rv

http://www.sportovnivozy.cz/dopravni-nehody  

!!

0/0
6.4.2010 10:32

johny55555

Re: Příčinou úmrtí na silnicích jsou nehody

Právě že může z velké části. Nešťastných náhod je minimum, drtivá většina je z důvodu naprosto zbytečného hazardu, resp. nedodržování předpisů. Krásný příklad jsou 2 měsíce po zavedení bodového systému, kdy většina lidí dodržovala předpisy a statistiky šly brutálním způsobem dolů. Když lidi viděli, že jim zas toho moc nehrozí, tak se to vrátilo zpátky. Díky systematické práci policie se čísla opět zlepšují ikdyž je pravdou, že je to ze slušné části ovlivněno vyšší bezpečností aut a nižším provozem.

0/0
6.4.2010 10:33

flajboj82

represe

Já nechci nic říkat, ale to že prostě byli policajti na silnicích pomohlo. Mě taky stavěli. Byli příjemní. V klidu si vše zkontrolovali, dejchnul jsem si (za 0) a mohl jet dál. Navíc mi popřáli hezké velikonoce...R^

0/0
6.4.2010 10:14

Menetekel

Re: represe

a navíc, když někdo při havárii netrefí strom a přežije, vylepší jim statistiky....8-o

0/0
6.4.2010 10:29

johny55555

Re: represe

a když vás zastavila policistka, byla možnost jí vyšupat a vyfásnout vejce? ;-)

0/0
6.4.2010 10:42

kolda501

ať si říká ....

.. kdo chce co chce, tak nejenže statistika letošních velikonoc ohledně úmrtí vlivem dopravních nehod, ale zatím i celá letošní statistika vyznívá o mnoho příznivěji než v letech minulých. R^

0/0
6.4.2010 9:47

Menetekel

Re: ať si říká ....

porovnávat uplynulá období mimo celek - a tím je rok, který končí 31.12. je klasická manipulace s daty.

0/0
6.4.2010 9:58

lopee

Re: ať si říká ....

Je to ještě - očividně marně - shrnuto v rámečku 'VELIKONOCE NA SILNICÍCH'. Máte z toho pocit, že se jedná o celý kalendářní rok? Já ne.

0/0
6.4.2010 10:11

Menetekel

Re: ať si říká ....

reaguji pouze na příspěvek nade mnou, který se zmiňuje o letošní statistice ;-)

0/0
6.4.2010 10:18

kolda501

Re: ať si říká ....

tomu oboru se říká statistika, prostá matemika - nevymysleli ho policajti ;-), porovnávat to lze (obvzlášť úmrtí), nedá se předjímat jak dopadne celý rok, ale dá se určit tendence, říkat že je hloupost porovnávat měsíce - že je to nic neříkající údaj může jen hlupák, tak ho ze sebe nedělejte.:-P

0/0
6.4.2010 10:11

Menetekel

Re: ať si říká ....

aplikace statistiky přímým působením např. na výrobu je naprosto odlišná. Policisté mohou působit pouze nepřímo, a to pouze svojí přítomností. Museli by tedy  stát  kolem silnic  ve stejném počtu celý rok aby to bylo vypovídající.

0/0
6.4.2010 10:21

kolda501

Re: ať si říká ....

není to pravda, stačí i prevence, například to že od ledna vyhlásili že při kontrole bude vždy test na alkohol. Samozřejmě, řidičům časem trochu "otrne" ale právě proto se se dělá průběžná statistika, aby se dalo reagovat na vývoj a právě tady jsou data velmi potřebná, v žádném případě to nejsou "nicneříkající čísla". :-P  Máte pocit, nebo informace o tom že by se úmrtnost na silnicích zvyšovala?? já tedy ne.;-)

0/0
6.4.2010 10:30

Menetekel

Re: ať si říká ....

a můžete mi vysvětlit, jak policie ovlivní jestli se řidič v autě zabije nebo se pouze zraní, a nebo se nezraní vůbec ?

0/0
6.4.2010 10:33

johny55555

Re: ať si říká ....

neovlivní přímo ale nepřímo... statistika má svůj smysl, aby ukázala, jaký vliv mají určitá opatření. Miliony řidičů jsou dostatečně velký vzorek.

0/0
6.4.2010 10:45

Menetekel

Re: ať si říká ....

na českých silnicích se pohybuje cca 1/3 zahraničních řidičů. Kolik řidičů policie zkontrolovala se nikde neuvádí. Nelze tedy dovozovat, že miliony jsou vzorek. Spíše bych řekl stovky.

0/0
6.4.2010 10:48

kolda501

Re: ať si říká ....

bavíme se tu o jasných číslech, o mrtvých za určitý časový úsek, ale evidentně to nemá smysl vysvětlovat. ;-)

0/0
6.4.2010 11:38

Tom Hagen

Re: ať si říká ....

To je dobře, že se to lepší, nicméně i tak jsem během uplynulého dlouhého volna viděl několik exotů, kterým bych přál v protisměru při jejich "předjíždění" naloženou osmsetpatnáctku nebo rovnou "ótéčko".

A jak jinak - 2x Superb, 1x bílá Audi A5 (ten byl fakt na ránu) a jednou tmavý Peugeot 206 (úprava tuzing)  RvRv

0/0
6.4.2010 10:12

MerlinMagic

To se

pořád jenom píše o policii na silnici ale včera doslova terorizovala skupina ožralých pubertáků okolí našeho domu. Převracela popelnice, skákala po autech a nadávala lidem. Dvakrát jsem volal policii, ani jednou nikdo nepřijel a za celých šest hodin co tam tato skupina řádila neprojelo kolem jedinné policejní auto.

0/0
6.4.2010 9:43

doccars

Re: To se

že by měli strach?

0/0
6.4.2010 9:51

babacek

Jiné zdroje

Jiné zdroje uvádí šest obětí nehod z toho dva motorkáři.

Jinak bylo údajně od pátku na 500 nehod.

0/0
6.4.2010 9:41

EMS

Re: Jiné zdroje

Babaceku - 6 je od pátku, 4 od soboty....

0/0
6.4.2010 10:11

babacek

Re: Jiné zdroje

Tak teď již budeme dělat statistiky na každý den zvlášť ?

0/0
7.4.2010 6:03

Menetekel

Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

Cílevědomé rozdělování statistik na jednotlivé svátky je nepřípustně zavádějící, stejně jako statistika nehod s povinným ohlašováním nad 100.000 Kč. Výsledkem jsou sice lepší dílčí statistiky ze silnic, přičemž práce a přístup policie se vůbec nezměnil, o čemž svědčí celkové roční shrnutí zraněných a mrtvých. Celkový počet nehod (nehoda do 100.000 není zřejmě nehoda) díky finančnímu limitu už nikdo nezjistí, takže je nemožné ho porovnávat s uplynulými obdobími.Rv

0/0
6.4.2010 9:30

rokátor

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

Proč sem pleteš peníze? Jde o to, že loni se o velikonocích zabilo 15 lidí, letos jenom 4. A že se vede "sváteční" statistika sólo? Je to jen extra vypíchnutí extra dne. Jinak se to samozřejmě promítne i v tom celoročním přehledu.

0/0
6.4.2010 9:34

Menetekel

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

proč do toho pletu peníze ? Většina postmladistvých, kteří vlastní auta do 50 tis. Kč žádnou nehodu většinou nenahlásí ani když si zlomí ruku. Přitom tato skupina řidičů je nejrizikovější.

0/0
6.4.2010 9:56

rokátor

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

Chápeš rozdíl mezi pomačkaným plechem, zlomenou rukou a mrtvým člověkem?

Vůbec se nehádám o tom, že hranice 100 tisíc je blbost, že se tak plno nehod nedostane do evidence, ale co to má společného s mrtvými?

.

A jestliže se někdo z "postmladistvých" zabije nebo zabije jiného, tak se do statistiky dostane, i kdyby byla škoda 1,-.

0/0
6.4.2010 10:07

Menetekel

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

to že se někdo zabije je ovlivněno už samotnou událostí havárie. Je to o štěstí, situaci a také kvalitě vozidel.

0/0
6.4.2010 10:13

babacek

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

To je taková rádoby chvála aby se mohlo říci jak dobrou práci policie odvedla.

0/0
6.4.2010 9:42

Menetekel

Re: Rozhodujícím faktorem jsou počty usmrcených za celý rok

přesně tak.Rv

0/0
6.4.2010 9:59

komentator-1

taky by mě zajímalo, kde probíhaly akce

Celkem jsem včera pojezdil a policajta neviděl. Není se čemu divit, pršelo, tak co by dělali venku, že. Nízký počet mrtvých je spíše způsoben absencí na mol ožralých cyklistů, kterým se nechtělo do deště.

Jaký rozdíl proti Slovensku, odkud jsem se vracel v neděli. Od Tater po hranice s ČR 24 hlídek, tomu říkám akce.

0/0
6.4.2010 9:28

holkazdaleka2

kdo jede na motorce s clovekem

ktery ma 3,3 promile v krvi?

0/0
6.4.2010 9:26

Catumbelan1

Re: kdo jede na motorce s clovekem

To mě také napadlo. Proč neinformovali o tom zda měl či neměl nějaký alkohol?

0/0
6.4.2010 9:33

navsteva ma naskok

Tak to mame dva ridici

a dva motorkari. 2 je vyborny vysledek.

0/0
6.4.2010 9:08

Neregistrovany

No a co?

To že bylo na velikonoce hnusně snad nemá na svědomí PČR? Ale díky Bohu za ty dary, jinak by bylo mrtvích jako obvykle. Opět jsem o policii na silnicích pouze slyšel z televíze, ale přesto že jsem najel přes 150 km, tak jsem žádného neviděl.

0/0
6.4.2010 9:08

Vlk-Honzi

Re: No a co?

naprostý souhlas - najezdil jsem v sobotu a pondělí dohromady skoro 300 km a policistu jsem ani neviděl ...

0/0
6.4.2010 9:20

kil

Re: No a co?

tak najezdil od soboty do pondeli 650 km vcetne Prahy,dalnic, okrsek na Vysocine a dalsich mest a policajti??? Ani noha. Ono dat slovo do televize je nic nestoji. Ale ze maji byt videt venku normalne, za coz jsou placeni, to uz nikoho nevzrusuje. Staci kdyz budou videt!!!, nemusi ani hned "stopovat".

0/0
6.4.2010 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.