Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Austrálie se snaží zastavit naftu, která vytéká z havarované čínské lodi

Australští záchranáři se snaží co nejrychleji zlikvidovat naftu, která vytekla poblíž Velkého bariérového útesu z čínské lodi převážející uhlí a pohonné hmoty. K plavidlu zamířily dva remorkéry, které mají plavidlo stabilizovat, aby se nerozlomilo. Záchranné práce budou zřejmě trvat týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hellmoon

je to hrozný

člověk ve třetím tisíciletí a nedokáže rychle zlikvidovat takovéhle katastrofy :-( Jinak australanům držím palce R^ je hezké jak se v současné době starají o přírodu :-)

0/0
6.4.2010 10:52

Menetekel

Chybí mi reakce Greenpeace

jakto že si už dávno nevymohla, aby tankery kolem chráněných území plout nesměly ? 8-o

0/0
5.4.2010 20:39

QT1

Re: Chybí mi reakce Greenpeace

Neumíte číst? Potom radši nikam nic nepište. V článku je jasně napsáno, že existují schválené trasy, dost daleko od chráněných území, kterými nákladní lodi plout nesmí. Tato loď to ale nedodržela.

0/0
5.4.2010 23:06

Menetekel

Re: Chybí mi reakce Greenpeace

právěže číst umím. A proto nechápu jakou má spojitost Greenpeace s určenými trasami. Pustit tanker na takové území je ekologický hazard, i když bude 300 km od útesu, ropa si k němu v případě havárie cestu najde. Elektrárna v ČR se svými emisemi je proti tomu naprosto neškodná.

0/0
6.4.2010 8:22

captain cook

Re: Chybí mi reakce Greenpeace

Kdyby tve teorie mely nejaky prakticky smysl, pak by to lodi mirici k vychodnimu pobrezi Australie musely delat velkou objizdkou za Novou Kaledonii a Novym Zelandem, nebo jeste bezpecneji podel pobrezi Jizni Ameriky!!! To je ovsem hloupost.

Drtiva vetsina nehod s vytokem nafty je nasledek narazu lodi na utes. Kde lod pluje v dostatecne hloubce, tam nebezpeci nehrozi. Protoze pobrezi Australie je dostatecne podrobne zmapovane a ma dobre vytycene bezpecne trasy, akorat je zapotrebi zajistit jejich dodrzovani zodpovednou a odbornou navigaci. K tomu je zapotrebi jednak vyspela sat-nav technologie, ktera neco stoji a trochu zodpovedna osoba k jeji operaci. Vedle toho jsou lodivodi, kteri v tech vodach vyrostli a umi nasmerovat lod spravnou trasou i se zavrenyma ocima.

V tomto pripade ale slo o nejakeho cinskeho kovboje kapitana, ktery si chtel usetrit penize za lodivoda i cas a vzal to zkratkou mezi koraly!

0/0
6.4.2010 9:24

captain cook

na ochranu uzemi je Greenpeace kratka

vyznaceni namornich tras, po nichz lodi smeji v teto oblasti plout, nemuze Greenpeace narizovat, tim mene nutit lodi, aby to dodrzovaly. Na to je zapotrebi mnohem tezsi klacek, nez jakym mava Greenpeace . Ta muze leda doporucovat nebo kritizovat, ale o trasach rozhoduje a na mezinarodni namorni mapy je nechava zaznamenavat vlada Queenslandu a federalni urady Australie. Maji take k dispozici mj.australske namornictvo a namorni celni a hranicni kontrolu.

Pes je zakopany v tom, ze lodi dosud nemuseji povinne brat na palubu australskeho lodivoda, aby je touto oblasti provedl. To je dobrovolne a spolecnosti, ktere na techto sluzbach chteji usetrit, si to kontroluji samy. Pritom staci navigacni chyba nebo nedbalost a lod se octne 15km mimo predepsany kurs a v kolizi s utesy, jako v tomto pripade. Jeji kapitan si to jeste odskace a majitel lodi s nim.

Greenpeace a vubec ekologove delaji natlak na vladu, aby udelala povinnym pozadavek, za kazda lod musi pouzit (a zaplatit) lodivodske sluzby.

0/0
6.4.2010 6:53

Tato prezdivka již existuje

Re: na ochranu uzemi je Greenpeace kratka

8-oKoukam ses fakt expert na vsechno.Rv:-P

0/0
6.4.2010 13:30

weizenkleie1

100%

sabotaz, pomateni cinani urcite schvalne poskodili jedno z nejhezcich mist sveta;-€Rv

0/0
5.4.2010 17:35

captain cook

na sabotaz to nevypada, ale...

vecerni zpravy prinesly vyrok clena Uradu namorni bezpecnosti statu Queensland, ktery incident vysetruje. Podle nej: "ruzne lodi se umyslne odklaneji od vymezene namorni trasy, aby si zkratily cestu ".

Vedle setreni nakladu za nenalodeni lodivoda jim jeho nepritomnost na palube umoznuje vzit to zkratkou v blizkosti Velkeho bradloveho utesu. Nekdy az nebezpecne blizko, jako to udelal tento cinsky kovboj v pozici kapitana lodi. Urad oznamil, ze vsichni namornici budou vyslechnuti a v pripade prokazane nedbalosti to bude znamenat vedle uctu za cisteni oblasti jeste i penalizacni financni postih pro cinskou firmu a vezeni pro kapitana.

Australsky ministersky predseda oznamil, ze Australie pujde nemilosrdne po vinicich.

0/0
6.4.2010 10:53

Tomas.Kubicek

Na boku mají napsáno:

MADE IN CHINA

0/0
5.4.2010 15:57

Volic Povolny Obecny

Re: Na boku mají napsáno:

Na moři pluje daleko víc lodí z číny a koreje než si asi myslíte... ovšem tady je to jednoznačně chyba navigace... mělčina nevyroste za noc. Kdyby jim dali úhradu VŠECH nákladů souvisejících se záchrannou operací a čištěním (milion AUD je málo) tak by si to příště rozmysleli rejdaři lépe kam koho pošlou...

0/0
5.4.2010 21:12

a.je.to

Re: Na boku mají napsáno:

asi opravdu jde o chybu v navigaci, nic méně, nevím jak na moři ale je známo, že čínští piloti mají velké problémy s komunkacemi s letovými kontroly po světě. Lítají s velmi mizernou znalosti angličtiny, jestli pak se všechno tak mizerně učí a připravují ....

0/0
5.4.2010 23:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.